Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokasin töissä

Ahdistunut
11.01.2022 |

Haluaisin kuulla onko muilla vastaavasta kokemuksia..
Aloitan sanomalla että olen ruokkinut itseäni jo loputtomasti ja olen totaalisen ahdistunut.
Eli lähetin työkaverille viestin jossa kerroin pitäväni hänestä. Sanoin että tiedän että se ei ole sopivaa eikä hyväksyttävää ja yritän päästä asiasta eroon. Pahoittelin avautumistani ja pyysin ettei kertoisi kenellekkään.
Olen nyt lomalla ja alkanut pikku hiljaa tuntua siltä että mulla ei ole enää työtä johon palata. Olen isossa yrityksessä ja luulen että on nyt edessä siirto toiselle osastolle.
Mitä mää teen? En ajatellut että tää johtaisi tälläiseen, korkeintaan kiusallisiin väleihin k.o henkilön kanssa.. mua ahdistaa ihan tajuttomasti. Voinko mä saada jopa potkut?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se on ollut korona-saikulla samaan aikaan, eikä ole edes nähnyt sun viestejä vielä. Lukee sitten aamupalaverissa torstaina kun menette töihin 😄

Vierailija
62/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelemme samassa työryhmässä. Eli näemme joka päivä lähes koko ajan. Tämä mies osaa olla ilkeä ja tyly halutessaan. Tiedän hänen olevan sinkku. Kaikki sen tietää. Hänellä ollut ikävä ero ja kaksi lasta. Välillä ehkä tuntuu että vihaa koko naissukupolvea eikä osaa käsitellä omia tunteitaan..

Ja nyt mietitään miksi ihastuin itseäni vanhempaan, yh isään. Ehkä se sellainen miehisyys ja varmuus vetosi. On mies eikä mikään tuulen raiskaama pulkannaru.

Mutta tiedän. Iso virhe!

Tuo on kyllä iso varoitusmerkki, jos hän vaikuttaa naisvihamieliseltä. Unohda nyt koko typerä juttu ja lähde vaikka luistelemaan. On raikas talvi-iltapäivä. Jos sulle tulee seuraamuksia, niin otat ne vastaan pystypäin. Itse tiedät olevasi syytön, jos et kirjoittanut mitään sopimatonta, likaisia vitsejä etkä ahdistellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika epätodennäköistä, että se mies olisi levitellyt viestiäsi kenellekään, Ap. Yhdistelet nyt mielessäsi asioita, jotka eivät oikeasti liity yhteen. Ja jos teillä on iso organisaatio ettekä ole lähimpiä työtovereita, niin onko se ihan varmaa, että mies on edes tunnistanut, kuka viestin lähettäjä on?

Minä olen ainakin varma, että nainen jolle laitoin vastaavanlaisen ihastuksen tunnustuksen on kertonut jokaiselle työpaikan naiselle. Hyvä, että tuli laitettua se sentään siinä yhteydessä kun otin lopputilin muista syistä, niin ei tartte miettiä takaisinmenoa.

Vierailija
64/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan maksaa kahesta lapsesta elareita ja sumplii ex vaimon kanssa lasten hoitovuoroja. Kuinka kauan sen erosta on? Ei varmaan jaksa nyt riippuen lasten iästä, oikein mitään ylimääräistä.

Vierailija
65/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika epätodennäköistä, että se mies olisi levitellyt viestiäsi kenellekään, Ap. Yhdistelet nyt mielessäsi asioita, jotka eivät oikeasti liity yhteen. Ja jos teillä on iso organisaatio ettekä ole lähimpiä työtovereita, niin onko se ihan varmaa, että mies on edes tunnistanut, kuka viestin lähettäjä on?

Minä olen ainakin varma, että nainen jolle laitoin vastaavanlaisen ihastuksen tunnustuksen on kertonut jokaiselle työpaikan naiselle. Hyvä, että tuli laitettua se sentään siinä yhteydessä kun otin lopputilin muista syistä, niin ei tartte miettiä takaisinmenoa.

ootko varma, että nainen koskaan sai sinun viestiä?

Vierailija
66/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varma, vaikka oikeasti et tiedä?

Paljastit vain omat ennakkoluulosi.

Vierailija
67/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylireagoit. Ei tuossa ole mitään hävettävää.

Vierailija
68/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nyt moro ja näkemiin.

Vierailija
69/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamoon. Naiset kertoo aina kavereilleen kaiken kokemansa. Ei varmasti voi pitää salaisuutena sellaista että Jorma samalta osastolta laittoi jonkun tykkäänsusta-viestin, se on selvä.

Vierailija
70/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu. Päässäsi se on saanut luonnottomat suhteet ja tuollainen on todella pieni töppäys. Useimmat ovat sortuneet samaan. Otappa vaikka lehtiö ja kynä. Kirjoita mitä ajattelet asiasta ja sitten pois ja käy lenkillä. Lue ja naura. Näitä tällaisia ohjeita löydät verkosta. Siis unohda koko juttu.

Vierailija
71/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ootko varma, että nainen koskaan sai sinun viestiä?

Kyllä, koska sain rukkasviestin perään.

Vierailija
72/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelemme samassa työryhmässä. Eli näemme joka päivä lähes koko ajan. Tämä mies osaa olla ilkeä ja tyly halutessaan. Tiedän hänen olevan sinkku. Kaikki sen tietää. Hänellä ollut ikävä ero ja kaksi lasta. Välillä ehkä tuntuu että vihaa koko naissukupolvea eikä osaa käsitellä omia tunteitaan..

Ja nyt mietitään miksi ihastuin itseäni vanhempaan, yh isään. Ehkä se sellainen miehisyys ja varmuus vetosi. On mies eikä mikään tuulen raiskaama pulkannaru.

Mutta tiedän. Iso virhe!

Jos mä tietäisin  miehestä jotain tällaista, niin en todellakaan olisi viestiä laittanut. Todellakin red flag! Ja kyllä vähän ihmettelen miten pystyy ihastumaan tuollaiseen mieheen, vaikka kuinka on mies isolla M:llä ja itsevarmuus ja olemus kiehtoisi.  

Voisin tuon perusteella jopa olettaa, että on saattanutkin muille jotain vihjailla, varsinkin jos ei pidä ap sinua puoleensavetävänä ja mielenkiintoisena naisena. Jos hän kokee ettet ole tarpeeksi tasokas ja sinun ihastusviesti on loukannut hänen miehistä olemustaan ja tunteitaan - kuinka joku harmaa hiirulainen kehtaa häntä lähestyä. 

Vierailija
73/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri pyydettiinkin jo huomenna töihin. Eli huomenna koittaa totuuden paikka...

Laitoin tälle miehelle viestin facen mesessä. Ja paniikissa poistin lähettämäni viestin. En ole siis varma lukiko hän viestiä. Vai meneekö suoraan roskakoriin. On kyllä aktiivinen somen käyttäjä. Voinut myös lukea viestin ja merkitä sen lukemattomaksi

Vierailija
74/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri pyydettiinkin jo huomenna töihin. Eli huomenna koittaa totuuden paikka...

Laitoin tälle miehelle viestin facen mesessä. Ja paniikissa poistin lähettämäni viestin. En ole siis varma lukiko hän viestiä. Vai meneekö suoraan roskakoriin. On kyllä aktiivinen somen käyttäjä. Voinut myös lukea viestin ja merkitä sen lukemattomaksi

Nyt sulla on kyllä aika vainoharhaiset setit. 

Vierailija
75/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamoon. Naiset kertoo aina kavereilleen kaiken kokemansa. Ei varmasti voi pitää salaisuutena sellaista että Jorma samalta osastolta laittoi jonkun tykkäänsusta-viestin, se on selvä.

Tämäkin on ennakkoluulo, joka kertoo vain sinusta, joten sivuutan kohteluaasti sen.

Vierailija
76/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin kerran naimisissa olevalle pomolleni, että näin "märkää" unta hänestä. Olin vähän ihastunut häneen. Hän meni todella vaikeaksi. Arvaa hävettikö jälkeenpäin! Onneksi en työskennellyt enää kauaa siinä firmassa sen jälkeen :D

Vierailija
77/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa viesteissä persoonalta, jolla on epätasapainosta taipumusta ajatella, että kaikki asiat liittyvät häneen jotenkin merkittävällä tavalla, tai että muiden käytös häntä kohtaan olisi poikkeuksellisen dramaattista.

Tämä sama ihmistyyppi  tavallisesti myös ylitulkitsee muiden sanomisia, ilmeitä ja olemusta, ja rakentaa niille omaa itseä koskevia merkityksiä. Tällainen ihminen sanoo esim. "mua jäi silloin kerran vaivaamaan, kun sanoit vähän erikoisesti että XX, jäi siitä vähän semmoinen tunne että sinä xxx". Kuulija on ihmeissään, sillä konteksti ei ole ollut millään tavalla merkityksellinen eikä siinä ollut piiloviestejä. Tämän tyyppiset ihmiset myös mielellään kuvitelevat, että "mitä joku sanoisi, jos minä tekisin/sanoisin XX."

Epäilen, että ap on kuvitellut mielessään, miten ihastus on lukenut viestin ja mitä siitä ajattelee. Hän on kuvitellut myös suhteen alkua, eli mitä jos mies sanoisi kyllä. Samoin hän kuvittelee, mitä faceviesti sai aikaan tai näkikö sitä. Kuvittelee, miten työkaverit ovat puhuneet viestistä, miten on ehkä jo irtisanottu, mitä hänestä on sanottu, ja tulkitsee työkaverin kiireessä kirjoittaman viestin liittymään omaan ihastukseen. Kaikki on kuvitelmaa - minäkeskeistä fantasiaa.

Edellä kuvatulle ihmistyypille on myös tavallista nk. järjenpuheen ohittaminen. Ei kiinnosta neuvo siitä, että unohda ja mene lenkille, tai että mikset vaikka pyytäisi kahville, Häntä kiinnostaa seurauksien kuvittelu. Jos yksi teko on fantasioitu loppuun eikä tuottanut tulosta (sähköposti), hän alkaa suunnittelemaan messengerviestiä, viestin jättämistä, tai jonkin erikoisen vihjailevan lauseen tokaisemista, kun seuraavaksi näkee henkilön.

Jos olen oikeassa, neuvonne ovat aivan turhia. Parempi, kun ei vastaa mitään. 

Vierailija
78/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmasti olen tuollainen yllä kuvattu ihmistyyppi mutta ihan en tuota kaikkea allekirjoita. Mielelläni olisin tässä asiassa väärässä ja oikein rukoilen että olen. Olen myös yrittänyt puhua itselleni järkeä että kuvittelen kaiken. Ja rauhoitu. En kuitenkaan ihan takki auki uskalla olla jos jotain pahaa onkin odotettavissa. Mutta kyllä, olen ihminen joka on taipuvainen ylianalysointiin. Aika ikävä piirre mutta minkäs teet..

Vierailija
79/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti pystypäin vaan töihin ja olet niin kuin et olisi mitään viestiä lähettänytkään. Et ole ainut töissä mokaillut . Tai eihän tuo edes ole moka, minun mielestäni.

Vierailija
80/102 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tän jutun pointti ei ollut ne mahdolliset pakit. Siitä kyllä selviän. Vaan se että mitä tälläisestä mun käytöksestä voi pahimmillaan seurata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi