Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entä jos Jumala onkin LÄHELLÄ IHMISTÄ :) ja hänet voi

Vierailija
08.05.2015 |

kohdata? Entä jos rakastava Jumala etsiikin ihmistä, sinua ja minua, silloinkin kun meitä ei voisi vähempää kiinnostaa? Näistä kysymyksistä puhuvat Jan ja Joy Cedercreutz ohjelmassaan klo 8:50 saakka: http://www.tv7.fi/?player=oldie

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:57"]

Usko raamatun Jumalaan ei ole sokeaa eikä hullua uskoa vaan johonkin. Näytöt raamatun Jumalan olemassaolosta on niin kiistattomat että ei tarvitse sokeasti vain uskoa johinkin. Faktaa löytyy pöydälle todella paljon kunhan vain asioita vaivautuu ennakkoluulottomasti tutkimaan.

Valitettavasti uskovista löytyy aivan liikaa niitä henkilöitä jotka joko ihan ajattelemattomuuttaa tai silkkaa typeryttään koohottavat ja hölmöilevät asiansa kanssa mitä sattuu. Näin he saavat koko asian lähinnä naurettavaksi ihmisten silmissä. Keskiverto uskovan tiedot asioita ovat aivan hävyttömän huonot.

Ymmärrys ei riitä kuin parin ulkoa opetellun fraasin toistelemiseen mutta ei syvällisempään keskusteluun tai minkään asian todelliseen perusteluun. Pelkästään uskon jo ihan perusasioissa on niin isoja aukkoja että oikein hävettää tälläisten puolesta. Tähän kun yhdistetään hirvittävä kiire "evankeliumin" levittämiseen niin on soppa valmis.

Mielestäni uskovan jolle asiat eivät ole oikeasti avautuneet ymmärrykseen ei pitäisi avata suutaa opettamiseen kenellekään eikä missään tilanteessa. Vahingot ovat lähes järjestäin paljon suuremmat kuin hyödyt. Vasta kun vuosia on riittävästi ja kirjoitukset ovat tuttuja kuin veden juonti niin toisten opettaminen alkaa onnistua.

Tiedän tapauksia joissa ei edes uutta testamenttia ole kokonaan luettu kun ollaan jo paasaamassa ihmisille. Ei hyvältä näytä. Henkilöt jotka tarvitsisivat itse opetusta vielä monta vuotta opettavat naama punaisena ja suu vaahdossa muita...

Mies 77

[/quote] Olet oikeassa, mutta tässäkohdin on pakko osoittaa syyttävällä sormella monia seurakuntia jotka laittavat  mm "viikko sitten uskoon tulleita" julkkiksia puhujan paikalle vain julkisuuden toivossa.( Ihminen on aivan vauva uskossaan monesti vielä jopa vuosi uskoon tulonsajälkeen. ) Näin tehdään palvelus Saatanalle kun tämä julkkis sitten huomaa, ettei hän tiedäkkään yhtään mitään. Hän joutuu riepoteltavaksi ja kuluu hetki niin hän on takaisin maailmassa ja paljon syvemmällä kuin ennen "uskoon tuloaan". 

Uskoontulo ei ole joku hetki, minuutti, 10 min, puolituntia..uskoon pitää kasvaa ihan samoin kun ihminen kasvaa vauvasta aikuiseksi. 

[/quote]

Juuri näin! Raamatun henkilöt esim. opetuslapset eivät todellakaan alkaneet kehoituksen "seuraa minua" jälkeen suu vaahdossa todistamaan kenellekään, vaan olivat opetuslapsia ensin. Paavalikaan ei aloittanut lähetystyötään sormia napsauttamalla vaan oma "erämaaaikansa" oli hänelläkin. Mooses vietti 40 vuotta lampaiden paimennuksessa ennenkuin hänen tehtävänsä alkoi. Pitäisiköhän seurakuntien ja uskovien elää hieman enemmän uskoaan todeksi ennenkuin muille todistavat???

Mies 77

Vierailija
42/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:37"]

Entä jos Jumalaa ei olekaan?

[/quote]

Minä en välitä siitä mihin sinä uskot. Minulle riittää se, että itse tiedän jumalan olevan. Koska itse tiedän olevani jumala, niin uskovien ja ateisitien väliset taistelut eivät minua haittaa, ne lähinnä huvittavat. Etenkin uskovat, sillä he eivät usko vaikka minä sanon totuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:37"]

Entä jos Jumalaa ei olekaan?

[/quote]

Tein aloituksen tällaisesta aiheesta, koska olen kokenut, että kannattaa lähteä liikkeelle avoimella ja positiivisella mielellä eli että Jumala voisikin olla olemassa :) Etenkin, kun on kyse Rakastavasta Jumalasta, joka tahtoisi rakastaa ja armahtaa sellaistakin ihmistä, joka pidä häntä todellisena! Se on mielestäni kuva suuresta rakkaudesta :)

[/quote]

Selvä. Lähestytään sitten asiaa avoimin mielin.

Ensimmäinen askel: Missä näyttö Jahven olemassaolon puolesta?

[/quote]

Ensimmäinen askel ei ole todisteita tai luonnontiedettä, harmi kyllä - vaan ensimmäinen askel on avoin mieli sekä siinä mielessä nöyrä sisin, että voi olla avoin sille että jokin minua suurempi, kuten Jumala, olisikin olemassa, ja että minä tarvitsen sitä suurempaa, jota minulla ei ole ja jota Hän voi antaa, kuten Jumalan rakkautta, anteeksiantoa eli pelastusta :) Tästä lyhyestä tekstistä löydät lisää tärkeimpiä ja hyviä ajatuksia asiasta, suosittelen sitä lämpimästi: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

[/quote]

Väität, että on olemassa jokin jumala. Millä perusteella minun pitäisi hyväksyä väitteesi? En edellytä luonnontieteellisiä perusteluja, mutta edellytän kyllä perusteluja. Jos jumala kerran on todellinen ja sen läsnäolo ilmeinen, tehtävän ei pitäisi olla kummoinenkaan.

Mieleni on erittäin avoin kaikenlaisille väitteille.

[/quote]

1) Ei sinun pidäkään hyväksyä minun väitettäni! Vaan lähteä itse etsimään, ja suostua vuoropuhelun, yhteyden ja rakkauden mahdollisuuteen sinun ja Jumalan välillä :) Siitä on kyse.

2) Sanoit, että ei pitäisi olla vaikea hyväksyä Jumalan olemassaoloa, jos hänen läsnäolonsa kerran on ilmeinen. Mutta ehkä ihmisessä onkin sisäisesti jotakin, joka tekee Jumalan "hyväksymisen" vaikeaksi - nimittäin kristillisen ajattelun mukaan Jumalan ja ihmisen välillä on "kuilu" tai synti, joka tekee ihmisen ns. hengellisesti sokeaksi ennen kuin Jumalan rakkaus ja anteeksianto eli pelastuminen kuroo tuon kuilun umpeen ja luo yhteyden ihmisen ja Jumalan välille :)

Jumala on valo, pyhä ja täydellinen - ihminen ei sitä ole, mutta ottamalla vastaan pelastuksen, jonka Jumala "tarjoaa" sulasta rakkaudesta ja armollisuudesta, voi ihminen olla pelastettu ihminen, jolle Jumala ja hänen rakkautensa ja armonsa on todellista :) Sekä kaikki muukin, joka vähitellen löytyy kun ihminen suostuu kasvamaan ja muuttumaan pelastuneena ihmisenä: suurempi elämän tarkoitus, sisäinen turvallisuus, sisäinen ja joskus ulkoinenkin eheytyminen, parantuminen ja vahvistuminen, Jumalan rakkauden janhyvyyden kokeminen, johdatuksen kokeminen - OLET LÄMPIMÄSTI TERVETULLUT LÖYTÄMÄÄN kaikkea edellä kuvattua: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

[/quote]

Kyllä, ihmisessä on tosiaan sisäänrakennettu ominaisuus, joka tekee vaikeaksi hyväksyä mielikuvituksellisia väitteitä ilman mitään perusteluja niiden tueksi. Tässä asiassa olet ihan oikeassa.

Minkä vuoksi sinä pidät toteta asioita, joiden tueksi ei ole mitään perusteluja?

[/quote]

Ehkä ihmisessä on sellainenkin sisäänrakennettu ominaisuus, jonka sinä mainitsit, mutta varmasti myös se, jota itse kuvailin: Jumalan todellisuutta vastustava ominaisuus, sekä sellaista lähtökohtaa vastustava ja välttelevä, että Jumalan löytääkseen tarvitsisi nöyrtyä olemaan avoin, sekä myöntämään se mahdollisuus, että ehkä olen ns. hengellisesti/sisäisesti sokea, ja sen takia en suostuisi nöyrtymään ja ottamaan vastaan ajatusta itsestäni epätäydellisenä tai ns. syntisenä ihmisenä, joka tarvitsee Jumalan rakkautta ja anteeksiantoa, siis pelastumista. Tämä ei ole totta ainoastaan hengellisesti, vaan myös psykologisesti: ihmiselle on vaikea nöyrtyä ja myöntää rajallisuutensa ja erehtyväisyytensä sekä tarvitsevansa esim. muutosta tai apua itsensä ulkopuolelta. 

Suosikkiartisti Juha Tapio laulaa: "Vain yksi Tie vie elämään; se kulkee halki pimeän. Vain Rakkaudessa Kristuksen, elämä on ikuinen. Saat rauhan Hänen haavoissaan, siis turvaudu vain Vapahtajaan." Rakas opponenttini! Minä kuulen sinua siten, että sinä tiedostamattomasti - kuten lähtökohtaisesti minäkin ja jokainen ihminen - pelkäät ja siksi välttelet menemästä tuon "pimeyden läpi elämään", kuten Tapio laulaa, koska se pimeys on juuri tuo nöyrtymisen tarve, oman sokeuden ja jopa synnin myöntäminen. Se on tiedostamattomasti pelottavaa, koska silloin joutuisit luopumaan omista mittatikuistasi ja ehdoistasi ja suostumaan "Jumalan katseltavaksi" ja vuoropuheluun, yhteyteen suhteessa häneen. Mutta: kuitenkaan sinun ei tarvitsisi vältellä tai väistää Jumalaa, koska HÄN RAKASTAA SINUA ja etsii, jopa kaipaa sinua yhteyteen kanssaan! Hän katsoo sinua rakastavasti :) Ei ole mitään pelättävää; ei mitään, jota tarvitsisi vältellä. Sinulta ja minulta odotetaan ainoastaan Jumalan tarjoaman rakkauden ja anteeksiannon, siis pelastuksen, vastaanottamista henkilökohtaisesti - se avaa uuden ajan elämässämme ja sisimmässämme, ja lopulta "tekee uudeksi kaiken" - juuri niin Kristus sanoi tulleensa tekemään.

Sinä, minä ja kuka tahansa voi koska tahansa ottaa vastaan tuon rakkauden ja pelastuksen vaikka aivan omin sanoin ilmaisemalla Jumalan suuntaan, että tahdot ottaa sen vastaan omaan sisimpääsi. Tai mikäli oman rukouksen muodostaminen tuntuu vaikealta, niin seuraavilta sivuilta löytyy valmiit, lyhyet rukoukset; sinun ei tarvitse mitään muuta kuin yhtyä niihin mielessäsi tai äänen, tarkoittaen, mitä sanot tai ajattelet. Sydämestäni suosittelen! Olet parhaimman arvoinen - olet Jumalan rakkauden ja pelastuksen arvoinen: Rakas Jeesus, kiitos, että olet luvannut rakastaa minua. Kiitos, että olet osoittanut rakkautesi kuolemalla ristillä syntieni takia. Tunnustan, että olen epätäydellinen ja syntinen, ja olen rikkonut monella tavalla sinua ja toisia ihmisiä kohtaan. Anna kaikki syntini anteeksi ja ota minut omaksesi. Kiitos, että minulla on oikeus tulla luoksesi. Kiitos, kun olet lupauksesi mukaan antanut syntini anteeksi. Anna minulle voimaa elää Sinun lapsenasi ja täytä minut Pyhällä Hengelläsi ja Rakkaudellasi. Aamen.

http://www.onewaymission.fi/index.php/etusivu/miten-tulla-uskoon http://www.healingrooms.fi/?sid=100 http://vod.tv7.fi/vod/pelastusrukous/pelastusrukous-002-w.MP4

[/quote]

Kirjoita senpituisia kommentteja kuin muutkin jos haluat, että joku lukee ne. Ei kukaan ala kahlaamaan tuollaista läpi etenkään kun korostuksista jo näkee sisällön.

Vierailija
44/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:47"]

Niinpä, tai sitä että elämä on syntynyt itsestään. Uskon sen sitten kun sen joku todistaa tai toistaa, en ole vielä nähnyt. 

Täytyy vaan nöyrtyä ja todeta että on aika paljon asioita jotka ovat ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella ja uskon varassa.

[/quote]

Miksi? Jumala haluaa että kaikki ihmiset olisivat hänen opetuslapsiaan. Valitettavasti vain Jumala itse ei vaivaudu tekemään tämän tavoitteen eteen yhtään mitään. Onko Jumala laiska? Muutamalla julkisella esiintymisellä yötaivaalla koko tämä kinaaminen loppuisi kertaheitolla. Jos kaveri on pystynyt tyhjästä luomaan koko maailmankaikkeuden, niin muutama julkinen esiintyminen ei voi olla kovin suuri ponnistus.

[/quote] Alussa oli sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja SANA OLI JUMALA.

Ja SANA TULI LIHAKSI JA ASUI MEIDÄN KESKELLÄMME..............ja mitä me teimme Hänelle, ristiinnaulitsimme. Kyllä Jumala on asunut ihmisten keskellä Jeesuksessa Kristuksessa. Tällä hetkellä Hän asuu keskellämme Pyhässä Hengessään...uskomaton vain ei voi häntä nähdä ja kokea.

Vierailija
45/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:57"]

Usko raamatun Jumalaan ei ole sokeaa eikä hullua uskoa vaan johonkin. Näytöt raamatun Jumalan olemassaolosta on niin kiistattomat että ei tarvitse sokeasti vain uskoa johinkin. Faktaa löytyy pöydälle todella paljon kunhan vain asioita vaivautuu ennakkoluulottomasti tutkimaan.

[/quote]

Hei, tämähän olisi vallankumouksellinen juttu, jos Jahven olemassaolosta olisi viimeinkin näyttöä! Asiaahan on tutkittu ainakin 1500-luvulta alkaen. Missäs näihin tutkimuksiin voi tutustua?

[/quote]

Ihan vaikka lampsit aluksi lähimpään kirjastoon ja alat lukemalla ottamaan asioista selvää. Tutustut maailmanhistoiraan uskonnonhistoriaan ja raamatun historiaan/raamattuun näin aluksi. Kun tietää aluksi historian eri tapahtumien syyt, syntymiset ja seuraamukset niin helpottaa kokonaisuuden ymmärtämistä huomattavasti. Kyllä se polku sieltä sitten löytyy mitä lähdet kulkemaan. Homma vain ei toimi sillä tävalla että on itse ensin päättänyt olevansa evoluution lopputulos ja siittä näkökulmasta tutkii sitten kaikkea muuta.

Minä en voi sinulle muuta kuin näyttää sen kirjaston ovan, sinun on kuljettava itse loput matkasta... Kun olet itse riittävän laajasti ja riittävän monesta lähteestä tutkinut asioita niin päättele itse oletko apinan jälkeläinen vai luomisen tulos.

Mies 77

[/quote]

Olen valmis näkemään näin vallankumouksellisen tiedon vuoksi vähän vaivaa, mutta voisitko nyt mainita vaikka kolme keskeisintä todistetta tai argumenttia Jahven olemassaolon puolesta? Sen pitäisi olla helppoa, jos näyttö on kerran niinkin vakuuttava kuin väität. En haluaisi joutua ajattelemaan, että puhut omiasi.

[/quote]

Näe se vaiva johon kirjoittamasi perusteella olet valmis. Sinun ei silloin tarvitse ajatella että puhunko omiani vai en.

Mies 77

[/quote]

Eli puhut omiasi.

Tämänhän me molemmat kyllä tiesimmekin.

[/quote]

"Me molemmat" Kirjoitatko jonkun kaverin kanssa??

Mies 77

[/quote]

Tarkoitin tietysti, että sinäkin varmaan ymmärrät olevasi väärässä, kun väistelet ja pakoilet yksinkertaista asiaa kuin lapsi: "Mulla on täällä taskussa kultaraha, mutta säpäs et saakaan nähdä sitä!" Sinultahan ei kysytty mitään yksityiskohtaista todistusta Jahven olemassaolon puolesta. Ihan vain keskeisten perustelujen pääkohdat riittäisivät. Mutta eihän sellaista voi perustella, mikä ei ole totta, ja mihin ei itsekään todellisuudessa usko.

[/quote]

Kirjoitit että olet valmis näkemään vaivaa niin seiso silloin sanojesi takana. Mikäli kirjoittamasi onkin epätosi niin tuskin uskot ja ole halukas näkemään mitään vaivaa minunkaan kirjoitusteni ja sanomisteni tähden.

Mies 77 

[/quote]

Ongelmasi on siinä, että minä ja monet muut ihmiset olemme tutustuneet luonnontieteisiin, filosofiaan, historiaan ja uskontotieteeseen paljon sinua laajemmin ja tulleet siihen tulokseen, ettei ihmisellä ole mitään syytä pitää Jahvetta todellisena olentona. Jos sinusta ainoa tapa vakuuttua Jahven olemassaolosta on lukea kirjoja, kunnes silmissä vilistää, ja sitten tulla jotenkin maagisesti vakuuttuneeksi sen olemassaolosta, perustelusi eivät ole yhtään sen lujemmat kuin lapsella, joka vain haluaa uskoa tonttuihin, koska se on kivaa.

[/quote]

Viimeisen lauseesi perusteella olet mahdollisesti lukenut kirjoittamiani asioita tällä palstalla mutta en usko että olet ymmärtänyt lukemastasi mitään. Ainakaan kirjoittamastasi ei sellasita vaikutelmaa tule.  

Mitäpä jos kertoisit ainoastaan itsestäsi? Puhut pelkkää oletusta mikäli väität että kirjottajat ovat täällä palstalla tutustuneet asioihin "paljon minua laajemmin" En usko että tunnet palstalaisia riittävän hyvin jotta voisit mitään totuutta heistä ja heidän tekemisistään kertoa.

Eräänlainen argumentointivirhe sekin. En ole mitään palstalla perustellut väittämällä "se on kivaa" Perusteluni ovat aina paljon perusteellisemmat ja syvemmät. Mutta jos mieli on sellainen että "on vain kivaa" niin eipä sitten sen syvällisempiä perusteluja vo oikein ymmärtääkään.

Nyt joudun poistumaan koneen ääreltä, työt kutsuvat. Tämä vain tiedoksi niille jotka olettavat minun väistävän "vaikeita" aiheita. Palaan asiaan myöhemmin mikäli keskustelu on vielä elossa. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Mies 77

Vierailija
46/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä tapaisin Jahveen

Tarjoisin sille kahveen

Kysyin miksi se sallii pahaa

Ja miks saarnamies kerää rahaa

Miks uskovaiset ei suvaitse ja rakasta muita

Kun samaa litaniaa toistavia suita

Papit ei salli joukkonsa naisia

Niiden mielestä ne ei ole samanlaisia

Homotkaan ei kelpaa, niitä saa pilkkaa

Ei raamatun rakkautta riitä nille yhtä tilkkaa

Jos Jahve vois mulle selittää tään

Ehkä paremmin hänen viestinsä nään

Vierailija
47/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:41"]

Perusteluni ovat aina paljon perusteellisemmat ja syvemmät. Mutta jos mieli on sellainen että "on vain kivaa" niin eipä sitten sen syvällisempiä perusteluja vo oikein ymmärtääkään.

Nyt joudun poistumaan koneen ääreltä, työt kutsuvat.

[/quote]

:D Tämä oli kyllä paras.

"Minulla erittäin syvlliset ja perusteelliset perustelut, mutta valitettavasti en ehdi mitenkään kertoa niitä."

Tuossa ajassa, jonka käytit kysymysten väsitelyyn, olisit varmasti jo antanut ne perustelujesi pääkohdat.

Vieläkö ihmettelet, miksi sinua ei oteta vakavasti?

Vierailija
48/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa ei ole.

Vierailija
49/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:33"]kohdata? Entä jos rakastava Jumala etsiikin ihmistä, sinua ja minua, silloinkin kun meitä ei voisi vähempää kiinnostaa? Näistä kysymyksistä puhuvat Jan ja Joy Cedercreutz ohjelmassaan klo 8:50 saakka: http://www.tv7.fi/?player=oldie [/quote] Jos HÄN on täällä, miksi ei tee kärsimyksille mitään ja lopeta sotaa jne? Äläkä sano että "ihminen tekee itse päätöksensä ". Kukaan ihminen tuskin päättää maanjäristyksistä tai siitä että joku ei saa lapsia tai kantaa lapsensa hautaan. Minäkin siis avoimesti ja uteliaisuudesta kysyn. Jos meidän pitää antaa anteeksi, miksi hän ei aikanaan antanut kun tarinan mukaan omena maistui väärästä puusta. Osaisipa joku vastata.... Vaikka jumala jos kerran on olemassa.

[/quote]

Vilpitön kysymisesi ja pohdintasi on koskettavaa :) Mielestäni asenteessasi on jotakin todella harvinaista ja arvokasta: tunnut kipuilevan kysymystesi kanssa, mutta silti et pilkkaa tai hylkää Jumalan olemassaolon mahdollisuutta - uskon, että tulet saamaan vastauksia! Ehkä tiedätkin, että Kristus itse rohkaisi ja kehoitti ihmisiä etsimään ja pyytämään:

"Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Pyytäkää, niin teille annetaan." Näitä kohtia löydät neljästä evankeliumista. Itse asiassa tuo verbimuoto kehoittaa jatkamaan etsimistä, pyytämistä tms. eikä vain kertaluontoista tekemistä :) Tässä vielä sinulle kahden mielestäni inhimillisen ja viisaankin teologin ajatuksia kärsimyksestä maalimassa ja Jumalasta, uskon, että löydät joitakin vastauksia kysymyksiisi oheisista keskusteluohjelmista. Kaikkea hyvää sinulle; jatka toki etsimistä - olen rukoillut puolestasi, että saisit löytää. http://vod.tv7.fi/vod/armon_kalliolla/armon_kalliolla-107-w.MP4 http://www.tv7.fi/vod/player/?program=26042

Vierailija
50/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:46"]

Jumalaa ei ole.

[/quote]

Olen eri mieltä

t:72

Vierailija
51/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:46"]

Jumalaa ei ole.

[/quote]

Olen eri mieltä

t:72

[/quote]

Millä perusteella?

Vierailija
52/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:33"]kohdata? Entä jos rakastava Jumala etsiikin ihmistä, sinua ja minua, silloinkin kun meitä ei voisi vähempää kiinnostaa? Näistä kysymyksistä puhuvat Jan ja Joy Cedercreutz ohjelmassaan klo 8:50 saakka: http://www.tv7.fi/?player=oldie [/quote] Jos HÄN on täällä, miksi ei tee kärsimyksille mitään ja lopeta sotaa jne? Äläkä sano että "ihminen tekee itse päätöksensä ". Kukaan ihminen tuskin päättää maanjäristyksistä tai siitä että joku ei saa lapsia tai kantaa lapsensa hautaan. Minäkin siis avoimesti ja uteliaisuudesta kysyn. Jos meidän pitää antaa anteeksi, miksi hän ei aikanaan antanut kun tarinan mukaan omena maistui väärästä puusta. Osaisipa joku vastata.... Vaikka jumala jos kerran on olemassa.

[/quote] Koska Jumala pitää sen minkä lupaa. Hän KIELSI syömästä siitä puusta. He tiesivät että se oli väärin ja että sillä olisi seuraukset. Jumalan oli annettava rangaistus koska he eivät uskoneet Häntä, samoin Hän tulee rankaisemaan jokaista joka ei Häneen usko. 

Hän rakastaa meitä niin että Hän syntyi tänne Jeesuksessa Kristuksessa jotta Hän voisi lunastaa jokaisen mutta jos ei ota sitä vastaan niin muunlaista pelastusta EI ole. Silloin on vain rankaisu. Sinä itse valitset mkumman otat!

Vierailija
53/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:47"]

Toki. Myös Allah voi olla olemassa. Tai Oden. Ukko-ylijumalasta nyt puhumattakaan. Pääsiäispupu voi olla olemassa. Hammaskeiju voi olla olemassa. Elvis voi elää.

[/quote]

Saisinko sanoa, että tuosta luettelostasi minulle tulee sellainen tunnelma, että et ole valmis tai et halua ottaa todesta kysymystä Jumalasta - tai paremminkin kysymystä siitä, että voisi olla olemassa Jumala, joka todellisesti RAKASTAA sinua ja jonka kanssa yhteys olisi mahdollinen. Mutta en sano tätä pienimmälläkään arvostelulla, vaan halusin vain kertoa vaikutelmani.

Joskushan ehkä on niin, että emme itse näe asenteitamme kovin hyvin ja silloin voimme toimia toistemme "peileinä". Oli miten oli, toivon vilpittömästi, että voisit olla avoimella mielellä ja antaa itse itsellesi sen mahdollisuuden, että Jumala, Kristus voisikin olla todellinen ja rakastaa sinua - kristillisen ajattelun mukaan tuosta rakkaudesta lähtee liikkeelle kaikki tarpeellinen ihmisen ja Jumalan suhteessa: Jumalan anteeksianto ja armo, jotka vastaanottaessaan ihminen pelastuu eli silloin yhteys on syntynyt :) Tämä on vain pienen rukouksen päässä; voit sanoa jotakin "yläkertaan päin" aivan omin sanoin tai vaikka jotenkin näin: "Jos Jumala tai joku olet olemassa, niin osoita se minulle - ja jos rakastat minua tahdot olla yhteydessä minuun, niin ilmaise se jollakin tavalla. Auta minua olemaan avoin." Vähän enemmän asiasta voit löytää selkeällä ja ymmärrettävällä tavalla tästä: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

[/quote] Älkää pliis kukaan hurahtako tuohon healingroomsiin, siellä mene järki ja mielenterveys ja lopulta kaveritkin :(

Vierailija
54/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:54"]

[/quote] Koska Jumala pitää sen minkä lupaa. Hän KIELSI syömästä siitä puusta. He tiesivät että se oli väärin ja että sillä olisi seuraukset. Jumalan oli annettava rangaistus koska he eivät uskoneet Häntä, samoin Hän tulee rankaisemaan jokaista joka ei Häneen usko. 

Hän rakastaa meitä niin että Hän syntyi tänne Jeesuksessa Kristuksessa jotta Hän voisi lunastaa jokaisen mutta jos ei ota sitä vastaan niin muunlaista pelastusta EI ole. Silloin on vain rankaisu. Sinä itse valitset mkumman otat!

[/quote]

No mihin se rakkaus ja anteeksianto hävisi? "Äitihän sanoi, että ei saa ottaa keksiä, nyt äiti laittaa sinut pihalle, Liisa ja koko loppuelämäsi kiusaa sinua. Sinä tiesit, että keksiä ei saa ottaa..."

Vierailija
55/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:40"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:35"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:31"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:56"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:31"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:45"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:37"] Entä jos Jumalaa ei olekaan? [/quote] Tein aloituksen tällaisesta aiheesta, koska olen kokenut, että kannattaa lähteä liikkeelle avoimella ja positiivisella mielellä eli että Jumala voisikin olla olemassa :) Etenkin, kun on kyse Rakastavasta Jumalasta, joka tahtoisi rakastaa ja armahtaa sellaistakin ihmistä, joka pidä häntä todellisena! Se on mielestäni kuva suuresta rakkaudesta :)

[/quote] Selvä. Lähestytään sitten asiaa avoimin mielin. Ensimmäinen askel: Missä näyttö Jahven olemassaolon puolesta? [/quote] Ensimmäinen askel ei ole todisteita tai luonnontiedettä, harmi kyllä - vaan ensimmäinen askel on avoin mieli sekä siinä mielessä nöyrä sisin, että voi olla avoin sille että jokin minua suurempi, kuten Jumala, olisikin olemassa, ja että minä tarvitsen sitä suurempaa, jota minulla ei ole ja jota Hän voi antaa, kuten Jumalan rakkautta, anteeksiantoa eli pelastusta :) Tästä lyhyestä tekstistä löydät lisää tärkeimpiä ja hyviä ajatuksia asiasta, suosittelen sitä lämpimästi: http://www.healingrooms.fi/?sid=100 [/quote] Väität, että on olemassa jokin jumala. Millä perusteella minun pitäisi hyväksyä väitteesi? En edellytä luonnontieteellisiä perusteluja, mutta edellytän kyllä perusteluja. Jos jumala kerran on todellinen ja sen läsnäolo ilmeinen, tehtävän ei pitäisi olla kummoinenkaan. Mieleni on erittäin avoin kaikenlaisille väitteille. [/quote] 1) Ei sinun pidäkään hyväksyä minun väitettäni! Vaan lähteä itse etsimään, ja suostua vuoropuhelun, yhteyden ja rakkauden mahdollisuuteen sinun ja Jumalan välillä :) Siitä on kyse. 2) Sanoit, että ei pitäisi olla vaikea hyväksyä Jumalan olemassaoloa, jos hänen läsnäolonsa kerran on ilmeinen. Mutta ehkä ihmisessä onkin sisäisesti jotakin, joka tekee Jumalan "hyväksymisen" vaikeaksi - nimittäin kristillisen ajattelun mukaan Jumalan ja ihmisen välillä on "kuilu" tai synti, joka tekee ihmisen ns. hengellisesti sokeaksi ennen kuin Jumalan rakkaus ja anteeksianto eli pelastuminen kuroo tuon kuilun umpeen ja luo yhteyden ihmisen ja Jumalan välille :) Jumala on valo, pyhä ja täydellinen - ihminen ei sitä ole, mutta ottamalla vastaan pelastuksen, jonka Jumala "tarjoaa" sulasta rakkaudesta ja armollisuudesta, voi ihminen olla pelastettu ihminen, jolle Jumala ja hänen rakkautensa ja armonsa on todellista :) Sekä kaikki muukin, joka vähitellen löytyy kun ihminen suostuu kasvamaan ja muuttumaan pelastuneena ihmisenä: suurempi elämän tarkoitus, sisäinen turvallisuus, sisäinen ja joskus ulkoinenkin eheytyminen, parantuminen ja vahvistuminen, Jumalan rakkauden janhyvyyden kokeminen, johdatuksen kokeminen - OLET LÄMPIMÄSTI TERVETULLUT LÖYTÄMÄÄN kaikkea edellä kuvattua: http://www.healingrooms.fi/?sid=100 [/quote] Kyllä, ihmisessä on tosiaan sisäänrakennettu ominaisuus, joka tekee vaikeaksi hyväksyä mielikuvituksellisia väitteitä ilman mitään perusteluja niiden tueksi. Tässä asiassa olet ihan oikeassa. Minkä vuoksi sinä pidät toteta asioita, joiden tueksi ei ole mitään perusteluja? [/quote] Ehkä ihmisessä on sellainenkin sisäänrakennettu ominaisuus, jonka sinä mainitsit, mutta varmasti myös se, jota itse kuvailin: Jumalan todellisuutta vastustava ominaisuus, sekä sellaista lähtökohtaa vastustava ja välttelevä, että Jumalan löytääkseen tarvitsisi nöyrtyä olemaan avoin, sekä myöntämään se mahdollisuus, että ehkä olen ns. hengellisesti/sisäisesti sokea, ja sen takia en suostuisi nöyrtymään ja ottamaan vastaan ajatusta itsestäni epätäydellisenä tai ns. syntisenä ihmisenä, joka tarvitsee Jumalan rakkautta ja anteeksiantoa, siis pelastumista. Tämä ei ole totta ainoastaan hengellisesti, vaan myös psykologisesti: ihmiselle on vaikea nöyrtyä ja myöntää rajallisuutensa ja erehtyväisyytensä sekä tarvitsevansa esim. muutosta tai apua itsensä ulkopuolelta.  Suosikkiartisti Juha Tapio laulaa: "Vain yksi Tie vie elämään; se kulkee halki pimeän. Vain Rakkaudessa Kristuksen, elämä on ikuinen. Saat rauhan Hänen haavoissaan, siis turvaudu vain Vapahtajaan." Rakas opponenttini! Minä kuulen sinua siten, että sinä tiedostamattomasti - kuten lähtökohtaisesti minäkin ja jokainen ihminen - pelkäät ja siksi välttelet menemästä tuon "pimeyden läpi elämään", kuten Tapio laulaa, koska se pimeys on juuri tuo nöyrtymisen tarve, oman sokeuden ja jopa synnin myöntäminen. Se on tiedostamattomasti pelottavaa, koska silloin joutuisit luopumaan omista mittatikuistasi ja ehdoistasi ja suostumaan "Jumalan katseltavaksi" ja vuoropuheluun, yhteyteen suhteessa häneen. Mutta: kuitenkaan sinun ei tarvitsisi vältellä tai väistää Jumalaa, koska HÄN RAKASTAA SINUA ja etsii, jopa kaipaa sinua yhteyteen kanssaan! Hän katsoo sinua rakastavasti :) Ei ole mitään pelättävää; ei mitään, jota tarvitsisi vältellä. Sinulta ja minulta odotetaan ainoastaan Jumalan tarjoaman rakkauden ja anteeksiannon, siis pelastuksen, vastaanottamista henkilökohtaisesti - se avaa uuden ajan elämässämme ja sisimmässämme, ja lopulta "tekee uudeksi kaiken" - juuri niin Kristus sanoi tulleensa tekemään. Sinä, minä ja kuka tahansa voi koska tahansa ottaa vastaan tuon rakkauden ja pelastuksen vaikka aivan omin sanoin ilmaisemalla Jumalan suuntaan, että tahdot ottaa sen vastaan omaan sisimpääsi. Tai mikäli oman rukouksen muodostaminen tuntuu vaikealta, niin seuraavilta sivuilta löytyy valmiit, lyhyet rukoukset; sinun ei tarvitse mitään muuta kuin yhtyä niihin mielessäsi tai äänen, tarkoittaen, mitä sanot tai ajattelet. Sydämestäni suosittelen! Olet parhaimman arvoinen - olet Jumalan rakkauden ja pelastuksen arvoinen: Rakas Jeesus, kiitos, että olet luvannut rakastaa minua. Kiitos, että olet osoittanut rakkautesi kuolemalla ristillä syntieni takia. Tunnustan, että olen epätäydellinen ja syntinen, ja olen rikkonut monella tavalla sinua ja toisia ihmisiä kohtaan. Anna kaikki syntini anteeksi ja ota minut omaksesi. Kiitos, että minulla on oikeus tulla luoksesi. Kiitos, kun olet lupauksesi mukaan antanut syntini anteeksi. Anna minulle voimaa elää Sinun lapsenasi ja täytä minut Pyhällä Hengelläsi ja Rakkaudellasi. Aamen. http://www.onewaymission.fi/index.php/etusivu/miten-tulla-uskoon http://www.healingrooms.fi/?sid=100 http://vod.tv7.fi/vod/pelastusrukous/pelastusrukous-002-w.MP4   [/quote] Kaikella kunnioituksella kirjoittamaasi kohtaan mutta.. Olisiko mahdollista että "huutaisit" vähemmän. Jos ottaisi ihan pikkuisen rauhallisemmin ja lihavoisi tekstistä vain muutaman kohokohdan eikä "puolta" kirjoituksesta. Tulisi asiallisemman näköinen ulkoasu ja kirjoittamaasi olisi miellytävämpi lukea. En kirjoita tätä väheksymismielessä vaan rakentavassa hengessä. Mies 77 [/quote] Mäkin voin alkaa vuoropuheluun vaikka oravan kanssa ja uskotella , että " kyllä se sanoi että haluaa pähkinän". Eräs joka koittaa nähdä avoimesti nämä asiat mutta kaikilla vastaus on aina sama. " etsi vastaus ".

[/quote]

Aivan :) Etsi, kysy ja pyydä ymmärrystä. Jos et lähde matkaan, et ehkä löydä perillekään.

Vierailija
56/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:56"]

[/quote]

No mihin se rakkaus ja anteeksianto hävisi? "Äitihän sanoi, että ei saa ottaa keksiä, nyt äiti laittaa sinut pihalle, Liisa ja koko loppuelämäsi kiusaa sinua. Sinä tiesit, että keksiä ei saa ottaa..."

[/quote] Jumalan antoi rankaisun siinä, että ajoi heidät pois paratiisista. Anteeksianto ja rakkaus näkyy siinä että Jeesus Kristus kuoli puolestamme. 

Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 
19. sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi. 
20. Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi, 
21. että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta. 

Vierailija
57/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:47"]

Toki. Myös Allah voi olla olemassa. Tai Oden. Ukko-ylijumalasta nyt puhumattakaan. Pääsiäispupu voi olla olemassa. Hammaskeiju voi olla olemassa. Elvis voi elää.

[/quote]

Saisinko sanoa, että tuosta luettelostasi minulle tulee sellainen tunnelma, että et ole valmis tai et halua ottaa todesta kysymystä Jumalasta - tai paremminkin kysymystä siitä, että voisi olla olemassa Jumala, joka todellisesti RAKASTAA sinua ja jonka kanssa yhteys olisi mahdollinen. Mutta en sano tätä pienimmälläkään arvostelulla, vaan halusin vain kertoa vaikutelmani.

Joskushan ehkä on niin, että emme itse näe asenteitamme kovin hyvin ja silloin voimme toimia toistemme "peileinä". Oli miten oli, toivon vilpittömästi, että voisit olla avoimella mielellä ja antaa itse itsellesi sen mahdollisuuden, että Jumala, Kristus voisikin olla todellinen ja rakastaa sinua - kristillisen ajattelun mukaan tuosta rakkaudesta lähtee liikkeelle kaikki tarpeellinen ihmisen ja Jumalan suhteessa: Jumalan anteeksianto ja armo, jotka vastaanottaessaan ihminen pelastuu eli silloin yhteys on syntynyt :) Tämä on vain pienen rukouksen päässä; voit sanoa jotakin "yläkertaan päin" aivan omin sanoin tai vaikka jotenkin näin: "Jos Jumala tai joku olet olemassa, niin osoita se minulle - ja jos rakastat minua tahdot olla yhteydessä minuun, niin ilmaise se jollakin tavalla. Auta minua olemaan avoin." Vähän enemmän asiasta voit löytää selkeällä ja ymmärrettävällä tavalla tästä: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

[/quote] Älkää pliis kukaan hurahtako tuohon healingroomsiin, siellä mene järki ja mielenterveys ja lopulta kaveritkin :(

[/quote]

Linkissä EI OLE KYSE Healing Roomsista, vaan ainoastaan täysin asiallisesta, yleiskristillisestä materiaalista, jota sivuilla on!

Vierailija
58/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekkin jumala joten ymmärrän hyvin tätä uskovaistapelleä. Olin muiden jumalien kanssa riukupaskalla ihan sattumalta puhe tuli politiikkaan niin yksikin jumala samoi että Sipilä oli kuulemma rukoillut että saisi huijauksensa läpi ja valehteli vielä perään että olisi ollut puhtaasti ek:n idea. No mitäs minä siihen päästelin jumalaisen pierun kun olin syönyt liikaa seitan:ia. Kiva että jundet vielä uskoo. ai niin halusiotko kysyä jumalalta jotain voin vastailla 5 min ja 37s sitten on tehtävä pari ihmettä.

Vierailija
59/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jumala tiesi, että ihminen ei voi vastustaa kiusausta. Hän itse loi ihmisen sellaiseksi ja kaikkitietävänä tiesi kyllä, mitä tulisi tapahtumaan. Ja kun väistämätön tapahtui, hän rankaisi ihmistä perisynnillä.

Jahve kuulostaa narsistiselta vanhemmalta.

Vierailija
60/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jumala tiesi millainen ihminen on, sen että hän tulisi syömään puusta. Hän oli luonut itse ihmisen ja tunsi tämän uteliaisuuden. Se, että sellainen puu on laitettu uteliaiden ihmisten saataville, ihmisten, joille kielto usein tekee himon kokeilla salaa ihan vastustamattomaksi (kielletyn hedelmän houkutus) , on yhtä hullua kuin äiti jattaisi pikkulapsen jonkun vaaralllisen aineen tai koneen kanssa kaksin ja sanoisi että älä koske. Ihan varmasti koskee. 

Hulluinta on vielä se että Jumala ikuisesti rankaisee siitä että ihminen teki mikä oli odotettavissa että tekee. Että täytyy järjestää joku hullu veriuhrinäytelmä jossa uhrina on Jumalan oma poika, että Jumala voi antaa anteeksi luomilleen ihmisille jotka söivät puusta. Sittenkään se Jumala ei voi antaa anteeksi kaikille vaan vain niille jotka pystyvät uskomaan Jeesukseen riittävän oikealla tavalla. Muut menevät kuoleman jälkeen helvettiin niin että kolisee, vaikka eivät olisi itse voineet sille yhtään mitään etteivät vain pysty uskomaan. Reilu meininki!