Mokasin töissä
Haluaisin kuulla onko muilla vastaavasta kokemuksia..
Aloitan sanomalla että olen ruokkinut itseäni jo loputtomasti ja olen totaalisen ahdistunut.
Eli lähetin työkaverille viestin jossa kerroin pitäväni hänestä. Sanoin että tiedän että se ei ole sopivaa eikä hyväksyttävää ja yritän päästä asiasta eroon. Pahoittelin avautumistani ja pyysin ettei kertoisi kenellekkään.
Olen nyt lomalla ja alkanut pikku hiljaa tuntua siltä että mulla ei ole enää työtä johon palata. Olen isossa yrityksessä ja luulen että on nyt edessä siirto toiselle osastolle.
Mitä mää teen? En ajatellut että tää johtaisi tälläiseen, korkeintaan kiusallisiin väleihin k.o henkilön kanssa.. mua ahdistaa ihan tajuttomasti. Voinko mä saada jopa potkut?
Kommentit (102)
Luultavasti korkeintaan ne hankalat välit. Kerta ei vastaa?
Odotin, että aloituksessa olisi ollut jotain kypsää analyysiä työssä tapahtuneesta virheestä. Olikin torppautunut toive työpaikkaromanssista.
Vastaan kuitenkin .Miksi sinulla on oletus, että asia johtaisi johonkin, onko viestin vastaanottaja sanonut jotain?
Jos ei ole sanonut mitään, eikä viestisi ole ollut jotenkin selkeän tungetteleva ja on siksi aiheellista olettaa, että tämä ihastumisesi voi vaikuttaa työsuoritukseen, voit odottaa jonkinlaista keskustelua esimiehen kanssa. Muuten tämmöiset ulostulot eivät johda mihinkään, sillä vastapuolella ei ole sinua kohtaan mitään tunteita ja hän kohtelee sinua jatkossa vain hieman etäisemmin, ettei antaisi väärää kuvaa.
Työpaikkasuhteita esiintyy tämän tästä, myös yksipuolisia ihastuksia on - kyllä aikuiset nämä osaavat käsitellä ilman isoa draamaa, kuten työn ulkopuolellakin.
Jos olisit mies ..olisi ura ja työpaikka mennyt. Naisena ei mitään väliä ..tuhoat vaan miehen elämän.
Vierailija kirjoitti:
Odotin, että aloituksessa olisi ollut jotain kypsää analyysiä työssä tapahtuneesta virheestä. Olikin torppautunut toive työpaikkaromanssista.
Vastaan kuitenkin .Miksi sinulla on oletus, että asia johtaisi johonkin, onko viestin vastaanottaja sanonut jotain?
Jos ei ole sanonut mitään, eikä viestisi ole ollut jotenkin selkeän tungetteleva ja on siksi aiheellista olettaa, että tämä ihastumisesi voi vaikuttaa työsuoritukseen, voit odottaa jonkinlaista keskustelua esimiehen kanssa. Muuten tämmöiset ulostulot eivät johda mihinkään, sillä vastapuolella ei ole sinua kohtaan mitään tunteita ja hän kohtelee sinua jatkossa vain hieman etäisemmin, ettei antaisi väärää kuvaa.
Työpaikkasuhteita esiintyy tämän tästä, myös yksipuolisia ihastuksia on - kyllä aikuiset nämä osaavat käsitellä ilman isoa draamaa, kuten työn ulkopuolellakin.
Tämä. Koska ap töihin paluu tai kohtaaminen tämän henkilön kanssa?
Anteeksi, en osaa vastata näihin joihinkin kommentteihin joihin haluaisin. Aika käsi tässä.
Käsitykseni asian leviämiseen pohjautuu aika välttelevään saman työryhmän jäsenen viesteihin. Lisäksi työryhmässä puhuttiin työntekijä pulasta, ehdotettuani että voin tulla töihin vapaapäivänä kukaan ei reagoinut mitään. On aika isoja hälytysmerkkejä..
