Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiset rahat appiperheen kanssa

Vierailija
05.05.2015 |

Ollaan oltu miehen kanssa kaksi vuotta naimisissa. Miehellä on yritys, ja hänen isänsä ja veljensä on siellä töissä. Mies hoitaa melkein kaiken, minä rahastopuolen. Miehellä on yhteiset rahat perheensä kanssa, ei ole siis omia säästöjä, koska yritys on "perheyritys". Asutaan kummatkin perheet vuokralla, ja odotamme tilinpäätöstä jotta voimme tietää, saammeko ottaa lainaa kotia varten. Ongelmana on, että mies haluaa ostaa ensin perheelleen kodin, ja vasta sitten meille (ottaisi siis kaksi lainaa). Minua ärsyttää, sillä haluaisin, että kumpikin perhe huolehtisi omista menoistaan ja omista lainoistaan. Toisaalta ymmärrän, että mies ei halua meidän "nuorison" ostavan omaa kämppää ennen vanhempiaan. Ollaan parikymppisiä siis, jos sillä on väliä.
Olenko oikeassa vai en? Ymmärrän toki miehen kannan, hän haluaisi myös, että asuisimme lopun ikämme appiperheen naapureina (lykättäisiin asunnonhakua siis niin kauan, kunnes löytäisimme tyyliin vierekkäiset asunnot). Appiperheeni on ihana, eikä tästä ole mulle haittaa, mutta en halua elämäni rajoittuvat tällaiseen asiaan. En kestä sitä, että vaikka olemme naimisissa ja meillä on lapsi, niin emme ole itsenäisiä :( neuvoja, pliis!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen verran myös, että olen itse äitiyslomalla oleva opiskelija, joten en voi itse ottaa mitään lainaa. Mulla on omia säästöjä suunnilleen viisi tonnia mutta niillä ei tee oikein mitään tässä tilanteessa.
Mies on myös se, joka haluaa olla perheensä naapurina, anoppi on itse sanonut että riittää, jos asumme samalla alueella, jotta voisimme käydä usein (asumme seinänaapureina nyt ja käymme sillä max. kerran viikossa). Appi saattaa kuitenkin olla se isompi "ongelma", mieheni kun on perheen esikoinen ja appi haluaisi aina asua lähekkäin ja muutenkin elää kuin olisimme yhtä isoa perhettä..
Ap

Vierailija
2/11 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou mai kaad.....napanuora!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Miksi miehen pitäisi maksaa vanhempiensa talo? Mikseivät he itse maksa?

Vierailija
4/11 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa hirveältä :(

Vierailija
5/11 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa porvooseen paritaloon.

Vierailija
6/11 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:11"]Hyi. Miksi miehen pitäisi maksaa vanhempiensa talo? Mikseivät he itse maksa?
[/quote]
Koska miehen isä ei saa tarpeeksi palkkaa saadakseen lainaa ja anoppi on kotiäiti.
Ap

Vierailija
7/11 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oon sitä mieltä, että ap voi alkaa kitistä sitten kun opidkelut ovat valmit ja hän its tienaa. Mies saa käyttää omat rahansa ihan miten haluaa. Todenäköissti mies on opiskelut ja perustanut yrityksen työllistääkseen itsesnä vanhempiensa rahoilla. Ihan oikein, että tunnistaa velkansa ja maksaa vähän takaisin.

Vierailija
8/11 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että miehellä on yritys ja veli ja isä on siellä töissä. Sanot myös, että yritys on perheyritys.

Kuka omistaa yrityksen? Ovatko miehen isä ja veli omistajia vai yrityksen työntekijöitä? Tässä on aika merkittävä ero.

Vierailija
9/11 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:16"]Mä taas oon sitä mieltä, että ap voi alkaa kitistä sitten kun opidkelut ovat valmit ja hän its tienaa. Mies saa käyttää omat rahansa ihan miten haluaa. Todenäköissti mies on opiskelut ja perustanut yrityksen työllistääkseen itsesnä vanhempiensa rahoilla. Ihan oikein, että tunnistaa velkansa ja maksaa vähän takaisin.
[/quote]
Mies perusti yrityksen nollasta 16-vuotiaana, teki töitä opiskelun ohella ja valmistuu tänä vuonna alan insinööriksi. Isänsä työ on lähinnä asiakkaiden kanssa seurustelu, sisäänosto ja jos rakennuttavat jotain, niin sen valvominen (alkuperäiseltä ammatiltaan urakoitsija). Itse myös opiskelujen ohella siis teen töitä miehelle ja hän haluaisikin minun ottavan lisää vastuuta (teen työn hyvin ja hän luottaa minuun eniten), mutten voi, sillä vauva on alle vuoden ikäinen ja mietin alanvaihtoa, joten minun on keskutyttävä pääsykokeisiin.
Ap

Vierailija
10/11 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:23"]Sanot, että miehellä on yritys ja veli ja isä on siellä töissä. Sanot myös, että yritys on perheyritys.

Kuka omistaa yrityksen? Ovatko miehen isä ja veli omistajia vai yrityksen työntekijöitä? Tässä on aika merkittävä ero.
[/quote]
Mies on omistaja papereissa, mutta haluaa muuttaa yrityksen osakeyhtiöksi, jossa olisivat kolmistaan osakkaina. Mielestäni on kuitenkin epäreilua, jos kaikilla on yhtä suuret osakkeet, kun he tekevät suunnilleen kuuden tunnin työpäiviä ja mies tekee töitä ympäri vuorokauden, on koko ajan stressaantunut, eikä löydä aikaa perheelleen (minulle ja vauvalle) ollenkaan. Vähästä ajastaam ehtii kyllä kuitenkin olemaan appiperheen kanssa. En halua "omistaa" miestä, mutta näen häntä korkeintaan pari tuntia päivässä, josta 90% hän tekee muuta kuin juttelee mulle. Ja kun hän juttelee, niin se on päivällisen aikana ja puheenaihe on aina työ.
En halua erottaa miestä perheestään tai että raha heidät erottaisi, mutta mies ei ole rationaalinen. Hän elää kuin minua ja vauvaa ei olisi olemassa.

Vierailija
11/11 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs paska on jo housussa, ei auta itkeä. Yritäpäs kasvattaa lapsosenne niin ettei tuollalailla jää vanhempiensa helmoihin jumiin. Miestäsi ei enää kukaan/mikään voi pelastaa. Naimisissa vamhempiensa kanssa! Teit huonon valinnan, tajuat sen kyllä itsekin pian, valitettavasti. Voimia kovasti loppu elämään! <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme