Ulkonäön periytyminen
Oletko äitisi/isäsi/mummin/ukin tms. näköinen? Onko piirteitä hypännyt sukupolvien yli? Mitä sukunäköö suvussasi on? Jne...
Kommentit (56)
Minä oon kyllä melko 50-50 isää ja äitiä, molemmat näkyy naamassa. Onneksi ovat ihan mukavan näköisiä:D
Tää on tosi outo juttu, mutta en oo koskaan oikein tietänyt keneltä näytän. Kasvoissa ei oo oikein isää paljoa eikä äitiäkään hirveästi. Sitten kerran näin mun isomummun kuvan ja oikeesti säikähdin totaalisesti. Ihan kun siitä kuvasta ois tuijottanu minä takaisin. Ihan saman näköinen, tismalleen samat kasvonpiirteet. Se kuoli ennen kun synnyin. Mun äidille hän oli todella tärkeä ja läheinen ihminen ja äiti sanoo että se näkee mussa myös paljon samoja luonteenpiirteitä kun isomummussani oli. Sukulaisten mielestä olen kuin isomummuni kaksoisolento.
Näytän kasvoistani nykyään isältä, mutta huuli on samanlainen kuin äidillä. Toisaalta näytin ainakin pienenä papaltani, enoltani, serkultani ja isotädiltäni. :D
iskältä täydellisesti, valitettavasti -.-
en ymmmärrä miten iskä on nii ruma ku hänen vanhempasa ovat iha normaalin näkösiä :D ja veli.
Näytän täysin isältä. Ainoastaan silmien väri on äidin ja nenä on äidin ja isän sekoitus. Oman lapseni kohdalla mennyt ihan samalla tavalla, eli hän näyttää täysin minulta, mutta silmät ovat isänsä ja nenä on meidän sekoitus.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:27"]Minä oon kyllä melko 50-50 isää ja äitiä, molemmat näkyy naamassa. Onneksi ovat ihan mukavan näköisiä:D
[/quote]Miksikä tätä piti alapeukuttaa? Ei ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:30"]Tää on tosi outo juttu, mutta en oo koskaan oikein tietänyt keneltä näytän. Kasvoissa ei oo oikein isää paljoa eikä äitiäkään hirveästi. Sitten kerran näin mun isomummun kuvan ja oikeesti säikähdin totaalisesti. Ihan kun siitä kuvasta ois tuijottanu minä takaisin. Ihan saman näköinen, tismalleen samat kasvonpiirteet. Se kuoli ennen kun synnyin. Mun äidille hän oli todella tärkeä ja läheinen ihminen ja äiti sanoo että se näkee mussa myös paljon samoja luonteenpiirteitä kun isomummussani oli. Sukulaisten mielestä olen kuin isomummuni kaksoisolento.
[/quote]Ehlä olet uudestisyntynyt mummosi:)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:30"]Tää on tosi outo juttu, mutta en oo koskaan oikein tietänyt keneltä näytän. Kasvoissa ei oo oikein isää paljoa eikä äitiäkään hirveästi. Sitten kerran näin mun isomummun kuvan ja oikeesti säikähdin totaalisesti. Ihan kun siitä kuvasta ois tuijottanu minä takaisin. Ihan saman näköinen, tismalleen samat kasvonpiirteet. Se kuoli ennen kun synnyin. Mun äidille hän oli todella tärkeä ja läheinen ihminen ja äiti sanoo että se näkee mussa myös paljon samoja luonteenpiirteitä kun isomummussani oli. Sukulaisten mielestä olen kuin isomummuni kaksoisolento.
[/quote]siis ehkä..
Isän äidiltä näytän. En kuitenkaan ole aivan niin kaunis. Mm. Nenässäni on aateeliskyömy, mitä isoäidillä ei ollut.
Itse olen äitini sekä äitini äidin näköinen. Onneksi äitini ei ollut ruma - vaikkakin hänen muhkeat pusuhuulet jäikin mulla saamatta...
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:30"]Tää on tosi outo juttu, mutta en oo koskaan oikein tietänyt keneltä näytän. Kasvoissa ei oo oikein isää paljoa eikä äitiäkään hirveästi. Sitten kerran näin mun isomummun kuvan ja oikeesti säikähdin totaalisesti. Ihan kun siitä kuvasta ois tuijottanu minä takaisin. Ihan saman näköinen, tismalleen samat kasvonpiirteet. Se kuoli ennen kun synnyin. Mun äidille hän oli todella tärkeä ja läheinen ihminen ja äiti sanoo että se näkee mussa myös paljon samoja luonteenpiirteitä kun isomummussani oli. Sukulaisten mielestä olen kuin isomummuni kaksoisolento.
[/quote]
Huiii, se ois jännä ajatus! :D -4-
Olen äitini näköinen melko pitkälti. Lisäksi yksi serkkuni äitini puolelta on kuin kaksoissiskoni :)
Isältä aika paljon kasvonpiirteitä. Hiusten väri äidiltä.
Näytän isältä, olen kuin kopio, vain eri sukupuolta. Vielä tarkemmin isäni isältä. Tosin kaikki neljä isovanhempaani ovat syntyneet etelä- Karjalassa, Viipurista vielä itään. Kaikissa on siis paljon samaa näköä.
Olen kaunis, kapeakasvoinen versio isästäni :D mutta toisaalta näytän myös äitini mummolta.
Oma lapseni on lähes kopio minusta.
Äidin ulkonäkö, mutta onneksi olen perinyt isältä ruskeat silmät ja tumman tukan.
Oon isän ja äidin sekotus ihan selkeesti. Huonolla tavalla :D perin kaikki rumat piirteet molemmilta...
Kuka alapeukuttaa?eikö oo muuta tekemist
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 23:36"]Kuka alapeukuttaa?eikö oo muuta tekemist
[/quote]Niinpä!
Mä taidan olla aika paljon mummoni näköinen.. Isän puolelta.