Olenko jotenkin autisti, mutta en ymmärrä, mikä ongelma tuossa edes on. Kaipa ihminen voi sanoa pitävänsä jostain ihmisestä? Millä sanamuodolla ilmaisit asian?
Todennäköisesti kohde vain kertookin olevansa varattu tms. ja hymyilee tavatessa, muttei mitään muuta seuraa. Millä alalla olette?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, en osaa vastata näihin joihinkin kommentteihin joihin haluaisin. Aika käsi tässä.
Käsitykseni asian leviämiseen pohjautuu aika välttelevään saman työryhmän jäsenen viesteihin. Lisäksi työryhmässä puhuttiin työntekijä pulasta, ehdotettuani että voin tulla töihin vapaapäivänä kukaan ei reagoinut mitään. On aika isoja hälytysmerkkejä..
Tulkitset nyt omiasi koska olet tullut torjutuksi. Ymmärräthän että tuohon sun viestiin on vaikea vastata mitään positiivista, kun torppaat itse jo ajatuksen tunteistasi, että aiot päästä niistä eroon. Rauhoitu. Keksi muuta tekemistä vaikka olisi hankalaa. Pokkana töihin vaan. Teet nyt kärpäsestä härkäsen. Mitä sitten jos ihastuu ja menee kertomaan tunteistaan, big deal, elämä jatkuu.
Aiemmin olin läheinen yhden työryhmän naisjäsenen kanssa. Laitoin illalla viestiä ja kyselin kuulumisia. Ei vastannut illalla mitään tai lukenut edes viestiä. Aamulla vastasi hyvin lyhyesti ja välttelevästi.
Jos minulla siirto edessä toiselle osastolle tämän takia niin olisin kyllä toivonut että asiasta keskusteltaisiin ensin minun kanssa ennenkuin aletaan siellä töissä tehdä muutoksia ja kertoa vaikka muille näistä muutoksista.. faktaahan minulla ei vielä ole mutta joku tässä nyt haisee.
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisesta häirinnästä tulee ensin varoitus ja sitten potkut.
Yksittäinen rakkaudentunnustus ei ole minkäänlaista häirintää. Munankuvan lähettäminen ja rivot puheet/tekstit ovat.
Harrastatko siis toistuvasti tällaisia sähköposteja, kohde vain vaihtuu? Sitten sulla on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jollain naisvaltaisella alalla, joissa juoruillaan paljon ja moni mieskin on melko "ämmämäinen" juoruilija? Miesvaltaisella alalla juoru ei leviäisi ja kyseessä olisi ihan harmiton pikku asia, ellet sitten ole joku kaunis superbeibe, jolloin ihastuksen kohde _kehuskelisi_ asialla. Silloinkin päätyisit suhteeseen vain ihastuksesi kanssa. Imagosi työntekijänä voisi laskea, mutta ei siitä muuten olisi haittaa.
Jo o mennyt pitkälle . Sehän on luonnollista että voi noin sanoa työkaverille, jota ihailee.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin olin läheinen yhden työryhmän naisjäsenen kanssa. Laitoin illalla viestiä ja kyselin kuulumisia. Ei vastannut illalla mitään tai lukenut edes viestiä. Aamulla vastasi hyvin lyhyesti ja välttelevästi.
Jos minulla siirto edessä toiselle osastolle tämän takia niin olisin kyllä toivonut että asiasta keskusteltaisiin ensin minun kanssa ennenkuin aletaan siellä töissä tehdä muutoksia ja kertoa vaikka muille näistä muutoksista.. faktaahan minulla ei vielä ole mutta joku tässä nyt haisee.
Mikä ala ja mikä ikäluokka (suunnilleen) kyseessä?
Älä käytä sähköpostia vaan kutsu ihastus kahville. Ja hei, siellä kaffella ei työnnetä kättä, kieltä tai muutakaan toisen sisään vaan tutustutaan juttelemalla.
Näin toimii normaali ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Usko nyt sillä voi olla jotain ihan muuta omassa elämässään miksei ennätä vastata. Lyön vaikka vetoa. Kaikki ei siktikään pyöri sun navan ympärillä. Mitä jos ihastuksen kohteesi ei ole edes saanut viestiäsi? Mistä tiedät? Jos se on mennyt roskapostiin.
Samaa mieltä edellisten kanssa, mitään pahaa ei ole tapahtunut ja paras mitä voit tehdä on unohtaa koko asian. Et uhraa yhtään ajatusta asialle vaan hautaat sen nyt syvälle unohduksen syövereihin, aivan kuin sitä ei olisi tapahtunutkaan.
Ja kaikille teille, keillä on esim. työpaikkaihastus; jos päätätte laittaa ihastuksellenne viestiä "ihan muina miehinä/naisina" ja saatte takaisin korkeintaan erittäin asiallisen, lyhyen vastauksen tai jopa syvää hiljaisuutta, se tarkoittaa, että ihastus ei ole molemminpuolista ja työn ulkopuoliset viestit eivät ole toivottuja. Se EI tarkoita; yritä kovempaa, anna viestien lentää!
No miksi edes haluaisit olla työpaikassa, missä joku sinua vanhempi mies on niin ämmämäinen, että juoruilee ihastus-sähköpostista kaikille muille työryhmän jäsenille ja vielä esimiehelle - olettaen että näin on tosiaan käynyt? Mun kohdalla tulisi turn off koko mieheen ja helpompi olisi vaan yrittää etsiä uutta työpaikkaa. Jos mies on juorunnut, niin tulee tunne haluaako hän nöyryyttää/alistaa sua vai savustaa sut työpaikalta pois, jostain kumman syystä. Oletko sinä miehelle turn off ollut aina ja hän näin halveksumalla haluaa osoittaa sen. Ken tietää ja se selviää varmasti myöhemmin.
Eihän tuossa sähköpostissa ollut mitään sen kummallisempaa, että pitäisi esimiehelle asti lähteä puhumaan. Itse näin naisena vaan joko ohittaisin s.postin tai vastaisin jotain, jos esim. kiinnostus olisi molemminpuolista ja jos ei olisikaan, niin voisin laittaa jtn. no worries- juttua. Taatusti en kenellekään samassa työpaikassa olevalle siitä kertoisi, korkeintaan ystävälleni, siskoille ja äidille.
Naisvaltainen ala. Asiakaspalvelu. Miehiä suhteessa aika vähän. Sanoisin että on ehkä juorukello esimiehen suuntaan. Kokee olevansa oikeudenmukainen vaikka ei aina ole. Töissä heitetään aika seksististä läppää. Itse osallistun siihen vähemmän. Ja oikeasti pidän työstäni enkä haluaisi vaihtaa osastoa. Otan työni tosissaan enkä käytä aikaa siellä hänen kyttäämiseensä tai juoruilemiseen. Ja en ole varma onko saanut edes viestejäni.
Noniin. Lakkaa siis panikoimasta. Koska menet seuraavan kerran töihin ja kohtaat tän ihmisen siis ihastuksen?
Nyt lähdet lenkille ja teet kaikkea mukavaa ja unohdat koko homman. Ens kerralla ei viestiä ihastukselle, koska jos ei tule vastausta, niin sitten sitä vasta hulluksi tulee. 😅 Muista tämä!
Kyseessä minua jonkin verran vanhempi mies. Käsittääkseni sinkku. En ole mitään seksuaalista heittänyt tai pyytänyt vastaamaan. Ja se oli vain se yksi viesti.
Silti hyvin vahvana tunne että töihin mennessä odottaa esimiehen kuulustelu ja minut siirretään muihin hommiin. En ole myöskään lääppinyt, kosketellut tai heittänyt mitään seksuaalista.