Eikö poropeuran identiteetti ole vieläkään selvinnyt?
Kommentit (23)
Jos on poron ja peuran risteytymä? Olisko mahdollista?
Elikkoparka on ihan hukassa itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No tämä mulle tuli mieleen, kun ei kerran osata sanoa kumpi se on. Paitsi että kyllä se peura on, mutta mikä niistä...
Normaalisti tuonikäinen lajitetaan emon mukaan. Jos se on poro, jälkeläinenkin on. Jos peura, jälkeläinenkin on.
Tämä on nuoren iän lisäksi heikossa kunnossa (nälkiintynyt), mikä vaikuttaa ulkoisiin seikkoihin.
Kyllä se ajallaan selviää DNA-testissä ja lajin perusteella määräytyy eläimen jatkopaikka.
"Helsinkiin eksyneen mysteeripeuran arvoitus sakenee – lahtelainen luontoharrastaja saattoi kuvata otuksen joulukuussa Päijänteellä"
Lapin piilopirtistään löydetty poropeura yksinoikeudella Seiskan haastatteluun "Mikä on sukupuolenne?" hän/se sanoi "Muu!"
Onko hän/se siis LEHMÄ!?
Confused much?
:P
No nytkö se selvisi millainen elukka on jauhen???????
Eikö minulla ole oikeutta minkäänlaiseen intimiteettiin? En halua kertoa tarkempaa identiteettiäni kellekään.
t. poropeura
Vierailija kirjoitti:
No kun poro on jo lähtökohtaisesti peura, tunturipeurasta kesytetty versio.
Hän matkusti Helsinkiin identiteettitutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siihen voi mennä kuukausia kun se dna:sta tutkitaan. Eläinlääkärihän vähän arveli metsäpeuraksi mutta jäädään odottelemaan. Urospuolinen oletettu on kuitenkin kyseessä.
Ettei vaan ole transpeura kyseessä..
Vierailija kirjoitti:
No nytkö se selvisi millainen elukka on jauhen???????
Jauhen on isompi.
Eikä muutenkaan tuommoinen. :/
Selvinnyt on että kyseessä on peura, onko sitten sen alalaji poro vai metsäpeura, on vielä epäselvää. Jos oot fb:ssä liity seuraamaan Korkeasaaren sivuja ovat erinomaiset. Ja siellä tämäkin tieto on.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti tuonikäinen lajitetaan emon mukaan. Jos se on poro, jälkeläinenkin on. Jos peura, jälkeläinenkin on.
Tämä on nuoren iän lisäksi heikossa kunnossa (nälkiintynyt), mikä vaikuttaa ulkoisiin seikkoihin.
Kyllä se ajallaan selviää DNA-testissä ja lajin perusteella määräytyy eläimen jatkopaikka.
Pakastimen kautta ruokapöytään.
Ei riitä suomalaisten eläintieteilijöiden asiantuntemus eläimien lajin selvittämiseen, vaikka jokainen Lapin poromies osaisi kertoa sen ensivilkaisulla. Ja vielä kenen poro on kyseessä, jos siis on poro. Korkeasaari odottaa DNA-testin tulosta.
Ajattele omalle kohdallesi: Jos heräisit nukutettuna ulkoavaruudesta. Heti ruuan tarjoamisen jälkeen alettaisiin ensimmäiseksi tehdä lajinmääritystestejä. Itse kertoisit että minä olen tietenkin ihminen, mutta kukaan ei ymmärtäisi, vaan jatkaisivat hössöttämistä jostain testeistä ja koko kansa vouhkaisi asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele omalle kohdallesi: Jos heräisit nukutettuna ulkoavaruudesta. Heti ruuan tarjoamisen jälkeen alettaisiin ensimmäiseksi tehdä lajinmääritystestejä. Itse kertoisit että minä olen tietenkin ihminen, mutta kukaan ei ymmärtäisi, vaan jatkaisivat hössöttämistä jostain testeistä ja koko kansa vouhkaisi asiasta.
Ei tarvitse mennä ulkoavaruuteen asti.
Jo muinoisessa antiikissa tapahtui moista tuon tuostakin. Esimerkiksi eräs metsästäjä Actaeon, hairahtui tuijottamaan suu auki metsänneitojen uintireissua. Suuttui tästä moukkamaisuudesta neitojen pomo, Diana, joka juurikin sattui olemaan myös metsästyksen jumalatar. Hän muutti törkimyksen joksikin hirvielämeksi. Ei siinä auttanut puheet eikä selitykset. Hirvenä ampuivat omat miehet, repivät omat koirat.
. Ei kai sitä paljon tutkittu. Äijä katosi ja ihan oma syy.
"Tältä näyttää peuran ja poron lemmenleikin lopputulos"
Ei. Siihen voi mennä kuukausia kun se dna:sta tutkitaan. Eläinlääkärihän vähän arveli metsäpeuraksi mutta jäädään odottelemaan. Urospuolinen oletettu on kuitenkin kyseessä.