En saata uskoa, että meillä on päättäjiä, jotka väittävät suomalaisten olevan valmiita maksamaan autoilusta nykyistäkin enemmän!
Ei nappaa ainakaan minua. Työmatkat joudun kulkemaan autolla (n. 30 km/sivu). Julkinen liikenne on täällä päin huonoissa kantimissa. Kaikilla ei ole mahdollisuutta etätyöhön. Minä olen yksi heistä. Kohta sitä taas lähdetään. Onneksi edes autotalli on lämmin, ettei tarvitse raaputella laseja.
Kommentit (144)
EU:n liittyessä kaiken piti halventua ja Suomalaisten vaurastua, mutta miten kävikään... EU:n liittyminen on ollut Suomen historian suurin petos kansaa vastaan!!!
Eikö nyt edes yleislakkoa saada aikaan mielenosoitukseksi tätä kansan kurjistamista vastaan??!!
Vierailija kirjoitti:
Olipa hyvä muistutus, kaikkein vihreämpiä omassa elämässään ovat PSn ex ja uusi puheenjohtaja. Ovat ihan eri maata kuin jotkut änkyräkannattajansa.
Persuissa on paljon ympäristötietoisia vaikka suuri yleisö muuta luuleekin. Omassa tuttavapiirissäni kolmella on sähköauto, ja kaikki persuja. Tuntemillani vihervassareilla on polttomoottorit. Ja tämä on tosi.
Polttoaineen verotus = polittinen päätös
Päästöoikeuksien hinnat kolminkertaistuneet = poliittinen päätös
Biopolttoaineen jakeluvelvoite = poliittinen päätös.
Espanja ei maksanut koko loppuvuonna 2021 senttiäkään päästöoikeuksista, koska halusivat suojata kuluttajiaan.
Me sen sijaan lähetimme sinne rahaa ja itse kärvistelemme täällä napapiirillä.
Maailman onnellisin ja tyhmin kansa. Punavihreine päättäjineen.
Itse olen yrittäjä, joka tuottaa palveluita kotiin. Julkisilla olisi käytännössä aivan mahdotonta kulkea. Kaikki asiakkaat eivät asu julkisen liikenteen ulottuvissa, eikä työvälineitä olisi mahdollista kuljettaa pitkiä matkoja millään pyörällä tai kävellen. Saatikka edes julkisissa välineissä. Tämä kustannusten nousu todellakin tuntuu taloudellisesti pienyrittäjällä. Kaikille se auton käyttö ei ole mikään mukavuuden haluinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hyvä muistutus, kaikkein vihreämpiä omassa elämässään ovat PSn ex ja uusi puheenjohtaja. Ovat ihan eri maata kuin jotkut änkyräkannattajansa.
Persuissa on paljon ympäristötietoisia vaikka suuri yleisö muuta luuleekin. Omassa tuttavapiirissäni kolmella on sähköauto, ja kaikki persuja. Tuntemillani vihervassareilla on polttomoottorit. Ja tämä on tosi.
Itsekin tiedän vihreitä, jotka asuvat öljylämmitteisessä talossa, ajavat vanhoilla bensa-autoilla ja ajavat joka paikkaan autolla. Myös pitkille lomamatkoille, jotka voisi taitaa junalla yhtä hyvin, tai sinne lähimetsään sieneen tai marjaan joka taittuisi pyörällä tai kävellenkin. Kierrätys on yhtäkuin omalla tontilla tapahtuva roskien polttaminen, eikä ole kovinkaan väliksi mitä siellä poltetaan kunhan palaa.
Suomalaiset osaa olla vain hyvin hyvin vihaisia netissä ja puristellaan nyrkkiä taskussa. Tämän vuoksi pamput vaan naureskelee ja nostelee maksuja, kun ei ne nynnyt mitään uskalla tehdä. Toisaalla sentään laitettiin keltaiset liivit ja lähdettiin ulos riehumaan, heti peruuntui bensan hinnankorotukset.
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan osa agendaa jollain tavalla. Autoileva ei ole niin hyvin hallittavissa kun hän voi kaasuttaa jonnekin. Eikös sähköautoihin ole myös tehty joku, ettei sillä pääse lujempaa kuin joku tietty nopeus, näin kuulin.
Köyhä rupukansa pysyy aidattuna pienelle toimintasäteelle, jolloin niiden tekemisiä ja sanomisia voidaan helpommin kyylätä.
Vierailija kirjoitti:
EU:n liittyessä kaiken piti halventua ja Suomalaisten vaurastua, mutta miten kävikään... EU:n liittyminen on ollut Suomen historian suurin petos kansaa vastaan!!!
Eikö nyt edes yleislakkoa saada aikaan mielenosoitukseksi tätä kansan kurjistamista vastaan??!!
Ranskassa ja Hollannissa on jo isot rähinät päällä. Twitteristä lötyy videoita koska yle ei niistä varmasti kerro ja youtubekin sensuroi nykyään kaiken.
Kyllä tästä vihreästä siirtymästä ja feminismistä ww3 vielä saadaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden ministerit Haavisto tupruttelee ökymaasturilla ja Ohisalon luksuskämppä on öljy-miehen rahoilla maksettu. Vihreys ei koske vihreiden kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri osti juuri uuden sähkö-Teslan. Ja on ympäryskunnassa metsän keskellä pientalossa asuva mettissä eräilevä läpeensä persu. Itse olen ajanut viime vuodet uusiutuvalla My dieselillä vaikka vähän kalliimmaksi tuleekin.
Ne kaupungin ituhipit ajaa savuttavilla romuilla eikä edes pärjää suomalaisessa mehtässä.
Vierailija kirjoitti:
Sosialistien strategia on tarkoituksella köyhdyttää kansaa tukien varassa eläviksi eläteiksi. Joille luvataan vaalien alla palveluja ja ilmaista rahaa. Näin he saavat taas ensi vaaleissa köyhien äänet. Sosialismi on Suomen historian suurin petos.
Autoilun kustannuksia koventamalla sosialistit saavat taas Suomeen paljon lisää työttömiä ja köyhiä. Kohta kukaan ei käy enää töissä.
äänestäkää vaan vihreitä, vasemmistoa ja SDP:tä jne. Sitä saa mitä tilaa, ei pitäny tulla yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä yhtälö eli haja-asutusalueilla asuminen ei vain pitemmän päälle toimi. Väki vähenee, kaikki keskittyy.
En olekaan koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset muuttavat alueille, jotka ovat kaukana työpaikoista. Itse olen asunut usealla paikkakunnalla Suomessa ja aina on asunto valittu niin, että koulut, palvelut ja suurin osa työpaikoista on lähellä. Näin on tehty Outokummussa, Joensuussa, Mikkelissä, Salossa ja Espoossa.
Siksi, ettei voisi vähempää kiinnostaa asua jossain slummissa kuuntelemassa naapurien tappeluita. Paras naapuri on sellainen, joka on näkö- ja kuulomatkan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein jo oman ratkaisun ja irtisanoiduin.
Jos päivästä menee työmatkoihin 1,5-2 tuntia ja maksat siitä ilosta niin ei ole sen arvoista.Olisiko aika muuttaa lähemmäs työpaikkoja? Onhan tuo ihan sairasta ajankäyttöä. Minä lähden töihin kävellen n.8.45. Olen apteekissa hyvissä ajoin ennen yhdeksää. Arvaa olenko Kaavilla, Juankoskella vai Nilsiässä?
Sanopa tuo pätkätyöläiselle.
Mielestäni on ristiriitaista, että autoilun kuluja nostetaan, jotta ihmiset vähentäisivät yksityisautoilua, mutta samasta syystä nyt lopetetaan sitten myös julkista liikennettä, kun bensan&dieselin hinta on liian korkea pitää kaikkia linjoja. Että milläs täällä kehä 3:n ulkopuolella pitäisi sitten kulkea? Ostanko matkalipun metroon vai ratikkaan, joka vie minut syrjäkyliltä töihin vai saisinko minäkin taxikyydityksen kuten päättävät henkilöt?
Ei ne tajuu, ei Vesakaan tajunnu.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Jos haluaa asua maalla halvemmalla, niin silloin maksaa tietenkin enemmän työmatkoistaan. Sehän on selvä. Pitäisikö saada kaikki? Me, jotka valitsemme kalliimman asumisen, valitsemme myös koko perheelle sujuvan arjen ja asunnonkin arvo jatkaa vain nousuaan.
Entä me, joiden työpaikka on maalla, mutta asunto kaupungissa. Määräaikaisen työn vuoksi ei kannata muuttaa työpaikan lähelle.
Poliitikot voisivat ajatella luontoa ja alentaa uusiutuvien hintoja, niin ihmiset käyttäisivät niitä, mutta eihän meidän ympäristö heitä kiinnostaa. Onhan tämänkin hallituksen toimet nähty, eivätkä ole tekemässä mitään, mikä helpottaisi kansalaisten elämää.