Näin yöllä kun sänkyni päälle ilmestyi tumma hahmo ja tunsin painon päälläni, olen varma että olin hereillä
Olen valvonut siitä asti, noin kolmesta saakka. Turvalukko oli päällä, joten en tajua mitä tapahtui. Unta se ei ollut.
Kommentit (326)
Unihalvaus on tunnettu kautta aikain. Eri asia on, aiheuttaako joku biologinen seikka tunteen esimerkiksi siitä, että paha olento istuu rinnan päällä vai aiheuttaako joku paranormaali olento unihalvauksen.
Maalaus:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Nightmare#/media/File:John_Henry_Fuse…
Joka uskoo Jumalaan, tietää että on se "toinenkin puoli" olemassa. Se on juuri se, joka nuo unihalvaukset aiheuttaa. Miksi niissä muuten olisi aina sama kokemus, kauhua herättävän pahuuden läsnäolo. Yrittäkää pinnistää jotenkin itsestänne ulos sanat "Jeesus, auta!" vaikka edes ajatuksissanne, ja katsokaa miten hahmo reagoi.
Menin kerran koulupäivän jälkeen päiväunille ja havahduin kuin sidottuna sängyssäni. En pystynyt liikkumaan mitenkään ja tunsin kuin huoneessa olisi ollut muitakin. En kuitenkaan pystynyt edes kääntämään päätäni mihinkään suuntaan. Olin kuulevinani kuin pienten lasten naurua ja leikkiä yksiössäni. Lopulta sain onnistuneesti ravistettua itseni irti ja huone oli täysin hiljainen ja rauhallinen. Hieman hämmentävä kokemus mutta olin onneksi lukenut ilmiöstä jo aiemmin. En ole uudestaan tuollaista kuitenkaan kokenut sen jälkeen.
Laita pois ne budhan kirjat shiwa jumalat ja varastetut tavarat sekä jos tiedät noitakaluja roskiin vaan. Älä mitään tavallista heitä mutta ne.Ennen nukkumaan menoa tarkastat asunnon ettei ketään ole päässyt sinne ja myös parvekkeen ja laitat lukkoon sekä tuolin oven eteen.Huumehörhöt kiipeää kyllä parvekkeilla.Otat uuden testamentin ja ristin esille.Katsot myös sängyn alta ja vaatekaapit. Jätät yöksi pienen valon päälle.
Taikauskoisia ja noitia niin paljon. Afrikan woodoo.
Alienit hakevat ihmisiä, tekevät kokeita. Itse olen kokenut monta kertaa , ei ole mitään unihalvausta, kun olen ollut valveilla ja leijunut, outojen olentojen hakiessa.
Luin kerran jonkun jutun (vai olikohan televisiossa dokumentti) unihalvauksesta. Siinä unitutkija kertoi, että hän toivoi saavansa kyseisen kohtauksen itse, koska tiesi, mistä se johtuu, mitä siinä fysiologisesti tapahtuu, ja osaisi siten myös järkevästi suhtautua tilanteeseen. Sitten tämä tutkija kokikin kerran unihalvauksen, ja olihan siinä löysät tulla kaikesta tiedosta huolimatta housuun.
En ole itse ko. halvausta kokenut, enkä halua kokeakaan. Mutta olen lukenut, että kun ymmärtää, mistä tilanteessa on kysymys, sitä ei koe enää niin pelottavana. Ensimmäinen kerta on tietysti se pahin, eikä paniikkia voi varmaan välttää. Oikeasti huoneessa ei ole mitään mörköä, eikä kukaan paina rintakehää, vaikka siltä tuntuukin.
Juuri tuo voimakas kokemus pahan läsnäolosta ( jopa ihan hahmona, joka istuu vieressäni, tai käy käsiksi kehooni ja puristelee/ painaa, mutten kykene liikuttamaan päätäni niin että näkisin hänet suoraan) on ainakin itselleni tehnyt unihalvauskokemuksista merkittäviä, sellaisia mitä ei voi unohtaa
eikä sekoittaa mihinkään muuhun unennäköön/ painajaisiin. Kokemus on paljon ahdistavampi, voimakkaampi, aidompi, fyysisempi ja mystisempi kuin tavalliset painajaiset.
Lisäksi olen siinä tilassa missä olen oikeastikin, näen ympärilläni esineet jne, mutta en voi liikahtaakaan, ja tuo paholaismainen synkkä olento on paikalla, aivan lähellä.
Tunnistan myös tuon hahmon ja sen aiheuttaman tunteen painajaisia kuvaavista tunnetuista vanhoista maalauksista.
Olisi kiva tietää onko miehet kokeneet seksuaalista häirintää unihavauksen aikana, vai käykö nuo oliot vain naisten kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Taksikuski rautatientorilta?
Vai ihan vaan persu?
Unihalvaus ilmenee monesti stressitilanteissa; itselläni avioeron jälkeen koin usean viikon unihalvausjakson. Ja sehän ei ollut kovin kivaa. Triggeröidyin jotenkin sisoni samanaikaisesta unihalvausjaksosta, hän asui silloin vanhassa talossa, jossa oli tapahtunut jotain ikäviä asioita muinoin. Eli keho ja mieli vaikuttavat monesti unihalvauksen esiintymiseen. Jos haluat välttää, niin poista stressitekijöitä elämästäsi, mikäli tällainen herkkyys on. Lisäksi himmeä yövalo tuo sitä turvan tunnetta, kun se painava pahuuden tunne iskee päälle. Lisäksi kaikenlainen itsesuggestio hereilläollessa on hyvä keino päästä painajaisten ja noiden "olen hississä, enkä pääse pois," tms. unien haltuunottoon. Valveilla annat itsellesi ohjeita, miten toimit, kun näet tuollaisia unia. Toimii. Ohjelmoit aivosi ja alitajuntasi toimimaan oikein.
Vaikka enemmän ajattelen unihalvausilmiön tulevan henkilöstä itsestään, en voi olla sanomatta, että se pahan tunne on luovuttanut, kun olen myös voimakkaasti vannonut Jeesuksen nimeen ja ristiin ja lausunut ajatuksissani, että hän on voittanut pahuuden. Samalla tuo "paha" on väistynyt ja unihalvaus /painajainen päättynyt. En ole mt-potilas, en uskonhurmoksen viiraama, henkinen puoli kunnossa. Onko ihminen siis fyysisen, psyykkisen ja henkisen olemuksen kombinaatio?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää onko miehet kokeneet seksuaalista häirintää unihavauksen aikana, vai käykö nuo oliot vain naisten kimppuun.
Totta kai – succubus on demoni, joka ottaa naisen muodon vietelläkseen nukkuvat miehet. Incubus taas ottaa miehen muodon vietelläkseen nukkuvat naiset.
Vierailija kirjoitti:
Outoja nuo unihalvaukset. Miten ihminen näkee ja tuntee asioita , joita ei ole oikeasti tapahtunut. Itsekkin tkokenut unihalvauksen ja se ei ollut mukava tunne , kun tuntui siltä, että joku pitää sinua hallinnassa , etkä pysty liikkumaan .
En ole itse kokenut, mutta miten on, onko halvauskohtaus vähemmän pelottava kun kuitenkin tietää ko. ilmiön olemassalosta ja sen ettei se ole vaarallinen, eikä kestä kuin vähän aikaa.
Tiedän tyypin jolle tuollainen sattui 30-40 vuotta sitten, eikä kukaan vielä edes tiennyt ko. ilmiöstä. Kaveri sanoi, että oli tosi pelottava tilanne, kun heräsi siihen että tumma hahmo istui rinnan päällä ja kuristi kurkusta, eikä pystynyt mitään tekemään, ei liikkumaan, ei puhumaan.
Jeesuksen Kristuksen nimi, hänen tuntemisensa ja verensä vuodatus ristillä puolestasi on väkevä ja ainoa suojasi pahan hyökkäyksiltä.
Totta kai tiede yrittää keksiä tällekin jonkun rationaalisen selityksen. Minuakin on aina mietityttänyt, että miksi ne unihalvauksen kokemukset ovat aina pahoja? Voisihan sitä nähdä jonkun mukavankin hahmon. Mutta ei. Pahan läsnäolo ja tummanpuhuvat hahmot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi unihalvauksessa kokemus on aina pelottava? Miksei siinä koeta olevansa tanssimassa vihreällä niityllä smurffien kanssa? Silloin selitys olisi loogisempi ja uskottava. Mutta että aina näitä demoneita? Eräs tubettaja kärsi pahoista unihalvauksista asuessaan ikivanhassa koulurakennuksessa ja tilanne helpottui kun muutti muualle. Hmmm...
Kuka tubettaja?
Jonna Jinton
Odota 9kk niin asiaan saadaan selvyys
Taksikuski rautatientorilta?