Miehen auto hajosi, otti mun auton käyttöön.
Vetosi siihen, että hänellä on pidempi matka töihin. Ja julkisilla hankalampi mennnä kuin minun.
Samaten sanoi, että jos minun auto hajoaisi, hän antaisi omansa käyttööni. Tuskin, vetoaisi taas tuohon työmatkaan.
Näinollen minä olen nyt ilman autoa ja säiden armoilla työmatkalla kävellen tai pyörällä.
Pitääkö mun alkaa tässä vaihtamaan työpaikkaa, joka on pidemmällä. että saan pitää autoni. Jonka olen itse ostanut!
Minulla menee nyt lähes tunti kävellen työmatkaan, pyörällä ehkä 25 min. Ja siis aamuin illoin tämä aika on pois mun vapaa-ajasta.
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:27"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:24"] Jos miehelläsi menee työmatkaan yhteen suuntaan 2h ilman autoa, ja sinulla 25 minuuttia. Niin eikö todellakin olisi järkevää, että mies menee autolla. Kyseessä kuitenkin oma rakkaasi, etkö halua sen verran joustaa..? Ja eikös auto mene korjaamolle ja kohta taas miehen käytössä? [/quote] Kyllä on JÄRKEVÄÄ, että mies ottaa mun auton. Mutta kun minä en jaksa kävellä joka päivä tuntia aamuin illoin. Tai pyöräillä aamuin illoin puolta tuntia. Ja kai munkin olis töihin päästävä? Vai jäänkö sairaslomalle? [/quote]ja sä et pääse bussilla???
[/quote]
Minun työaikoihin ei mene bussia. Joudun olemaan työpaikalla 20 min liian aikaisin tai sitten myöhästyn 10min. Sama kotiinlähtiessä, joudun karkaamaan tai olemaan ylimääräistä. Työ on sellaista, että siellä pitää olla juuri niinkuin on listaan laitettu, ei voi sooloilla.
[/quote]
Minä olen tälläkin viikolla kahtena päivänä tunnin etuajassa koulussa, koska seuraava bussi olisi täällä vasta puoliyksi ja koulu alkaa klo.10. Olen siis koululla klo.9 aina kymppiaamuina. Jos koulu loppuu klo.13, niin seuraava bussi lähtee klo.13:35. Klo.14 niin klo.14:40. Klo.15 niin klo.16:30.
t. 16v
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:27"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:24"] Jos miehelläsi menee työmatkaan yhteen suuntaan 2h ilman autoa, ja sinulla 25 minuuttia. Niin eikö todellakin olisi järkevää, että mies menee autolla. Kyseessä kuitenkin oma rakkaasi, etkö halua sen verran joustaa..? Ja eikös auto mene korjaamolle ja kohta taas miehen käytössä? [/quote] Kyllä on JÄRKEVÄÄ, että mies ottaa mun auton. Mutta kun minä en jaksa kävellä joka päivä tuntia aamuin illoin. Tai pyöräillä aamuin illoin puolta tuntia. Ja kai munkin olis töihin päästävä? Vai jäänkö sairaslomalle? [/quote]ja sä et pääse bussilla???
[/quote]
Minun työaikoihin ei mene bussia. Joudun olemaan työpaikalla 20 min liian aikaisin tai sitten myöhästyn 10min. Sama kotiinlähtiessä, joudun karkaamaan tai olemaan ylimääräistä. Työ on sellaista, että siellä pitää olla juuri niinkuin on listaan laitettu, ei voi sooloilla.
[/quote]
Minä olen tälläkin viikolla kahtena päivänä tunnin etuajassa koulussa, koska seuraava bussi olisi täällä vasta puoliyksi ja koulu alkaa klo.10. Olen siis koululla klo.9 aina kymppiaamuina. Jos koulu loppuu klo.13, niin seuraava bussi lähtee klo.13:35. Klo.14 niin klo.14:40. Klo.15 niin klo.16:30.
t. 16v
[/quote]
Jos on kasiin meno, niin bussi lähtee klo.6. Bussipysäkille on 15min matka, joten viimeistään klo.5:40 pitää olla valmis lähtemään bussipysäkille.
Tällätapaa on ollut jo pari vuotta. Muutan lähemmäksi kaupunkia, kun täytän 18-v. Siihen on vielä pari vuotta.
t. 16v
Alle tunti kävellen, joten ap:lla matka on n. 4-5km. Tuon polkee rennosti ja hikoilematta 10-15 minuuttiin. Järjetöntä ylipäätänsä kulkea tuota matkaa autolla, kun samaan pääsee fillarilla. Kesällä aamutkin on niin ihania, että mieluusti käy heittää tuollaisen pienen happihyppelyn ennen kuin edes lähtee töihin.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:19"]
No miksei sitä autoa voi viedä sinne korjaamolle? Vai onko tässä kyse siitä, että joutuu joka tapauksessa olemaan pari päivää ilman autoa? Jos kyse vain muutamasta päivästä, niin ehkä suostuisin. Mutta pidempään en, koska se olisi minun autoni.
[/quote]
Oikeastiko luulet, että autoa ei viety korjaamolle? Vietiin, kun sillä ei saa ajaa. Saavat osan vasta ensi viikolla ja korjaavat vasta puolivälissä kuuta.
[/quote]
No oisko se kannattanut viedä sellaiselle korjaamolle mistä saa sijaisauton, eikä jollekin Arskan pajalle?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:15"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:13"] Mites ne julkiset? [/quote] Miehellä juna+bussi, aikaa yhteensuuntaan 2 tuntia. Ei suostu. [/quote] entä sulla? Sun työmatkas ei oo ku muutama hassu kilometri! Ootko niin rapakyntoon ittes päästäny, ettei tuota matkaa pyörällä voi mennä? Järjetöntä ylipäätään ajaa autolla tuollaisia työmatkoja.
[/quote]
Toivottavasti sinuun ei koskaan mikään iske. Minun lähipiiristäni jotkut ovat jopa päästäneet itsensä kuolemaan syöpään, sairastumaan aivo- ja sydänperäisiin sairauksiin, vaikka ovat normaalipainoisia, savuttomia ja alkottomia ja muutenkin eläneet terveesti. Kai sitten toiset vaan haluavat elämäänsä vähän draamaa ja toiset ei...
Ja kyllä omallakin kohdalla on ollut kausia, jolloin sairaus on estänyt minun normaalipainoisen ja muuten liikunnasta nauttivan ihmisen pyöräilyn.
Mut joo, siellä tynnyrissä on varmaan hirveän kotoisat oltavat.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:19"]
No miksei sitä autoa voi viedä sinne korjaamolle? Vai onko tässä kyse siitä, että joutuu joka tapauksessa olemaan pari päivää ilman autoa? Jos kyse vain muutamasta päivästä, niin ehkä suostuisin. Mutta pidempään en, koska se olisi minun autoni.
[/quote]
Oikeastiko luulet, että autoa ei viety korjaamolle? Vietiin, kun sillä ei saa ajaa. Saavat osan vasta ensi viikolla ja korjaavat vasta puolivälissä kuuta.
[/quote]
No oisko se kannattanut viedä sellaiselle korjaamolle mistä saa sijaisauton, eikä jollekin Arskan pajalle?
[/quote]
Sijaisauto maksaa tolkuttomasti. En tajua, miksei ap voi joustaa ja sopia yhteisistä matkoista miehen kanssa, ainakin toiseen suuntaan tai osana päivistä. Ja ei kyllä mies voi yksinäänkään näitä asioita päättää yksipuoleisesti sanelemalla. Taitaa olla jotain kommunikaatio-ongelmaa suhteessa muutenkin.
Aika laittaa auto ja mies vaihtoon.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:10"]
Voi taivas näitä juttuja taas tällä palstalla! xD On teillä aikuiset ihmiset ongelmia!
[/quote]
Mikä vika tässä jutussa oli?
Mun elämä hankaloituu vain sen takia, että mies vie mun auton. Miksi mun pitää kärsiä siitä, että hänen autonsa hajoaa? Kai mun on myös päästävä töihin helposti ja vähän vaivalla?
[/quote]
Et sitten saanut sanottua miehelle, että korjauttaa itse oman autonsa? Ei se tilanne täällä valittamalla parane eikä mies motivoidu tekemään asialle mitään, koska hänellähän on jo auto käytössä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:27"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:21"]
Kuten monet jo sanoivat, pyörä perseen alle ja menoksi. 25 min on juurikin joku 10-15 km maastosta riippuen, eli ihan normimatka. Muka salikortti menee hukkaan :D liikunnan määrähän on vakio eikä sitä saa ylittää. Itsekin pyöräilen töihin joka päivä, 25-35 min liikenteestä riippuen. Useimpina päivinä mukana vielä liikuntakamppeet, että töiden jälkeen menen vielä vaikka pelaamaan squashia. Vai oliko ap niitä ihmisiä jotka menevät autolla liikuntakeskuksen ovien eteen ja menevät ikkunan toiselle puolelle polkemaan kuntopyörää :D
[/quote]
En tiedä mikä sinä olet mutta minä ainakin pyörtyisin, jos hääräisin tuolla tavalla.
[/quote]
Kukaan perusterve ei pyörry tuollaisesta liikuntamäärästä. On traagista että jotkut ajattelevat noin. Suomalaiset ovat maailman ylipainoisinta porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:15"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:13"] Mites ne julkiset? [/quote] Miehellä juna+bussi, aikaa yhteensuuntaan 2 tuntia. Ei suostu. [/quote] No tässä tapauksessa ihan ymmärrettävää.
[/quote]
Jos toisella on 2 tunnin matka julkisilla ja toisella 25 min pyöräilymatka niin tottakai lainaat autoa siksi aikaa että toinen auto saadaan kuntoon. Ei kai korjaaminen nyt paria viikkoa kauempaa kestä ja kannattaa kysyä useammasta paikasta. Onhan se toki ikävää fillaroida jos sataa kaatamalla tiedän tunteen kun tuulipuku alkaa olla läpi asti märkänä ja matkaa on vielä monta kilsaa jäljellä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:20"]
Alle tunti kävellen, joten ap:lla matka on n. 4-5km. Tuon polkee rennosti ja hikoilematta 10-15 minuuttiin. Järjetöntä ylipäätänsä kulkea tuota matkaa autolla, kun samaan pääsee fillarilla. Kesällä aamutkin on niin ihania, että mieluusti käy heittää tuollaisen pienen happihyppelyn ennen kuin edes lähtee töihin.
[/quote]
Kyllä täällä aika kovakuntoista porukkaa kirjoittelee. Itse liikun päivittäin ja kyllä 5 km matkaan menee mäkisessä kaupunkimaastossa normaalisti polien 25 min. Jos ottaa rauhallisesti niin saa panna 5-10 min lisää. Maasto on kyllä mäkistä ja paljon risteyksiä joten alamäkien vauhtia ei pääse hyödyntämään.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:27"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:21"] Kuten monet jo sanoivat, pyörä perseen alle ja menoksi. 25 min on juurikin joku 10-15 km maastosta riippuen, eli ihan normimatka. Muka salikortti menee hukkaan :D liikunnan määrähän on vakio eikä sitä saa ylittää. Itsekin pyöräilen töihin joka päivä, 25-35 min liikenteestä riippuen. Useimpina päivinä mukana vielä liikuntakamppeet, että töiden jälkeen menen vielä vaikka pelaamaan squashia. Vai oliko ap niitä ihmisiä jotka menevät autolla liikuntakeskuksen ovien eteen ja menevät ikkunan toiselle puolelle polkemaan kuntopyörää :D [/quote] En tiedä mikä sinä olet mutta minä ainakin pyörtyisin, jos hääräisin tuolla tavalla. [/quote] Kukaan perusterve ei pyörry tuollaisesta liikuntamäärästä. On traagista että jotkut ajattelevat noin. Suomalaiset ovat maailman ylipainoisinta porukkaa.
[/quote]
1. Onko ap sanonut olevansa perusterve?
2. Suomalaiset eivät todellakaan ole maailman ylipainoisinta kansaa, vaikka ylipaino täälläkin on ongelma. Ja etenkään suomalaiset eivät ole maailma lihavinta kansaa.
Eihän se matka tapa vaan vauhti. Jos ei normaalisti pyöräile niin pitää varata enempi aikaa. Ja jos bussilla pääsee vain 20 min odotuksella niin minä ainakin menisin sillä, eihän se nyt ole mikään pitkä aika. Menen monasti autollakin 10-15 min etuajassa jos saan aamutoimet etuajassa valmiiksi enkä viitsi kotona odottaa. Ja kysehän on vain auton korjaukseen kuluvalta ajalta, ei voi olla voin vaikeaa joskus poiketa rutiineista.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 10:26"]
[/quote]
Kyllä täällä aika kovakuntoista porukkaa kirjoittelee. Itse liikun päivittäin ja kyllä 5 km matkaan menee mäkisessä kaupunkimaastossa normaalisti polien 25 min. Jos ottaa rauhallisesti niin saa panna 5-10 min lisää. Maasto on kyllä mäkistä ja paljon risteyksiä joten alamäkien vauhtia ei pääse hyödyntämään.
[/quote]
Hahhahha... jo 13 vuotiaana 5 km oli noi 7 - 10 minuuttia täysillä poljettuna. Tietenkin jos polkee hiljaa niin mikäpä siinä, mutta että 35 minuuttia 5 kilometriin.
Ei se nyt herranjestas ole noin vaikeaa! Me ollaan hyvin 5-henkinen perhe pärjätty ilman yhtäkään ajokorttia tai autoa tähänkin asti. Nyt on vielä ihanat pyöräilysäät kun jo tarkenee eikä ole vielä liian kuuma.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 10:26"]
[/quote]
[/quote]
Tai sitten sinä olet surkeassa kunnossa vaikka kuvittelet olevasi ok-kunnossa. Katso vaikka googlemapsin arvio neljälle-viidelle kilometrille. Tuo on lepposeen polkemiseen laadittu ja huomioitu lisäksi liikennevalot ja muut hidasteet.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:13"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:10"]
Voi taivas näitä juttuja taas tällä palstalla! xD On teillä aikuiset ihmiset ongelmia!
[/quote]
Mikä vika tässä jutussa oli?
Mun elämä hankaloituu vain sen takia, että mies vie mun auton. Miksi mun pitää kärsiä siitä, että hänen autonsa hajoaa? Kai mun on myös päästävä töihin helposti ja vähän vaivalla?
[/quote]
No sano se sitten miehelle äläkä täällä palstalla inise.
Päivän naurut tästä ainakin sai, jos ei muuta.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 10:42"]
Ei se nyt herranjestas ole noin vaikeaa! Me ollaan hyvin 5-henkinen perhe pärjätty ilman yhtäkään ajokorttia tai autoa tähänkin asti. Nyt on vielä ihanat pyöräilysäät kun jo tarkenee eikä ole vielä liian kuuma.
[/quote]
Joo. Ja meidän kymmenhenkinen perhe pärjää ilman sähköä ja vedet kannetaan järvestä ja pyykit pestään käsin ja lapset hiihtää talvella kouluun 21,3 km suuntaansa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 07:47"]
[/quote]
[/quote]Ai oikein 20 minuuttia etuajassa? :D Meillä tulee ihmiset autolla töihin ja ovat ihan tarkoituksella 15-20minuuttia etuajassa töissä, että ehtivät juoda kupin kahvia, selailla uutiset, käydä tupakalla jne.
Ai niin, ja minä kuljen julkisilla, lähden kotoa 6.45 ja työaika alkaa kahdeksalta. Että pienet on sun ongelmat.