Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-10 oppilas erityisluokalle?

Vierailija
05.05.2015 |

Lapsella on ongelmia kaverisuhteissa ja siitä johtuvia itsetunto-ongelmia. Hän on yksinäinen ja luokan ainut älykkö. Hänellä on ongelmia myös liikkumisessa ja siksikin hän tulee helposti kiusatuksi ja tönityksi. Löytyisiköhän erityisluokalta kohtalotovereita ja kavereita? Haukutaan jo "vammaiseksikin". Pahin kiusaaja ei muuta mihinkään.

Tosissaan tätä pohtiva äiti

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisluokka on häiriköille joita ei koulu napostele. En suosittele fiksulle älykölle.

Vierailija
42/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:45"]Mun tyttöni on pienryhmässä eikä todellakaan ole häirikkö! Erittäin paha lukihäiriö ja add. Ei riehu. Käytös oli ala-asteella aina 8. Arvosanat muutenkin välillä 6-9.

Eli ei ne kaikki pienryhmässä ole heikkolahjaisia häirikköjä. Tyttärenikin luokalla oli monenlaisella diagnoosilla oppilaita. Kehitysvammaisia, cp-vammainen, aspergereita, lukihäiriöisiä.
[/quote]

Pienryhmä eri asia kuin erityisluokka. Erityisluokka on yleensä jopo-luokka jossa häiriköitä huonoin koetuloksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:45"]Mun tyttöni on pienryhmässä eikä todellakaan ole häirikkö! Erittäin paha lukihäiriö ja add. Ei riehu. Käytös oli ala-asteella aina 8. Arvosanat muutenkin välillä 6-9.

Eli ei ne kaikki pienryhmässä ole heikkolahjaisia häirikköjä. Tyttärenikin luokalla oli monenlaisella diagnoosilla oppilaita. Kehitysvammaisia, cp-vammainen, aspergereita, lukihäiriöisiä.
[/quote]

Koko koulu taitaa olla erityiskoulu??

Vierailija
44/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamiseen on puututtu. Tuho on jo tapahtunut ja paluuta parempaan itsetuntoon ei tässä koulussa ole, ellei sitten luokalle muuta toista samanlaista oppilasta, josta saisi ystävän.

ap

Vierailija
45/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:45"]Mun tyttöni on pienryhmässä eikä todellakaan ole häirikkö! Erittäin paha lukihäiriö ja add. Ei riehu. Käytös oli ala-asteella aina 8. Arvosanat muutenkin välillä 6-9. Eli ei ne kaikki pienryhmässä ole heikkolahjaisia häirikköjä. Tyttärenikin luokalla oli monenlaisella diagnoosilla oppilaita. Kehitysvammaisia, cp-vammainen, aspergereita, lukihäiriöisiä. [/quote] Koko koulu taitaa olla erityiskoulu??

[/quote]

Kuule ihan on tavallinen koulu. Ihan tavallinen peruskoulu.

Vierailija
46/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

As-luokalle pääsee, kun on tehty tutkimukset ja saatu diagnoosi. Isommista kaupungeista ainakin näitä löytyy.

Vierailija
47/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, jos hän pääsisi jo ensi syksystä sinne lahjakkaiden oppilaiden joukkoon. Voisiko tyttärelläsi olla lieväasteista selektiivistä mutismia, menee psyk.puolen juttuihin. Mutta, ei minnekään tulevien koulupudokkaiden joukkoon.

Vierailija
48/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännetään vielä rautalangasta mistä hermostuin erityisopettajalle; väitit käytöshäiriöisiä lapsia heikkolahjaisiksi, laiskoiksi ja tyhmiksi. Ja en missään vaiheessa kieltänyt, ettei käytöshäiriöisillä olisi koulumenestys huonoa. Mutta, kun ihan kiltti ja fiksu ja älykäs lapsikin voi oireilla niin, ettei suostu lukemaan läksyjä. Muistelkaapa Erikan tapausta. Eikös tyttöä syytelty vaikka mistä.

Vierailija
49/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:45"]Mun tyttöni on pienryhmässä eikä todellakaan ole häirikkö! Erittäin paha lukihäiriö ja add. Ei riehu. Käytös oli ala-asteella aina 8. Arvosanat muutenkin välillä 6-9. Eli ei ne kaikki pienryhmässä ole heikkolahjaisia häirikköjä. Tyttärenikin luokalla oli monenlaisella diagnoosilla oppilaita. Kehitysvammaisia, cp-vammainen, aspergereita, lukihäiriöisiä. [/quote] Pienryhmä eri asia kuin erityisluokka. Erityisluokka on yleensä jopo-luokka jossa häiriköitä huonoin koetuloksin.

[/quote]

Pienryhmässä opiskelevista lapsista käytetään kuitenkin nimitystä erityisoppilas ja heitä opettaa erityisopettaja. Kai nämä kuitenkin ovat sitten paikkakunnasta kiinni, millä nimellä mitäkin kutsutaan ja minkälaista on oppilasaines.

Vierailija
50/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:55"]Väännetään vielä rautalangasta mistä hermostuin erityisopettajalle; väitit käytöshäiriöisiä lapsia heikkolahjaisiksi, laiskoiksi ja tyhmiksi. Ja en missään vaiheessa kieltänyt, ettei käytöshäiriöisillä olisi koulumenestys huonoa. Mutta, kun ihan kiltti ja fiksu ja älykäs lapsikin voi oireilla niin, ettei suostu lukemaan läksyjä. Muistelkaapa Erikan tapausta. Eikös tyttöä syytelty vaikka mistä.
[/quote]

Millainen lapsi on, kun sanoo: Vittu en jaksa tehdä vittu tunneilla mitään. Vittu oon kännyllä. Vittu ei kiinnosta. Aivan. Hän on tyhmä ja laiska.

Vierailija
51/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:48"]En tarkoita loukaten sanoa, mutta lapsesi kuulostaa autistiselta. Hehän ovat hyvin älykkäitä, mutta liikunnallisesti juurikin rajoittuneempia. Tsemppiä!
[/quote]

Samaa mietin. [quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:04"]Erityisluokka ei kyllä ole minkään lahjakkaan ujon paikka. Siellä yleensä ne häirikkökovikset, joita ei voi pitää normaalilla luokalla.
[/quote]

Näin
[/quote]

Itseasiassa tuo on väärä tapa ajatella. Erityisluokka pitäisi olla paikka minne siirretään oppimisen vaikeuksista kärsivät lapset eikä häiriköt. En myöskään näe järkeä siirtää lahjakasta lasta sinne. Ap:n lapsella voisi tosiaan olla jotain aspergeriin viittaavaa. Kannattaa tutkituttaa. Lapsi voisi päästä toimintaterapiaan tms. mikä voisi myös myöhemmin auttaa toimimaan sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
52/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:55"]Väännetään vielä rautalangasta mistä hermostuin erityisopettajalle; väitit käytöshäiriöisiä lapsia heikkolahjaisiksi, laiskoiksi ja tyhmiksi. Ja en missään vaiheessa kieltänyt, ettei käytöshäiriöisillä olisi koulumenestys huonoa. Mutta, kun ihan kiltti ja fiksu ja älykäs lapsikin voi oireilla niin, ettei suostu lukemaan läksyjä. Muistelkaapa Erikan tapausta. Eikös tyttöä syytelty vaikka mistä.
[/quote]

Poikkeus vahvistaa säännön. Käytännössä erityisluokalla EI koskaan ole hyväkäytöksistä 9-10 oppilasta. Piste. Melkein aina on käytöshäiriöisiä ja koulu ei kiinnosta ja arvosanat huonoja

Vierailija
53/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:33"]Ei ole koskaan erityisluokilla 9-10 oppilasta. Erityisluokilla häiriköt (syystä tai toisesta johtuen) ja heidän koulumenestys heikko.

Erityisopettaja.
[/quote]
Minä olin kympin oppilas ylä-asteella, ainut erityisoppilaan piirre minussa on lukihäiriö, mutta nekin virheet osaan halutessani korjata (menee vain henkkaristi aikaa). 8 vuotta sitten kahdeksannella luokalla kyllästyin opetuksen heikkoon tasoon, opettajat eivät ottaneet vakavasti valituksiani opetuksen laadusta. Minua on koulukiusattu enemmän tai vähemmän aina lukioon saakka, joten aloin jäämään pois koulusta, sillä kun ei ollut minulle mitään mitä tarjota. Pyöräilin koulupäivät kirjastoon ja luin tietokirjallisuutta minua kiinnostavista aiheista (biologia, kemia, maantiede ja historia) sekä aloittelin omatoimisesti lukiomatematiikka. Tämä ei tietenkään koululle ja lastensuojelulle käynyt, vaikka äiti olisikin suostunut virallisesti kotikoulun opettajaksi, kuulemma Suomessa on kouluvelvollisuus.
No, tämän jälkeen minut laitettiin pajakouluun, joka oli suunniteltu lintsareille. En voi suositella. Siellä oli toki lintsareita, mutta suurin ero oli se, että heille koulu oli liian vaikeaa, ei tylsistyttävää. Minulla ei ollut yhtään kaveria ylä-asteen 1,5 viimeisen vuoden aikana, sillä en sopinut porukkaan. Olin vain äärimmäisen huolissani luokkatovereistani jotka eivät jaksaneet lukea, kehuskelivat känneillään, seksikokemuksillaan, huumausaineillaan ja pikkurikoksillaan. Minä taas olin kaikkien halveksuma neitsytnörtti, joka ei juonut "edses" alkoholia ennen fuksivuotta.
.
Älä tee sitä Ap!
Ei lahjakkaita erityisluokalle, aiheuttaa vain traumoja ja pahoinvointia.

Vierailija
54/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisluokka on entisajan tarkkis. Siellä yleensä opiskelevat syrjäytyneet häiriköt. Koulumenestys huono.

Vierailija
55/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:55"]Väännetään vielä rautalangasta mistä hermostuin erityisopettajalle; väitit käytöshäiriöisiä lapsia heikkolahjaisiksi, laiskoiksi ja tyhmiksi. Ja en missään vaiheessa kieltänyt, ettei käytöshäiriöisillä olisi koulumenestys huonoa. Mutta, kun ihan kiltti ja fiksu ja älykäs lapsikin voi oireilla niin, ettei suostu lukemaan läksyjä. Muistelkaapa Erikan tapausta. Eikös tyttöä syytelty vaikka mistä.
[/quote]

Millainen lapsi on, kun sanoo: Vittu en jaksa tehdä vittu tunneilla mitään. Vittu oon kännyllä. Vittu ei kiinnosta. Aivan. Hän on tyhmä ja laiska.
[/quote]Ehkä sellainen, joka on kuunnellut koko yön itkien vanhempien kiroilua ja huutamista eikä ole saanut nukuttua?

Vierailija
56/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Älä laita lasta erityisluokalle. Siellä tulevat elämäm koululaiset latkivat lippis päässä ES:ää ja koulukirjan avaaminen on heille saavutus.

Vierailija
57/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:55"]Väännetään vielä rautalangasta mistä hermostuin erityisopettajalle; väitit käytöshäiriöisiä lapsia heikkolahjaisiksi, laiskoiksi ja tyhmiksi. Ja en missään vaiheessa kieltänyt, ettei käytöshäiriöisillä olisi koulumenestys huonoa. Mutta, kun ihan kiltti ja fiksu ja älykäs lapsikin voi oireilla niin, ettei suostu lukemaan läksyjä. Muistelkaapa Erikan tapausta. Eikös tyttöä syytelty vaikka mistä.
[/quote]

[/quote]Ehkä sellainen, joka on kuunnellut koko yön itkien vanhempien kiroilua ja huutamista eikä ole saanut nukuttua?
[/quote]

No jos kotiasiat ovat reilassa? Silloin vastuu on nuorella lukea läksynsä ja pitää suu supussa tunneilla.

Vierailija
58/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:06"]Ap. Älä laita lasta erityisluokalle. Siellä tulevat elämäm koululaiset latkivat lippis päässä ES:ää ja koulukirjan avaaminen on heille saavutus.
[/quote]

:D

Vierailija
59/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole siis kuulleet erityisluokasta, johon olisi koottu koulukiusattuja, sosiaalisesti syrjäytyneitä, koulunkäynnistä kiinnostuneita, ei häiriköiviä eikä oppimisvaikeuksia omaavia lapsia? Harmi. Tällaista luokkaa hain, mutta ehkä niitä ei ole ainakaan vielä edes suurimmissa kaupungeissa? Painotettuja opintoja kun ei ole tarpeeksi ja niissä täytyisi olla aina 10 oppilaskin tai asua oppilaaksiottoalueella.

ap

Vierailija
60/112 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:55"]Väännetään vielä rautalangasta mistä hermostuin erityisopettajalle; väitit käytöshäiriöisiä lapsia heikkolahjaisiksi, laiskoiksi ja tyhmiksi. Ja en missään vaiheessa kieltänyt, ettei käytöshäiriöisillä olisi koulumenestys huonoa. Mutta, kun ihan kiltti ja fiksu ja älykäs lapsikin voi oireilla niin, ettei suostu lukemaan läksyjä. Muistelkaapa Erikan tapausta. Eikös tyttöä syytelty vaikka mistä.
[/quote]

[/quote]

No jos kotiasiat ovat reilassa? Silloin vastuu on nuorella lukea läksynsä ja pitää suu supussa tunneilla.
[/quote]Minä olen katsonut useita vuosia käytöshäiriöisiä lapsia, eikä yhdelläkään ole ollut asiat reilassa. Kahdelta oli vanhemmat tapettu, yhtä käytetty seksuaalisesti hyväksi...pahoinpitelyjä..jne. Ei ne lapset sitä siellä luokassa huuda, että minulla on paha olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän