Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäön periytyminen

Vierailija
06.05.2015 |

Oletko äitisi/isäsi/mummin/ukin tms. näköinen? Onko piirteitä hypännyt sukupolvien yli? Mitä sukunäköö suvussasi on? Jne...

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sinist,harmaata,vihreetä,ruskeaa silmis...en tiijjä keltä perinyt,kun vanhemmil ei oo noin...sisaruksil samal taval moniväriset, eri koktailil vaan.. Ap

Vierailija
22/56 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ihan isäni äidiltä. Huomasin sen vasta pari vuotta sitten, kun katsoin jotain kuvaa, missä hän oli nuorena. Kuvassa olisin hyvin voinut olla minä. Oma lapseni taas on mieheni näköinen, minun piirteitä ei juurikaan hänessä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän aivan isäni äidiltä eli mummoltani.. Ainakin tiedän miltä vanhana sitten näytän :D

Vierailija
24/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 23:43"]Itsellä sinist,harmaata,vihreetä,ruskeaa silmis...en tiijjä keltä perinyt,kun vanhemmil ei oo noin...sisaruksil samal taval moniväriset, eri koktailil vaan.. Ap
[/quote]miten on mahollist?

Vierailija
25/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on piirteiltä enimmäkseen äidiltäni että äitini isältä (häneltä eniten). Silmät olen perinyt isän äidiltä. Olen nainen.

Vierailija
26/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:12"]

Mulla on piirteiltä enimmäkseen äidiltäni että äitini isältä (häneltä eniten). Silmät olen perinyt isän äidiltä. Olen nainen.

[/quote]

Niin joo noista sukupiirteistä. Äidin puolella kaikilla on lommoposket ja pallomainen nenänpää. Mä oon saanu sen nenän, mutta onneks mulla on kunnon posket. Myös paksut huulet, pienet jalat ja tuuheat hiukset olen perinyt sieltä. Isän puoleisesta suvusta on hankala sanoa, kun ne kaikki näyttää ihan erilaisilta. Ei niitä uskoisi perheeksi.

Vierailija
27/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:52"]

Isän äidiltä näytän. En kuitenkaan ole aivan niin kaunis. Mm. Nenässäni on aateeliskyömy, mitä isoäidillä ei ollut.

[/quote]

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mikä on aaateliskyömy?

Vierailija
28/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värit vähän laimentuneina isältä, muuten olen lähinnä äidin näköinen. Ja sama juttu kuin joillain muillakin tässä ketjussa, näin joskus äidin isän kuvan ja totesin että sieltähän ne mun piirteet tarkemmin sanoen tulee.

Vierailija
29/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, jos on hauskannäköiset vanhemmat ja jälkeläinen näyttää isältään/äidiltään. Mutta jos ei, niin...

Vierailija
30/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:52"]

Isän äidiltä näytän. En kuitenkaan ole aivan niin kaunis. Mm. Nenässäni on aateeliskyömy, mitä isoäidillä ei ollut.

[/quote]

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mikä on aaateliskyömy?
[/quote]
Arjalainen kyömynenä.

Vierailija
31/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö, 60% isän sisko, 30% äiti ja 10% isä. 

Hiukset, kulmakarvat, ripset isältä/ isän suvulta. Yhtä tummat ja tuuheat.

Silmien väri. Ei mitään tietoa mistä tulleet. Kenelläkään suvussa (pari sukupolvea) ei ole samanvärisiä. Muilla sinistä eri versioina ja harmaata. Mulla "hazel eyes".

Vierailija
32/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ainut blondi

Vierailija
33/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 01:16"]

Silmien väri. Ei mitään tietoa mistä tulleet. Kenelläkään suvussa (pari sukupolvea) ei ole samanvärisiä. Muilla sinistä eri versioina ja harmaata. Mulla "hazel eyes".

[/quote]

Mullakin on tuollaiset, vaikkei muilla perheenjäsenillä ole. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Ne tulee helposti, jos vanhemmilla on sini- tai vihreäsävyiset silmät.

Vierailija
34/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla äidin ja äidin äidin näköä minusta löytyy. Mutta on mulla piirteitä isästäkin. Leuka on kulmikkaampi ja leveämpi, ja hiuslaatu paljon paksumpaa ja laineikkaampaa, ku äidin puolen suvussa.

Vierailija
35/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 23:36"]Kuka alapeukuttaa?eikö oo muuta tekemist [/quote]Niinpä!

[/quote]ei oo muuta tekemistä alapeukutan aina kaiken koska tiedän että joillakin menee herne nenään sentakia ;D

Vierailija
36/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 01:48"]

[/quote]

Mullakin on tuollaiset, vaikkei muilla perheenjäsenillä ole. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Ne tulee helposti, jos vanhemmilla on sini- tai vihreäsävyiset silmät.

[/quote]

No, kun ei ole.

Vierailija
37/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 02:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 01:48"]

[/quote]

[/quote]

No, kun ei ole.

[/quote]

Aha. No sitten sulla on varmaan sattunu mutaatio :) Sillenhän ne silmät alunperinkin on eri värisiä.

Vierailija
38/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin runsas karvoitus joka on äidistäni kummallista koska sekä äidilläni että isälläni on hento ja ohut karvoitus. Erityisesti se näkyy minulla säärikarvoissa sekä kulmakarvoissa. Muistan että vaarillani oli myös runsasta karvoitusta joten olen ilmeisesti perinyt sen sieltä. Ikävää näin naisena, viime talvena mursin nilkkani ja mieshoitaja joka laittoi saapaskipsin traumautui varmaan iäksi. :D

Vierailija
39/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näytä kummaltakaan vanhemmalta ollenkaan, en myöskään muistuta sisaruksiani. Koko muu perheeni/suku molemmilta puolilta on tummahiuksisia ja suomalaisiksi muutenkin tummia mutta itse olen tosi vaaleahiuksinen ja -ihoinen. Ihmiset usein vitsailee onko mut vaihdettu ja ihmettelee miten perheessä kukaan ei näytä toisiltaan.

Olen monesti itsekin ihmetellyt kun omaan aika "erikoiset" kasvot että mistä ulkonäköni on periytynyt :)

Vierailija
40/56 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja nuorena olin aivan isäni näköinen, monet oikein kommentoivat sitä. Olen selkeä isän puoleisen suvun edustaja, sillä puolella kaikilla on isoisoäidiltä periytyviä piirteitä kuten pistävät siniset silmät. Äidin näköä on tullut esille myöhemmin, nyt 27-vuotiaana ainakin kulmien ja katseen osalta. Vaaleat hiukseni ovat alkaneet punertaa niin kuin äidillä nuorena, meillä on sama väritys. Varmaankin vanhemmiten tulee enemmän esille äidin puolen suvun ulkonäköpiirteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi