Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä siivoojalta jotakin?

Vierailija
07.05.2015 |

Kysymykset ovat tervetulleita. :)

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuletko meille siivoamaan?

Vierailija
102/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:09"]

Tuletko meille siivoamaan?

[/quote]

Voisin tulla, riippuu millaista palkkaa maksaisit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava käsitys että siivoojat voidaan korvata kellä tahansa joka vaan kadulta napataan... itse teen siivoustyötä kaupungille ja täällä ollaan just pulassa koska kesäksi ei ole tarjolla tarpeeksi päteviä sijaisia, laitoshuoltaja-koulutus pitää olla ja kouluttamattomia ei palkata. Tuskin haluisitte esim. olla potilaana sairaalassa jossa siivoaisi joku kadulta napattu tyyppi... 

Vierailija
104/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:20"]

Huvittava käsitys että siivoojat voidaan korvata kellä tahansa joka vaan kadulta napataan... itse teen siivoustyötä kaupungille ja täällä ollaan just pulassa koska kesäksi ei ole tarjolla tarpeeksi päteviä sijaisia, laitoshuoltaja-koulutus pitää olla ja kouluttamattomia ei palkata. Tuskin haluisitte esim. olla potilaana sairaalassa jossa siivoaisi joku kadulta napattu tyyppi... 

[/quote]

Minulla ei ole laitoshuoltajan koulutusta, mutta olen työskennellyt laitoshuoltajana kahdessa eri sairaalassa. Olen saanut runsaasti kehuja niin esimiehiltä, kollegoilta, hoitohenkilökunnalta kuin potilaitakin. Ei tutkinto tee hyvää laitoshuoltajaa, vaan se, että on ahkera, tunnollinen, tilannetajuinen ja sopeutuvainen ihminen. Jos on yhtään järkeä päässä, työtä tekemällä ja perehdytyskansioita lukemalla oppii kyllä nopeasti, mikä puhdistusaine tai laikka sopii mihinkin tilanteeseen, miten eri laitteita käytetään, miten eristyssiivous tehdään jne. Tutkinto ei takaa työmoraalia ja käytännön osaaminen kehittyy vain työtä tehdessä. 

Olen silti samoilla linjoilla: hyviä laitoshuoltajia on vaikea saada töihin. Omalla työpaikallani tämä näkyy siten, että enemmistö jättää työtehtäviä tekemättä eikä noudata työaikoja. Tunnollinen vähemmistö tekee sitten näidenkin työt. Joillakin osastoilla kukaan laitoshuoltajista ei tee töitään, ja tämä näkyy kiinteistössä mm. pinttyminä, jotka eivät enää lähde siivoamalla vaan vaativat jo remonttia. Esimies ei jaksa/osaa puuttua asiaan. Toivottavasti sinun työpaikallasi asiat ovat toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme