Jos Sipilän hallituksen tavoite oli yhtenäistää suomalaisia ja elvytellä
jotakin yhteisvastuuta ja yhteen hiileen puhaltamista niin tuo tavoite näyttää ainakin olevan jo heti kättelyssä tuhoon tuomittu. Kun seuraa yleistä uutisointia, ihmisten mielipiteitä ja keskusteluja täälläkin. Tulee entistäkin vaikeammat ajat ja ihmisten itsekkyys ja muista välittämättömyys vaan lisääntyy. Luulin kyllä lestadiolaistaustaista Sipilää paremmaksi mieheksi....
Kommentit (9)
Jaa, no oliskohan sinulla tai muilla valittajilla parempia yhtenäistämis- tai elvytysehdotuksia? Kritisoida on helppo, mutta mites ne parannusehdotukset?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:53"]
Busines-mies, pistää kansan vaihtoon, jos meno ei miellytä. Sorry typo, ss
[/quote]
Hmmm. Niin kai se sitten meinaa tehdä. Ei toivotut suomalaiset saunan taa niinku sata vuotta sitten vai?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:56"]
Jaa, no oliskohan sinulla tai muilla valittajilla parempia yhtenäistämis- tai elvytysehdotuksia? Kritisoida on helppo, mutta mites ne parannusehdotukset?
[/quote]
Kyllä mulla olisi mutta ketäpä ne kiinnostaisi.
[/quote]
Varmaan sitä fiksua "miksi leikataan vain köyhiltä, miksei leikata rikkailta" -jargonia.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 18:59"]
[/quote]
Kyllä mulla olisi mutta ketäpä ne kiinnostaisi.
[/quote]
Siitä vaan ehdotukset julki!
Suomessa on liian paljon ihmisiä, joiden käsitys yhteisvastuusta ja yhteen hiileen puhaltamisesta on "jos ei tehdä just niin kuin Minä haluan, niin en ala kyllä mihinkään ja Minä kyllä muutan heti ulkomaille, jos Minun veroja korotetaan ja Minun etuja tai palveluja leikataan". Tämä koskee sekä huonosti että hyvin toimeentulevia.
Kukaan päättäjistä ei ole viitannut sanallakaan yrityksiin ja yksityishenkilöihin, joiden verotulot jäävät valtiolta saamatta "verosuunnittelun" avulla, eli kiertävät ne veroparatiiseihin.
Mehiläinen-yhtymältä jäi saamatta 200 milj. euroa verotuloja ja tämä vain yksi tällainen firma. Niitä on Suomessa paljon ja yhteistä niille on suuruus;kaikki ovat suuria.
Nyt USA ja EU yrittävät suitsia tätä veropakolaisuutta kaikin keinoin, mutta Suomen päättäjät eivät ilmeisesti aio tehdä asialle mitään.
Veroneuvoksen mukaan tappiot Suomelle ovat jättimäiset. Tarvittaisiin lisää tutkijoita, jotta nämä saataisiin paljastettua, mutta Kokoomus ja RKP torppasivat tämän aloitteen jo pari vuotta sitten.
Nykyinenkin hallitus ottaa rahat sieltä, mistä se on helpointa: palkansaajilta.
Lisäksi kurjistetaan jo valmiiksi nippa nappa selviämisen rajoilla olevien ihmisten elämää JA leikataan tulevaisuudesta eli koulutuksesta.
Eiköhän melko suuri osa budjettivajeesta saataisi paikattua, jos veroparatiisien käyttö haluttaisiin estää.
En yhtään ymmärrä MITEN Suomi saadaan mihinkään nousuun jos koulutuksesta leikataan. Mistä me sitten tänne saadaan mitään innovatiivista jengiä? Varsinkaan sellaista, joka olisi valmis otsa hiessä ponnistelemaan tämän maan kehityksen eteen eikä heti kohta luikkimaan karkuun rahat saatuaan jonnekin veroparatiisiin tai Ruotsiin kuten eräskin rikas jannu just teki.
Busines-mies, pistää kansan vaihtoon, jos meno ei miellytä. Sorry typo, ss