Miksi en laihdu?
Olen vuoden alusta noudattanut 1500kcal dieettiä. Liikun tunnin päivässä, mutta paino ei ole laskenut ollenkaan.
Pituus 175, paino 110.
Mistä johtuu? En tajua paljonko kaloreita pitäisi syödä, syönkö liian vähän?
Haluaisin laihtua noin kilon viikkovauhtia.
Kommentit (95)
Tiedän, mutta onko siitä jotain tietoa kuinka paljoilla miinuskaloreilla menee säästöliekille?
Kirjaatko sun REHELLISET ruokamäärät ja juomat grammoineen tähän, niin kerrotaan.
Lasket kalorit väärin. Olet iso ja kulutat paljon ja varsinkin jos liikut.
Syöt enemmän kuin kulutat tai syöt vääränlaista ruokaa eli rasvaa, hiilareita ym. lihottavaa. Naiselle 1500 kaloria on aika normaali painon ylläpitävä energiamäärä, jos ei tee kovin fyysisesti rankkaa työtä tai liiku aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kirjaatko sun REHELLISET ruokamäärät ja juomat grammoineen tähän, niin kerrotaan.
1) Joko tämä syy= todellinen kalorimäärä.on suurempi
Tai
2) Onko kilppari- kimpirauhanen tutkittu?
Syö vähemmän. Kulutus ja imeytyminen sisältää pientä yksilöllistä varianssia.
Otatko huomioon juomat, kastikkeet, leivänpäälliset yms? Punnitsetko kaiken mitä syöt? Oletko oikeasti syönyt JOKA PÄIVÄ noin vai onko ollut "cheat dayta"?
Pitäisi ruveta naimaan enemmän niin laihtuisit. Pihtaamisella jumittaa.
Jossain on vikaa, jos ei tuolla laihdu. Kalorit laskettu väärin, ehkä juomia jäänyt huomioimatta. Liian vähäinen rasvansaanti voi myös olla syynä.
Mä laihdun 1100-1200 kcalilla vajaan kilon viikossa. Olen pari senttiä sua pidempi ja aloittaessa paino oli jonkun kilon enemmän kuin sulla.
Kalorilaskurit antavat yleistyksiä ja keskiarvoja, eivät ne ole mitään kiveen hakattuja totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Syöt enemmän kuin kulutat tai syöt vääränlaista ruokaa eli rasvaa, hiilareita ym. lihottavaa. Naiselle 1500 kaloria on aika normaali painon ylläpitävä energiamäärä, jos ei tee kovin fyysisesti rankkaa työtä tai liiku aktiivisesti.
"Naiselle"... no hiukan siihen nyt vaikuttaa sen naisen pituus ja lihasmassakin eikä pelkästään se, että on nainen.
Jos olet menstruoiva ihminen (=niin runollisen kaunis ilmaisu naiselle, mutta ainoa intersektionaalisen feminismin hyväksymä termi), niin painoa pitää tarkkailla vähintään kuukausi, että saa selville hormonitoiminnan vaikutuksen painoon.
AP tässä
Kyllä olen kirjannut aivan oikein.
Paljonko mun pitäisi sitten syödä? 1000kcal? Ja tunti liikuntaa päivässä?
Ettei vain mene säästöliekille
Samankaltainen ongelma täälläkin paitsi vain toiste päin. En liho millään tavalla, vaikka syön n. 3 tuhatta kaloria päivässä. Silti alipainoinen ja en edes liiku paljoa. Varmaan valitettavasti geeneissä nämä asiat :/
Liikutko hikeen asti 3-4x viikossa?
Mulla putosi paino smoothie/sorbettidietillä. Smoothieta ei saa vetää viikkoa kahta pidempää. Tämän jälkeen alat syömään normaalisti kuitenkin pitäen korjaa päivän syömisistä. Netistä löytyy hyviä ideoita.
Itse suosin pienituloisena vegaanipitoista ruokavaliota.
Varmaan kaloreita on vieläkin liikaa. Mutta eihän tuo aivan helppoa ole olla varma johtuuko painon junnaaminen liikakaloreista vai liiallisesta kalorivajeesta. Itselle on parhaiten toiminut treenin lisääminen ja ihan reilu terveellisen ruoan ahtaminen. Syksyllä yritin tiputtaa painoa syömällä vähän ja kevyesti, niin paino laski vain vähän ja hitaasti sekä tuli jouluna takaisin.
Hanki vihko johon kirjaat ylös päivän syömiset. Aivan kaikki jopa kahviherkut ja napostelut.
Vierailija kirjoitti:
Hanki vihko johon kirjaat ylös päivän syömiset. Aivan kaikki jopa kahviherkut ja napostelut.
Kirjaan Yazioon. Se näyttää tämänkin päivän osalta 1500kcal.
Eilen 1600kcal mutta liikuin tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjaan Yazioon. Se näyttää tämänkin päivän osalta 1500kcal.
Eilen 1600kcal mutta liikuin tunnin.
Ruokavalio? Mä pudotin viikon hedelmäsose kuurilla 4kg. Ruuassa ei saa olla yhtään piilosokeria, suolaa tai rasvaa.
Pikaisella laskulla sun kaloreiden pitäs olla lähempänä 1800 ja silti laihtuisit..