Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittavinta päiväkotityössä: Lapset, jotka ei nuku päiväunia!

Vierailija
07.05.2015 |

Osa ei saa nukkua, etteivät valvo illalla seitsemän jälkeen... Ja osa ei osaa rauhoittua ollenkaan itsekseen kun kotona aina nukutetaan. Argh!

Olis niin hyvä ja lapsillekin paras kun kaikki vaan nukkuis 45 min joka päivä.

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi ujo ja rauhallinen lapsi. En silti pystynyt nukkumaan päiväunia päiväkodissa ja oli todella tylsää maata paikallaan niin pitkään, koska en vain saanut unta. Inhosin lepohetkiä aina ja kaikkien oli pakko olla pimeässä huoneessa kuuntelemassa satua.

Vierailija
142/146 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... Mua ei kyllä vituta se ettei kaikki lapset nuku tai pysty makaamaan nukkarissa pahimmillaan 1,5h liikkumatta ja äänettömästi. Ihan mielellään tekisin niin että luettaisiin kaikki yhdessä joku satu ja rauhoituttaisiin hetki. Sen jälkeen nukkujat jäisi nukkumaan ja ne lapset jotka eivät nuku, pääsisivät rauhallisiin pöytähommiin tms. Valitettavasti tällainen on kuitenkin melko vaikea järjestää, koska monissa päiväkodeissa ei ole sellaista tilaa. Lisäksi monessa pk:ssa ongelmaksi muodostuu se ettei henkilökuntaa ole riittävästi. T: Lastenhoitaja joka työskentelee pk:ssa jossa on ihan tavallista että 4 työntekijää on pois, eikä sijaisia oteta/saada

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi päikkärit väliin, luin ensin että "rasittavinta pakkotyössä".

Vierailija
144/146 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ja aika varmasti kaikissa muissakin päiväkodeissa lepohetken aikana siivotaan ruokailutilat. Ja meillä ruokailutila on sama kuin missä lapset ovat lepohetken jälkeen. on siivouksen kannalta helpompaa ja nopeampaa, että lapset eivät hääri jaloissa samaan aikaan. Lattiat kuitenkin täytyy pestä päivittäin ja minusta tuntuu, että lattioiden pesu on helpompaa itsekseen. :D Toki meillä lapset pääsevät lukuhetken jälkeen leikkimään hiljaisia leikkejä. Mutta joo, siivoojan kannalta on helpompaa että lapset eivät ole ainakaan piirtelemässä ruokailutiloissa. Ei tämäkään nyt kaikkea selitä, mutta jos edes jotain.

Vierailija
145/146 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:27"]Tuo on kyllä aika kamalaa kun kielletään päiväkodissa nukkumasta päiväunia että saa lapsen kotona nukkumaan jo kello 19 !!! Ei siis jakseta olla oman lapsen kanssa pidempää ja lapsi raukka näkee vanhempiaan /vanhempaa pari tuntia päivässä :/ :O Vähän eri asia jos kotihoidossa oleva lapsi menee klo 19 nukkumaan. Vamhemmat osaa olla tosi itsekkäitä. [/quote] Tämä on sanottu tässä ketjussa jo aika monta kertaa mutta tässä tämä nyt vielä sinulle erikseen : Niin ajatella, ihan kamalaa että lapset eivät saa nukkua päiväkodissa päikkäreitä että jaksavat sitten viettää vanhempien kanssa laatuaikaa puolille öin. Ja sitten herätä taas seuraavana aamuna kiukkuinen liian vähillä unilla klo 6 päiväkotiin. Ajatella miten itsekkäitä vanhempia. Ps. Ne vanhemmatkin voivat tarvita sitä unta enemmän kuin 01 -5.30 jotta jaksaisivat käydä töissä ja ennen kaikkea viettää sitä laatuaikaa edes sen pari tuntia mikä illasta jää.

[/quote]

Tätä on muuten selkeästi vaikea tajuta ihmisen, jonka lapset saa nukkua vaikka klo 7-9 asti. Jos oikeasti on niin, että lapsen pitää ollajo kuudelta päiväkodissa, niin onhan se oikeasti ihan totta, että silloin pitää herätä 5:30, ja se taas tarkoittaa, että saadakseen n. 10,5h yöunet, lapsen pitää mennä nukkumaan klo 19.

Siis itsekin hetken jo mietin, että miten niin muka jonkun lapsen pitäisi olla nukkumassa jo klo 19, mutta pienellä matikalla tajusin kyllä.

Vierailija
146/146 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:08"]

"Tuo teidän ikuinen valittelu kuinka paljon teillä on hommia, ei kuule ole minun ongelma se on teidän esimiehen ongelma. Ja jos asioihin ei tule parannusta voi aina haea muualle töihin. Ja se että aina haukutaan vanhempien vika. Se ei ole MEIDÄN vika jos sinun työolosuhteet ovat huonoja. Sinun tulisi niihin tehdä muutos ja sitä ei tehdä lasten kustannuksilla !"

Ei, vaan olisi myös vanhempien tehtävä valittaa ylemmälle taholle siitä, että ette ole tyytyväisiä päivähoitoon. Näin sitä palvelua saadaan asiakaslähtöisemmäksi, eli lapsille paremmaksi.

[/quote] Näin me teemmekin, kun olen asoita viennyt eteenpäin, olen saanut vastaan hyvin vihaisia lastenhoitajia ja lastentarhaopettajia. Koska oikeasti olen puuttunut heidän työhönsä. He kyllä (niin kuin tässä keskustelussa tulee esin) tietävät että jokainen lapsi pitää nukkua ja mielellään tunti puolistoista päivässä. Eli niin kuin nyt, niin valitus koski että lapset eivät nuku niin että saisi rauhassa juoda kupin kahvia. Olen tullut siihen tulokseen, että te ette halua sitä muutosta. Haluatte sen tauon! ja kun me vanhemmat tästä puhutaan, tuodaan esiin ongelma lapset. Se ei pidä paikkaansa, suurin osa lapsista ovat ihan normaaleja ja normaaleista perheistä.
[/quote]

Yhä edelleen taukoja ei ole. "Tauon" aikana tehdään muita hommia. Millon tämä menee jakeluun? Luuletteko te, että lapset ovat nukkarissa yksin? Sinne menee jo yksin. Meillä ryhmiksessä kaksi tekee sitten muut tekee sillä välin muita hommia. Ja meille ei ole edes tullut lapsia, jotka eivät nukkuisi tai joilta se olisi kiellettyä.

Hienoa, jos olet pistänyt asioita eteenpäin. Kyllä vanhempienkin on vain tajuttava, että monen hoitajan kädet ovat sidottuja, tehdään niinkuin määräykset käskee.

Tuolla yllä kerrottiinkin jo mitä hommia on päiväkodissa työskentelevillä nukkariaikaan, se ei ollut valitusta, hän KERTOI mitä tehdään, sinä kun et selvästi ole näissä hommissa ollut. Itse jaksat kyllä kertoa omasta rankasta työstäsi. En ole edes sanonut että tämä olisi rankkaa. Rankaksi tekee vain se, että selän takana valitetaan joka asiasta. Tehkää kaikki valituksia ylemmälle taholle, ei yksi hoitaja voi lähteä kaikkea muuttamaan, kyllä ne johtajilta tulee ne käskyt.