Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos Jumala onkin LÄHELLÄ IHMISTÄ :) ja hänet voi

Vierailija
08.05.2015 |

kohdata? Entä jos rakastava Jumala etsiikin ihmistä, sinua ja minua, silloinkin kun meitä ei voisi vähempää kiinnostaa? Näistä kysymyksistä puhuvat Jan ja Joy Cedercreutz ohjelmassaan klo 8:50 saakka: http://www.tv7.fi/?player=oldie

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:28"]

Et voi sitä rationaalisesti todistaa sen enempää kuin uskovakaan voi todistaa Jumalan olemassaoloa, ja siksi kysymys onkin ehkä valinnasta: MIKSI EN voisi olla avoin sille mahdollisuudelle, että Jumala olisi todellinen? Miksi valitsisin nimenomaan sulkeutua Jumalan olemassaolon mahdollisuudelta?

[/quote]

Kysytkö ihan tosissasi? No vaikkapa siksi, että kyse ei ole valinnasta. Rationaalinen ihminen ei usko mielikuvituksellisia väitteitä ilman todisteita. Ei, vaikka olisi kiva juttu, jos jokin asia olisi totta. Jos hän uskoo, hän syyllisyy maagiseen ajatteluun. Mummo ei palaa kuolleista, vaikka kuinka toivoisi, eikä Jeppe-koira odota taivaassa.

Uskovaiset syyllistyvät ajatteluvirheeseen, jos heistä asian voi uskoa todisteiden puuttuessa.

[/quote]

Katso toki viestin no. 20 viimeinen kommentti; se on vastaus sinulle ja siihen, miksi rationaalisuuden korottaminen kaiken mittatikuksi voi olla kohtalokas erehdys ja estää monia ihmisiä olemasta terveellä tavalla nöyrä ja siten avoin Jumalan mahdollisuudelle!

Vierailija
102/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:37"]

Entä jos Jumalaa ei olekaan?

[/quote]

Tein aloituksen tällaisesta aiheesta, koska olen kokenut, että kannattaa lähteä liikkeelle avoimella ja positiivisella mielellä eli että Jumala voisikin olla olemassa :) Etenkin, kun on kyse Rakastavasta Jumalasta, joka tahtoisi rakastaa ja armahtaa sellaistakin ihmistä, joka pidä häntä todellisena! Se on mielestäni kuva suuresta rakkaudesta :)

[/quote]

Selvä. Lähestytään sitten asiaa avoimin mielin.

Ensimmäinen askel: Missä näyttö Jahven olemassaolon puolesta?

[/quote]

Ensimmäinen askel ei ole todisteita tai luonnontiedettä, harmi kyllä - vaan ensimmäinen askel on avoin mieli sekä siinä mielessä nöyrä sisin, että voi olla avoin sille että jokin minua suurempi, kuten Jumala, olisikin olemassa, ja että minä tarvitsen sitä suurempaa, jota minulla ei ole ja jota Hän voi antaa, kuten Jumalan rakkautta, anteeksiantoa eli pelastusta :) Tästä lyhyestä tekstistä löydät lisää tärkeimpiä ja hyviä ajatuksia asiasta, suosittelen sitä lämpimästi: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

[/quote]

Väität, että on olemassa jokin jumala. Millä perusteella minun pitäisi hyväksyä väitteesi? En edellytä luonnontieteellisiä perusteluja, mutta edellytän kyllä perusteluja. Jos jumala kerran on todellinen ja sen läsnäolo ilmeinen, tehtävän ei pitäisi olla kummoinenkaan.

Mieleni on erittäin avoin kaikenlaisille väitteille. Olen valmis hyväksymään jumalien olemassaolon välittömästi, kun luotettava näyttö on esitetty. Aseteeni on paljon avoimempi kuin sellaisilla uskovaisilla, jotka itsepintaisesti pitävät kiinni uskomuksistaan, vaikka niiden tueksi ei ole mitään perusteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko raamatun Jumalaan ei ole sokeaa eikä hullua uskoa vaan johonkin. Näytöt raamatun Jumalan olemassaolosta on niin kiistattomat että ei tarvitse sokeasti vain uskoa johinkin. Faktaa löytyy pöydälle todella paljon kunhan vain asioita vaivautuu ennakkoluulottomasti tutkimaan.

Valitettavasti uskovista löytyy aivan liikaa niitä henkilöitä jotka joko ihan ajattelemattomuuttaa tai silkkaa typeryttään koohottavat ja hölmöilevät asiansa kanssa mitä sattuu. Näin he saavat koko asian lähinnä naurettavaksi ihmisten silmissä. Keskiverto uskovan tiedot asioita ovat aivan hävyttömän huonot.

Ymmärrys ei riitä kuin parin ulkoa opetellun fraasin toistelemiseen mutta ei syvällisempään keskusteluun tai minkään asian todelliseen perusteluun. Pelkästään uskon jo ihan perusasioissa on niin isoja aukkoja että oikein hävettää tälläisten puolesta. Tähän kun yhdistetään hirvittävä kiire "evankeliumin" levittämiseen niin on soppa valmis.

Mielestäni uskovan jolle asiat eivät ole oikeasti avautuneet ymmärrykseen ei pitäisi avata suutaa opettamiseen kenellekään eikä missään tilanteessa. Vahingot ovat lähes järjestäin paljon suuremmat kuin hyödyt. Vasta kun vuosia on riittävästi ja kirjoitukset ovat tuttuja kuin veden juonti niin toisten opettaminen alkaa onnistua.

Tiedän tapauksia joissa ei edes uutta testamenttia ole kokonaan luettu kun ollaan jo paasaamassa ihmisille. Ei hyvältä näytä. Henkilöt jotka tarvitsisivat itse opetusta vielä monta vuotta opettavat naama punaisena ja suu vaahdossa muita...

Mies 77

Vierailija
104/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:57"]

Usko raamatun Jumalaan ei ole sokeaa eikä hullua uskoa vaan johonkin. Näytöt raamatun Jumalan olemassaolosta on niin kiistattomat että ei tarvitse sokeasti vain uskoa johinkin. Faktaa löytyy pöydälle todella paljon kunhan vain asioita vaivautuu ennakkoluulottomasti tutkimaan.

[/quote]

Hei, tämähän olisi vallankumouksellinen juttu, jos Jahven olemassaolosta olisi viimeinkin näyttöä! Asiaahan on tutkittu ainakin 1500-luvulta alkaen. Missäs näihin tutkimuksiin voi tutustua?

Vierailija
105/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:56"]

Odotan päivää, jolloin uskonnot on hävitetty maan päältä ja Saatana lapsineen saa tehdä työtään rauhassa.

[/quote]

On täysin turha syyttää uskontoja ihmisen kyvystä pahuuteen toisia ihmisiä kohtaan. Ja sen sijaan, että odottaisit pimeyden voimia, niin mikset keskittyisi mielummin johonkin HYVÄÄN tänään, tässä ja nyt? Nimittäin sinä, juuri sinä, olet korvaamattoman ARVOKAS JA RAKAS IHMINEN sinua rakastavan Jumalan silmissä :) Hän ei tahtoisi menettää sinua pimeydelle tai sinun odottavan pimeyttä tulevaksi, koska sinut on tehty yhteyttä, rakkautta ja hyvää varten! Olet todella niin rakastettu ihminen kuin tässä kuvataan:

[/quote]

Jos uskontoja ei voi syyttää ihmisen kyvystä pahuuteen, ei niitä voida myöskään kiittää ihmisen kyvystä hyvyyteen. Sama koskee myös jumalaa. 

Kaikenlisäksi, tuo teidän kaikkivoipa kaikkivaltiaannehan pelastaisi ihan kaikki, jos haluaisi, mutta tätä hän ei halua tehdä, vaan tahtoo osan joutuvan kadotukseen.

[/quote]

Mutta SINUA kutsutaan yhteyteen ja rakkauteen, Jumalan rakkauteen ja pelastukseen :) Juuri sinua. Ethän siis turhaan kiellä itse itseltäsi mahdollisuutta tulla pelastetuksi! Jumala, Kristus odottaa sinua pelastuksen ja anteeksiannon "sisäpuolelle" :) Mikset tulisi, koska olet kutsuttu ja tervetullut! Voit vaikka tässä ja nyt tulla ottaa kutsun vastaan tämän pienen rukouksen kautta: http://vod.tv7.fi/vod/pelastusrukous/pelastusrukous-002-w.MP4

[/quote]

Ei kiitos, en ole kiinnostunut tuotteesta, minulla kun on jo kaikenkattava pelastussopimus toisen palveluntarjoajan kautta, ja olen tähän ollut oikein tyytyväinen.

[/quote]

Pimeys lupaa paljon, mutta pettää ja valehtelee lopulta, kuten Kristus itse varoitti:

"Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. Mutta minua (Kristusta) te ette usko, koska minä sanon teille totuuden." Johanneksen evankeliumin 8. luvusta jakeet 44-45: http://www.evl.fi/raamattu/1992/Joh.8.html#v44

Ei ole myöhäistä lähestyä SINUA RAKASTAVAA JUMALAA, joka olisi valmis olemaan sinullekin tarkoitus, elämä, totuus, valo ja rakkaus: 

Vierailija
106/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:54"]

Katso toki viestin no. 20 viimeinen kommentti; se on vastaus sinulle ja siihen, miksi rationaalisuuden korottaminen kaiken mittatikuksi voi olla kohtalokas erehdys ja estää monia ihmisiä olemasta terveellä tavalla nöyrä ja siten avoin Jumalan mahdollisuudelle!

[/quote]

Rationaalisuus tarkoittaa samaa kuin terve järki. Jos väitteesi olisivat tosia, sinun ei olisi mikään pakko edellyttää yleisöltäsi terveen järjen hylkäämistä. Ei ole muuta tervettä tapaa olla avoin väitteelle kuin tarkastella sitä järkevästi ja kriittiseksi: Onko se hyvin perusteltu? Mitä näyttöä sen tueksi on? Miten voisimme saada siitä tietoa? Asioiden pitäminen totena, koska vanha kirjoituskokoelma sanoo niin, tai koska väite tuntuu mukavalta, ei ole mitään avoimuutta: se on virheellistä ajattelua.

Tämänhän toki tiedätkin.

Vierailija
107/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:33"]

kohdata? Entä jos rakastava Jumala etsiikin ihmistä, sinua ja minua, silloinkin kun meitä ei voisi vähempää kiinnostaa?

[/quote]

Jumala ei ainakaan etsinyt ketään Etelä- ja Pohjois-Amerikasta ennen kuin eurooppalaiset löysivät tiensä sinne 500 vuotta sitten. Osaatko sanoa miksei?

Vierailija
108/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti uskovista löytyy aivan liikaa niitä henkilöitä jotka joko ihan ajattelemattomuuttaa tai silkkaa typeryttään koohottavat ja hölmöilevät asiansa kanssa mitä sattuu. Näin he saavat koko asian lähinnä naurettavaksi ihmisten silmissä. Keskiverto uskovan tiedot asioita ovat aivan hävyttömän huonot.

Ymmärrys ei riitä kuin parin ulkoa opetellun fraasin toistelemiseen mutta ei syvällisempään keskusteluun tai minkään asian todelliseen perusteluun. Pelkästään uskon jo ihan perusasioissa on niin isoja aukkoja että oikein hävettää tälläisten puolesta. Tähän kun yhdistetään hirvittävä kiire "evankeliumin" levittämiseen niin on soppa valmis.

Mielestäni uskovan jolle asiat eivät ole oikeasti avautuneet ymmärrykseen ei pitäisi avata suutaa opettamiseen kenellekään eikä missään tilanteessa. Vahingot ovat lähes järjestäin paljon suuremmat kuin hyödyt. Vasta kun vuosia on riittävästi ja kirjoitukset ovat tuttuja kuin veden juonti niin toisten opettaminen alkaa onnistua.

Tiedän tapauksia joissa ei edes uutta testamenttia ole kokonaan luettu kun ollaan jo paasaamassa ihmisille. Ei hyvältä näytä. Henkilöt jotka tarvitsisivat itse opetusta vielä monta vuotta opettavat naama punaisena ja suu vaahdossa muita...

Mies 77

[/quote]

Kuinkas monta vuotta sinä olet opetellut uskontoasi ulkoa, kun jutuissasi on yhä villamammutin kokoissia aukkoja?

Vierailija
109/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:14"]

Mies 77

[/quote]

Kuinkas monta vuotta sinä olet opetellut uskontoasi ulkoa, kun jutuissasi on yhä villamammutin kokoissia aukkoja?

[/quote]

Ja ne aukot olivat?

Mies 77