Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen auto hajosi, otti mun auton käyttöön.

Vierailija
07.05.2015 |

Vetosi siihen, että hänellä on pidempi matka töihin. Ja julkisilla hankalampi mennnä kuin minun.

Samaten sanoi, että jos minun auto hajoaisi, hän antaisi omansa käyttööni. Tuskin, vetoaisi taas tuohon työmatkaan.

Näinollen minä olen nyt ilman autoa ja säiden armoilla työmatkalla kävellen tai pyörällä.

Pitääkö mun alkaa tässä vaihtamaan työpaikkaa, joka on pidemmällä. että saan pitää autoni. Jonka olen itse ostanut!

Minulla menee nyt lähes tunti kävellen työmatkaan, pyörällä ehkä 25 min. Ja siis aamuin illoin tämä aika on pois mun vapaa-ajasta.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:54"]

Mä ymmärrän apta vähän. Olisin mäkin aivan kuollut jos vielä pyöräilisin töihin. Kävelen töissä jo 10km joka päivä. En tasan pyöräilis vielä yli 20km työmatkaa kahta kertaa päivässä.

[/quote]

No ap:n työmatka on max 5 km.

Vierailija
42/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät voi syystä tai toisesta pyöräillä. Ihan vaan tiedoksenne. Apn osalta en toki tiedä, onko laiskuus vai joku parempi syy kyseessä.

[/quote]

Itse hän ainakin mainitsi vain laiskuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:27"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:24"] Jos miehelläsi menee työmatkaan yhteen suuntaan 2h ilman autoa, ja sinulla 25 minuuttia. Niin eikö todellakin olisi järkevää, että mies menee autolla. Kyseessä kuitenkin oma rakkaasi, etkö halua sen verran joustaa..? Ja eikös auto mene korjaamolle ja kohta taas miehen käytössä? [/quote]   Kyllä on JÄRKEVÄÄ, että mies ottaa mun auton. Mutta kun minä en jaksa kävellä joka päivä tuntia aamuin illoin. Tai pyöräillä aamuin illoin puolta tuntia. Ja kai munkin olis töihin päästävä? Vai jäänkö sairaslomalle? [/quote]ja sä et pääse bussilla???

[/quote]

Minun työaikoihin ei mene bussia. Joudun olemaan työpaikalla 20 min liian aikaisin tai sitten myöhästyn 10min. Sama kotiinlähtiessä, joudun karkaamaan tai olemaan ylimääräistä. Työ on sellaista, että siellä pitää olla juuri niinkuin on listaan laitettu, ei voi sooloilla.

Vierailija
44/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:02"]

Kaikki eivät voi syystä tai toisesta pyöräillä. Ihan vaan tiedoksenne. Apn osalta en toki tiedä, onko laiskuus vai joku parempi syy kyseessä.

[/quote]

[/quote]

En ole maininnut laiskuutta.

Sanoin, että en jaksa.

Ja bikineitä en aio ikinä päälleni laittaa.

Mies teki minulle palveluksen? Hah! Itseään ajatteli, että pääsee autolla töihin yhtä helposti kuin aina ennenkin. Minusta viis.

Mutta jatkakaa te haukkumista, ilmeisesti teille tulee siitä tosi hyvä mieli.

Vierailija
45/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:10"]

Voi taivas näitä juttuja taas tällä palstalla! xD On teillä aikuiset ihmiset ongelmia!

[/quote]

Mikä vika tässä jutussa oli?

Mun elämä hankaloituu vain sen takia, että mies vie mun auton. Miksi mun pitää kärsiä siitä, että hänen autonsa hajoaa? Kai mun on myös päästävä töihin helposti ja vähän vaivalla?
[/quote]

Itsekäs akka. Mieheskö pitäis yli tunti kävellä? Ja mikä vika julkisissa tai miksi mies ei voi viedä sua töihin? Mä ainakin mielelläni lainaisin, rakastan miestäni.

Vierailija
46/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:10"] Voi taivas näitä juttuja taas tällä palstalla! xD On teillä aikuiset ihmiset ongelmia! [/quote]     Mikä vika tässä jutussa oli? Mun elämä hankaloituu vain sen takia, että mies vie mun auton. Miksi mun pitää kärsiä siitä, että hänen autonsa hajoaa? Kai mun on myös päästävä töihin helposti ja vähän vaivalla? [/quote] Itsekäs akka. Mieheskö pitäis yli tunti kävellä? Ja mikä vika julkisissa tai miksi mies ei voi viedä sua töihin? Mä ainakin mielelläni lainaisin, rakastan miestäni.

[/quote]

Mies ei voi kävellä yli tuntia, mutta nainen voi?

Vierailija
47/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:27"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:24"] Jos miehelläsi menee työmatkaan yhteen suuntaan 2h ilman autoa, ja sinulla 25 minuuttia. Niin eikö todellakin olisi järkevää, että mies menee autolla. Kyseessä kuitenkin oma rakkaasi, etkö halua sen verran joustaa..? Ja eikös auto mene korjaamolle ja kohta taas miehen käytössä? [/quote]   Kyllä on JÄRKEVÄÄ, että mies ottaa mun auton. Mutta kun minä en jaksa kävellä joka päivä tuntia aamuin illoin. Tai pyöräillä aamuin illoin puolta tuntia. Ja kai munkin olis töihin päästävä? Vai jäänkö sairaslomalle? [/quote]ja sä et pääse bussilla???

[/quote]

Minun työaikoihin ei mene bussia. Joudun olemaan työpaikalla 20 min liian aikaisin tai sitten myöhästyn 10min. Sama kotiinlähtiessä, joudun karkaamaan tai olemaan ylimääräistä. Työ on sellaista, että siellä pitää olla juuri niinkuin on listaan laitettu, ei voi sooloilla.
[/quote]

20 ei ole yhtään paha. Oot kyllä aivan älytön. Voit sen ajan meikata tai lukea uutisia, mitä vaan.

Vierailija
48/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:10"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:10"] Voi taivas näitä juttuja taas tällä palstalla! xD On teillä aikuiset ihmiset ongelmia! [/quote]     Mikä vika tässä jutussa oli? Mun elämä hankaloituu vain sen takia, että mies vie mun auton. Miksi mun pitää kärsiä siitä, että hänen autonsa hajoaa? Kai mun on myös päästävä töihin helposti ja vähän vaivalla? [/quote] Itsekäs akka. Mieheskö pitäis yli tunti kävellä? Ja mikä vika julkisissa tai miksi mies ei voi viedä sua töihin? Mä ainakin mielelläni lainaisin, rakastan miestäni.

[/quote]

Mies ei voi kävellä yli tuntia, mutta nainen voi?
[/quote]

Miehen töihin menee julkisilla 2 TUNTIA, kävellen useampi tunti oli pointti.

Vierailija
49/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:02"]

[/quote]

[/quote]

En ole maininnut laiskuutta.

Sanoin, että en jaksa.

Ja bikineitä en aio ikinä päälleni laittaa.

Mies teki minulle palveluksen? Hah! Itseään ajatteli, että pääsee autolla töihin yhtä helposti kuin aina ennenkin. Minusta viis.

Mutta jatkakaa te haukkumista, ilmeisesti teille tulee siitä tosi hyvä mieli.

[/quote]Tulin haukkumisestasi hyvälle mielelle ja kiva kun saan sitä ihan luvan kanssa jatkaa! :) Vieläkö muuten istut kotosalla? Mihin aikaan työsi alkaa? Kuinka paljon sinulla on ylipainoa kun et edes ajattele fillarointia? Olisiko kaupassa tai peräti vaatekaapissasi joku mukava väljä kaapu jonka voisit päällesi laittaa? Vaikka säkki?

Vierailija
50/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:47"]

[/quote]

[/quote]
Tekosyy!

Vierailija
51/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:23"]

Saavat osan vasta ensi viikolla ja korjaavat vasta puolivälissä kuuta.

[/quote]

mikä merkki? haluaisin tietää, että osaan vältellä

Vierailija
52/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten monet jo sanoivat, pyörä perseen alle ja menoksi. 25 min on juurikin joku 10-15 km maastosta riippuen, eli ihan normimatka. Muka salikortti menee hukkaan :D liikunnan määrähän on vakio eikä sitä saa ylittää. Itsekin pyöräilen töihin joka päivä, 25-35 min liikenteestä riippuen. Useimpina päivinä mukana vielä liikuntakamppeet, että töiden jälkeen menen vielä vaikka pelaamaan squashia. Vai oliko ap niitä ihmisiä jotka menevät autolla liikuntakeskuksen ovien eteen ja menevät ikkunan toiselle puolelle polkemaan kuntopyörää :D

Vierailija
53/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Heh. "Työaikoihin ei mene bussia".

Siis kulkeehan tuo jopa kaksi kertaa tunnissa! Ei ole ollenkaan tavatonta olla ajoissa työpaikalla valmiina aloittamaan työt. Siinä odotellessa voisi jopa käydä vaikka vessa-asiat hoitamassa, ettei tarvi sitten työnantajan aikaa siihen käyttää. Tai lukea kännykästä uutiset tai tehdä vaikka kauppalistaa iltaa varten. Nekin olisi pois työajalta. Joo, mun mielestä nuo voi tehdä omalla ajalla.

Verottajalla oli ainakin ennen aikaraja ylimääräiselle odotukselle, jos julkiset ei kulkenut minuutilleen, jotta sai matkakulut vähentää. Ennen se oli kaksi tuntia. 

Täällä periferiassa saa olla onnellinen jos bussi vie edes kerran tunnissa. Ap:lla kahdesti tunnissa! Luksusta!

Vierailija
54/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:21"]

Kuten monet jo sanoivat, pyörä perseen alle ja menoksi. 25 min on juurikin joku 10-15 km maastosta riippuen, eli ihan normimatka. Muka salikortti menee hukkaan :D liikunnan määrähän on vakio eikä sitä saa ylittää. Itsekin pyöräilen töihin joka päivä, 25-35 min liikenteestä riippuen. Useimpina päivinä mukana vielä liikuntakamppeet, että töiden jälkeen menen vielä vaikka pelaamaan squashia. Vai oliko ap niitä ihmisiä jotka menevät autolla liikuntakeskuksen ovien eteen ja menevät ikkunan toiselle puolelle polkemaan kuntopyörää :D

[/quote]

En tiedä mikä sinä olet mutta minä ainakin pyörtyisin, jos hääräisin tuolla tavalla.

Vierailija
55/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työmatka ei ole pois sun vapaa-ajasta, koska kaikki päivän liikunta tulee kuitattua siinä. Vai liikutko muuten yhtään? Jos et, niin tekee ihan hyvää. Ihmettelen muutenkin, miksi menet hyvälläkin säällä töihin autolla etkä pyörällä? 25min pyöräilyä on lyhyt matka. 

Vierailija
56/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:15"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:13"]

Mites ne julkiset?

[/quote]

Miehellä juna+bussi, aikaa yhteensuuntaan 2 tuntia. Ei suostu.
[/quote]
entä sulla? Sun työmatkas ei oo ku muutama hassu kilometri! Ootko niin rapakyntoon ittes päästäny, ettei tuota matkaa pyörällä voi mennä? Järjetöntä ylipäätään ajaa autolla tuollaisia työmatkoja.

Vierailija
57/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja silti joskus joudun mennä sinne 20-30 min etuajassa, koska seuraava vaihtoehto olisi olla siellä muutama min vuoron alkua, joka on aivan liian myöhään. Ni älä siellä itke.

Vierailija
58/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:21"]Kuten monet jo sanoivat, pyörä perseen alle ja menoksi. 25 min on juurikin joku 10-15 km maastosta riippuen, eli ihan normimatka. Muka salikortti menee hukkaan :D liikunnan määrähän on vakio eikä sitä saa ylittää. Itsekin pyöräilen töihin joka päivä, 25-35 min liikenteestä riippuen. Useimpina päivinä mukana vielä liikuntakamppeet, että töiden jälkeen menen vielä vaikka pelaamaan squashia. Vai oliko ap niitä ihmisiä jotka menevät autolla liikuntakeskuksen ovien eteen ja menevät ikkunan toiselle puolelle polkemaan kuntopyörää :D
[/quote]

no toi akka ei tasan polje 10-15 kilometriä 25 minuutissa. Eikä kerkiverto työmatkapyöräilijätkään kaupunkiolosuhteissa.

Vierailija
59/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, maaseutulainen täällä naureskelee näille "20 min liian aikaisin töissä" -jutuille... :-D Täällä ollaan hyvillään jos tuollainen mahdollisuus ylipäätään on olemassa, parikyt minsaa ei ole mikään aika odotella. Kai se on ongelmia saatava jostain aikaiseksi, jos ei oikeita ole....!

Vierailija
60/82 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:21"]Kuten monet jo sanoivat, pyörä perseen alle ja menoksi. 25 min on juurikin joku 10-15 km maastosta riippuen, eli ihan normimatka. Muka salikortti menee hukkaan :D liikunnan määrähän on vakio eikä sitä saa ylittää. Itsekin pyöräilen töihin joka päivä, 25-35 min liikenteestä riippuen. Useimpina päivinä mukana vielä liikuntakamppeet, että töiden jälkeen menen vielä vaikka pelaamaan squashia. Vai oliko ap niitä ihmisiä jotka menevät autolla liikuntakeskuksen ovien eteen ja menevät ikkunan toiselle puolelle polkemaan kuntopyörää :D
[/quote]

no toi akka ei tasan polje 10-15 kilometriä 25 minuutissa. Eikä kerkiverto työmatkapyöräilijätkään kaupunkiolosuhteissa.
[/quote]
Tajusin lähettämisen jälkeen että ap ei taidakaan olla elämänsä kunnossa, lukemat ovat vähän yläkanttiin jos alla ei ole hyvää kuntoa ja/tai hyvää kevyttä pyörää. Oma työmatkani on tuon päälle 10, ja polkaisen sen parhaimmillaan tuohon 25 minuuttiin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme