2 vuotta koronaa - mitä sinulta on jäänyt tekemättä?
Nyt kun katsot taaksepäin, mitkä on isoimpia/tärkeimpiä asioita mitkä on koronan takia jääneet toteuttamatta omassa elämässäsi? Mitä tänä aikana olisi suunnitelmiesi mukaan pitänyt tapahtua jos koko pandemiaa ei olisi tullutkaan?
Kommentit (563)
Omat häät on jäänyt juhlimatta ja tietysti myös polttarit ja häämatka tuli missattua.
Neljä ulkomaanmatkaa. Useita juhlia on lähipiiri jättänyt juhlimatta.
Muuten ollaan eletty aika normaalisti, lapsiperheenä käyty Hoplopit, kylpylät, uimahallit, harrastukset, mökkilomat jne. Kaikki ollaan pysytty terveinä, rokotukset on otettu. Kyläillään niillä joiden luona voidaan kyläillä.
Vaikka oon ihan ateisti ni uskon että tällä korona-ajalla on joku isompi merkitys. Joku jossain tuolla missälie tahtoi hidastaa vähän tätä ylikierroksilla käynyttä maailmaa.
Kaksi jokatalvista kaukomatkaa, useita risteilyitä kaksi pääsiäismatkaa.
Katkerin puute on paritansseista. Muutkin jumpat ovat kärsineet.
Ei oikeestaan mitään, oken valmistunut uuteen ammattiin, molemmat lapseni ovat valmistuneet toinen amk:sta, toinen ammattikoulusta ihan ajallaan. Olen saanut vakituišen työn, saanut uusia kavereita, joita entisessä työssäni en saanut, ei jäänyt yhtään kaveria 20 vuoden jälkeen.
On jäänyt matkustamatta ja syömättä ravintoloissa.
Otan tämän positiivisena asiana: rahaa on säästynyt, olen oppinut laittamaan (papempaa) ruokaa ja hoikistunut.
sukulaisjuhlat, kun suurinosa suvusta asuu suomessa ja me muualla.
Haloo ylläpito! Tämä keskustelu on nyt "Tasan kaksi vuotta sitten" -otsikon alla. Tasan kaksi vuotta sitten Korona oli vasta rantautumassa Suomeen, eikä kukaan varmaan jättänyt mitään sen vuoksi tekemättä.
Kuuluisi varnaan "Viime kuun suosituin" -otsikon alle, tms. 🤔
Matkoja ja keikkoja on jäänyt toteutumatta. Lisäksi alkuhysteriassa en saanut tehdä työtäni vaan olin muissa hommissa.
Ulkomaanmatka perheen kesken, Antti Tuiskun konsertti. Kuopuksen ysiluokan päättäjäiset, latukahviloissa poikkeaminen Lapissa pitkillä hiihtolenkeillä, ystäväporukan perinteinen hauskanpitoreissu, esikoisen penkkarit, lakkiaistilaisuus, sotilasvala, ruk:n kurssijuhlat, kuopuksen vanhojen päivät siirtyneet ainakin,...Pandemian alussa kuntoilu jäi tai muutti reilusti muotoaan eli kunto laski ja paino nousi, mutta nyt se tilanne tasaantunut. Koti-ihnisenä ei sinällään ole vaikuttanut sosiaaliseen elämään muuten, kun en juuri kulje "bilettämässä" tai viihdy erityisen isoissa ihmisjoukoissa kuin kerran-pari vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Erottiin tyttiksen kanssa koronan alussa, eipä ole sen jälkeen ihmissuhdetta voinut etsiä ja aloittaa näillä keleillä.
2 vuotta hiljaiseloa, ja kohta 40v kolkuttaa kellossa. Surullista, kuinka tuo 2 elämän vuotta vain katosi hallituksen rajoituksiin ja kieltoihin.
Ja korona pandemiako on muka tämän kommunisti hallituksen syy?
Ei yhtikäs mitään ole jäänyt tekemättä. Ja olen siis noudattanut kaikkia rajoituksia jne. Ei vaikutusta mun elämään.
Ulkomaan matkoja lasten kanssa, odotettuja työmatkoja, paljon "normaalia elämää" eli kaupungilla kiertelyä, ravintoloita, kahviloita, ystävien näkemistä, tapahtumia. Erosin juuri ennen pandemian alkua ja vaikka en parisuhdetta tähän ole kaivannut niin sosiaalinen eristäytyminen (mm. pakotettu etätyö) on välillä ollut aivan liikaa omalle jaksamiselle.
Kesät on onneksi olleet "normaalimpia" silloin on voinut tehdä asioita paremmin.
Häitä ei pidetty. Käytiin kaksin salaa maistraatissa ja ajateltiin juhlia sitten joskus.
No oikeastaan aika vähän on mitään oleellista tai tärkeää jäänyt tekemättä. Santiago de Compostelan vaellusta olin suunnitellut kesälle 2020 tai 2021, mutta se siirtyi myöhemmäksi. Jotain yksittäisiä lyhyempiä kaupunkilomia on jäänyt tekemättä. Loppuvuodesta 2019 ennen koronaa ehdin tekemään pitkään suunnitellun syntymäpäivämatkan, sen peruuntuminen olisi kyllä harmittanut.
Pitkällä tähtäimellä ajateltuna koronasta voi olla itselleni myös hyötyä. Olen miettinyt paljon itseäni, elämää ja mihin suuntaan haluan omaa elämääni viedä. Koronan aikaan vaihdon työpaikkaa, joka ainakin tässä vaiheessa vaikuttaa hyvältä siirrolta.
Olisin käynyt vauvan, joka nyt siis jo 2 vuotias kanssa perhekerhoissa. Muiden mammojen kanssa treffeillä. Isompi sisarus olisi aloittanut harrastuksen ja opetellut uintia uimakoulussa ja hallissa muutenkin. Nyt lapsi menee jo kouluun. Eikä enää edes muista mitä uiminen uimahallissa tarkoittaa. Oltaisiin käyty kesäloma reissulla powerparkissa ja risteilyllä. Lapset eivät tiedä edes millaista on käydä kaupassa. Oltaisiin tavattu sukulaisia ilman sellaista oloa, kuin olisi harrastanut suojaamatonta seksiä baari tuttavuuden kanssa.
Monta ihanaa matkaa :( Ketuttaa, että just kun pääsin reissailun makuun niin nyt sitten tuli tämä tilanne...
Vierailija kirjoitti:
Häitä ei pidetty. Käytiin kaksin salaa maistraatissa ja ajateltiin juhlia sitten joskus.
Noin menettelimme jo ennen koronaa v. 1985, kun naimisiin menimme.
Se oli meidän kahden asia, ei muiden. Muut kuuli sitten viikkojen kuluttua.
Kodin remontointi ja itseni remontointi. Etätöiden myötä olen passivoitunut ja lihonut, vaikka ennen koronaa olin päättänyt aloittaa terveellisemmän elämän ja olla elämäni kunnossa kolmekymppisenä. No, en ole. Mutta suuntaan kohti parempaa.