Onko täällä muka joku, joka aidosti väittää että raha ei tuo onnea? Mielestäni tuo on vain huijaus jotta köyhät tyytyvät osaansa ja raatavat...
Jos minä saisin 5 miljoonaa euroa tililleni, en varmasti valittaisi enää mistään.
En voi ymmärtää miksi sanotaan ettei raha tuo onnea; Rahalla voi ostaa paremman terveydenkin.
Mielestäni rahan merkityksen vähättely on vain omistavan luokan propagandaa, jotta saadaan köyhät pyörittämässä yhteiskunnan rattaita.
En voi ymmärtää miksi joku rikas olisi onneton.
Vai onko täällä muka joku, joka väittää ettei raha tuo onnea?
Kommentit (303)
En voi ymmärtää miksi joku fyysisesti suht terve ja rikas henkilö tekisi itsemurhan.
En vain käsitä
Minkä muun perässä ihmiset ylipäätään ovat kuin rahan ja vallan?
Elämme kulttuurissa, jossa tuota ei vain voi myöntää. Ainakaan julkisesti.
Heti on joku köyhä ja katkera alapeukuttamassa
Onnellisin vaihe elämässäni oli persaukisena opiskelijana.
Onhan siitä tutkimuksiakin että raha tuo onnea - mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Kun perustarpeet on täytetty eikä rahasta tarvitse enää murehtia niin ihmisen onnellisuus ei lisäänny vaikka rahaa ja luksusta tulisi lisää. On tärkeää että elämässä on muutakin. Mitä tekee rahalla jos ei ole esim lainkaan merkityksellisiä ihmissuhteita?
Sisältö elämään ratkaisee ja saathan ystäviä ilman rahaa. Siis tietty määrä rahaa tuo onnellisuutta tiettyyn pisteeseen saakka. Eli sopivasti tuo onnellisuutta, liika tuo huolia ja liian vähän tuo huolia ja surua. Eli se miten käytät rahaa elämän sisällön tuottamiseen materiaalin sijaan. Eli voi olla ystäviä rikkaana ja köyhänä. Rikkaat eivät ole ahneita automaattisesti. Tavoitteet, haaveet....
Uskonnot on keksitty lohduttamaan alisteisessa asemassa olevia köyhiä. Hieno keksintö vallasväeltä! Mielestäni upein koko ihmiskunnan historiassa!
Tästä on tehty ihan tieteellistä tutkimustakin. Voi googlata, jos kiinnostaa, mutta näin muistista, kun vuositulot ylittää 70 000$ niin rahan tuoma onni loppuu. Tuohon summaan varmaan vaikuttaa missä elää ja kuinka paljon on velkaa.
Mutta ajatuksena oli, kun voit elää ja ostaa vaikka uuden telkkarin, kun siltä tuntuu, niin rahalla ei oikein enää merkitystä. Jos taas rahaa ei ole ostaa ruokaa tai asumiseen, niin raha on tärkein onnen tuoja.
Sillä tarkoitetaan, että rahalla ei voi saada kaikkea, kuten merkityksellisiä ystävyyssuhteita, jotka tekevät onnelliseksi. Rikkaat, joilla on ystäviä, perhe tai itselle merkityksellinen työ ovat usein hyvinkin tyytyväisiä elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siitä tutkimuksiakin että raha tuo onnea - mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Kun perustarpeet on täytetty eikä rahasta tarvitse enää murehtia niin ihmisen onnellisuus ei lisäänny vaikka rahaa ja luksusta tulisi lisää. On tärkeää että elämässä on muutakin. Mitä tekee rahalla jos ei ole esim lainkaan merkityksellisiä ihmissuhteita?
Niitä ihmissuhteita saa kun on rahaa; On aikaa sosialisoida, ja rajattomat mahdollisuudet osallistua tapahtumiin, matkustaa sekä päästä piireihin.
Vertaa vaikka köyhään jolla on varaa ainoastaan siihen julkisten seutulippuun.
Ja aika sekä energia menee paskaduunissa käymiseen.
Elämän paradokseja on se, että rahahuolia on etenkin niillä, joilla sitä rahaa ei ole...
Olen ollut köyhä ja olen ollut en rikas mutta varakas, ja todellakin olen määrättömästi onnellisempi nyt kun minulla on rahaa! Voin maksaa kaikki laskut heti kun ne tulevat; mistään ei ole ikinä puute, pääsen yksityislääkärille heti kun tulee vähänkin joku vaiva, ja yksi erittäin tärkeä juttu on että voin auttaa ihmisiä joilla asiat ovat huonommin. Kun olin köyhä elämä oli ainaista stressiä, huolta ja murhetta.
Autoa ei ole, ei kesämökkiä, venettä, ei mitään luksusvaatteita tai laukkuja, joten sellaiseen en tuhlaa. Kodin sisustuskin oin sekalaista tavaraa 20 vuoden ajalta, kun se ei kumpaakaan meistä juurikaan kiinnosta - tärkeintä on että itse viihdymme.
Tienasin joskus muinoin 35 000e vuodessa. Nyt tienaan 82 000 vuodessa ja olen onnellisempi. Eli tuo se onnea 👍
Vierailija kirjoitti:
Tästä on tehty ihan tieteellistä tutkimustakin. Voi googlata, jos kiinnostaa, mutta näin muistista, kun vuositulot ylittää 70 000$ niin rahan tuoma onni loppuu. Tuohon summaan varmaan vaikuttaa missä elää ja kuinka paljon on velkaa.
Mutta ajatuksena oli, kun voit elää ja ostaa vaikka uuden telkkarin, kun siltä tuntuu, niin rahalla ei oikein enää merkitystä. Jos taas rahaa ei ole ostaa ruokaa tai asumiseen, niin raha on tärkein onnen tuoja.
Ihan höpöhöpö-tutkimus. 70k vuodessa ei ole vielä oikeasti paljon mitään.
Saattaisin uskoa tutkimusta, jos tuo summa olisi vaikka 700k.
Nyt se vaikuttaa vain siltä, että ei haluta ihmisten kurkottelevan liian korkealle.
Elon Musk sanoi ettei ole materialisti, asuu pikkumökissä avaruusasemansa vieressä.
Ei ole koskaan tuonut onnea, toki helpottaa elämää, jos on ns. ylimääräistä, mutta ei se onnea ole tuonut.
Minä olen syrjäytynyt siksi kun olen niin köyhä.
Ei varaa mennä mihinkään. Yksin olen yksiössäni
En valita nytkään, mutta edes5 miljardia ei auttaisi mitään, jos sairastuisin vakavasti. Sitten olisin onnettomampi kuin nyt, vaikka onnellisuuden ei pitäisikään riippua ulkoisista tekijöistä, kuten terveydestä
Suurin hyöty rahasta olisi se, että pääsisi pois palkkatyön ikeestä ja voisi keskittyä mielekkäisiin asioihin.
Miljoonilla saa kyllä ostettua hauskoja kuluttajahyödykkeitä, muttei tehtyä oikeasti hienoja juttuja. Esim. mars-lento tai syöpälääkkeen kehitys ei ihan äkkiä onnistu, vaikka omistaisi kaikki maailman rahat.
Jaa, en minä ainakaan ole koskaan väittänyt, etteikö raha toisi onnea. Sen perässähän kaikki ovat, keppikerjäläisestä paaviin.