Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihmiset, joilla on lapsia 3 tai enemmän, rikkaita?

Vierailija
27.05.2023 |

Miten ihmisillä on varaa kolmeen lapseen? Vai onko nämä perheet sitten rikkaita?

Mun täytyy sanoa, että minulla ei opettajan tuloilla olisi varaa enempään kuin yhteen lapseen. Näin siitäkin huolimatta, että lapsen syntyessä olin jo se ikäinen, että esim asuntoni oli velaton.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, rikkaita ollaan. Meillä on neljä lasta ja vanhemmat. Tosin rikkaus ei ole rahaa, vaan sitä, että elämä on aivan ihanaa tällaisessa suurperheessä.

Vierailija
2/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ymmärtänyt väärin. lapsistahan sitä rahaa nimenomaan saa.

t. yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta. Ollaan keskituloisia. Hyvin on pärjätty, ensimmäinen on jo 18v.

Vierailija
4/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Ei ole minullakaan vielä tiukkaa rahasta. Olen laitoshuoltaja, 2 lasta, talolaina ja auto.

Vierailija
5/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen ap kuluttaa rahansa? Tolkuttomastikko ostat tavaraa ja viime vuonna ostettua myyt jo torilla " lisätienestin" toivossa.

Vierailija
6/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sulla ei muka olisi varaa kolmeen lapseen jos asuntokin on velaton? Mitä oikein luulet että ne lapset tarvitsee, pelkkiä pakasta vedettyjä merkkivaatteita ja jääkiekko- tai ratsastusharrastuksen joka iikalle?

Vierailija
7/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossupummeilla on eniten lapsia ja tukia tulee enemmän kun kerkeää tuhlaamaan.

Vierailija
8/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, joista nuorin on jo lukiossa, keskimmäinen sai juuri paikan Aallosta ja kolmas asuu omillaan ja käy töissä.

Meillä oli jo ennen lapsia ajatuksena kolme lasta ja se toive toteutuikin. Kyllä me varmaan rikkaita olemme. Olin lasten kanssa kotona melkein kymmenen vuotta ja miten tulot olivat niin hyvät, että maksoimme omakotitalomme lainat pois jo vuosia sitten. Emme ole mitään törsääjiä, vaan aika tarkkoja rahoistamme. Syömme kotiruokaa, teemme itse niin paljon kaikkea kuin on järkevää tehdä ja rahankäyttömme on fiksua. Lapsetkin ovat siihen tottuneet, vaikka puutteessa ei tarvitsekaan elää.

Vierailija
9/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sen tiedät, kun sossun vakiasiakas olet jo neljännessä sukupolvessa.

Vierailija
10/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parempi, että ap ei tee lisää lapsia.

Vierailija
11/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta, jousta enää nuorin asuu kotona. Me emme ole rikkaita, mutta kaksi riittävän hyvin tienaavaa aikuista. Ja me halusimme myös pystyä kustantamaan lapsille ne harrastukset ja juurikin jääkiekko, voimistelu ja ratsastus 🙈 sattuivat olemaan ne lajit jotka lapsia kiinnostivat.

Vierailija
12/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ope, miehen tulot suunnilleen saman verran. Kolme lasta, hyvin on pärjätty. Helsingissä vielä, asumiskustannukset kohtuullisen korkeat, mutta asuntolaina parin vuoden kuluttua maksettu pois. Kaikki rahat menee mitkä tulee.

Vierailija
13/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta (tarkoitus oli jäädä lapsiluvun kahteen, mutta kaksoset yllätti) ja ei olla rikkaita. Asuntolainaa on vielä maksettavaa ja autokin on aika vanha. Itse olen vielä vauvojen kanssa kotona ja mies pitkällä sairaslomalla. Tällä hetkellä on tiukkaa, mutta uskotaan että tilanne paranee.

Vierailija
14/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, molemmilla vanhemmilla tulot opettajan tasoa. Mielestämme pärjäämme ihan hyvin, vaikka teen osa-aikaista ollakseni enemmän lasten kanssa.

Asuntolainaa kyllä on, ja tulevaisuudessa varmaan vielä enemmän.

Vierailija
15/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta, mutta asutaan vuokralla. Käytetään rahat elämiseen, ei omaisuuden haalimiseen. Hyvin on rahat riittänyt, vaikka pienituloisia ollaankin.

Vierailija
16/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ollaan. Meillä on kolme lasta ja tänä kesällä kaikki viisi perheenjäsentä käymme töissä, vaikka asummekin yhdessä. Talossamme on siis viisi tienaavaa! Lapset saavat säästää palkkansa tulevaisuuttaan varten. Tätt tarkoittaa se vanha sanonta, että "lapset tuovat leivän tullessaan".

Vierailija
17/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin afr.perheellä 6 lasta. Rikkaita ovat kai kun uusi auto ja varaa tehdä noin monta ipanaa.

Vierailija
18/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä lasta.

Ei olla rikkaita. Vuokrallakin asutaan kaiken lisäksi.

Mulla siivousalan firma ja mies opettaja.

Lapsista 1 täysi-ikäinen, 2 teiniä ja eskarilainen. Kaikki asuu kotona.

Rahaa voisi toki olla enemmän mutta pärjätään.

Muutaman vuoden päästä varmaan taloudellinen tilanne paranee kun lapsia alkaa lennellä pesästä.

Vierailija
19/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rikkautta kun on lapsia. Enpä ymmärtänyt aiemmin mutta yksi lapsi on ja aikuinen. Kiitos. 

Vierailija
20/23 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sen tiedät, kun sossun vakiasiakas olet jo neljännessä sukupolvessa.

Joka keskustelussa on aina joku, vai sama, joka loukkaantuu ja alkaa pätemään. Onhan se vain fakta, että vaikka olisikin isotuloisempikin perhe, niin jos sinulla on kahdeksankin lasta jostain perherakkaasta syystä ja sallit lapsilisän tilillesi, saat heistä yli tonnin verran kuukausittain. Toki aikansa, mutta silti.