Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin tänään työpaikalle koska on työvoimapulaa kuulemma suomessa.

Vierailija
03.01.2024 |

Eli raksafirmaan ja kysyin onko mitään töitä tarjolla. Siellä nais henkilö sanoi että heidän rekrytointi menee henkilöstöfirman kautta ja minä siihen sanoin että olen kolme hakemusta lähettänyt ja olisin heti valmis tulemaan töihin mutta mitään ei kuulunut. Mainitsin myös kauhean työvoimapulan raksoilla ja kysyin eikä suomalainen raksamies kelpaa enää töihin. Nainen siinä totesi että heidän henkilöstöpäällikkö tai joku vastaa heidän työntekijöistä ja sanoin naiselle että pyydä soittamaan minulle jos on työvoimapulaa. Heidän työpaikka hakemuksessa oli ainakin että kokemusta tarvii olla purkutöistä ja perus raksatöistä jota minulla on. Alan nyt soittelee ja lähettelee sähköpostii firmoille ja kyselee missä on työvoimapulaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula on kokoomuksen provilua jolla selitellään tukien pienentäminen.

Vierailija
2/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän se työvoimapula olla, jos Suomen tärkeimmän instanssin edustaja niin sanoo! Vai mahtaavatko olla valehtelijoita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan kohta pressan paikka vapaana. Haetaan kaikki sitä.

Vierailija
4/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vanhainkotiin. Sinne ottavat varmasti mielellään siivoamaan osastoa. Rakennussiivouksia tehneenä osaat varmasti luututa lattiaa.

Vierailija
5/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mihinkään ole soittanut. Kyllähän sen nyt näkee kirjoituksestakin että elämäntapatyötön kyseessä. Oliko isi ja äiti myös työttömiä? Ei yllättäisi. 

Vierailija
6/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä eduskuntatalolla ilmoittautumassa töihin. Oikein suurella joukolla. Sieltähän ne ovat niitä työpaikkoja luvanneet. 

Vierailija
7/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita vanhainkotiin. Sinne ottavat varmasti mielellään siivoamaan osastoa. Rakennussiivouksia tehneenä osaat varmasti luututa lattiaa.

Höpsistä, ei sinne oteta ilman laikkarin koulutusta. Missä maailmassa sinä oikein elät?

Sitäpaitsi siellä pitää varmasti olla kaikki piikit hihassa, muuten ei pääse. 

Vierailija
8/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon soittanut moneen paikkaan. Ei ole missään ollut työvoimapulaa. Olen soittanut myös henkilöstöfirmoihin ja kysellyt lisätietoja jostain työpaikoista kuten että mikä firma hakee työntekijää niin ovat sanoneet etteivät anna tietoja. Sitten olen sanonut että jos tulen haastatteluun niin enkö siis voi kysyä mitään koska ette anna tietoja, Etenkin raksatyöpaikkoja olen kysellyt. Ei siis saa tietoa työpaikasta minne hakee on mennyt kummalliseksi työnhakeminen.

Vierailija
9/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työvoimapulaa vaan palkanmaksupulaa

Vierailija
10/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko tyhmä vai paska provo?

Raskalla on meneillään kaikkien aikojen konkurssiaalto. Suurin osa lomautettuna tai irtisanomisvaarassa. Ketään ei työllistetä.

Vuonna 2025 alkaa (jos hyvin käy) alkaa massiivinen työvoimapula, kaikki rekrytoidaan.

Vierailija
11/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskalla on meneillään kaikkien aikojen konkurssiaalto. Suurin osa lomautettuna tai irtisanomisvaarassa. Ketään ei työllistetä.

Vuonna 2025 alkaa (jos hyvin käy) alkaa massiivinen työvoimapula, kaikki rekrytoidaan.

Epäilen, että ap on molempia.  Nämä samat jankkaajat veivaa näitä samoja juttuja ja toiset uuvatit peukuttaa. Ei kukaan väitä, että rakennusalalla olisi työvoimapulaa nyt. 

Vierailija
12/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon soittanut moneen paikkaan. Ei ole missään ollut työvoimapulaa. Olen soittanut myös henkilöstöfirmoihin ja kysellyt lisätietoja jostain työpaikoista kuten että mikä firma hakee työntekijää niin ovat sanoneet etteivät anna tietoja. Sitten olen sanonut että jos tulen haastatteluun niin enkö siis voi kysyä mitään koska ette anna tietoja, Etenkin raksatyöpaikkoja olen kysellyt. Ei siis saa tietoa työpaikasta minne hakee on mennyt kummalliseksi työnhakeminen.

Nämä vuokrafirmakeplottelut pitäisi kyllä lailla kieltää. Muistan joskus aikanani hakeneeni jonkun tällaisen kautta niin on se jumalauta kun ei sanota edes firman nimeä mihin haetaan. Hyvä ottaa mitään paikasta edes selvää. Toki jos firman tietäisi niin tulisi kyllä soitettua suoraan sinne että mikäs homma, ei siinä ketään kauluspaitasta mulkkua tarvi olla välikätenä häärimässä. 

Vierailija
13/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään provo. Olen täysin tosissani soittanut ja hakenut töitä. Teille laiskoille luusereille voi olla vaikea käsittää että joku uskaltaa soittaa suoraan työnantajalle.

Vierailija
14/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/6457495

Palonen puhui rakennusalan työntekijöille järjestötalo Puistokulmassa Vantaan Hiekkaharjussa joulukuussa. Tilaisuudessa nousivat esiin väitteet siitä, että työn väheneminen rakennusalalla näkyisi ulkomaisen työvoiman poistumisena Suomesta.

Palonen ei väitettä allekirjoita, vaan toteaa, että yksittäisillä työmailla voi olla suhteessa jopa aiempaa enemmän ulkomaista työvoimaa.

Osa yrityksistä käyttää entistä enemmän aliurakointia. Omat työntekijät voivat olla lomautettuina tai irtisanottuina, ja vähenevät työmaat hoidetaan valmiiksi aliurakointina ulkomaisella työvoimalla, Palonen sanoo VS:lle.

Palonen lisää, että ulkomaisen työvoiman käytössä voi olla kyse halpatyövoiman hyväksikäytöstä, erityisesti viikonloppuisin.

Vaikka palkkaa maksettaisiin työehtosopimuksen mukaisesti, maksettava taulukkopalkka ei vastaa työntekijän osaamista. Taulukosta poimitaan väärän osaamistason palkka. Myöskään ylitöistä ja viikonlopputöistä ei välttämättä makseta tesin mukaisia lisiä.

Niinpä. 

Vierailija
15/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että ap on molempia.  Nämä samat jankkaajat veivaa näitä samoja juttuja ja toiset uuvatit peukuttaa. Ei kukaan väitä, että rakennusalalla olisi työvoimapulaa nyt. 

Siis jossain aina rakennetaan ja raksatyöntekijöitä etsitään kyllä aivan varmasti. Joten työpaikkoja täytyy siis olla vapaana koska joku rakentaa jotain tai remontoi. Sinä puupää et ole varmaan yhtään työpaikkaa hakenut vuosiin joten et tiedä mistään mitään. Täälläkin rakennettiin koulua joka maksoi 60 miljoonaa. Ja seuraavan parin vuoden aikana rakennetaan toinen koulu ja uimahalli. Rakennettiin myös paloasema tänä vuonna. Ne ovat ihan kunnan omia hankkeita johon etsivät urakoitsijaa. Eli raksatyöntekijöitä varmaan etsitään koska rakentavat toista koulua.

Vierailija
16/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/6457495

Palonen puhui rakennusalan työntekijöille järjestötalo Puistokulmassa Vantaan Hiekkaharjussa joulukuussa. Tilaisuudessa nousivat esiin väitteet siitä, että työn väheneminen rakennusalalla näkyisi ulkomaisen työvoiman poistumisena Suomesta.

Palonen ei väitettä allekirjoita, vaan toteaa, että yksittäisillä työmailla voi olla suhteessa jopa aiempaa enemmän ulkomaista työvoimaa.

Osa yrityksistä käyttää entistä enemmän aliurakointia. Omat työntekijät voivat olla lomautettuina tai irtisanottuina, ja vähenevät työma

Voihan tyhmä työnantaja palkata vaikka kuinka ulkomaalaisia mutta ongelma on ettei ole pahemmin töitä. Aloitukset ovat historian matallimmalla tasolla alle 15 000 vuodessa. 

Koitapa siinä ylläpitää kannattavaa yritystoimintaa. Suurin osa on lomautettuna ja konkurssiin menossa

Vierailija
17/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mihinkään ole soittanut. Kyllähän sen nyt näkee kirjoituksestakin että elämäntapatyötön kyseessä. Oliko isi ja äiti myös työttömiä? Ei yllättäisi. 

Minä puolestani yllättyisin, jos sinulta löytyisi kuvattaessa 🧠

Vierailija
18/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä eduskuntatalolla ilmoittautumassa töihin. Oikein suurella joukolla. Sieltähän ne ovat niitä työpaikkoja luvanneet. 

Lomillahan ne on vielä. Kansa raatakoon sitten senkin edestä.

Vierailija
19/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään provo. Olen täysin tosissani soittanut ja hakenut töitä. Teille laiskoille luusereille voi olla vaikea käsittää että joku uskaltaa soittaa suoraan työnantajalle.

Mistä sinä sitten keksit,  että rakennusalalla olisi työvoimapula just nyt? 

Vierailija
20/35 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä, ei sinne oteta ilman laikkarin koulutusta. Missä maailmassa sinä oikein elät?

Sitäpaitsi siellä pitää varmasti olla kaikki piikit hihassa, muuten ei pääse. 

Uskon, että pääsee. Itsekin olin lukioikäisenä siivoamassa vanhainkotia ilman mitään alan koulutusta. Kyllä siivoustyötä tekemään pääsee ilman koulutustakin. Ja korona on nykyään tavallinen flunssa. Suurimmalla osalla on rokotuksetkin.