Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen vaati minua maksamaan lounaan

Vierailija
06.05.2015 |

Kävin ensimäistä kertaa treffeillä naisen kanssa, jonka tapasin Tinderissä. Nainen vaikutti mukavalta ja kaikenpuolin fiksulta. Menimme lounaalle. Ajattelin automaattisesti, että molemmat maksavat omat lounaat. En ollut missään vaiheessa puhunut lounaan tarjoamisesta. Toki tarjoan naisille mieluusti mutten vielä ensimäisillä treffeillä. Maksoin lounaani ja nainen totesi, että mites se hänen lounas. Nainen oli olettanut, että mies tarjoaa eikä ollut (omien sanojensa mukaan) ottanut edes rahaa mukaan. Meni jotenkin fiilis, kun oletetaan miehen aina tarjoavan. Onko tämä ihan yleinen juttu, että naiset olettaa miesten maksavan?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:06"]

Mä oon niin vanhanaikainen, että oletan että mies maksaa ja se tekee minuun hyvän vaikutuksen. Jos mies kuitenkin sanoo, että "erikseen", niin se on ihan ok. Aina on kyllä lompakko ja rahaa mukana.

[/quote]

Näin mäkin tein kun olin sinkku.Se että mies tarjoaa treffeilläon mukavaa,mutta ei mikään oletus.

[/quote]

Jos asiasta ei ole etukäteen mitään keskustelua, tietoa tai selvyyttä, en koskaan pidä automaattisena oletuksena että mies maksaa. Jos maksuvaiheessa molemmat kaivavat lompakkonsa esiin ja mies sanoo haluavansa maksaa molemmat niin en toki pahastu tai ala vastaankaan väittämään, totean vain että seuraavalla kerralla on minun vuoroni.

Vierailija
62/64 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen moka, nykynainen maksaa itse oman osuutensa ellei toisin erikseen sovita eli mies nimenomaan tarjoudu  maksamaan. naiset on nykyään töissä siinä missä miehetkin eikä lounastreffeille mennä, jos niihin ei ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoudun aina itse maksamaan ruokani ja juomani, mutta myönnän, etten kauaa ole tapaillut sellaisia miehiä, jotka eivät ikinä tarjoa naiselle. Kyse ei ole rahasta vaan toisen huomioonottamisesta. Sellaiset miehet, jotka eivät halua tarjota ovat muutenkin olleet aina sellaisia "pillusta en maksa"-sivistymättömiä luusereita. Minulle ainakin on tärkeää nähdä, onko mies valmis panostamaan minuun. Jos ei edes kahvikupposta ja pullaa voi toiselle tarjota kohteliasuudesta niin on kyllä korvien välissä vikaa. Tuosta saa sen mielikuvan, ettei ole naisen takia valmis luopumaan edes viidestä eurosta... 

Vierailija
64/64 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta en lähtisi ilman lompakko/rahaa yhtään minnekään muualle kuin kävelylenkille. Haluan aina olla varautunut odottamattomiin tilanteisiin, joiden takia saattaisi tulla tarpeen esim. tilata taksi.