Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen vaati minua maksamaan lounaan

Vierailija
06.05.2015 |

Kävin ensimäistä kertaa treffeillä naisen kanssa, jonka tapasin Tinderissä. Nainen vaikutti mukavalta ja kaikenpuolin fiksulta. Menimme lounaalle. Ajattelin automaattisesti, että molemmat maksavat omat lounaat. En ollut missään vaiheessa puhunut lounaan tarjoamisesta. Toki tarjoan naisille mieluusti mutten vielä ensimäisillä treffeillä. Maksoin lounaani ja nainen totesi, että mites se hänen lounas. Nainen oli olettanut, että mies tarjoaa eikä ollut (omien sanojensa mukaan) ottanut edes rahaa mukaan. Meni jotenkin fiilis, kun oletetaan miehen aina tarjoavan. Onko tämä ihan yleinen juttu, että naiset olettaa miesten maksavan?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:07"]

En ole koskaan ollut treffeillä, joilla olisin itse joutunut maksamaan ruokani. Todellinen herrasmies maksaa daamin ruoat.

[/quote]

Ja todellinen lady ei harrasta seksiä omaksi huvikseen vaan säästää itseään todelliselle herrasmiehelle joka nopean kihlautumisen ja naimisiinmenon jälkeen jatkaa herrasmiesmäisesti rahan antamista naiselle, jonka tehtävä on nyt palvella miestään ja hoitaa kotia

Vierailija
2/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen pummaaminen on vastenmielistä, enkä mistään hinnasta lähtisi tuolla lailla kerjäämään.

t. nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se tarjoaa, joka kutsuu ravintolaan syömään. Jos siitä sovitaan yhdessä, kummatkin maksaa.
En kehtaisi itse maksattaa miehellä. Tietenkin olisin otettu jos mies tarjoutuisi maksamaan ruoat, mutta miehen pitäisi ilmaista tahtonsa enkä kehtaisi ruveta vaatimaan sitä omasta aloitteesta.

Vierailija
4/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul tulee tästä esimerkistä ihan mieleen se luominainen siitä ensitreffit alttarilla ohjelmasta. Sehän vois just olla noin urpo ettei ottais ees kukkaroo mukaan. Mua hävettää ihan järkyttävästi tollasten naisten puolesta. Pilaa muidenkin maineen.

Vierailija
5/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:36"]

Yleensä se tarjoaa, joka kutsuu ravintolaan syömään. Jos siitä sovitaan yhdessä, kummatkin maksaa. En kehtaisi itse maksattaa miehellä. Tietenkin olisin otettu jos mies tarjoutuisi maksamaan ruoat, mutta miehen pitäisi ilmaista tahtonsa enkä kehtaisi ruveta vaatimaan sitä omasta aloitteesta.

[/quote]

Missä se menee näin? En ole koskaan nähnyt että menisi näin, enkä missään nimessä odottaisi että jos joku kysyy haluaisinko lähteä syömään, että hänen pitäisi tarjota. Kyllä se minusta (ja kokemukseni mukaan muistakin) on niin että kukin maksaa itse ja jos joku haluaa tarjota, se sovitaan erikseen.

Olen nähnyt tätä käytettävän ainoastaan silloin kun nainen haluaa perustella miksi miehen tulisi maksaa, mutta ei kehtaa vedota seksistisiin syihin. Kätevää sinänsä, koska moni nainen ei edes pyydä miehiä ulos vaan odottaa treffikusuja. Eli same shit.

Vierailija
6/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:54"]

Kävin ensimäistä kertaa treffeillä naisen kanssa, jonka tapasin Tinderissä. Nainen vaikutti mukavalta ja kaikenpuolin fiksulta. Menimme lounaalle. Ajattelin automaattisesti, että molemmat maksavat omat lounaat. En ollut missään vaiheessa puhunut lounaan tarjoamisesta. Toki tarjoan naisille mieluusti mutten vielä ensimäisillä treffeillä. Maksoin lounaani ja nainen totesi, että mites se hänen lounas. Nainen oli olettanut, että mies tarjoaa eikä ollut (omien sanojensa mukaan) ottanut edes rahaa mukaan. Meni jotenkin fiilis, kun oletetaan miehen aina tarjoavan. Onko tämä ihan yleinen juttu, että naiset olettaa miesten maksavan?

[/quote]

Jos olen deiteillä maksan aina. t. Mies

Vierailija
7/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:44"]

Yleensä se tarjoaa, joka kutsuu ravintolaan syömään. Jos siitä sovitaan yhdessä, kummatkin maksaa. En kehtaisi itse maksattaa miehellä. Tietenkin olisin otettu jos mies tarjoutuisi maksamaan ruoat, mutta miehen pitäisi ilmaista tahtonsa enkä kehtaisi ruveta vaatimaan sitä omasta aloitteesta.

[/quote]

Missä se menee näin? En ole koskaan nähnyt että menisi näin, enkä missään nimessä odottaisi että jos joku kysyy haluaisinko lähteä syömään, että hänen pitäisi tarjota. Kyllä se minusta (ja kokemukseni mukaan muistakin) on niin että kukin maksaa itse ja jos joku haluaa tarjota, se sovitaan erikseen.

Olen nähnyt tätä käytettävän ainoastaan silloin kun nainen haluaa perustella miksi miehen tulisi maksaa, mutta ei kehtaa vedota seksistisiin syihin. Kätevää sinänsä, koska moni nainen ei edes pyydä miehiä ulos vaan odottaa treffikusuja. Eli same shit.

[/quote]

Tämä viimeisin on muuten hyvä pointti,palstallahan aina väännetään siitä kenen kuuluu maksaa treffeillä.Eli "Se joka pyytää treffeille maksaa!Miehen tehtävä on tehdä aloite! =>Mies maksaa!" Ovelia nuo loiset.

Jotenkin hölmöä lähteä kyllä yhtään mihinkään ilman rahaa.Jos mies ei automaattisesti maksakaan treffeillä,miten rahattomana treffeille lähtenyt nainen hoitaa ravintolalaskun?

Vierailija
8/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Olet nähnyt, mitä sinun piireissäsi käyttäydytään. Voi elämä, että vielä pitäisi vedota seksistiin, oletko kenties katkera tai suppeakatseinen, kun et näe sitä näkökulmaa, että on herrasmiehiä ja fiksuja naisia, joilla ei kummankaan puolella ole ykkösenä mielessä esim. seksi tai suhde. Tätä harrastaa hyväkäytöksisten perheiden lapset, kuten myös yksi asia joka yhdistää, peruskoulun päälle koulutetut, amitsu harvemmassa. Niin nainen, kun mieskin, voi nykyään pyytää samaa tai vastapuolen sukupuolta edustavaa ulos syömään ja käytäntö sama. Jos ongelmasi on raha, ilmoita sitten heti, jos haluat tavata häntä illallisen merkeissä, että sinä maksat omasi. Jos ei ole varaa olla fiksu, voi olla juntti ja käyttäytyä muita kohtaa katkerasti, pahaa epäillen ja sitä tuottaen. Valinta on sinun. Ja sen jälkeen kohtelu on valintojesi täyttymystä.

Vierailija
9/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin vanhanaikainen, että oletan että mies maksaa ja se tekee minuun hyvän vaikutuksen. Jos mies kuitenkin sanoo, että "erikseen", niin se on ihan ok. Aina on kyllä lompakko ja rahaa mukana.

Vierailija
10/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:07"]

En ole koskaan ollut treffeillä, joilla olisin itse joutunut maksamaan ruokani. Todellinen herrasmies maksaa daamin ruoat.

[/quote]

Ja todellinen lady ei harrasta seksiä omaksi huvikseen vaan säästää itseään todelliselle herrasmiehelle joka nopean kihlautumisen ja naimisiinmenon jälkeen jatkaa herrasmiesmäisesti rahan antamista naiselle, jonka tehtävä on nyt palvella miestään ja hoitaa kotia
[/quote]
Ei taas ole mitenkään verrattavissa

Vierailija
11/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:06"]

Mä oon niin vanhanaikainen, että oletan että mies maksaa ja se tekee minuun hyvän vaikutuksen. Jos mies kuitenkin sanoo, että "erikseen", niin se on ihan ok. Aina on kyllä lompakko ja rahaa mukana.

[/quote]

Näin mäkin tein kun olin sinkku.Se että mies tarjoaa treffeilläon mukavaa,mutta ei mikään oletus.

Vierailija
12/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:54"]

[/quote]

Jos olen deiteillä maksan aina. t. Mies

[/quote]

Kun olen treffeillä ja aina herrasmies maksaa, niin tulen vastaan sen jälkeen pienissä hullutuksissa, niitä maksellen. Ostellaan snapsit yhdessä paikassa, toisessa toiset, joku yleinen tapahtuma - pääsyliput. Jos ilta jatkuu, molemmat makselee tasapuolisesti, kirjaa pitämättä. Pääasia, että viihtyy toisen kanssa, voi viettää elämää. Taksit maksaa kukin omansa, kun kotiosoitteet kutsuvat, ne omat. Jos jossain myöhemmässä vaiheessa olisi sama osoite, ei ole enää merkitystä, kuka maksaa. Pääasiassa on onnellisuus, hetkessä eläen.

Vierailija
13/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:00"]

[/quote]

[/quote]

Olet nähnyt, mitä sinun piireissäsi käyttäydytään. Voi elämä, että vielä pitäisi vedota seksistiin, oletko kenties katkera tai suppeakatseinen, kun et näe sitä näkökulmaa, että on herrasmiehiä ja fiksuja naisia, joilla ei kummankaan puolella ole ykkösenä mielessä esim. seksi tai suhde. Tätä harrastaa hyväkäytöksisten perheiden lapset, kuten myös yksi asia joka yhdistää, peruskoulun päälle koulutetut, amitsu harvemmassa. Niin nainen, kun mieskin, voi nykyään pyytää samaa tai vastapuolen sukupuolta edustavaa ulos syömään ja käytäntö sama. Jos ongelmasi on raha, ilmoita sitten heti, jos haluat tavata häntä illallisen merkeissä, että sinä maksat omasi. Jos ei ole varaa olla fiksu, voi olla juntti ja käyttäytyä muita kohtaa katkerasti, pahaa epäillen ja sitä tuottaen. Valinta on sinun. Ja sen jälkeen kohtelu on valintojesi täyttymystä.

[/quote]

Mistä vedit tuon "ei ole päällimmäisenä mielessä seksi"? Luuletko että seksimi liittyy jotenkin seksiin? Oww.

Ja miksi sinä olet noin aggressiivinen? Minä kysyin missä tämä näin menee, sinä olet heti haukkumassa pahaa mieltä tuottavaksi, katkeraksi, juntiksi ja ties mitä. 

Ja sanonpahan vain että minun piireissäni (lähinnä korkeakoulutettuja ihmisiä, mutta myös ammattikoululaisia, oppisopimuksella opiskelleita ja sen sellaista) olisi kyllä todella outoa sanoa kaverille että mennäänkö lounaalle, mutta minä maksan hei vain omani! Kyllä aikuiset ihmiset maksavat oletusarvoisesti omat hurvittelunsa. Mitä siitä edes tulisi jos jollain on tapana olla aktiivisempi, ja hän joutuisi sitten aina maksamaan toisten ruoat?

Toki on ymmärrettävä että kaikilla ei ole yhtä paljon rahaa käytössä, eli tuntemattoman kanssa kannattaa ehdottaa edullisempaa paikkaa. Kavereiden kanssa on ollut tapana ihan suoraan sanoa minkätyyppinen hintataso paikassa on, ja tehdä päätös sen perusteella. 

Vierailija
14/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin rahapussin mukaan enkä edes puolella sanalla vihjaisi että miehen pitäisi maksaa MUTTA jos mies minut vie ulos syömään niin on se pieni miinus jos ei tarjoudu maksamaan (jos on siis minut pyytänyt treffeille).

Olen kyllä tapaillut tällaista miestä, myöhemmin välillä kyllä sitten tarjosikin mutta seuraavilla treffeillä pyysikin yhtäkkiä sitten maksamaan kun hän maksoi edellisellä kerralla. Eikä ollut rahasta kiinni, hän oli hyvin palkattu ja itse olin opiskelija mutta maksoin ihan kiltisti kuitenkin. Ei se ratkaiseva tekijä ollut siihen, miksi tiemme erkaantuivat mutta kertoi mielestäni miehen luonteesta ja kiinnostumisen asteesta.

Nykyisen mieheni kanssa meillä on niistä ekoista treffeistä asti käytännössä ollut yhteiset rahat, alkuun hän tienasi enemmän ja nykyään minä. Paitsi hoitovapaalla ollessani. Ymmärrettävää että jotkut on tarkkoja rahoistaan (yllättävän usein juuri suurituloiset ovat tarkempia) mutta itse en haluaisi sellaista miestä jonka kanssa joutuu vaikkapa hoitovapaalla tai pitkällä sairaslomalla neuvottelemaan raha-asioista, jos hän ei halua tinkiä elintavoista muttei myöskään osallistua suuremmalla osuudella elinkustannuksiin. Vaarallinen yhdistelmä. Siksi olisin varovainen jos huomaisin että tyyppi on tarkka rahoistaan.

Ja lisään vielä että itse en ole, mielelläni tarjoan itsekin silloin tällöin eikä ole ongelmia jakaa varallisuuttani mieheni kanssa.

Vierailija
15/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:07"] En ole koskaan ollut treffeillä, joilla olisin itse joutunut maksamaan ruokani. Todellinen herrasmies maksaa daamin ruoat. [/quote]   Ja todellinen lady ei harrasta seksiä omaksi huvikseen vaan säästää itseään todelliselle herrasmiehelle joka nopean kihlautumisen ja naimisiinmenon jälkeen jatkaa herrasmiesmäisesti rahan antamista naiselle, jonka tehtävä on nyt palvella miestään ja hoitaa kotia [/quote] Ei taas ole mitenkään verrattavissa

[/quote]

Ai, miksi? Samastahan lähteestä nuo kumpuaa, eli sukupuolirooleista.

Vierailija
16/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa taas ihan höpö höpöltä. Ei kukaan nainen kuljeskele ulkona (syömässä) ellei ole rahaa mukana :D Juuri siksi, ettei halua ekoilla treffeillä "tarjota mitään".

Vierailija
17/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:07"] En ole koskaan ollut treffeillä, joilla olisin itse joutunut maksamaan ruokani. Todellinen herrasmies maksaa daamin ruoat. [/quote]   Ja todellinen lady ei harrasta seksiä omaksi huvikseen vaan säästää itseään todelliselle herrasmiehelle joka nopean kihlautumisen ja naimisiinmenon jälkeen jatkaa herrasmiesmäisesti rahan antamista naiselle, jonka tehtävä on nyt palvella miestään ja hoitaa kotia [/quote] Ei taas ole mitenkään verrattavissa

[/quote]

Ai, miksi? Samastahan lähteestä nuo kumpuaa, eli sukupuolirooleista.

[/quote]

No kun rusinat pullasta-tyypit kannattaa perinteisiä sukupuoliroolea silloin kun heille sopii  eli "herrasmies maksaa treffeillä" ja tasa-arvoa silloin kun se on heidän etujensa mukaista ,esimerkiksi "kotityöt jaetaan puoliksi".

Vierailija
18/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:06"]

[/quote]

Missä suhteessa sinä näet erityistä vaivaa tehdäksesi vaikutuksen mieheen?

Vierailija
19/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä molemmat käyttäytyivät typerästi ja rasittavasti. En kestä ihmisiä, jotka tekevät pikkuasioista numeron suuntaan tai toiseen. Se tekee todella huonon ensivaikutelman. Kohteliaat ihmiset osaavat toimia tilanteen mukaan niin, että treffit sujuvat hyvin. Sitten voi mielessään lisätä tuonkin asian listalle, kun pohtii, kannattaako kyseistä ihmistä tavata enää uudestaan.

Vierailija
20/64 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä olit vaan niin tappavan tylsä, että nainen päätti ottaa edes kipurahat.

Mä kyllä olettaisin, että jos mies kutsuu, niin mies maksaa. Ja mistä on tullut tämä muka suomi-sääntö, että mies ei maksa. Höpö löpö. Miespolot vaan on niin äitiensä passaamia (ja pihejä), että luulevat äidillisen hoivan jatkuvan parisuhteessakin.

Mä tulisin kyllä tuossa tilanteessa siihen tulokseen, että jos tarjoan itselleni ruoan treffeillä, niin voin yhtä hyvin tyydyttääkin itseni. Ainakin tietää, että homma toimii...