Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-10 oppilas erityisluokalle?

Vierailija
05.05.2015 |

Lapsella on ongelmia kaverisuhteissa ja siitä johtuvia itsetunto-ongelmia. Hän on yksinäinen ja luokan ainut älykkö. Hänellä on ongelmia myös liikkumisessa ja siksikin hän tulee helposti kiusatuksi ja tönityksi. Löytyisiköhän erityisluokalta kohtalotovereita ja kavereita? Haukutaan jo "vammaiseksikin". Pahin kiusaaja ei muuta mihinkään.

Tosissaan tätä pohtiva äiti

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:09"]Ette ole siis kuulleet erityisluokasta, johon olisi koottu koulukiusattuja, sosiaalisesti syrjäytyneitä, koulunkäynnistä kiinnostuneita, ei häiriköiviä eikä oppimisvaikeuksia omaavia lapsia? Harmi. Tällaista luokkaa hain, mutta ehkä niitä ei ole ainakaan vielä edes suurimmissa kaupungeissa? Painotettuja opintoja kun ei ole tarpeeksi ja niissä täytyisi olla aina 10 oppilaskin tai asua oppilaaksiottoalueella.

ap
[/quote]

Ei ole.

Erityisluokkia ovat emu-luokka, missä oppimisvaikeuksia oppilailla. Eivät siis ymmärrä normaaliopetusta. Aineet mukautettuja

Sitten on esy-luokka, missä on sopeutumattomat. Eli häiriköivät. Voivat olla "normaaliälyisiä", mutta käytöksen vuoksi numerot melkein aina huonoja

Vierailija
62/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:45"]

Mun tyttöni on pienryhmässä eikä todellakaan ole häirikkö! Erittäin paha lukihäiriö ja add. Ei riehu. Käytös oli ala-asteella aina 8. Arvosanat muutenkin välillä 6-9.

Eli ei ne kaikki pienryhmässä ole heikkolahjaisia häirikköjä. Tyttärenikin luokalla oli monenlaisella diagnoosilla oppilaita. Kehitysvammaisia, cp-vammainen, aspergereita, lukihäiriöisiä.

[/quote]

Näin on. Oma lapseni on ollut aina erityisluokalla ja on kympin oppilas (paitsi liikunta, jonka takia onkin erityisluokalla). Luokalla on toki niitä tavallisia adhd-tapauksia, mutta lisäksi tiedän luokalla olevan myös lukihäiriöisiä ja esim. epilepsiaa sairastavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:55"]Väännetään vielä rautalangasta mistä hermostuin erityisopettajalle; väitit käytöshäiriöisiä lapsia heikkolahjaisiksi, laiskoiksi ja tyhmiksi. Ja en missään vaiheessa kieltänyt, ettei käytöshäiriöisillä olisi koulumenestys huonoa. Mutta, kun ihan kiltti ja fiksu ja älykäs lapsikin voi oireilla niin, ettei suostu lukemaan läksyjä. Muistelkaapa Erikan tapausta. Eikös tyttöä syytelty vaikka mistä.
[/quote]

Millainen lapsi on, kun sanoo: Vittu en jaksa tehdä vittu tunneilla mitään. Vittu oon kännyllä. Vittu ei kiinnosta. Aivan. Hän on tyhmä ja laiska.
[/quote]Ehkä sellainen, joka on kuunnellut koko yön itkien vanhempien kiroilua ja huutamista eikä ole saanut nukuttua?
[/quote]

No jos kotiasiat ovat reilassa? Silloin vastuu on nuorella lukea läksynsä ja pitää suu supussa tunneilla.
[/quote]Minä olen katsonut useita vuosia käytöshäiriöisiä lapsia, eikä yhdelläkään ole ollut asiat reilassa. Kahdelta oli vanhemmat tapettu, yhtä käytetty seksuaalisesti hyväksi...pahoinpitelyjä..jne. Ei ne lapset sitä siellä luokassa huuda, että minulla on paha olla.
[/quote]

Työni puolesta tiedän paljon oppilaita, joilla hyvä hyvä koti. Vanhemmat todella tehneet kaikkensa, mutta oppilas haluaa vain riehua ja lyödä kaiken lekkeriksi. Syyllistät liikaa vanhempia. Kaikkien hankalien tapausten kotona ei ole alkoholiongelmaa ja väkivaltaa.

Vierailija
64/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:45"]

Mun tyttöni on pienryhmässä eikä todellakaan ole häirikkö! Erittäin paha lukihäiriö ja add. Ei riehu. Käytös oli ala-asteella aina 8. Arvosanat muutenkin välillä 6-9.

Eli ei ne kaikki pienryhmässä ole heikkolahjaisia häirikköjä. Tyttärenikin luokalla oli monenlaisella diagnoosilla oppilaita. Kehitysvammaisia, cp-vammainen, aspergereita, lukihäiriöisiä.

[/quote]

Näin on. Oma lapseni on ollut aina erityisluokalla ja on kympin oppilas (paitsi liikunta, jonka takia onkin erityisluokalla). Luokalla on toki niitä tavallisia adhd-tapauksia, mutta lisäksi tiedän luokalla olevan myös lukihäiriöisiä ja esim. epilepsiaa sairastavia.
[/quote]

Liikuntanumeron vuoksi ei siirretä koskaan erityisluokalle. Kerrohan kaikki.

Vierailija
65/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:48"]

En tarkoita loukaten sanoa, mutta lapsesi kuulostaa autistiselta. Hehän ovat hyvin älykkäitä, mutta liikunnallisesti juurikin rajoittuneempia. Tsemppiä!

[/quote]

Autistit eivät ole älykkäitä.

Vierailija
66/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:41"]Ilmiömäisen hyvän muistin omaava. Hyvä kaikissa aineissa. Arvosanat 9-10. Vapaa-ajallaan hankkii laajasti tietoa eteensä tulevista aiheista. Ei erityismielenkiinnonkohteita vaan kaikki uudetkin aihealueet uppoaa. Toisille lapsillehan uppoaa vain rento yhdessäolo ja liikunnalliset harrastukset. He ihmettelevät tätä tietosanakirjaamme,  että miten hän aina vain jaksaa ja viitsiii, kun heille jutut ovat  EVVK tai aivan hebreaa.

ap
[/quote]

Minäkin olen tuollainen enkä lue itseäni älyköksi.

-13v tyttö

Vierailija
67/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:45"]

[/quote]

[/quote]

Nyt valehtelet. Yhden huonon numeron, ei etenkään liikunnan numeron vuoksi ei koskaan siirretä erityisluokalle. Lapsellasi on ilmeisesti myös käytöshäiriöitä.

Vierailija
68/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:04"]

Erityisluokka ei kyllä ole minkään lahjakkaan ujon paikka. Siellä yleensä ne häirikkökovikset, joita ei voi pitää normaalilla luokalla.

[/quote]

Olen ujo, ja vähiten kiusaamista oli nuorisopsykiatrisen osaston erityisluokalla.

Vierailija
69/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:04"]

Erityisluokka ei kyllä ole minkään lahjakkaan ujon paikka. Siellä yleensä ne häirikkökovikset, joita ei voi pitää normaalilla luokalla.

[/quote]

Olen ujo, ja vähiten kiusaamista oli nuorisopsykiatrisen osaston erityisluokalla.
[/quote]

Sairaalakoulu eri asia

Vierailija
70/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:55"]Väännetään vielä rautalangasta mistä hermostuin erityisopettajalle; väitit käytöshäiriöisiä lapsia heikkolahjaisiksi, laiskoiksi ja tyhmiksi. Ja en missään vaiheessa kieltänyt, ettei käytöshäiriöisillä olisi koulumenestys huonoa. Mutta, kun ihan kiltti ja fiksu ja älykäs lapsikin voi oireilla niin, ettei suostu lukemaan läksyjä. Muistelkaapa Erikan tapausta. Eikös tyttöä syytelty vaikka mistä.
[/quote]

Millainen lapsi on, kun sanoo: Vittu en jaksa tehdä vittu tunneilla mitään. Vittu oon kännyllä. Vittu ei kiinnosta. Aivan. Hän on tyhmä ja laiska.
[/quote]Ehkä sellainen, joka on kuunnellut koko yön itkien vanhempien kiroilua ja huutamista eikä ole saanut nukuttua?
[/quote]

No jos kotiasiat ovat reilassa? Silloin vastuu on nuorella lukea läksynsä ja pitää suu supussa tunneilla.
[/quote]Minä olen katsonut useita vuosia käytöshäiriöisiä lapsia, eikä yhdelläkään ole ollut asiat reilassa. Kahdelta oli vanhemmat tapettu, yhtä käytetty seksuaalisesti hyväksi...pahoinpitelyjä..jne. Ei ne lapset sitä siellä luokassa huuda, että minulla on paha olla.
[/quote]

Työni puolesta tiedän paljon oppilaita, joilla hyvä hyvä koti. Vanhemmat todella tehneet kaikkensa, mutta oppilas haluaa vain riehua ja lyödä kaiken lekkeriksi. Syyllistät liikaa vanhempia. Kaikkien hankalien tapausten kotona ei ole alkoholiongelmaa ja väkivaltaa.
[/quote]Aina se oireilun taustalla jotain on. Ei välttämättä vanhempien kanssa ongelmia vaan esim.koulukiusaamista, mielenterveysongelmia (masennus jne.) varsinkin teini-iässä monet oireilevat rajustikin eikä se silti tarkoita, että on tyhmä.

Vierailija
71/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:45"]

[/quote]

[/quote]

Nyt valehtelet. Yhden huonon numeron, ei etenkään liikunnan numeron vuoksi ei koskaan siirretä erityisluokalle. Lapsellasi on ilmeisesti myös käytöshäiriöitä.
[/quote] Joko käytöshäiriöitä tai hän unohti jatkaa listaa näin: ...on kympin oppilas, paitsi liikunta, valinnaiset aineet, matematiikka, fyke, bige, äidinkieli, englanti ja ruotsi, joiden vuoksi on erityisluokalla.

Vierailija
72/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:04"] Erityisluokka ei kyllä ole minkään lahjakkaan ujon paikka. Siellä yleensä ne häirikkökovikset, joita ei voi pitää normaalilla luokalla. [/quote] Olen ujo, ja vähiten kiusaamista oli nuorisopsykiatrisen osaston erityisluokalla. [/quote] Sairaalakoulu eri asia

[/quote]

Ei se ole yhtään eri asia. Tuo sairaalakoulu oli ESY-luokka, eli juuri häiriköille tarkoitettu.

Vierailija
73/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:55"]Väännetään vielä rautalangasta mistä hermostuin erityisopettajalle; väitit käytöshäiriöisiä lapsia heikkolahjaisiksi, laiskoiksi ja tyhmiksi. Ja en missään vaiheessa kieltänyt, ettei käytöshäiriöisillä olisi koulumenestys huonoa. Mutta, kun ihan kiltti ja fiksu ja älykäs lapsikin voi oireilla niin, ettei suostu lukemaan läksyjä. Muistelkaapa Erikan tapausta. Eikös tyttöä syytelty vaikka mistä.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Aina se oireilun taustalla jotain on. Ei välttämättä vanhempien kanssa ongelmia vaan esim.koulukiusaamista, mielenterveysongelmia (masennus jne.) varsinkin teini-iässä monet oireilevat rajustikin eikä se silti tarkoita, että on tyhmä.
[/quote]

Ja kaikkien taustalla ei ole yhtään mitään. Nuorta kiinnostaa enemmän kännykkä ja lorvailu.

Vierailija
74/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Joko käytöshäiriöitä tai hän unohti jatkaa listaa näin: ...on kympin oppilas, paitsi liikunta, valinnaiset aineet, matematiikka, fyke, bige, äidinkieli, englanti ja ruotsi, joiden vuoksi on erityisluokalla.
[/quote]

Niinpä

Vierailija
75/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja nämä assiepäilyt heti.

Luokallani oli poikasi kaltainen nörtti. Oli ihan huippu kaikissa aineissa. Mieletön muisti ja varmaan jonkinlainen valokuvamuistikin. Oli hiljainen ja ujo ja kiusattu ja kömpelö ja hontelo.

Kirjoitti kuusi laudaturia (silloin, kun kirjoitettiin vain kuusi). Sen jälkeen olen kuullut vain vähäsen tästä kaverista, mutta on menestynyt elämässään todella hyvin älykkyytensä ansiosta. Ulkomalla on nykyään kuulemma töissä herra tietää minä tutkijana tms.

Vierailija
76/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:55"]Väännetään vielä rautalangasta mistä hermostuin erityisopettajalle; väitit käytöshäiriöisiä lapsia heikkolahjaisiksi, laiskoiksi ja tyhmiksi. Ja en missään vaiheessa kieltänyt, ettei käytöshäiriöisillä olisi koulumenestys huonoa. Mutta, kun ihan kiltti ja fiksu ja älykäs lapsikin voi oireilla niin, ettei suostu lukemaan läksyjä. Muistelkaapa Erikan tapausta. Eikös tyttöä syytelty vaikka mistä.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja kaikkien taustalla ei ole yhtään mitään. Nuorta kiinnostaa enemmän kännykkä ja lorvailu.
[/quote]Niin..ja voi myös olla ettet koskaan saa tietää totuutta.

Vierailija
77/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:09"]Ette ole siis kuulleet erityisluokasta, johon olisi koottu koulukiusattuja, sosiaalisesti syrjäytyneitä, koulunkäynnistä kiinnostuneita, ei häiriköiviä eikä oppimisvaikeuksia omaavia lapsia? Harmi. Tällaista luokkaa hain, mutta ehkä niitä ei ole ainakaan vielä edes suurimmissa kaupungeissa? Painotettuja opintoja kun ei ole tarpeeksi ja niissä täytyisi olla aina 10 oppilaskin tai asua oppilaaksiottoalueella. ap [/quote] Ei ole. Erityisluokkia ovat emu-luokka, missä oppimisvaikeuksia oppilailla. Eivät siis ymmärrä normaaliopetusta. Aineet mukautettuja Sitten on esy-luokka, missä on sopeutumattomat. Eli häiriköivät. Voivat olla "normaaliälyisiä", mutta käytöksen vuoksi numerot melkein aina huonoja

[/quote]

On niitä paljon muitakin erityisluokkia. Edy-luokat dysfaatikoille, eha-luokat kehitysvammaisille, eku-luokat kuulovammaisille... ja onhan niitä paljon muitakin. Neuropsykiatrisille oppilaillekin (esim. asperger, adhd) on joku erityisluokka, mutta en muista sen lyhennettä. Ehkä aloittaja tarkoittaa juuri sellaista luokkaa?

Vierailija
78/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siirretä vaan on aina ollut erityisluokalla eikä halua enää tavisluokalle. Taustalla sairaus joka vaikeuttaa kaikenlaista liikkumista ja motoriikkaa vaativia juttuja plus yleistä väsymystä.

Vierailija
79/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:55"]Väännetään vielä rautalangasta mistä hermostuin erityisopettajalle; väitit käytöshäiriöisiä lapsia heikkolahjaisiksi, laiskoiksi ja tyhmiksi. Ja en missään vaiheessa kieltänyt, ettei käytöshäiriöisillä olisi koulumenestys huonoa. Mutta, kun ihan kiltti ja fiksu ja älykäs lapsikin voi oireilla niin, ettei suostu lukemaan läksyjä. Muistelkaapa Erikan tapausta. Eikös tyttöä syytelty vaikka mistä.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Niin..ja voi myös olla ettet koskaan saa tietää totuutta.
[/quote]

Itse olin ylimielinen veltto paska häirikkö yläasteella. Kotona kaikki hyvin ja muutoinkin. Onneksi kasvoi järki päähän. Läheskään kaikilla häiriköillä EI OLE koti tms. Ongelmia. Tiedätkö miten syyllistät vanhempia ?? Ja vierität vastuun pois oppilaalta??

Vierailija
80/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse olin ylimielinen veltto paska häirikkö yläasteella. Kotona kaikki hyvin ja muutoinkin. Onneksi kasvoi järki päähän. Läheskään kaikilla häiriköillä EI OLE koti tms. Ongelmia. Tiedätkö miten syyllistät vanhempia ?? Ja vierität vastuun pois oppilaalta??"

Lopeta jankutus, en syyllistänyt vanhempia vaan kirjoitin, että oireiluun voi olla monia syitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi