Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin yöllä kun sänkyni päälle ilmestyi tumma hahmo ja tunsin painon päälläni, olen varma että olin hereillä

Vierailija
11.01.2022 |

Olen valvonut siitä asti, noin kolmesta saakka. Turvalukko oli päällä, joten en tajua mitä tapahtui. Unta se ei ollut.

Kommentit (326)

Vierailija
81/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain unihalvauksia vain yhdessä asunnossa, mikä pistää kieltämättä miettimään..  Niissä joku kiipesi sänkyyni, haistoin vanhan ihmisen hien ja kuulin murinaa. Se joku nytkytti itseään minua vasten tai kiipesi päälleni jos olin vatsallani, tilanne muistutti hyvin paljon rais kausta. Kun olento poistui ja pystyin nousemaan, klo oli aina 2-3  yöllä. 

Asuin kys. asunnossa 2 vuotta ja  muuttopäivästä lähtien tuo vieras kävi luonani joka yö jopa silloin, kun poikakaveri nukkui vieressäni.  Kun muutin pois, oli hämmentävä kokemus saada nukkua rauhassa koko yö.

Vierailija
82/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten kiihkeä uskovainen - joko kristitty tai joku enkeli-kristalli-huuhaa-uskovainen - saattaa kokea asiat niin eri tavoin.

MInulla tuo kokemus unihalvauksesta on juuri sellainen kuin tiede kuvaakin.

Kun en pelkää mitään yön piruja enkä succubuksia niin kokemus on ehkä vähän arkisempi eikä sydän pamppaile yhtä paljon. Jos uskoisin sieluvihollisen tavoittelevan kuolematonta sieluani helvetin tulessa kirkastettavaksi tai pyylevää runkoani tanssiakseen vaakamamboa kanssani, olisin varmasti kauhuissani.

Uskon toki että tiede ei tiedä kaikkea ja aistiemme ulkopuolella tapahtuu vaikka mitä. Tuo ajatus vaanivasta sielunvihollisesta sellaisena kuin keskiaikaiset maalarit sen näkivat tuntuu vain vähän jännältä. Pitäiskö uskovaisellakin olla vähemmän pelkoa ja enemmän luottamusta?

En usko, että asian kokemisella seksuaalisesti on mitään tekemistä oman filosofiset, uskonnollisen ja tieteellisen maailmankuvan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan kertoa oman tarinani unihalvauksesta.

Olen sen tainnut aikaisemminkin jo johonkin laittaa.

Olen aikaisemmin saanut unihalvauskohtauksia, ilman minkään pahan tunnetta, joten asia sinällään oli tuttu.

Yhtenä yönä heräsin kesken unia tunteeseen, kuin joku lääppisi minua ja haluaisi... en kyennyt liikkumaan ja silmäni olivat auki. Tunsin kädet ympäri vartaloani hyväilemassä ja pahan tunteen koko huoneessa. Tämä "paha" myös näkyi tummana hahmona päälläni ja sanoi minulle "minä haluan sinut". En kyennyt liikkumaan tai puhumaan, mutta mielestäni vain huusin vastaukseksi, että "et saa!" Näin myös silmilläni pahuutta muuallakin huoneessa...

Onneksi pääsin liikkeelle tuon "et saa" jälkeen ja tilanne lankesi, vaikka en tosin juuri nukkunut sen jälkeen...

Pahinta kuitenkin on se, että kun aamulla menin töihin... sanoin töissä minun omapotilas minulle järkyttyneenä... "sait YÖLLÄ VIERAITA, demonin joka haluaa sinut, eikä hän ole ainut. Toinen myös odottaa vuoroaan..... omapotilaani käsi dementiasta ja monet hänen ahdistuksen aiheet liittyi muutenkin yliluonnolliseen.

Täytyy sanoa, että silloin säikähdin...

Terveiset vain tutuille :)

Olipa outo, kun kysyi. Yleensä vaan huomataan, että ovat tunkeutuneet.

Minä taas olen käsittänyt aivan toisin... nimenomaan eivät voi tulla sinuun, jos et anna jollain tasolla lupaa! Se miten luvan saa, onkin aivan toinen juttu.

Vierailija
84/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaukset ovat todella tuttuja itselleni jo lapsuudesta. Näen myös toisinaan selkounia ja silloin tällöin kesken kivan unen tämä sama kasvoton musta, jokin, peittää koko unen mustaan verhoon ja jotenkin koen, että se viestii siinä unessa että minulla ei ole lupa hallita unta.

Se ei ole pelottava, mutta epämiellyttävä uni.

Unihalvauksissa taas, noh. Se on toisinaan yhtä pakokauhua.

Vierailija
85/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla se on joka kerta lähes identtinen.

Alan kuulla laahaavaa ääntä joka lähenee ja voimistuu koko ajan. Se alkaa todella pienesti joka kasvaa järkyttäväksi meluksi. Tässä vaiheessa sydän hakkaa aivan julmetusti. Sitten hiljaisuus ja siinä se on. Musta hahmo. Tiedän että siinä se on. Yleensä se vain tuijottaa ja jo se saa itseni aivan saatanan ahdistuneeksi. Joskus se istuu rinnan päälle mutta kaikista pelottavinta on kuin se tulee aivan naamaan kiinni enkä erota mikä se on. Tiedän vain että tuo on todella paha olento.

Kuulostaa Lilithiltä. Googleta jos et ole kuullut siitä.

Miksi Aatamin eka vaimo hiippailisi jonkun makuuhuoneessa?

Vierailija
86/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on mielenkiintoista lukea. Yllättävän yleiseltä vaikuttaa.

Vierailija
87/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan kertoa oman tarinani unihalvauksesta.

Olen sen tainnut aikaisemminkin jo johonkin laittaa.

Olen aikaisemmin saanut unihalvauskohtauksia, ilman minkään pahan tunnetta, joten asia sinällään oli tuttu.

Yhtenä yönä heräsin kesken unia tunteeseen, kuin joku lääppisi minua ja haluaisi... en kyennyt liikkumaan ja silmäni olivat auki. Tunsin kädet ympäri vartaloani hyväilemassä ja pahan tunteen koko huoneessa. Tämä "paha" myös näkyi tummana hahmona päälläni ja sanoi minulle "minä haluan sinut". En kyennyt liikkumaan tai puhumaan, mutta mielestäni vain huusin vastaukseksi, että "et saa!" Näin myös silmilläni pahuutta muuallakin huoneessa...

Onneksi pääsin liikkeelle tuon "et saa" jälkeen ja tilanne lankesi, vaikka en tosin juuri nukkunut sen jälkeen...

Pahinta kuitenkin on se, että kun aamulla menin töihin... sanoin töissä minun omapotilas minulle järkyttyneenä... "sait YÖLLÄ VIERAITA, demonin joka haluaa sinut, eikä hän ole ainut. Toinen myös odottaa vuoroaan..... omapotilaani käsi dementiasta ja monet hänen ahdistuksen aiheet liittyi muutenkin yliluonnolliseen.

Täytyy sanoa, että silloin säikähdin...

Terveiset vain tutuille :)

Olipa outo, kun kysyi. Yleensä vaan huomataan, että ovat tunkeutuneet.

Minä taas olen käsittänyt aivan toisin... nimenomaan eivät voi tulla sinuun, jos et anna jollain tasolla lupaa! Se miten luvan saa, onkin aivan toinen juttu.

Jaa! Taidan sittenkin ymmärtää...

Vierailija
88/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unihalvaus on hyvä asia. Se lamaa lihakset unen ajaksi. Ellei tällaista "käsijarrua" olisi, kävelisit unissasi tai hyppäisit ikkunasta tai jotain vastaavaa. Unen ollessa ohuimmillaan esimerkiksi aamulla saatat tuntea halua lähteä liikkeelle, mutta unihalvaus on vielä päällä, etkä pysty. Tästä tulee outoja painajaisia - minulla usein sellaisia että en pysty kävelemään, mutta pystyn liikkumaan jotenkin vinossa tai liukuen, joskus aika kovaakin. Olen riemastunut siitä että pystyn liikkumaan näin, mutta en kuitenkaan pääse haluamaani suunttaan enkä pystyssä, se häiritsee. On kuin joku pitäisi jaloista kiinni. Tunne on epämukava, siksi uni on painajaismainien. Herään usein tähän epämukavuuteen. Nykyään tunnistan tälliaset unet unihalvaus-painajaisiksi, että tietoisuus tunkee jo uneenkin, enkä siksi huolestu, vaan herään kunnolla ja tunne menee heti ohi.

Ap ei välttämättä kärsinyt unihalvauksesta, vaan ihan tavis painajaisesta. En sinänsä keksi järkevää selitystä tällaiselle möykylle, niinkuin painajaisille ei aina keksi. Eipä kuulosta kyllä kristillisen hörhöperinteen sielunviholliseltakaan. Ehkä Ap tuntee ahdistusta jostain asiasta joka painajaisunessa näin manifestoitui. Asioita kannattaa hereillä ollessaan yrittää selvittää niin ne eivät yöllä tule kummittelemaan.

Tällaisesta ilmiöstä en ole kuullutkaan, mielenkiintoista. Tunnetko muita, joilla olisi samaa ominaisuutta?

Vierailija
89/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on niin vieraantunut henkisistä asioista, enkä viittaa tällä mihinkään Jeesukseen ja kristinuskoon nyt.

Kristinusko nimenomaan on tappanut kulttuureista ja ihmisten tietoisuudesta vanhat uskomukset, tavat, jumaluudet, luonnonhenget, rituaalit ja palvonnat lähes olemattomiin.

Kaikissa vanhoissa korkeakulttuureissa on aina ollut henkimaailmalle tilaa. Asia on ollut tärkeä. Kaikissa kulttuureissa on ollut rituaaleja ja uhrattu milloin mitäkin ja shamaanit, noidat miksi niitä haluaa nimittääkkin, ovat olleet todella tärkeä linkki koko yhteisölle henkimaailmaan.

Kyllä se olemassa on, nykyihminen on vain unohtanut sen olemassaolon. Ei tarvi mennä kuin vajaa 100 vuotta takaisinpäin ja melkeinpä joka talolla maalla oli vielä olemassa oma uhripuu, vanha petäjä joka oli pyhä. Tuo esivanhempiemme dna:ssa kulkeva tietotaito on vielä tallessa, se pitäsi vain elvyttää.

Miksi aina kuvitellaan, että jokin ikivanha tieto olisi erityisen oikeaa tietoa? Kaikenlaisia loitsuja ja temppuja on yritetty, kun ihmisellä on ollut vaikka pelkkää hammaskipua. Nykyisin kaikki osaavat mennä hammaslääkäriin, mutta silti horistaan vielä jostain esivanhempien kadotetusta tiedosta. Kirjoitus- ja lukutaidottomia ja taikauskoisia he olivat, eivät mitään tietäjiä. 

Vierailija
90/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herääkö unihalvauksesta herätyskelloon?

Vierailija
91/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihmisen nähdessä REM-unta hänen luurankolihaksensa ovat halvautuneet, jotta hän ei liikkuisi ja satuttaisi itseään. Jos aivorungon vireystilaa säätelevät mekanismit aiheuttavatkin sen, että tietoisuus herää ennen lihashalvauksen päättymistä, henkilö kokee unihalvauksen. Tilaan liittyvän pelon aiheuttaa kyvyttömyys liikkua, vaikka ihminen on hereillä, sekä kokemus pahansuovan läsnäolosta."

Wikipedia tietää kertoa siis, että kyseessä on täysin fyysinen häiriötila, eikä asiaan liity mitään kummallista.

Tiede ei ole onnistunut selittämään kokemusta pahan läsnäolosta joka on käytännössä kaikilla unihalvauksen kokeneilla. Se on eri asia kuin pelko joka liittyy tuohon kyvyttömyyteen liikkua. Elämme materialistessa maailmassa joka ei hyväksy hengellisiä tai muita yliluonnollisia kokemuksia.

Ajattelin samaa. Ilmaisit hyvin.

Vierailija
92/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa risti tai useampi sänkynne viereen tai huoneeseen ja lukekaa iltarukous,niin loppuu demonien uhka.

Vierailija
93/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta se on niin todellista että joku totuus siinä on pakko olla. Silmät on auki, asioita tapahtuu, mutta huutaa ja liikkua ei voi. Helvetin pelottavaa joka kerta

Ai silmät auki, oikeasti? Olen aina luullut, että näitä nähdään vain unissa.

Minulla on kaksi kokemusta unihalvauksesta ja silmät oli välillä auki, tosin hirveän ponnistelun kautta sain ne auki. Makasin kyljellä ja "paha" tuli päälleni pitkulaisena mustana pilvenä. Yritin katsoa sitä ja huutaa sille että menisi pois, mutta ääntä ei tullut. Sitten aloin mielessäni lukea isämeidän-rukousta, (vaikka en kuulu edes kirkkoon! Mutta uskon kyllä johonkin korkeampaan, olkoon sitten "Luoja") ja niin se musta mohkäle lipui pois.

Toisella kertaa (vuosia edellisestä)heräsin siihen. että jokin paha on sängyn vieressä ja tuli päälle "istumaan". Yritin olla mahdollisimman rauhallinen ja yritin huutaa sille, mutta mitään ei tapahtunut. Silmäni olivat auki, mutta en pystynyt liikkumaan, enkä kääntymään nähdäkseni sen. Ajattelin sitten, että yritän nukahtaa, koska sitten varmaan heräisin normaalisti, mutta joo, kaksi tai kolme kertaa nukahdin ja aina kun heräsin, en edelleenkään pystynyt liikkumaan! 

Yritin huutaa kurkku suorana, mutta ääntä ei tullut.

Lopulta mieheni heräsi ja tönäsi kylkeen että "hei näätkö jotain unta, kun iniset siinä" ja sitten olin hereillä.

Pelottavaa, toivottavasti en koskaan enää koe samaa. Ensimmäinen kerta oli kauheampi, toisella kertaa pystyin jonkin verran rauhoittelemaan itseäni, mutta se oli kamalaa, kun herääminen oli niin vaikeaa.

Vierailija
94/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demoni! Unihalvaus on keksitty termi.

Nimenomaan. Halvaus on se, mitä demonista mahdollisesti seuraa - mutta voi olla jotain muutakin, esimerkiksi orgasmi. Miksi nimi ei sitten olisi uniorgasmi? :D Aika yksipuolista ilmiön nimeämistä...

Vierailija
95/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että lääketiede määrittelee ne unihalvauksiksi.

Termi ja määritys on kuitenkin ihmisen keksimä.

Itse koen toisinaan unihalvauksia myös. Olen erittäin herkkä ja henkinen ihminen, kuten myös monet muut unihalvauksiksta kärsivät.

Mitä jos ne onkin ihan todellisia olentoja ja asioita? ”Unihalvauksessa” pääsemme vain transsinkaltaiseen tilaan ja näemme nämä asiat. Ihan yhtälailla shamaanit, poppamiehet ja noidat ovat läpi ihmiskunnan historian vaipuneet tuohon samaan henkimaailmaan.

Itse en ole millään tasolla enkä tavalla henkinen ihminen, päinvastoin. Kuitenkin olen unihalvauksen kokenut kerran elämässäni. Oli aika ahdistava kokemus, mutta ei ole pelottanut nukahtaa sen jälkeenkään. En kuvitellut sitä miksikään demoniksi tai henkiolennoksi. Rauhallisesti menin tietokoneelle googlettelemaan ja heti tuli vastaan unihalvaus.

Vierailija
96/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen, että materia universumissa jakaantuu kiinteästä vähemmän kiinteän/hienojakoisemman kautta tyhjyyteen, eli se ei ole jokotai-asia vaan ennemminkin spektri.

Joillain ihmisillä on kyky aistia tätä hienojakoisempaa todellisuutta, eli suomeksi sanottuna he näkevät asioita joita suurin osa muista ihmisistä ei näe. Yleinen konsensus sanoo, että muuta ei ole olemassa kuin se minkä kaikki näkevät. Sitten on olemassa se pieni vähemmistö joka näkee todellisuuden enemmän sellaisena kuin se oikeasti on, kaikkine vivahteineen ja sävyineen.

Myös ihminen, joka ei normaalisti näe tätä hienojakoisempaa maailmaa saattaa saada siitä välillä maistiaisia vaikkapa tällaisten unihalvauksien muodossa.

Tämä on hieno näkemys.

Vierailija
97/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus. Mulla on ollut noita kohta 20 vuotta. Täysikäistyttyå alkoi. Joskus niissä voi näkyä hahmo ja kuulua ääniä. Yleensä vaan pelkkä tunne, että joku pitää sua aloillaan ja et voi liikkua, etkä huutaa.

Vierailija
98/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ihminen yleensä haluaa poistaa ja vähentää tuota, kokeile: 1. Jätä alkoholi pois, se on yksi suurimmista tuon ilmiön lisääjistä, myös pienet määrät. Ja muut kemialliset "ainekset". Myös tupakka. 2. Rukous, puhdistus jos uskoo siihen. 3. Siivous ja tuuletus. 4. Sängyn ja petivaatteiden uusiminen, ei satunnaisia seksikontakteja. 5. Jätä pahempi synkkä materiaali pois elokuvista, sarjoista, musiikista ja kirjat. Työskentele jos on pelkoja tai ahdistusta, se pois. 6. Älä käytä salviaa (joka aktivoi hallusinoimista ainesosiensa vuoksi) ja ylihajustettuja suitsukkeita, kokeile luonnollista eri tekniikkaa tai palo santo +tuuletus. 7. Katso ruokavalio, mikä parantaa unen laatua.

Ja kaikkea rakkautta edustavaa krääsää sängyn ympärille joka vahvistaa turvallisuuden tunnetta, pinkit lakanat tai koriste-esineitä, unisiepparista turvaverkko, kristalleja, kidesuolaa... Kuvittele myös energeettinen pinkki tai valkoinen pallo sängyn ympärille, sillä mielikuva on energeettistä luomista. Möröt aterioivat energeettisesti pelkoenergiasta joten pysy rakkaudessa. Ennen vanhaan myös sänky tuli olla pohjois-eteläsuuntaan.

Mummo kärsi unihalvauksista ja itsekin koin niitä eräässä talossa, en koskaan muualla. Egyptiläisillä oli tapa saattaa kuolevia juuri tämän alueen läpi jolla nämä möröt asustavat ja luovat harhamaailmojaan, niiden ohi tuli päästä nopeasti rauhan ja harmonian paikkaan jossa rakkaus vallitsee.

Vierailija
99/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on unihalvauksia siinä mielessä, että en aina pysty liikkumaan unen ja valveen rajalla. Saatan olla vielä jotenkin osittain tyynyä vasten ja hengittäminen voi olla vähän vaikeaa, joten kokemus voi olla aika ahdistava. Mitään kokemusta pahan läsnäolosta tai hallusinaatioita tähän ei kuitenkaan liity, eli sinällään nämä ovat ihan erillisiä oireita. Kiinnostaisi kyllä kovasti, mistä sellainen kokemus voisi johtua.

Hyvä huomio.

Vierailija
100/326 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka pelleilet aiheella. Minusta se on mautonta. Lopeta.