Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muka joku, joka aidosti väittää että raha ei tuo onnea? Mielestäni tuo on vain huijaus jotta köyhät tyytyvät osaansa ja raatavat...

Vierailija
12.01.2022 |

Jos minä saisin 5 miljoonaa euroa tililleni, en varmasti valittaisi enää mistään.

En voi ymmärtää miksi sanotaan ettei raha tuo onnea; Rahalla voi ostaa paremman terveydenkin.

Mielestäni rahan merkityksen vähättely on vain omistavan luokan propagandaa, jotta saadaan köyhät pyörittämässä yhteiskunnan rattaita.
En voi ymmärtää miksi joku rikas olisi onneton.

Vai onko täällä muka joku, joka väittää ettei raha tuo onnea?

Kommentit (303)

Vierailija
261/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä pysty tuota allekirjoittamaan, että raha toisi onnea. Elämä on kohdellut mua hyvin. Mulla on kiva pikku perhe ja talo. Sain myös hyvän lottovoiton parikytä vuotta sitten.

Sen voin sanoa helpottaneen elämääni ja perheeni elämää huomattavasti, mutten näe että siihen onnen tunteita hirveesti liittyisi.

En ole käynyt töissä sen jälkeen onnenpotkun jälkeen. Olin ihan onnelinen päätöstä tehdessäni, mutta jälkeepäin meh. Arki on nyt erilaista. Jatkuvaa miettimistä, että mitäs nyt teen, etten vaan jämähdä. Jonkinlainen rytmi pitää olla, ettei jää ulkopuolelle.

Mä harrastelen sitä ja tätä. Olen opetellut paljon uusia taitoja. ESim ompelemaan,neulomaan, puutarhurointia, kasvattamista, ampumaan, uusia ruuanlaittoteknikoita yms.

Mies ja lapset. Heitä mä rakastan äärettömästi ja he tekevät mut onnelliseksi. En ole koskaan ollut valittaja luonne, mä tyydyn vähään, yhä.

Olen aina ollut onnellisin työttömänä, vaikka tulot olisi tonnin pienemmät ja sellaiset että juuri ja juuri pärjää. Minulle raha ilmeisesti toisi onnea.

Olet ollut onnellisin työttömänä, koska silloin olet ollut vapaimmillasi.

Raha toisi vielä lisää vapautta, koska et olisi enää lainkaan riippuvainen kelasta, työkkäristä, tai tulevista töistä.

Raha tekisi sinut onnelliseksi

Vierailija
262/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on hämärän peitossa, mitä kukin edes tarkoittaa köyhyydellä tai rikkaudella. Onko rikas siis sellainen, jonka ei tarvitse käydä töissä, kun omaisuutta on miljoonia?

Joku selitti että rikkaalla on aikaa tehdä kaikkea, sitähän niillä nimenomaan ei ole kun firman pyörittäminen vie vapaa-ajan.

Ei paljon tarvitse firmoja pyöritellä, jos muutama miljoona on jo tilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietyn rajan kun ylittää, kun rahahuolet poistuvat, tulee tilalle muuta murehdittavaa. Kaikkea huolta ja ongelmaa kun ei voi maksaa pois olemasta. Ihmisen suurin ongelma on miten täyttää elämä mielekkäällä hommalla. Jokaiselle tämä on eri juttu. Kaikki eivät ole onnellisia pelkästään lojuessaan huvijahdilla.

Kiva jos sinulla suurin ongelma on, miten kehittää mielekästä tekemistä. Joillain voi olla esimerkiksi nimenomaan rahaan liittyviä ongelmia, kuten kallis sairaus.

Eikä raharikkaana elävän ole pakko lojua huvijahdilla, vaan hän voi vaikka ostaa harrastusvälineitä ja -tiloja ja aloittaa minkä tahansa kiinnostavan projektin.

Vierailija
264/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä pysty tuota allekirjoittamaan, että raha toisi onnea. Elämä on kohdellut mua hyvin. Mulla on kiva pikku perhe ja talo. Sain myös hyvän lottovoiton parikytä vuotta sitten.

Sen voin sanoa helpottaneen elämääni ja perheeni elämää huomattavasti, mutten näe että siihen onnen tunteita hirveesti liittyisi.

En ole käynyt töissä sen jälkeen onnenpotkun jälkeen. Olin ihan onnelinen päätöstä tehdessäni, mutta jälkeepäin meh. Arki on nyt erilaista. Jatkuvaa miettimistä, että mitäs nyt teen, etten vaan jämähdä. Jonkinlainen rytmi pitää olla, ettei jää ulkopuolelle.

Mä harrastelen sitä ja tätä. Olen opetellut paljon uusia taitoja. ESim ompelemaan,neulomaan, puutarhurointia, kasvattamista, ampumaan, uusia ruuanlaittoteknikoita yms.

Mies ja lapset. Heitä mä rakastan äärettömästi ja he tekevät mut onnelliseksi. En ole koskaan ollut valittaja luonne, mä tyydyn vähään, yhä.

Olen aina ollut onnellisin työttömänä, vaikka tulot olisi tonnin pienemmät ja sellaiset että juuri ja juuri pärjää. Minulle raha ilmeisesti toisi onnea.

Olet ollut onnellisin työttömänä, koska silloin olet ollut vapaimmillasi.

Raha toisi vielä lisää vapautta, koska et olisi enää lainkaan riippuvainen kelasta, työkkäristä, tai tulevista töistä.

Raha tekisi sinut onnelliseksi

Juuri näin ja siihen riittäisi hyvin ihan keskipalkkaa vastaava summa per kk. En tekisi töitä saadakseni enemmän.

Vierailija
265/303 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitäkin tarinoita kuultu että kun on voittanut lotossa, niin parissa vuodessa on rahat menny, siinä samalla vaimo ja perhe menetetty, ja talokin, työpaikka ja kaikki. Lopulta ei oo jääny mitään käteen ja on loppuelämä pilalla.

Mitä sitten? Se on heidän tarinansa, ei sun. Ajatteletko ettei kannata tavoitella tai haaveilla paremmasta koska jollekin toiselle on käynyt huonosti?

Vierailija
266/303 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tuo onnea, jos sitä on tarpeeksi. En olisi lopulta yhtään sen onnellisempi, vaikka saisin kymmenen kertaa kalliimman auton, koska olen nykyiseen autooni täysin tyytyväinen. En myöskään oikeasti tarvitse kymmenen kertaa suurempaa asuntoa tai kullattuja ovenkahvoja.

Vierailija
267/303 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietyn rajan kun ylittää, kun rahahuolet poistuvat, tulee tilalle muuta murehdittavaa. Kaikkea huolta ja ongelmaa kun ei voi maksaa pois olemasta. Ihmisen suurin ongelma on miten täyttää elämä mielekkäällä hommalla. Jokaiselle tämä on eri juttu. Kaikki eivät ole onnellisia pelkästään lojuessaan huvijahdilla.

On muutakin tekemistä kuin huvijahdilla lojuminen. Voisi auttaa perhettään ja ystäviään, tehdä hyväntekeväisyystyötä ihmisten ja eläinten parissa.

Vierailija
268/303 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnen tarvitaan paljon muuta kuin raha. Raha voi tuoda jollekin onnellisuutta, joka osaa ja voi elää "oikeissa mittasuhteissa", tasapainossa. Itsessään pelkkä raha ei tuo onnea. Jos toisi, niin varakkailla ei olisi perheissään päihdeongelmia, itsemurhia, mielenterveysongelmia tms.

Vierailija
269/303 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman rahaa ei saa naista, se on ihan varma.

Olisin siis onnellinen jos olisi rahaa ja saisin naisen sekä talon ja perheen.

M35

Vierailija
270/303 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raha toisi onnea! Edes pieni summa eli 500 000 e olisi ihan tarpeeksi. Ostaisin 3 h + k Hgistä, pääradan varrelta, kalustaisin sen aivan mieleni mukaan ja keskittyisin myös parvekkeeseen. Kävisin hammasremontissa (ei ole päässyt hammaslääkäriin 3.5 vuoteen! *kunnalliseen ei saa aikoja, hätäaikoja ei anneta koska tarv. tarkastus ennen toimenpiteitä eli loputon suo*). Kävisin yksityisellä terv.tarkastuksessa, uusisin kaikki lääkkeet ja hakisin osan apuvälineitä uusiksi ja omakseni! Käyttäisin kissaakin tarkastuksessa, ostaisin laadukkaammat ruuat ja kissitavarat. Ostaisin lopuilla myös uuden läppärin. En minä oikeastaan muuta tarvitsisi, joten tuo riittäisi vallan hyvin. Lopuilla voisi joskus käydä kahvilla jossain hyvässä, oikeassa kahvilassa. Kutsuisin kaikki kolme ystävääni  tupareihin, tekisin hyvää, laadukasta iltapalaa ja tarjoaisin hyvää kuoharia. ;)

- nyt tulot 1 300 e/kk netto, vuokra 900 e/kk (ei asumistukea), lääkkeet 100 e/kk

Vierailija
271/303 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raha vaan se tilanne joka määrittelee onnellisuuden. Raha voi auttaa, mutta ei se määrittele onnellisuutta.

Vierailija
272/303 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko raha onnea? Onko se oikea kysymys joka pitäisi kysyä? Jos muutetaan lähestymistapaa siihen että mikä tekee sinut onnettomaksi? Itselleni onnettomuuden tunne ja huolet johtuvat 95% siitä että rahaa ei ole ja joutuu koko ajan miettimään ja sumplimaan miten tästäkin kuukaudesta selviää. Ehkä raha ei tuo onnellisuutta mutta rahanpuute kyllä tekee onnettomaksi.

Vierailija
273/303 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä parhaat asiat on ilmaisia. Seuraavaksi parhaat edullisia.

Vierailija
274/303 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellisin vaihe elämässäni oli persaukisena opiskelijana. 

Opiskelijana tiesit (tietenkin nyt vähän riippuen alasta), että raha-asiat tulevat tulevaisuudessa olemaan paremmin. Olit todennäköisesti myös melko nuori ja terve. Persaukisena keski-ikäisenä tai sairaana vanhuksena ei ehkä olekaan elämä niin ihanaa, koska tietää, että elämä ja rahatilanne ei todennäköiesti tule enää ikinä paranemaan.

Vierailija
275/303 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sä olet ymmärtänyt ihan väärin.

Ei se ole mikään huijaus jotta köyhät raataisivat.

Jo sä oisit rikas joutuisit jokaisen ihmisen kohdalla miettimään miksi se haluaa olla sun kaveri. Haluaako se olla sun kaveri koska aidosti välittää susta vai haluaako vain hyötyä.

Lisäksi pitää muistaa että mitä enemmän omaisuutta hankkii sen kallimpaa on sen ylläpito ja säilyttäminen.

Köyhät raataa siksi koska niiden menot eivät ole balanssissa tulojen kanssa eli eivät saa rahaa säästöön ja tekemään töitä.

Omistavaan luokkaan pääsee Suomessa jo ostamalla viiden euron osakkeen Hgin pörssistä.

Vierailija
276/303 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoko raha onnea? Onko se oikea kysymys joka pitäisi kysyä? Jos muutetaan lähestymistapaa siihen että mikä tekee sinut onnettomaksi? Itselleni onnettomuuden tunne ja huolet johtuvat 95% siitä että rahaa ei ole ja joutuu koko ajan miettimään ja sumplimaan miten tästäkin kuukaudesta selviää. Ehkä raha ei tuo onnellisuutta mutta rahanpuute kyllä tekee onnettomaksi.

Voisi ennemmin kysyä "Mitkä asiat tuovat onnea?"

Vierailija
277/303 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys  on mielentila. Samoin rikkaus.

278/303 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita rikkaita ihmisiä on tehnyt itsemurhan.

Tottakai raha helpottaa elämää, mutta pelkkä rahan perässä juokseminen ei ole elämää ensinkään. Moni varattomampi voi olla tyytyväisempi elämäänsä kuin varakas.

Nykyisenkaltainen yhteiskunta on ehdollistanut meidät tavoittelemaan olemassaolematonta bittivaluuttaa, ja moni pitää sitä elämänsä tärkeimpänä tehtävänä. Itse näen tuon enemmänkin säälittävänä, joskin myönnän, että kyllä minullekkin raha kelpaa.

Vierailija
279/303 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen itsensä tyydyttämis latteus on se ko sanotahan notta "Ei niitä miljoonia kuitenkaan sinne hautaan saa". No, no shit Sherlock? Elämä eletään vain kerran, ja karu totuus on se, että rikkaat elävät kaikella tavalla rikkaamaan ja paremman ainutkertaisen eläämäm kuin köyhät.

Hajotkaapa siihen köyhät! Muahha. Itse tulen rikkaasta perheestä, ja on aivan mahtavaa kun ei tarvitse kuin loisia päivät pitkät. Omaisuutta jo nyt semmonen 450 000. Jes!

Jaa mennisköhän vaikka taas ensiyöksi hotelliin nukkumaan 200e huoneeseen? SAnokaapa? 

Vierailija
280/303 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnellisin vaihe elämässäni oli persaukisena opiskelijana. 

Opiskelijana tiesit (tietenkin nyt vähän riippuen alasta), että raha-asiat tulevat tulevaisuudessa olemaan paremmin. Olit todennäköisesti myös melko nuori ja terve. Persaukisena keski-ikäisenä tai sairaana vanhuksena ei ehkä olekaan elämä niin ihanaa, koska tietää, että elämä ja rahatilanne ei todennäköiesti tule enää ikinä paranemaan.

Mutta elin silloin useamman vuoden melkein kädestä suuhun. Miksen nyt sitten ole onnellisempi tai edes läheskään yhtä onnellinen, kun raha-asiat ovat hyvin paljon paremmalla tolalla? Joka vuosi varallisuus kasvaa, mutta onnellisuus ei.