Huonot hampaat miehellä
Hyvää yötä
Kauan oon miettiny että kuinkakohan paljon hampaat vaikuttaa esim naisten kiinnostukseen? Onhan ne kuitenkin aikalailla keskellä naamaa ja jos on hauskaa niin ne näkyy :D
Itselläni siis vähän huonot(hammaslääkäripelko), ne jotka kärsii samasta niin voi ehkä samaistua.
Vituttaa kun on itsetuntokin ihan nollissa noiden pakskojen takia...
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:19"]
No jo on vaikeaa.. Olen pahoillani, mutta en ymmärrä vaikka kuinka selittäisit. Mene kunnon yksityiselle ja maksa hyvästä palvelusta mielummin kuin pidät mätää kalustoa suussasi!
[/quote]
Kaikilla ei ole varaa yksityiseen, eikä yksityinen ole yhtä luotettava. Juurihan täälläkin on ollut useampi ketju siitä, miten yksityinen paikkailee terveitä hampaita huvikseen tehdäkseen lisää massia.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:47"]
Ihmisen elämässä on monta ikävää tilannetta, joita voi pelätä muttei välttyä. Joillain esiintyminen, joillain hammaslääkäripelko.
Toinen asia on suhtautuuko asiaan kypsästi eli yrittää ottaa vastaan kaikki mahdolliset keinot pelkoa lievittämään, vai suhtautuuko lapsenomaisen kypsymättömästi ja alkaa vältellä kyseisiä tilanteita :)
[/quote]Jep, kyllä paniikkihäiriön ja sosiaalisen fobian oireet, kuten välttely, on pelkkää lapsellisuutta. Juuri näin :)
[/quote]
Mulla on diagnosoitu sosiaalisten tilanteiden pelko. Vastaus: hain apua, eli sain terapiaa sekä lääkityksen. Vastuutonta ja lapsellista olisi ollut lukittautua kotiin loppuiäksi :)
Jokainen vähääkään normaaliälyinen ihminen panostaa pahan pelon lievittämiseen esim. käymällä lääkärissä ja saamalla sieltä lähetteen nukutukseen. Hampaiden kunto on aivan ensiarvoisen tärkeää koko keholle. Vaikuttaa vakaviin sairauksiin kuten sydänsairauksien esiintyvyyteen.
Huonot hampaat ja suuhygienia on terveysriski. Aivan sama ulkonäöllä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 07:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 03:24"]
Minullakin (hammaslääkäripelkoisella naisella) on huonot hampaat. Miesystävä jatkuvasti vihjailee henkeni hajusta, mutten kehtaa kertoa fobiastani, joten popsin pastilleja ja yritän pitää suuni kiinni ja olla hengittämättä hänen lähellään. Poistetut hampaat eivät haittaa, mutta eivätpä ne heti ensimmäisenä keskeltä suuta paistakaan.
[/quote]Hyi yök. :( Miten 2015 vuonna Suomessa joku voi olla tuollainen...? Voin vaan kuvitella miten hyvin huolehdit muusta hygieniastasi jos et edes hampaista huolehdi. Missä metsässä asut? Yök.
[/quote]
Hyi yök vaan sinullekin, ihan Helsingin keskustassa asun ja huolehdin muusta hygieniastani normaalisti. Huolehdin hammashygieniastakin hyvin lukuunottamatta sitä hammaslääkärikäyntien vähäisyyttä. Harjaan hampaani kahdesti päivässä viisi minuuttia kerrallaan, käytän suuvettä ja hammaslankaa sekä vältän sokeria ja happoja.
26: Kipu yhdistettynä huonoihin kokemuksiin ja epämääräisiin diagnooseihin. Joka lääkäri listannut eri kohtiin reikiä ja määrännyt eri hoitoja, porailleet vääriä hampaita tms.
Muutama vuosi sitten piti käydä "totuttelemassa" hammashoitoon, eli makasin penkillä ja yritin rentoutua lääkärin jutellessa hammashoidosta ja tutkiessa suuta. Hän alkoi sitten maanitella minua reiän paikkaamiseen, vaikka olin aiemmin sanonut, etten ole valmis, ja koska en viitsinyt riuhtoa itseäni ylös lääkärin jo tunkiessa laitteita suuhuni, niin suostuin, kun minulle vakuuteltiin että taukoa voi pitää heti jos alkaa ahdistaa.
Pian sainkin paniikkikohtauksen ja lopulta anelin taukoa itkien, kun hammaslääkäri pelkästään naureskeli ja lupaili että se olisi "ihan kohta" ohi, puhui kuin lapselle.
Tuon jälkeen olen alkanut itkeä holtittomasti jo pelkästään ajatellessani hammashoitolaan soittamista. Mielummin kuolen hammasmätään kuin menen sinne tajuissani kidutettavaksi ja nöyryytettäväksi.
[/quote]No jo on vaikeaa.. Olen pahoillani, mutta en ymmärrä vaikka kuinka selittäisit. Mene kunnon yksityiselle ja maksa hyvästä palvelusta mielummin kuin pidät mätää kalustoa suussasi!
[/quote]
Yksityisellä paikataan turhankin, raha on se mikä ratkaisee.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:41"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 07:50"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 03:24"] Minullakin (hammaslääkäripelkoisella naisella) on huonot hampaat. Miesystävä jatkuvasti vihjailee henkeni hajusta, mutten kehtaa kertoa fobiastani, joten popsin pastilleja ja yritän pitää suuni kiinni ja olla hengittämättä hänen lähellään. Poistetut hampaat eivät haittaa, mutta eivätpä ne heti ensimmäisenä keskeltä suuta paistakaan. [/quote]Hyi yök. :( Miten 2015 vuonna Suomessa joku voi olla tuollainen...? Voin vaan kuvitella miten hyvin huolehdit muusta hygieniastasi jos et edes hampaista huolehdi. Missä metsässä asut? Yök. [/quote] Hyi yök vaan sinullekin, ihan Helsingin keskustassa asun ja huolehdin muusta hygieniastani normaalisti. Huolehdin hammashygieniastakin hyvin lukuunottamatta sitä hammaslääkärikäyntien vähäisyyttä. Harjaan hampaani kahdesti päivässä viisi minuuttia kerrallaan, käytän suuvettä ja hammaslankaa sekä vältän sokeria ja happoja.
26: Kipu yhdistettynä huonoihin kokemuksiin ja epämääräisiin diagnooseihin. Joka lääkäri listannut eri kohtiin reikiä ja määrännyt eri hoitoja, porailleet vääriä hampaita tms.
Muutama vuosi sitten piti käydä "totuttelemassa" hammashoitoon, eli makasin penkillä ja yritin rentoutua lääkärin jutellessa hammashoidosta ja tutkiessa suuta. Hän alkoi sitten maanitella minua reiän paikkaamiseen, vaikka olin aiemmin sanonut, etten ole valmis, ja koska en viitsinyt riuhtoa itseäni ylös lääkärin jo tunkiessa laitteita suuhuni, niin suostuin, kun minulle vakuuteltiin että taukoa voi pitää heti jos alkaa ahdistaa.
Pian sainkin paniikkikohtauksen ja lopulta anelin taukoa itkien, kun hammaslääkäri pelkästään naureskeli ja lupaili että se olisi "ihan kohta" ohi, puhui kuin lapselle.
Tuon jälkeen olen alkanut itkeä holtittomasti jo pelkästään ajatellessani hammashoitolaan soittamista. Mielummin kuolen hammasmätään kuin menen sinne tajuissani kidutettavaksi ja nöyryytettäväksi. [/quote]No jo on vaikeaa.. Olen pahoillani, mutta en ymmärrä vaikka kuinka selittäisit. Mene kunnon yksityiselle ja maksa hyvästä palvelusta mielummin kuin pidät mätää kalustoa suussasi! [/quote] Yksityisellä paikataan turhankin, raha on se mikä ratkaisee.
[/quote]Tekosyytä toisen perään. Hammaslääkärissä SINÄ olet asiakas ja sinä päätät mistä maksat. Ei sinne tarvitse mennä nöyristelemään niin kuin tuskin menet vaikka autokauppaankaan tai minne vain muualle. Jos kerran olet almis laittamaan rahaa, niin tottahan toki katsot kenelle rahasi työnnät ja pystyt vaikuttaman ihan itse kaikkeen. Aikuistukaa nyt vihdoinkin.
Minkälainen on mies joka ei uskalla hammaslääkäriin? Sama myös naisella. Mikä siellä pelottaa aikuista ihmistä? Tuleva mahdollinen kipu? Hammaslääkärin mahdollinen saarnaaminen? Joku lapsuuden ajan hammaslääkäristä jäänyt ikävä tilanne? Mikä on siis teidän joidenkin syy olla käymättä hammaslääkärissä? Raha ei ole syy, kunnalliselle kyllä pääsee ja ei maksa paljon mitään. Kunnalliselta kirjoitetaan lähete yksityiselle jos pitää isompaa urakkaa tehdä ja sekään ei perikatoon pitäisi viedä.
Entä hampaiden pesu - miksi jotkut jättävät sen tekemättä ihan tietoisesti? Mitä tekosyitä siihen löytyy? Kertokaas te huonohampaiset.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:11"]
Minkälainen on mies joka ei uskalla hammaslääkäriin? Sama myös naisella. Mikä siellä pelottaa aikuista ihmistä? Tuleva mahdollinen kipu? Hammaslääkärin mahdollinen saarnaaminen? Joku lapsuuden ajan hammaslääkäristä jäänyt ikävä tilanne? Mikä on siis teidän joidenkin syy olla käymättä hammaslääkärissä?
[/quote]
Pelkään yleensä ihmisiä ja sosiaalisia tilanteita. Olen päättänyt jo vuosia sitten etten koskaan mene mihinkään lääkäriin enkä hammaslääkäriin. Kuolen sitten pois kun joku tauti vie.
Kyllä se hammaslaatu vaikuttaa. Muistan etten lapsena pessyt hampaita viikkokausiin ja en nyt aikuisiälläkään ole hirveän ahkera hampaidenpesijä, silti ei ole ikinä ollut ainuttakaan reikää hampaissa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:30"]
Kyllä se hammaslaatu vaikuttaa. Muistan etten lapsena pessyt hampaita viikkokausiin ja en nyt aikuisiälläkään ole hirveän ahkera hampaidenpesijä, silti ei ole ikinä ollut ainuttakaan reikää hampaissa.
[/quote]
Todennäköisesti sulla ei vaan ole ollut kariesbakteeritartuntaa lapsuudessa. Jos sitä ei ole, ei niitä reikiä tule vaikka mitä tekisi. Ja jos sen saa aikuisena esim. suudellessa, se ei enää niin kovasti pääse valloilleen yleensä suussa kuin lapsena tarttunut, kun suun muu bakteerikanta on jo vakiintuneempi.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:30"]
[/quote]
Todennäköisesti sulla ei vaan ole ollut kariesbakteeritartuntaa lapsuudessa. Jos sitä ei ole, ei niitä reikiä tule vaikka mitä tekisi. Ja jos sen saa aikuisena esim. suudellessa, se ei enää niin kovasti pääse valloilleen yleensä suussa kuin lapsena tarttunut, kun suun muu bakteerikanta on jo vakiintuneempi. Tosin voi sitten reikiä silti alkaa tulla, itse sain pöpön opiskeluaikana seurustelukaverilta ja yhtäkkiä vuodessa tuli 7 reikää kun koskaan ennen ei ollut yhtään...
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 07:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 03:24"]
Minullakin (hammaslääkäripelkoisella naisella) on huonot hampaat. Miesystävä jatkuvasti vihjailee henkeni hajusta, mutten kehtaa kertoa fobiastani, joten popsin pastilleja ja yritän pitää suuni kiinni ja olla hengittämättä hänen lähellään. Poistetut hampaat eivät haittaa, mutta eivätpä ne heti ensimmäisenä keskeltä suuta paistakaan.
[/quote]Hyi yök. :( Miten 2015 vuonna Suomessa joku voi olla tuollainen...? Voin vaan kuvitella miten hyvin huolehdit muusta hygieniastasi jos et edes hampaista huolehdi. Missä metsässä asut? Yök.
[/quote]
Hyi yök vaan sinullekin, ihan Helsingin keskustassa asun ja huolehdin muusta hygieniastani normaalisti. Huolehdin hammashygieniastakin hyvin lukuunottamatta sitä hammaslääkärikäyntien vähäisyyttä. Harjaan hampaani kahdesti päivässä viisi minuuttia kerrallaan, käytän suuvettä ja hammaslankaa sekä vältän sokeria ja happoja.
Tuon jälkeen olen alkanut itkeä holtittomasti jo pelkästään ajatellessani hammashoitolaan soittamista. Mielummin kuolen hammasmätään kuin menen sinne tajuissani kidutettavaksi ja nöyryytettäväksi.
Minua myös kiinnostaisi kuulla, mikä siellä hammaslääkärissä pelottaa niin paljon, ettei kerta kaikkiaan pysty menemään. Kyllähän aikuinen ihminen kestää paljon pahempaakin kipua kuin mitä normaali hammashoito aiheuttaa, ja siellä saa kyllä hyvät puudutukset tarvittaessa.
No itse pelkäsin niin paljon hammaslääkäriä että olin tulehtunut ien suussa 4vrk ja sitten oli pakko lähteä jo hammaslääkäripäivystykseen...
Ihmisen elämässä on monta ikävää tilannetta, joita voi pelätä muttei välttyä. Joillain esiintyminen, joillain hammaslääkäripelko.
Toinen asia on suhtautuuko asiaan kypsästi eli yrittää ottaa vastaan kaikki mahdolliset keinot pelkoa lievittämään, vai suhtautuuko lapsenomaisen kypsymättömästi ja alkaa vältellä kyseisiä tilanteita :)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:47"]
[/quote]Jep, kyllä paniikkihäiriön ja sosiaalisen fobian oireet, kuten välttely, on pelkkää lapsellisuutta. Juuri näin :)
Ei ne niin paljon naisten kiinnostukseen vaikuta. On tärkeämpiäkin tekijöitä kuin hampaat. Minäkin olen saanut naisen vaikka kulmahampaat puuttuu. T. Harvahammasmies
Mitä ihmettä hammaslääkäripelko vaikuttaa hampaiden kuntoon?! Hampaat pidetään kunnossa jatkuvalla, joka päiväisellä huoltamisella eli kaksi kertaa päivässä kunnolla (!) harjaamalla ja kaylitolipurkan syömisellä plus suun huuhtomisella vedellä syömisen/napostelun jälkeen. Hampaat kannattaa harjata sähköhammasharjalla. Hyviin hampaisiin ei hammaslääkärikäyntejä tarvita, ainoastaan viitseliäisyyttä.
Huonot hampaat on aivan ehdoton nou-nou. Kertoo ihmisen kyvystä pitää itsestään huolta. Kauneinta ihmisessä on hymy.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 03:40"]Mitä ihmettä hammaslääkäripelko vaikuttaa hampaiden kuntoon?! Hampaat pidetään kunnossa jatkuvalla, joka päiväisellä huoltamisella eli kaksi kertaa päivässä kunnolla (!) harjaamalla ja kaylitolipurkan syömisellä plus suun huuhtomisella vedellä syömisen/napostelun jälkeen. Hampaat kannattaa harjata sähköhammasharjalla. Hyviin hampaisiin ei hammaslääkärikäyntejä tarvita, ainoastaan viitseliäisyyttä.
Huonot hampaat on aivan ehdoton nou-nou. Kertoo ihmisen kyvystä pitää itsestään huolta. Kauneinta ihmisessä on hymy.
[/quote]
Plakkia muodostuu jo ihan omasta syljestä ja sitä pitäisi käydä poistelemassa kahdesti vuodessa, koska nimenomaan plakin takia niitä reikiä ja tulehduksia alkaa helposti syntyä. Ja vaikka raaputtaisi itse hammaskivenkin irti, niin hampaat pitää silti tarkistuttaa lääkärillä vähintään kerran vuodessa.
Tuollainen mielipide (ja nou-nou-ilmaus) on ehdoton eippis-nouppis, kertoo aivoihin asti levinneestä hammasmädästä, kun uskotaan pärjäävänsä ilman hamppis-lääkärimppistä.
Mun poikaystävällä on huonot hampaat. Aluksi katoin vähän, että hyih, mutta kyllä niihin on jo tottunut. Hänen hengityksensä ei sentään haise. Ajattelin jonkun ajan päästä ehdottaa esteettistä hammashoitoa, jos tuo vaikka suostuisi, mutta en heivaa hyvää miestä hampaiden takia. Itsellänikin on luonnostaan kauhea luonnonkihara tukka, joten ymmärrän kyllä pieniä kauneusvirheitä ;)