Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä siivoojalta jotakin?

Vierailija
07.05.2015 |

Kysymykset ovat tervetulleita. :)

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat ovat järkyttävän aliarvostettu ammattiryhmä. Mikä on tärkeämpää terveyden ja ravitsemuksen jälkeen? Arvostan erittäin paljon siivoojia. Palkan pitäis olla suurempi. Tätäkin alaa varjostaa kaiken maailman välitysfirmat, joita ahnepaskanarsistit pyörittää.

Vierailija
22/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:38"]

Olen aina kuvitellut, että tuuletus vaatii läpivedon - olenko väärässä? Olisi kiinnostava tietää, mistä tuo 15 minuuttia tulee? Onko tutkittu vai muuten vaan nyrkkisääntö? Miksi petivaatteet pitää vaihtaa joka viikko? Eikö joka toinen riitä? 

[/quote]

No ainakin minä teen niin, että sillon kun meillä ei ole ketään kotona, esimerkiksi koko perhe ulkoilemassa, niin sellaiset ajankohdat on juuri sopivia tuulettaa asuntoa! Sillon meillä jää kodissa 1-2 ikkunaa auki vähän yli tunninkin ajaksi. Mutta jos on itse kotona, niin sillon en viitsisi läpivedossa olla ja siitä tulee helposti kipeäksi, niin pieni kunnollinen 15min riittää että ilma saa vähän vaihtua ja kodista tulee raikkaampi ja kun jättää ikkunan/ikkunat kunnolla auki, niin se kyllä takaa sen että huone/asunto tuulettuu sillon kunnolla, eikä siinä ajassa kerkeä itsekään vilustua. !

Mä en tiedä onko sitä koskaan varsinaisesti tutkittu, varmasti on joitakin tutkimuksia tehty, mutta itse olen kehitellyt vaan tuollaisen nyrkkisäännön koska olen kokenut sen hyväksi. :-)

Ja kyllä varmasti joka toinen viikkokin riittäisi petivaatteiden vaihtoon, mutta mä itse olen niin siivous/puhtaus friikki että meillä petivaatteet kyllä vaihdetaan joka viikko ja lykkään kans likaset petivaatteet pesukoneeseen joka viikko ! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:44"]

Siivoojat ovat järkyttävän aliarvostettu ammattiryhmä. Mikä on tärkeämpää terveyden ja ravitsemuksen jälkeen? Arvostan erittäin paljon siivoojia. Palkan pitäis olla suurempi. Tätäkin alaa varjostaa kaiken maailman välitysfirmat, joita ahnepaskanarsistit pyörittää.

[/quote]

Palkka muodostuu sitä korkeammaksi, mitä harvempi ihminen pystyy ammattia harjoittamaan. 

Siivota voi kuka tahansa, joka on normaalissa fyysisessä kunnossa ja henkisesti normaalin rajoissa. Yksinkertaisissa siivoustehtävissä on kyllä heikkolahjaisiakin, joten skaala on laaja. 

Sen sijaan kaikista ei todellakaan ole juristeiksi tai lääkäreiksi. Ei vain riitä resurssit! Se. onko työ tärkeää, on sivuseikka. Kuinkahan kauan Suomi pyörisi ilman roskakuskeja, ei menisi monta vuorokautta, kun hukkuisimme paskaan... Silti palkkaus ei ole kummoinen. 

Eli ei se siitä riipu, hömelö! Tutustu talousteoriaan. 

Vierailija
24/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:39"]

Minkä ikäinen olet?

Jos sinulla on lapsia, häpeävätkö he ammattiasi? 

[/quote]

Olen 46-vuotias, täytän ensikuussa 47-vuotta. :)

Minulla on 3 lasta, jotka eivät todellakaan häpeä ammattiani. Vastakysymys sinulle: Miksi pitäisi hävetä?

Vierailija
25/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetkö ikkunat koneella vai käsin? Meidän siivooja pesee käsin, vaikka hänellä kone onkin, mutta itse olen miettinyt, jos hankkisin koneen ja pesisin itse. 

Vierailija
26/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:50"]

[/quote]

Palkka muodostuu sitä korkeammaksi, mitä harvempi ihminen pystyy ammattia harjoittamaan. 

Siivota voi kuka tahansa, joka on normaalissa fyysisessä kunnossa ja henkisesti normaalin rajoissa. Yksinkertaisissa siivoustehtävissä on kyllä heikkolahjaisiakin, joten skaala on laaja. 

Sen sijaan kaikista ei todellakaan ole juristeiksi tai lääkäreiksi. Ei vain riitä resurssit! Se. onko työ tärkeää, on sivuseikka. Kuinkahan kauan Suomi pyörisi ilman roskakuskeja, ei menisi monta vuorokautta, kun hukkuisimme paskaan... Silti palkkaus ei ole kummoinen. 

[/quote]

En tarvitse rahaa.  Tutustu peräaukkoosi.

Vierailija
27/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:43"]

Lattian pesu kerran kuussa? No on siinäkin siivooja

[/quote]

Kyllä, näin meillä kotona tehdään. :)

Mutta töissä kun olen, niin pesen lattian joka päivä. Konetus pari kertaa kuukaudessa.

Vierailija
28/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kiitos. :)

Vierailija
29/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:26"]

Kiehtooko teitä siivoojia jollain seksuaalisella tavalla vessan tuoksut?

[/quote]

Typerys, kiehtooko sua, kun kotona siivoat vessaa ? Miten aikuiset oikeesti voi olla niin typeriä, ei ymmärrä.

[/quote]

Siivoan vessan? Kuka siivoaa vessan ja miksi muka?

Vierailija
30/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

[/quote]

Minulla on 3 lasta, jotka eivät todellakaan häpeä ammattiani. Vastakysymys sinulle: Miksi pitäisi hävetä?

[/quote]

Sanoinko, että pitäisi? En!

Pidän kuitenkin mahdollisena, että lapsetkit (varsinkin teini-iässä) ovat varsin herkkiä sosiaaliselle statukselle. Sitä ei korkeimmillaan edusta siivooja tai lähikaupan kassa. 

Ainakin meillä teinit saivat hepulikohtauksen, kun olin ollut jonkin aikaa työttömänä ja aloitin hätäpäissäni (ihan muuten sinun iässäsi) lähihoitajakoulutuksen. Ennen olin ollut erään yrityksen hallinnnon yläportaalla. Yritys sitten saneerasi ja siinä iässä en heti saanut uutta työtä. 

Vierailija
31/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Minusta se ei ole todellakaan mikään SIVUSEIKKA onko työ tärkeää ! Entäpä jos sairaaloita ei siivottaisi vaikka kuukauteen..? mitä alkaisi tapahtumaan...

Se miten TÄRKEÄÄ työ on, juuri sen takia pitäisi myöskin määräytyä palkka. Lääkärien palkkojen ei pitäisi muuttua, mutta juristin palkkaa saisi vähän laskea ja siivoojan palkkaa nostaa roimasti !

Näistä syistä juuri tämä yhteiskunta on AIKA MÄTÄ .

Vierailija
32/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:51"]

Pesetkö ikkunat koneella vai käsin? Meidän siivooja pesee käsin, vaikka hänellä kone onkin, mutta itse olen miettinyt, jos hankkisin koneen ja pesisin itse. 

[/quote]

Käsin.

Vierailija
33/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:00"]

[/quote]

[/quote]

Minusta se ei ole todellakaan mikään SIVUSEIKKA onko työ tärkeää ! Entäpä jos sairaaloita ei siivottaisi vaikka kuukauteen..? mitä alkaisi tapahtumaan...

Se miten TÄRKEÄÄ työ on, juuri sen takia pitäisi myöskin määräytyä palkka. Lääkärien palkkojen ei pitäisi muuttua, mutta juristin palkkaa saisi vähän laskea ja siivoojan palkkaa nostaa roimasti !

[/quote]

Et nyt ymmärrä! Siivoojat voidaan nopeasti korvata vaikka suoraan kadulta napatuilla tyypeillä, jos niikseen tulee. 

Palkat määräytyvät markkinoilla, kuten kaikkien hyödykkeiden hinnat. Otetaan vaikka hengitysilma. Sehän ei maksa mitään, vaikka on kaikkein tärkeintä. Ilman happea menehdyt hyvin nopeasti. 

Miksi se ei maksa mitään? Koska sitä on saatavilla rajattomasti joka hetki! 

Kuten siivoojiakin on periaatteessa saatavissa rajattomasti joka hetki. Siksi korvaus työstä on matala. Ymmärätkö? Ymmärrät varmasti, jos haluat!

Vierailija
34/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:57"]

Minkä ikäinen olet?

[/quote]

[/quote]

Sanoinko, että pitäisi? En!

Pidän kuitenkin mahdollisena, että lapsetkit (varsinkin teini-iässä) ovat varsin herkkiä sosiaaliselle statukselle. Sitä ei korkeimmillaan edusta siivooja tai lähikaupan kassa. 

Ainakin meillä teinit saivat hepulikohtauksen, kun olin ollut jonkin aikaa työttömänä ja aloitin hätäpäissäni (ihan muuten sinun iässäsi) lähihoitajakoulutuksen. Ennen olin ollut erään yrityksen hallinnnon yläportaalla. Yritys sitten saneerasi ja siinä iässä en heti saanut uutta työtä. 

[/quote]

No minäpä olen jo sen ikäinen nytkin, että en välitä mistään sosiaalisista statuksista. :) ja vain idioottien silmissä, siivoojalla, kaupan kassalla, lähihoitajalla on sosiaalisesti huonot statukset ... Ne jotka ovat ottaneet pään sieltä perseestä pois tai muuten vaan olleet aina fiksuja, niin ymmärtävät että nuo ammatit ovat ihan perus ammatteja ja todella tärkeitä, etenkin siivooja ja lähihoitaja. Mä en ole koskaan kasvattanut mun lapsista niin tyhmiä, että he häpeäisivät esimerkiksi siivoojan tai lähihoitajan ammatteja... Esimerkiksi lääkärit ja juristit saattavat kasvattaa just lapsistaan tälläisiä että halveksutaan perus duunareita ja sitten ollaan itse kuitenkin olevinaan niin viisaita kun ollaan kouluttauduttu korkealle! hahhahhaa, minä en voi muuta kun nauraa tuollaselle tekopyhyydelle ja sokeudelle! Toinen mun tyttäristä on jo aikuinen ja hänestä tuli ammatiltaan tarjoilija. :-) kahdesta nuoremmasta en tiedä vielä mitä tulee. Ja mies työskentelee teollisuushallissa hitsaajana, että tälläinen on meidän perhe.

Vierailija
35/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatko eläkeikään saakka vai vievätkö kulumat sitä ennen sairaseläkkeelle.

Vierailija
36/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et nyt ymmärrä! Siivoojat voidaan nopeasti korvata vaikka suoraan kadulta napatuilla tyypeillä, jos niikseen tulee. 

Palkat määräytyvät markkinoilla, kuten kaikkien hyödykkeiden hinnat. Otetaan vaikka hengitysilma. Sehän ei maksa mitään, vaikka on kaikkein tärkeintä. Ilman happea menehdyt hyvin nopeasti. 

Miksi se ei maksa mitään? Koska sitä on saatavilla rajattomasti joka hetki! 

Kuten siivoojiakin on periaatteessa saatavissa rajattomasti joka hetki. Siksi korvaus työstä on matala. Ymmärätkö? Ymmärrät varmasti, jos haluat!

[/quote]

No en halua ymmärtää tuollaista logiikkaa, nähden mun työn raskauteen ja tärkeyteen. :) ja kyllä tässä on vähän osattava pesuaineidenkin kanssa toimia, että ei tätä työtä voi ruveta tekemään ihan kuka tahansa.

Vierailija
37/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Teinit ovat herkkiä juu, mutta kyllä ne arvot pohjimmiltaan kotoa kumpuavat. Itse olen toimittajana haastetellut ihmisiä laidasta laitaan ja kertonut mielenkiintoisia tarinoita kotona. Uskon, että tällä on ollut merkitystä sille, että  nuoret aikuiset lapseni arvostavat ihmisiä ammattiin katsomatta, eivätkä halveksineet kenenkään työtä tai edes työttömyyttä teini-iässäkään.  

Vierailija
38/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko kotisiivooja? Täällä yks teollisuussiivooja, vaihdan kylläki alaa kun huono palkka ja hävettää kertoa ihmisille et oon "vaan" siivooja :D

Vierailija
39/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:14"]

Jaksatko eläkeikään saakka vai vievätkö kulumat sitä ennen sairaseläkkeelle.

[/quote]

No, onneksi mulla on vielä suht hyvä terveys ja kunto, kun harrastan liikuntaa päivittäin ja kerran viikkoon käyn myös salilla... :) että yritetään nyt jatkaa sinne eläkeikään saakka, toivon mukaan se eläkeikäkään nyt ei enää nousisi!

Vierailija
40/104 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:15"]

[/quote]

Teinit ovat herkkiä juu, mutta kyllä ne arvot pohjimmiltaan kotoa kumpuavat. Itse olen toimittajana haastetellut ihmisiä laidasta laitaan ja kertonut mielenkiintoisia tarinoita kotona. Uskon, että tällä on ollut merkitystä sille, että  nuoret aikuiset lapseni arvostavat ihmisiä ammattiin katsomatta, eivätkä halveksineet kenenkään työtä tai edes työttömyyttä teini-iässäkään.  

[/quote]

Juuri näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan