Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein tänään kulkukissan piikille, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
07.05.2015 |

X

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:50"]

Tunnistatko villiiintyneen kissan ja mistä?

[/quote]

No vaikka siitä, että se ei laskenut lähelle ollenkaan, vaikka se oli tässä meidän pihapiirissä pari viikkoa. Se oli todennäköisesti joskus joutunut auton töytäisemäksi, se ontui toista takajalkaansa.

Ap

Vierailija
22/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:51"]

Kissa on petoeläin, ei todella kuulu vapaana luontoon. Yksi kissa kuoli, lukuisat linnut saavat elää! Ja muut pieneläimet, syövät muutakin kuin jotain inhottavia rottia. Vapaat kesykissatkin menettävät henkensä, kun astuvat meidän pihaan. Meidän rotikka ei tykkää kissoista. :)

[/quote]

No näinpä, kissa ei kuulu luontoon, ja kyllä noita villikissoja vaan täällä maalla on paljon. Kyselin kyllä kyläläisiltä, onko keltään kissa hukassa, ei ollut tuntomerkkeihin sopivaa. Kuten sanoin, löytöeläintalosta ei kysellä edes niitä kissoja, jotka ovat selvästi kesyjä, joten tuo olisi viety piikille joka tapauksessa, mutta hankalamman kautta ja isommilla kustannuksilla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:37"]Kuka sen lopetti? Eläinlääkärit ei ree, ellei kissa ole sairas. Löytökissat tulee toimittaa löytöeläinten hoitolaan, ei ne sun ole! [/quote] Jep, kunnaneläinlääkäri lopettaa viikottain kodittomia katteja. Tiedän miehen joka vie laatikollisen kulkukissoja (pentuja) kerralla, useamman kerran kesässä, eläinlääkärin lopetettavaksi. Eikä kukaan jää itkemään niiden perään!!

[/quote]

Niin, kunnaneläinlääkärit ovatkin moraalittomia puoskareita. Siis ihan oikeasti, ei kannata ottaa tosissaan mitään mitä sanovat.

Vierailija
24/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:37"]Kuka sen lopetti? Eläinlääkärit ei ree, ellei kissa ole sairas. Löytökissat tulee toimittaa löytöeläinten hoitolaan, ei ne sun ole! [/quote] Jep, kunnaneläinlääkäri lopettaa viikottain kodittomia katteja. Tiedän miehen joka vie laatikollisen kulkukissoja (pentuja) kerralla, useamman kerran kesässä, eläinlääkärin lopetettavaksi. Eikä kukaan jää itkemään niiden perään!!

[/quote]

Niin, kunnaneläinlääkärit ovatkin moraalittomia puoskareita. Siis ihan oikeasti, ei kannata ottaa tosissaan mitään mitä sanovat.

[/quote]

Kaikki villikissojen perään itkevät voivat perustaa mun puolesta vanhainkodin löytökissoille, joita kukaan ei huoli. Mutta enpä usko, että kukaan on siihen halukas. Mä kuitenkin tein sen, mikä eläimen kannalta on oikein, ja olisin todellakin ollut valmis maksamaankin siitä.

Ap

Vierailija
25/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilves on petoeläin, ei kuulu luontoon. Ja kaikki haukat ja kotkat pitäisi tappaa, koska ne syövät pikkuöintuja! Suurin osa kaloistakin syy toisiaan, joten nekin on tapettava! Hauet ekaksi! Koirat tuhoavat lmaassamuniviej lintujen pesiä ja tappavat lintuja. Koirat tappavat myös toisiaan ja ihmsiä. Ne on lopetettava! Lisäksi koirien ulosteet levittävät tauteja!

Vierailija
26/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:56"]

Ilves on petoeläin, ei kuulu luontoon. Ja kaikki haukat ja kotkat pitäisi tappaa, koska ne syövät pikkuöintuja! Suurin osa kaloistakin syy toisiaan, joten nekin on tapettava! Hauet ekaksi! Koirat tuhoavat lmaassamuniviej lintujen pesiä ja tappavat lintuja. Koirat tappavat myös toisiaan ja ihmsiä. Ne on lopetettava! Lisäksi koirien ulosteet levittävät tauteja!

[/quote]

Mä en usko, että kukaan on noin tyhmä, joten on varmaankin turha vastata provoosi ;) Jos nyt kuitenkin ihan oikeasti olet noin tyhmä, voit toki kertoa seuraavassa viestissäsi, mitä sinun mielestäsi villikissoille pitää tehdä. Jos siihen ratkaisuusi kuuluu se, että otat kaikki semmoiset kotiisi, jätä toki yhteystietosi, niin olen sinuun yhteydessä, jos meidän pihapiiriin tulee vielä toisen kerran villikissoja.

Ap

Vierailija
27/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:59"]

Taas on kissahulluja eksynyt tälle palstalle. Enoni hakkasi aina villikissanpentuja kiveen kun niitä alkoi nurkissa pyöriä, että kai tuo eläinlääkäri nyt parempi vaihtoehto on. Voihan ne toki jättää pakkaseenkin kuolemaan, jos se omaatuntoa helpottaa.

[/quote]

No näinpä. Olen itse todella eläinrakas ihminen, mistä syystä vituttaa tuollainen suhtautuminen asioihin. 

Ap

Vierailija
28/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö tunne mitään sympatiaa eläimiä kohtaan.Katsoitko kissaa silmiin näitkö miten katsoi sinua nälkiintyneillä silmillään parkuen,toivoen että olisit se ihminen johon voisi luottaa,olisit juuri se kauan kaivattu joka ruokkisi,hellisi pitäisi huolta,olisi ystävä tarjoaisi katon päänpäälle että olisi turvassa suuressa maailmassa.

Loppuelämäsi tulet muistamaan tämän asian,päätöksesi.Luulet asian unohtuvan mutta aina se palaa mieleesi....olisinko voinut tehdä jotain,auttaa ystävää hädässä.....

Luulit tekeväsi palveluksen,mutta teitkin karhunpalveluksen itsellesi.

Meillekin on kulkukissoja tullut useita eri aikakausina,ja jokaiselle kulkukissalle olemme antaneet kodin turvan,loppuiäkseen.Tontillamme on viisi pientä hautakumpua kivetyksin ympyröitynä merkiksi siitä että ketään ei oveltamme pois käännytetä.

Vierailija
29/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kaikki villikissojen perään itkevät voivat perustaa mun puolesta vanhainkodin löytökissoille, joita kukaan ei huoli. Mutta enpä usko, että kukaan on siihen halukas. Mä kuitenkin tein sen, mikä eläimen kannalta on oikein, ja olisin todellakin ollut valmis maksamaankin siitä.

Ap

[/quote]

Sinä et villikissaa tunnista, ja noista antamistasi tuntomerkeistä ei VOI, ei siis ole mahdollista, päätellä suntaan tai toiseen. Asut jossain sivistyksen ulkopuolella, mutta muuallakin on löytöeläintaloja ja kaikki kissat otetaan vastaan, ja ainoastaan eutanasia tulee kysymykseen, murha ei koskaan.

t. eläintenhoitaja löytöeläintalosta

Vierailija
30/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:02"]

etkö tunne mitään sympatiaa eläimiä kohtaan.Katsoitko kissaa silmiin näitkö miten katsoi sinua nälkiintyneillä silmillään parkuen,toivoen että olisit se ihminen johon voisi luottaa,olisit juuri se kauan kaivattu joka ruokkisi,hellisi pitäisi huolta,olisi ystävä tarjoaisi katon päänpäälle että olisi turvassa suuressa maailmassa.

Loppuelämäsi tulet muistamaan tämän asian,päätöksesi.Luulet asian unohtuvan mutta aina se palaa mieleesi....olisinko voinut tehdä jotain,auttaa ystävää hädässä.....

Luulit tekeväsi palveluksen,mutta teitkin karhunpalveluksen itsellesi.

Meillekin on kulkukissoja tullut useita eri aikakausina,ja jokaiselle kulkukissalle olemme antaneet kodin turvan,loppuiäkseen.Tontillamme on viisi pientä hautakumpua kivetyksin ympyröitynä merkiksi siitä että ketään ei oveltamme pois käännytetä.

[/quote]

Mä vein sen kissan lopetettavaksi juuri siitä syystä, että tunsin suurta sympatiaa sitä kohtaan. Se kissa ei todellakaan kaivannut ihmisiä lähelleen. Se ei ollut mikään kesykissakarkulainen.

Ap

Vierailija
31/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:02"]

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Sinä et villikissaa tunnista, ja noista antamistasi tuntomerkeistä ei VOI, ei siis ole mahdollista, päätellä suntaan tai toiseen. Asut jossain sivistyksen ulkopuolella, mutta muuallakin on löytöeläintaloja ja kaikki kissat otetaan vastaan, ja ainoastaan eutanasia tulee kysymykseen, murha ei koskaan.

t. eläintenhoitaja löytöeläintalosta

[/quote]

Jos olet lukenut kirjoittamiani viestejä, olin ensin yhteydessä löytöeläintaloon, ja sieltä sanottiin, että kissaa ei kannata sinne tuoda, kun se kuitenkin viedään lopetettavaksi. Hän lisäksi kertoi jutun, mitä edellisellä kerralla oli tapahtunut, kun oli joutunut kuskaamaan villikissaa lopetettavaksi. EI sitä kissaa kukaan täältä tule satojen kilometrien päästä hakemaan johonkin paikkaan, jossa joku taho haluaa pitää villikissojen vanhainkotia, eikä mulla ole todellakaan aikaa lähteä johonkin reissuun kuskaamaan villiä kissaa loukussa.

Me ruokittiin sitä kissaa siitä asti, kun huomattiin, että se ontui, eikä se todellakaan laskenut meitä yhtään lähemmäksi, joten kyllä se oli villi kissa. Ja jos ei ollut, se oli kotoisin jostain niin kaukaa, että kukaan ei sitä olisi täältä osannut etsiä. Ehkä jollakulla toisella antaa luonto periksi jättää eläin vain heitteille, muttei mulla.

Ap

Vierailija
32/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:34"] En halua kysyä ilkeältä pirulta = kissavihaaja mitään! Toivottavasti pystyt elämään tämän asian kanssa loppuikäsi näkemättä painajaisia hyökkäävistä villikissoista [/quote] Voisitko hieman perustella, miksi olen mielestäsi kissanvihaaja? Onko sinusta heitteillä oleva kissa - se kun ei ole luonnonvarainen eläin, eikä siis kuulu Suomen luontoon - jotenkin iloinen asia?   Ap [/quote] Et kai sä kerjäläisiäkin piikille vie?

[/quote]minäpä vien!

Vierailija
33/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ihan sataprosenttisen varma että se oli kulkukissa?

voi luoja sentään! Nyt paljastui syy miksi monilta häviää kissoja kun ap:kaltaiset ihmiset vie "kulkukissoja" tuosta noin vaan piikille :DD

Vierailija
34/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:12"]

oletko ihan sataprosenttisen varma että se oli kulkukissa?

voi luoja sentään! Nyt paljastui syy miksi monilta häviää kissoja kun ap:kaltaiset ihmiset vie "kulkukissoja" tuosta noin vaan piikille :DD

[/quote]

Sataprosenttisen varma ei kukaan voi olla mistään. Kissoja varmasti häviää, kun ihmiset eivät rakenna kissoilleen aitauksia, vaan antavat niiden kulkea vapaana, jolloin ne voivat jäädä auton alle, joutua johonkin muuhun tapaturmaan tai karata. Kyselin sen verran monelta ihmiseltä, ettei se ainakaan tästä läheltä ole.

Kuten jo sanoin, löytöeläintalosta sanottiin, että sieltä ei kukaan kissoja kysele, että aika turha niitä tosiaan on sinne viedä. TOki se kuulostaa herttaiselta ajatukselta, mutta ei käytännössä ole sitä.

Ap

Vierailija
35/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Hedyltä otettu kissa loukutettiin kuulemma metsiköstä, joku koiranulkoiluttaja oli huomannut ontuvan kissa. Kissa oli n puoli vuotias löydettäessä, arka ja sen jalka oli vahingoittunut. Mutta onneksi vietiin löytöeläinhoitolaan. 

Nyt mulla on ihana 4 v kissa, joka on maailman kiltein ja lutusin. Jalkakin on parantunut hyvin, ei juoksua ja riehumista haittaa ( meillä on myös toinen kissa ). On tosi hauska ja äärimmäisen hyväntahtoinen kissa.

Vierailija
36/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:17"]

Mun Hedyltä otettu kissa loukutettiin kuulemma metsiköstä, joku koiranulkoiluttaja oli huomannut ontuvan kissa. Kissa oli n puoli vuotias löydettäessä, arka ja sen jalka oli vahingoittunut. Mutta onneksi vietiin löytöeläinhoitolaan. 

Nyt mulla on ihana 4 v kissa, joka on maailman kiltein ja lutusin. Jalkakin on parantunut hyvin, ei juoksua ja riehumista haittaa ( meillä on myös toinen kissa ). On tosi hauska ja äärimmäisen hyväntahtoinen kissa.

[/quote]

No kiva, että sielläpäin kissoja joku hakee löytöeläintalosta. TÄälläpäin kuulemma ei, ja toisaalta täällä on paljon noita villiintyneitä navettakissapopulaatiota, joten kissoja kyllä piisaa, sekä kesyä että villiä.

Ap

Vierailija
37/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en siis loukuttanut kissaa mistään metsästä, vaan omasta ulkorakennuksesta, jossa se oli majaillut pari viikkoa.

Ap

Vierailija
38/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tän keskustelun pointti oli? Ärsyttää kissa-/eläinihmisiä? :-D

Vierailija
39/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:20"]

Mikä tän keskustelun pointti oli? Ärsyttää kissa-/eläinihmisiä? :-D

[/quote]

Mä olen mitä suurimmassa määrin eläinihminen, mutta semmoinen eläinihminen, joka tuntee vastuunta, eikä jää kyynelehtimään tosi paikan tullen omaa pahaa oloaan, vaan toimii. 

Näköjään moni tuntuu olevan sellainen eläinihminen, joille villikissat ovat ok, ovathan ne söpöjä. Maailman suurin tragedia on se, että villikissa lopetetaan, ei se, että joku ihminen on jättänyt sen heitteille. Ei aikuisesta villikissasta enää mitään lemmikkiä saa, kun ei kuulemma tahdo saada villikissaemolle syntyneestä pennustakaan. Eikä varsinkaan saa lemmikkiä, kun kukaan ei halua sellaista ottaa.

Nämä "eläinystävät" ovat varmaan niitä samoja, jotka antavat lemmikkinsä kärsiä pitkään sairaudesta, kun tuntuu niin pahalta viedä se lopetettavaksi. Anteeksi nyt, mutta mulla ei ole kovin korkea käsitys teistä.

Nyt menen suihkuun.

Ap

Vierailija
40/47 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh,ehkä ap yritti olla kissan kaveri kun ruokkikin sitä.Vaikeaa tätä asiaa kuitenkin on sulatella koska ei itse ole paikan päällä ollut.Kuolemaa on aina vaikea sulattaa mahdollisten menetysten vuoksi,itse en varmaankaan olisi kyennyt tuohon ratkaisuun,luonteeni ei anna helposti periksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan