Nainen vaati minua maksamaan lounaan
Kävin ensimäistä kertaa treffeillä naisen kanssa, jonka tapasin Tinderissä. Nainen vaikutti mukavalta ja kaikenpuolin fiksulta. Menimme lounaalle. Ajattelin automaattisesti, että molemmat maksavat omat lounaat. En ollut missään vaiheessa puhunut lounaan tarjoamisesta. Toki tarjoan naisille mieluusti mutten vielä ensimäisillä treffeillä. Maksoin lounaani ja nainen totesi, että mites se hänen lounas. Nainen oli olettanut, että mies tarjoaa eikä ollut (omien sanojensa mukaan) ottanut edes rahaa mukaan. Meni jotenkin fiilis, kun oletetaan miehen aina tarjoavan. Onko tämä ihan yleinen juttu, että naiset olettaa miesten maksavan?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:36"]
Yleensä se tarjoaa, joka kutsuu ravintolaan syömään. Jos siitä sovitaan yhdessä, kummatkin maksaa. En kehtaisi itse maksattaa miehellä. Tietenkin olisin otettu jos mies tarjoutuisi maksamaan ruoat, mutta miehen pitäisi ilmaista tahtonsa enkä kehtaisi ruveta vaatimaan sitä omasta aloitteesta.
[/quote]
Missä se menee näin? En ole koskaan nähnyt että menisi näin, enkä missään nimessä odottaisi että jos joku kysyy haluaisinko lähteä syömään, että hänen pitäisi tarjota. Kyllä se minusta (ja kokemukseni mukaan muistakin) on niin että kukin maksaa itse ja jos joku haluaa tarjota, se sovitaan erikseen.
Olen nähnyt tätä käytettävän ainoastaan silloin kun nainen haluaa perustella miksi miehen tulisi maksaa, mutta ei kehtaa vedota seksistisiin syihin. Kätevää sinänsä, koska moni nainen ei edes pyydä miehiä ulos vaan odottaa treffikusuja. Eli same shit.
[/quote]
En tiedä, miksi se menee näin. Meillä on vain tällainen tapa kaveripiirissä.
Jos kutsun esimerkiksi ystäväni syömään, tarjoan useimmiten.
Kutsu syömään ja yhteinen päätös ravintolaan menosta on kaksi eri asiaa. Olen ajatellut, että se on kohteliasta tarjota ystävälle jos ystävä on varta vasten tullut ravintolaan minun ja ruoan takia.
Kutsu: "Tuletko mun kanssa ravintolaan?" "Voin mä tulla"
Päätös: "Mulla on nälkä" "Joo niin mullakin, mennäänkö syömään?"
Sitä on vaikea selittää, se on vain joku kirjoittamaton sääntö meidän kesken.
Enkä pidä ystäviäni lompakkoloisina. Joo, yleistin typerästi, myönnetään. Vaikka mun kaveripiirissä on jokin käytäntö, se ei meinaa että kaikilla on sama käytäntö.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:36"]
Yleensä se tarjoaa, joka kutsuu ravintolaan syömään. Jos siitä sovitaan yhdessä, kummatkin maksaa. En kehtaisi itse maksattaa miehellä. Tietenkin olisin otettu jos mies tarjoutuisi maksamaan ruoat, mutta miehen pitäisi ilmaista tahtonsa enkä kehtaisi ruveta vaatimaan sitä omasta aloitteesta.
[/quote]
Missä se menee näin? En ole koskaan nähnyt että menisi näin, enkä missään nimessä odottaisi että jos joku kysyy haluaisinko lähteä syömään, että hänen pitäisi tarjota. Kyllä se minusta (ja kokemukseni mukaan muistakin) on niin että kukin maksaa itse ja jos joku haluaa tarjota, se sovitaan erikseen.
Olen nähnyt tätä käytettävän ainoastaan silloin kun nainen haluaa perustella miksi miehen tulisi maksaa, mutta ei kehtaa vedota seksistisiin syihin. Kätevää sinänsä, koska moni nainen ei edes pyydä miehiä ulos vaan odottaa treffikusuja. Eli same shit.
[/quote]
Olet nähnyt, mitä sinun piireissäsi käyttäydytään. Voi elämä, että vielä pitäisi vedota seksistiin, oletko kenties katkera tai suppeakatseinen, kun et näe sitä näkökulmaa, että on herrasmiehiä ja fiksuja naisia, joilla ei kummankaan puolella ole ykkösenä mielessä esim. seksi tai suhde. Tätä harrastaa hyväkäytöksisten perheiden lapset, kuten myös yksi asia joka yhdistää, peruskoulun päälle koulutetut, amitsu harvemmassa. Niin nainen, kun mieskin, voi nykyään pyytää samaa tai vastapuolen sukupuolta edustavaa ulos syömään ja käytäntö sama. Jos ongelmasi on raha, ilmoita sitten heti, jos haluat tavata häntä illallisen merkeissä, että sinä maksat omasi. Jos ei ole varaa olla fiksu, voi olla juntti ja käyttäytyä muita kohtaa katkerasti, pahaa epäillen ja sitä tuottaen. Valinta on sinun. Ja sen jälkeen kohtelu on valintojesi täyttymystä.
[/quote]
Mistä vedit tuon "ei ole päällimmäisenä mielessä seksi"? Luuletko että seksimi liittyy jotenkin seksiin? Oww.
Ja miksi sinä olet noin aggressiivinen? Minä kysyin missä tämä näin menee, sinä olet heti haukkumassa pahaa mieltä tuottavaksi, katkeraksi, juntiksi ja ties mitä.
Ja sanonpahan vain että minun piireissäni (lähinnä korkeakoulutettuja ihmisiä, mutta myös ammattikoululaisia, oppisopimuksella opiskelleita ja sen sellaista) olisi kyllä todella outoa sanoa kaverille että mennäänkö lounaalle, mutta minä maksan hei vain omani! Kyllä aikuiset ihmiset maksavat oletusarvoisesti omat hurvittelunsa. Mitä siitä edes tulisi jos jollain on tapana olla aktiivisempi, ja hän joutuisi sitten aina maksamaan toisten ruoat?
Toki on ymmärrettävä että kaikilla ei ole yhtä paljon rahaa käytössä, eli tuntemattoman kanssa kannattaa ehdottaa edullisempaa paikkaa. Kavereiden kanssa on ollut tapana ihan suoraan sanoa minkätyyppinen hintataso paikassa on, ja tehdä päätös sen perusteella.
[/quote]
Kaikilla piireillä ei ole samoin, kuten huomaat. Minä ymmärrän, mutta voisitko sinä ymmärtää?
Vois miehenä testata samaa, ois hauska nähdä mimmin ilme. Heittää jotain, et tokihan sä tarjoot nää safkat, ku olin niin hyvää seuraa ja mul jäi muutenki lompsa himaan, sori mun pitää nyt mennä, moro! :D
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:20"]
Vois miehenä testata samaa, ois hauska nähdä mimmin ilme. Heittää jotain, et tokihan sä tarjoot nää safkat, ku olin niin hyvää seuraa ja mul jäi muutenki lompsa himaan, sori mun pitää nyt mennä, moro! :D
[/quote]
Oma vika, piireissä, jos kuviot tuollaiset. Omaa tyhmyyttä, ja toisen pahuutta, jos tuollaisiin porukoihin lähtee. Riippuu niin piireistä, mitä tapahtuu.
[/quote]Tää ois hyvä, jois vielä 5-6 oluttuoppia samaan syssyyn. Taidanpa kokeilla joskus, naisen ilme on varmasti näkemisen arvoinen.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:20"]
[/quote]Tää ois hyvä, jois vielä 5-6 oluttuoppia samaan syssyyn. Taidanpa kokeilla joskus, naisen ilme on varmasti näkemisen arvoinen.
[/quote]
Saako kysyä miksi ylipäätän deittailette?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:32"]
[/quote]
Ovathan monetkin naiset kertoneet näistä lompakolla loisijoista "kamalimmat treffit"-keskusteluissa. Jotka siis yrittävät maksattaa naisella. Luultavasti aloittajan seuralaiselle oli tehty noin ja nainen sitten kosti ensimmäiselle vastaantulevalle miehelle. Tälläkin hetkellä varmaan naureskelee kavereilleen, että oli siinä miehen ilme näkemisen arvoinen.
Kuten hyvin tiedät, ei ole. Jos olet ikinä ennen treffaillut, tiedät aivan hyvin että näkemykset vaihtelevat eikä tässä ole mitään sääntöä jota kaikki noudattaisivat.
Kusetti sua. Halus vaan syömään ja ilmasen lounaan. Vieläkö tapaatte? Mies21
No en kyllä tinder deiteillä kehtais olettaa että mies tarjoaa. Tai muutenkaan sokkotreffeillä. Pitää olla tunteita. Treffitreffeillä olisin siis loukkaantunut jos mies heittäytyisi totaaliseksi kitupiikiksi. Myöhemmin myös itse voi hemmotella miestä ravintolaillallisella.
Oh, mimmiltä melkoinen moka. Ehkä kuitenkin hyvä jatkon kannalta, tuo kertoo jo jonkin verran asenteesta. Pitäisi olla aika huippu tyyppi, että plussat kumoaisivat tuollaisen. Oletus voida hyötyä toisesta tuolla tavalla ja lisäksi se, että on niin epäitsenäinen ja avuton, että jättäytyy toisten armoille - kuka urpo lähtee lounaalle tai ylipäänsä ulos niin, ettei ole rahaa mukana?! - tuohon tapaan on aika isoja miinuksia.
Hyvä sulle, että se selvisi heti kättelyssä. Tuollainen asenne heijastuu varmasti muillekin osa-alueille.
Tietyt naistyypit olettavat, että mies maksaa automaattisesti. Vaikka minulla ei olisi ongelmia maksaa lounasta, niin en todellakaan koe, että se on joku velvollisuus. Kannattaa naistenkin ottaa se lompakko mukaan treffeille, jokainen mies ei teidän lounaita ja juomisia maksa, vaikka rahaa olisikin.
Te molemmat tiesitte suomalaisen etiketin treffeille mennessä. Te molemmat tiesitte, että oletuksena ei ole että mies maksaa. Nainen siis teeskenteli että ei tiedä tätä, jotta saisi sinut maksamaan. Sinä teeskentelit että et tiedä tätä jotta voisit tehdä aloituksen jossa purat ärsytystäsi epäonnistuneista treffeistä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:01"]
No en kyllä tinder deiteillä kehtais olettaa että mies tarjoaa. Tai muutenkaan sokkotreffeillä. Pitää olla tunteita. Treffitreffeillä olisin siis loukkaantunut jos mies heittäytyisi totaaliseksi kitupiikiksi. Myöhemmin myös itse voi hemmotella miestä ravintolaillallisella.
[/quote]
Siis jos mies ei maksa sun ruokia, se on totaalinen kitupiikki? Treffitreffeillä? Miksi ei toisinpäin eli jos oletat miehen maksavan, olet siipeilijä?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:02"]Tietyt naistyypit olettavat, että mies maksaa automaattisesti. Vaikka minulla ei olisi ongelmia maksaa lounasta, niin en todellakaan koe, että se on joku velvollisuus. Kannattaa naistenkin ottaa se lompakko mukaan treffeille, jokainen mies ei teidän lounaita ja juomisia maksa, vaikka rahaa olisikin.
[/quote]
Ja aattele, on meitäkin naisia jotka maksaa miehensä lounaan silloin tällöin :D
Oletuksissa on aina se vaara että ne menevät pieleen. Naisen olisi ehkä kannattanut ainakin vihjata oletuksestaan esim ravintolaan mennessä kertoa että hän jätti kukkaronsa kotiin. Sen verran nolo maksuvaiheessa on molemmille että luultavasti olisin seuralaisen ruuat maksanut vaikkakin tapailu olis tainnut jäädäkin siihen.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:02"]Tietyt naistyypit olettavat, että mies maksaa automaattisesti. Vaikka minulla ei olisi ongelmia maksaa lounasta, niin en todellakaan koe, että se on joku velvollisuus. Kannattaa naistenkin ottaa se lompakko mukaan treffeille, jokainen mies ei teidän lounaita ja juomisia maksa, vaikka rahaa olisikin. [/quote] Ja aattele, on meitäkin naisia jotka maksaa miehensä lounaan silloin tällöin :D
[/quote]On toki, naiset on ihanii ♥
Joku satunnainen tuttavuus ei ole minun mielestä ansainnut sitä, että mies maksaa juomat, taksin ja ruuatkin. Mitä jos ei pidä yhtään naisesta treffeillä ja treffit on umpisurkeat, sitten pitäisi maksaa vielä jonkun ihmisen kaikki menot vaikka ei edes tunne koko ihmistä, aika oudolta kuulostaa.
Ei ole tapana maksella ventovieraiden ihmisten laskuja, laskujen maksuun ei riitä syyksi, koska nainen.
Mulla kä'vi kerran jossain ulkomailla niin että lähdin jonkun matkaan ja mentiin ravintolaan ja tilasi ruoan mutta mulla ei ollut rahaa . Yritti että söisin mutta kerroin että en jaksa nyt. Laskun aika tuli niin sano että maksa niin sanoin että ei oo rahaa ja en edes syönyt. Hahhaaaaa joutui maksamaan, luuli että turisti tyttö maksaa.