Viikon ruuat 40 eurolla?
Nyt tuli itku. Tili tyhjä (paitsi tuo 40e). 15.5. asti pitäisi pärjätä: minun ja kahden teini-ikäisen. Kaikki ruuat + mun työlounaat. Saisinko ruokaehdotuksia? teinit urheilevat, ja syö paljon. Autoa ei tarvi tankata.
Kommentit (26)
haet lidlist 10eurolla tonnikalaa 5eurolla uunilenkkiä makaroonii 10 pussii kauraryynei juomaks vettä, lisäks jotai leipää keksiä kurkkua leivälle. on nihkeetä mut pysyy porukka hengis....
Lounaat töissä voit kyllä unohtaa..:/
Ruokajonostakin voi hakea kaikenlaista, itse täytin pakastimen leivillä ja lihalla. Tolla rahalla(40e) saa elettyä viikon ihan helposti, perusruokaa. Perunoita ja jauhenlihakastiketta, keittoja, puuroja, kannattaa leipoa sämpylöitä itse niin ei tarvitse leipään tuhlata, kaurahiutaleista saa tehtyä herkullista mysliä kun paahtaa niitä uunissa 150 asteessa 15-17min. Ruokajuomana vesi ja jos ette kahvista voi luopua ja käytätte maitoa siinä niin täysmaitoa ehdottomasti, koska sitä voi lantrata. Jos liian tiukille menee niin ruokajono tai kavereilta lainaaminen.
Miksi tili tyhja? Miksi ei pahan paivan varalla edes viittakymppia? Missa ennakointi?
Voit yrittaa tehda paljon yksinkertaisia kotiruokia. Ostappa paljon perunaa, porkkanaa yms halpaa juuresta, makaronia, soijarouhetta, puurohiutaleita jne. ja sitten teet keittoja, patoja, laatikoita, puuroja yms suurissa erissa. Juokaa vetta, ja teinithan saa koulusta lounaan? Itselle pakkaat lounaaksi edellisen paivallisen tahteet evaaksi. Aamupalaksi puuroa kaikille.
Pottuja
2×jauhelihaa jotka laitetaan puoliksi
makaronia monta pussia
pari sipulia
tomaattimurskaa pari purkkia
kermaa kolme purkkia
nakkeja
hernekeittoa
puuro
leipää
näkkäri
halpa juusto
kalapuikkoja
maitoa..
40€ viikon ruuat onnistuu todellakin! Meitä on kaksi aikuista ja harvoin menee yli 20€.
Lidlistä ostokset siis. Puuroa aamu ja iltapalaksi, maksaa 60snt paketti. Leivo itse ruisleipää tai sämpylöitä. Aineet saat parilla eurolla maks. ja ruokaa siitä tulee todella paljon. Päälle edullistä margariinia. Ruuaksi makaroonilaatikkoa, kaalilaatikkoa, nakkikeittoa ja hernaria, tonnikalavuokaa jne.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:46"]Pottuja
2×jauhelihaa jotka laitetaan puoliksi
makaronia monta pussia
pari sipulia
tomaattimurskaa pari purkkia
kermaa kolme purkkia
nakkeja
hernekeittoa
puuro
leipää
näkkäri
halpa juusto
kalapuikkoja
maitoa..
[/quote]ja porkkanoita!
Yks tosi halpa ruoka, spegettii pekonia joka paistetaan kaupan tomaattikastikkeeseen,ne vaa sit sekasi ja toimii ainaki meidän murkuille. Maksaan tulee 2,50...
No kyllä sä pärjäät ilman lounaita töissä. Mut nii vaikka lidliin menet.
Tässä halpoja ruokia:
Kasvissosekeitto (teet kahden päivän satsin)
Makaronilaatikko
Linssisosekeitto
Pastaa ja jauhelihaa
Perunaa ja kasvispihvejä (teet kahden päivän satsin)
Sit lisäksi leipää, kurkku, margariinia ja puurohiutaleita.
Ja ylimääräsellä sit viel jotai extraa!
Eikö kotona muka ole mitään? Jauhoja, riisiä, pastaa?
Entä pakastin?
- Edullista sosekeittoa perunoista ja porkkanoista
- Risottoa (siis jos on riisiä), jossa porkkanoita ja esim pakasteherneitä tai hemape-pussillinen
- Pannaria iltapalaksi
Nyt vaikka kävellen tai pyörillä käytte ostamassa sieltä mistä halvimmalla saa ja käytätte esim laputetut tuotteet hyväksi. Leipomon myymälästä haette edullista kakkoslaatuista leipää. Töihin eväät.
Kyllä tuo on mahdollista, pitää vain tinkiä jostain. Ruuat pitää tehdä itse, tekee ison satsin makkarasoppaa ja jauhelihasta saa tehtyä vaikka mitä. Käytä mielikuvitusta ja tarjouksia hyväksi.
Leivän päälle ei tarvitse olla kalliita leikkeitä tai juustoja, vähemmälläkin pärjää. Kannattaa suunnitella hyvin laskimen kanssa mitä ostaa.
Monet peruselintarvikkeet on halpoja ja niistä saa tehtyä vaikka mitä.
Meillä syötiin kaurapuuroa päivälliseksi ( 4hlöä) kuukausi. Mutta tästä onkin jo aikaa pian 40vuotta, rahat oli tilapäisesti loppu.
Hengissä säilyttiin :) ...mutta puuro ei sen jälkeen ole tahtonut maistua.
Leivot sämpylöitä/rieskoja/vuokaleipää ja syötte niitä aamu/iltapalaksi ja otat niitä tai tähteitä töihin mukaan eväiksi.
Kananmunia ja niistä munakasta,
pavuista tai soijarouheesta ja tomaattimurskasta soossia ja riisiä tai makaroonia sen kanssa.
Hernekeittoa
Mene Lidliin! Sieltä kun ostaa kunnollisia perusjuttuja niin saa kyllä tehtyy viikoksi kunnon ruokaa. Unohda kaikki herkut, ulkona syömiset, mehut (vesi riittää juomaksi),murot, valmisruoat jne (ja työlounaat kans). Ota töihin mukaan vaikka kunnon reissumies kinkulla ja salaatilla ja teineille kans
Lidlistä saa nyt kasslerpihvejä edulliseen noin 4,60 €:n hintaan / 1 kg. Ja perunoita pari kg 1,20 €. Kananmunat x 10 1,05 €. Maalaisviipaleita koko pussillinen, vain 0,89 €. Ja Reissumies 0.37 €/4 kpl. Sipsit 0,87 €/200 g pussi. Ja jaffakeksejä 1 €/rasia. Näillä kyllä pärjää. Itse asiassa jotkin halpistuotteet ovat kalliita, kuten tonnikalat ja halpismakkara, esim. HK:n sininen ei ole Lidlissä sen kalliimpi kuin halpismakkarat. T. mies.
Mä tein just viime kuussa kolme päivällistä yhteensä noin 8€:lla, syöjiä 4 joka kerralla. Juomaksi oli vettä.
1) Pinaattipannukakku ja puolukkasurvos
2) Riisipuuro täysmaitoon ja sokerikanelia päälle
3) Tonnikalapasta (cittarissa oli joku tarjous, tuna 50 cent purkki)
Aamupalaksi meillä oli puuroo, raejuustoo ja omenoita. Iltapala munakas.
Kiitos, eiköhän se tästä. Rahapula johtuu monesta syystä, jotka veivät myös ylimääräiset puskurit pois. Kaapissa on toki kaurahiutaleita ja jauhoja, mut eipä juuri muuta. Hätävarat syötiin jo. lidliin suuntaamme ja kun tästä viikosta selvitään, alan miettiä, miten jaloilleen pääsisi.
Alkuperäinen
Asutko pk-seudulla? Täällä on monessa paikassa ruokajakelua. Ota teinit mukaan, saatte paljon enemmän ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:11"]Kiitos, eiköhän se tästä. Rahapula johtuu monesta syystä, jotka veivät myös ylimääräiset puskurit pois. Kaapissa on toki kaurahiutaleita ja jauhoja, mut eipä juuri muuta. Hätävarat syötiin jo. lidliin suuntaamme ja kun tästä viikosta selvitään, alan miettiä, miten jaloilleen pääsisi.
Alkuperäinen
[/quote]Tsemppiä! Kyllä se siitä.
Ei onnistu.