Nainen vaati minua maksamaan lounaan
Kävin ensimäistä kertaa treffeillä naisen kanssa, jonka tapasin Tinderissä. Nainen vaikutti mukavalta ja kaikenpuolin fiksulta. Menimme lounaalle. Ajattelin automaattisesti, että molemmat maksavat omat lounaat. En ollut missään vaiheessa puhunut lounaan tarjoamisesta. Toki tarjoan naisille mieluusti mutten vielä ensimäisillä treffeillä. Maksoin lounaani ja nainen totesi, että mites se hänen lounas. Nainen oli olettanut, että mies tarjoaa eikä ollut (omien sanojensa mukaan) ottanut edes rahaa mukaan. Meni jotenkin fiilis, kun oletetaan miehen aina tarjoavan. Onko tämä ihan yleinen juttu, että naiset olettaa miesten maksavan?
Kommentit (64)
Voi niitä laskujakin pudotella naapureiden nluukkuihin. Joskus saattavat vahingossa maksaa.
Häh,totta kai sun ois pitänyt tarjota. Miesten palkka on isompi, eikö vähintä mitä voit tehdä on maksaa treffikumppanin lounas.
Pyysitkö naista syömään? Musta tällöin sun kuuluis maksaa naisen ruoka jos ei ole muuta sovittu. Älä pyydä lounaalle, jos et halua maksaa. Menkää jonnekin muualle. Kahville jos menette, siellähän ostetaan jo kassalla. Tällöin molemmat maksaa omat.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:54"]
Kävin ensimäistä kertaa treffeillä naisen kanssa, jonka tapasin Tinderissä. Nainen vaikutti mukavalta ja kaikenpuolin fiksulta. Menimme lounaalle. Ajattelin automaattisesti, että molemmat maksavat omat lounaat. En ollut missään vaiheessa puhunut lounaan tarjoamisesta. Toki tarjoan naisille mieluusti mutten vielä ensimäisillä treffeillä. Maksoin lounaani ja nainen totesi, että mites se hänen lounas. Nainen oli olettanut, että mies tarjoaa eikä ollut (omien sanojensa mukaan) ottanut edes rahaa mukaan. Meni jotenkin fiilis, kun oletetaan miehen aina tarjoavan. Onko tämä ihan yleinen juttu, että naiset olettaa miesten maksavan?
[/quote]Naisen tasa-arvo on aina tapauskohtainen. Tasa-arvo pätee ainoastaan, jos nainen siitä hyötyy. Itse en tuollaisen naisen kanssa jatkaisi.
Vähänkö noloa.. Naiselle siis. Vaikkakin miehet yleensä tarjoavat ja en ala kyllä vänkäämään jos sanovat maksavansa, mutta lompakko on aina mukana ja olen aina valmis maksamaan itse. Lompakon vedettyäni esiin vastapuoli yleensä sanoo "mä maksan nää". Kyllä mua hävettäisi jos ei olisi lompakkoa mukana ja itse alkaisi vänkäämään ruoan maksusta...
No ymmärrätkö nyt mitä se teini haki 34-vuotiaasta.. Koskaan ei ole liian myöhäistä elämänkoulun oppitunnille.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:32"]
Häh,totta kai sun ois pitänyt tarjota. Miesten palkka on isompi, eikö vähintä mitä voit tehdä on maksaa treffikumppanin lounas.
[/quote]Huorille yleensä maksetaan.
[/quote]
Niin raksamiehillekin. Ja leipurille. Ja opettajalle. Ja pölynimurikauppiaalle...
Illallinen kanssasi on tainnut olla aika kypsyttävä kokemus kun teiniritsa muuttui naiseksi sen aikana.
Rupesin miettimään asiaa eli jos maksat ruuat, juomat ja taksin, ehkä muutakin niin miksi et tilaa samalla rahalla huoraa, seksin saaminen on 100% varmaa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:04"]
Rupesin miettimään asiaa eli jos maksat ruuat, juomat ja taksin, ehkä muutakin niin miksi et tilaa samalla rahalla huoraa, seksin saaminen on 100% varmaa.
[/quote]
Surullista, että joku ei ymmärrä eroa deittailun ja shoppailun välillä.
En ole koskaan ollut treffeillä, joilla olisin itse joutunut maksamaan ruokani. Todellinen herrasmies maksaa daamin ruoat.
Se, ettei mies tarjoa naiselle, antaa naiselle auttamatta sen kuvan, ettei mies ole kiinnostunut tarpeeksi antaakseen vähän omastaan naisen eteen. Ihan sama asia myös esimerkiksi ajanvieton kanssa. Naiselle on evolutiivisesti tärkeämpää saada selville, kuinka sitoutunut mies on. Nainen voi nimittäin tulla raskaaksi ja ellei mies ole sitoutunut, hän ja lapsi olisivat helposti kuolleet silloin kivikaudella. Sitoutumista mies voi osoittaa metsästämällä naiselle ruokaa tai rakentamalla suojan. Nykymaailmassa tarjoamalla vaikka sen ravintolaillallisen. Tietysti suostun maksamaan, jos mies ei tarjoudu, mutta minulle se viestii siitä, ettei mies välitä tarpeeksi, enkä lähde toisille treffeille. Kun suhde etenee, olen aina maksanut oman osuuteni kaikesta. Ei kannata kutsua naista sellaisiin paikkoihin, joihin ei ole varaa. Esimerkiksi piknik itsetehtyjen eväsleipien ja kaakaon kera ei maksa paljon mitään, mutta on tosi sympaattinen ele.
Hei! Lounas maksaa jonkun 10 euroa! So What!!!Oletan AINA, että mies tarjoaa eka tapaamisella. Vaikka muodon vuoksi otan lompakon esiin ja varaan käteistä ja tarjoudun maksamaan oman osuuteni miehelle. Näin teen erityisesti, jos mies on hirveä ja toisia treffejä ei todellakaan tule. Jos kaikki sujuu hyvin niin yleensä heti toisilla treffeillä kuittaan tilanteen esim hakemalla leffaliput etukäteen tai vastaavasti. Se, että miehellä ei ole käytöstapoja, pilaa kyllä tunnelman. En tykkää myöskään, että treffeillä kutsutaan kävelylle. Kuulostaa niin siltä, että mies on superpihi. Kahvikuppi maksaa 1,20. Kutsu kahville,jos budjetti ei muuta kestä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:54"]
[/quote]
Olipa röyhkeä muija.Sinkkuna kun treffailin,pidin huolta että treffipaikka on sellainen,johon itselläni on varaa.Jos mies tarjosi,se oli hieno ele,mutta ei todellakaan mikään itsestään selvyys.Toisaalta ystäväni olettaa aina miehen maksavan,myös silloin kun ei ole treffeillä vaan liikenteessä kaverimiehen kanssa.Naisia on moneen junaan.Miten treffit päättyivät,maksoitko naisen lounaan vai jäikö hän tiskaamaan? :D
Maksan ite kyselemättä aina ekat ruoat tai juomat. Mutta jos nainen alkaa vaatimaan sitä, niin maksulliset mäjelle.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:01"]
No en kyllä tinder deiteillä kehtais olettaa että mies tarjoaa. Tai muutenkaan sokkotreffeillä. Pitää olla tunteita. Treffitreffeillä olisin siis loukkaantunut jos mies heittäytyisi totaaliseksi kitupiikiksi. Myöhemmin myös itse voi hemmotella miestä ravintolaillallisella.
[/quote]
Siis jos mies ei maksa sun ruokia, se on totaalinen kitupiikki? Treffitreffeillä? Miksi ei toisinpäin eli jos oletat miehen maksavan, olet siipeilijä?
[/quote]
Totaalinen kitupiikki on sellainen joka ei tee mitään elettä tarjoamiseen. En oleta ruokaa, mutta saatan olettaa esim. leffalippuja. Jos nyörit pysyvät kiinni niin automaattisesti tulee kuva että ei tässä olla kovin kiinnostuneita. Se on sitä jotain sellaista hellyttävää pientä huolenpitoa mikä miehessä on viehättävä piirre. Jos en ole itse kiinnostunut niin en silloin edes antaisi miehen mitään tarjota.
Treffitreffit: olet ihastunut, sinuun ollaan ihastuneita, tunteet ovat paljastettu ja olette sopineet romanttiset ensitreffit :P
Siipeilyäkin on tottakai niinkuin kitupiikkeilyä, kuten esimerkin tinder nainen.
Mutta nämä ovatkin vain minun mielipiteitä deittimaailman säännöistä :)
Sen kummempaa kantaa ottamatta totean vain, että oman kokemukseni mukaan kustannusten määräytyminen tai jakaminen saattaa muotoutua tapauskohtaisesti ja esim. sen mukaan, kumpi on ns. toiminut kutsujana. Aloittajan kertomuksessa ei tainnut käydä ilmi, kumpi heistä oli se joka ehdotti tapaamista nimenomaan lounaan merkeissä?
Ansaita? että joku tarjoaa jotakin.