Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku sanoo että tuu käymään kylässä

Vierailija
01.09.2025 |

Niin onko mahdollista ettei hän oikeasti tarkoitakaan sitä? 

Oon hämmentynyt kun yks työkaveri pyysi käymään, kun olisi pitänyt mennä katsomaan erästä laitetta jonka oli hankkinut, niin sitten kun yritin sopia aikoja niin ei sit vastaillukkaan mitään? 

Sanoi kuitenkin sit myöhemmin  taas että tervetuloa käymään koska vain. 

Onkohan tää joku sukupolvien välinen eroavaisuus (tää henkilö jää pian eläkkeelle itse oon lähellä neljää kymppiä) vai enkö vaan ymmärrä jotain sosiaalista koodia ? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa pitää yhteyksiä yllä, ei yleensä ole varsinainen kyläkutsu, riippuu vähän. 

Vierailija
2/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa pitää yhteyksiä yllä, ei yleensä ole varsinainen kyläkutsu, riippuu vähän. 

Tuntuupa kummalliselta tavalta ja ihmettelen miksen oo ennen tämmöstä huomannu.  Oonko mä nyt sit julkea ku menin kyseleen että milloin sopisi tulla? 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanoo vielä uudestaan, että tule käymään KOSKA VAIN, niin tarkoittaa mielestäni että voit mennä sopimattakin.  Kyseessä on jonkun laitteen katsominen eikä mikään illallisvierailu.

Itse sanoisin hänelle tyyliin "Voisin tulla tänään illalla käymään katsomassa sitä härpäkettä. Ootko kuudelta kotona?"

Jos ei siihen vastaa mitään niin johan on outo tyyppi.

Vierailija
4/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kyllä nykyään saa mitään vastauksia mihinkään 

Vierailija
5/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sanoo vielä uudestaan, että tule käymään KOSKA VAIN, niin tarkoittaa mielestäni että voit mennä sopimattakin.  Kyseessä on jonkun laitteen katsominen eikä mikään illallisvierailu.

Itse sanoisin hänelle tyyliin "Voisin tulla tänään illalla käymään katsomassa sitä härpäkettä. Ootko kuudelta kotona?"

Kun se meni vähän tuolla tavalla. Tosin viestillä kyselin kun olisin lomani aikana ehtinyt käymään.  Eikä vastannu mitään.  Sit myöhemmin taas kyselin kuulumisia ja niihin vastasi ja sanoi että kutsu edelleen voimassa. Niin nyt en sit oikeen tiedä miten tulkita 

Vierailija
6/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jäänyt viestit huomaamatta, tai on huomannut ne liian myöhään? Olen huomannut, että joidenkin vanhempien ihmisten kanssa viestittely on jotenkin hankalaa, ja kannattaa mieluummin soittaa niin saa asiat hoidetuksi. Vaikka osaisivat viestejä lukea ja lähettää.

Ehkä hän odottaa, että poikkeat ilmoittamatta, jos satut kulkemaan lähistöllä, tai soitat matkalta että sopiiko tulla vartin päästä.

Et ole ainakaan tehnyt mitään väärää, se toinen toimii oudosti jos pyytää käymään, eikä saa sovittua että milloin. 

Vierailija
7/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se meni vähän tuolla tavalla. Tosin viestillä kyselin kun olisin lomani aikana ehtinyt käymään.  Eikä vastannu mitään.  Sit myöhemmin taas kyselin kuulumisia ja niihin vastasi ja sanoi että kutsu edelleen voimassa. Niin nyt en sit oikeen tiedä miten tulkita 

Tekeekö kiusaa? 

Vierailija
8/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli sellainen "tulkaahan käymään". Sitten närkästyi, kun joku oikeasti oli tulossa.

Äti oli älytön teeskentelijä. 

Vierailija
9/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sananhelinää, 

Yksi tuttu höpöttää joka kerta kun nähdään että tulevat kylään, joskus sanoinkin että tervetuloa mutta lopetin jo kommentoimasta mitään kun eivät ikinä kerkiä.

Viime käynnistä heillä on jo parikymmentä vuotta.

Vierailija
10/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vanha kaveri ehdotti tapaamista. Vastasin että seuraavalla viikolla sopii. Ei vastannut enää mitään. Oletan, ettei tosissaan ehdottanut tapaamista. Näemme siis nykyään kerran vuodessa. Aiemmin useinkin. Vähän olemme ihmisinä kasvaneet eri suuntiin. Pahoitteli viimeksi ettei ole pitänyt useammin yhteyttä. Sanoin, että se on priorisointikysymys. Oli sitten hiljaa. En tiedä syytä miksi edelleen pitää mitään yhteyttä. 

Vierailija
11/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi tollasta pelleilyä ja laitteet saisi jäädä katsomatta, pystyn elämään ilmankin

Vierailija
12/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko jäänyt viestit huomaamatta, tai on huomannut ne liian myöhään? Olen huomannut, että joidenkin vanhempien ihmisten kanssa viestittely on jotenkin hankalaa, ja kannattaa mieluummin soittaa niin saa asiat hoidetuksi. Vaikka osaisivat viestejä lukea ja lähettää.

Ehkä hän odottaa, että poikkeat ilmoittamatta, jos satut kulkemaan lähistöllä, tai soitat matkalta että sopiiko tulla vartin päästä.

Et ole ainakaan tehnyt mitään väärää, se toinen toimii oudosti jos pyytää käymään, eikä saa sovittua että milloin. 

Tuskinpa näissä on se takana, että odotellaan kutsumatonta vierasta. Harva tykkää sellaisesta. 

Vierailija
13/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuupa kummalliselta tavalta ja ihmettelen miksen oo ennen tämmöstä huomannu.  Oonko mä nyt sit julkea ku menin kyseleen että milloin sopisi tulla? 

-ap

Voi olla että henkilö puhuu lämpimikseen. Voi olla kutsunut montakin käymään eikä kukaan mene.

Vierailija
14/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luulen, että kutsu on tosiaan voimassa yhä, koska se on suullisesti esitetty. Jätä puhelin pois välistä. Menet vaan!

Ihmisillä on niin outoja tapoja kännyköidensä kanssa, ettei niistä koskaan tiedä. Hän kuitenkin on sitä ikää, että kutsu on  esitetty jo ja se pitää. Ei tarvii erikseen ylläpitää.

Vierailija
15/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laite on muka niin ihmeellinen, että sitä pitää oikein työkaverin kotiin mennä ihmettelemään? Oliskohan vaan vttuillut sulle, kun olet niin utelias.

Vierailija
16/16 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ikäkysymys vaan tapakysymys. Jotkut ihmiset elävät niin hetkessä, että kutsu tulla käymään tuntuu hyvältä juuri sillä sanomisen hetkellä. Myöhemmin mieli muuttuu. Olen joskus erehtynyt noudattamaan kutsua poiketa käymään, toki olen soittanut etukäteen, mutta mentyäni huomannut vastaanoton olevan nuivaa. Enää en ota näitä kutsuja tosissaan vaan ohitan small talkina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän