Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saata uskoa, että meillä on päättäjiä, jotka väittävät suomalaisten olevan valmiita maksamaan autoilusta nykyistäkin enemmän!

Vierailija
11.01.2022 |

Ei nappaa ainakaan minua. Työmatkat joudun kulkemaan autolla (n. 30 km/sivu). Julkinen liikenne on täällä päin huonoissa kantimissa. Kaikilla ei ole mahdollisuutta etätyöhön. Minä olen yksi heistä. Kohta sitä taas lähdetään. Onneksi edes autotalli on lämmin, ettei tarvitse raaputella laseja.

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitatte, asumalla Kuopiossa ja ihan omakotitalossa Niiralassa kävelymatkan päässä työpaikalta eli sairaalasta voi elää hyvää elämää ilman huolta autoilun kustannusten noususta. Pois sieltä korvesta, niin elämä helpottuu.

Vierailija
22/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Jos haluaa asua maalla halvemmalla, niin silloin maksaa tietenkin enemmän työmatkoistaan. Sehän on selvä. Pitäisikö saada kaikki? Me, jotka valitsemme kalliimman asumisen, valitsemme myös koko perheelle sujuvan arjen ja asunnonkin arvo jatkaa vain nousuaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo tehdä näitä päätöksiä hallituksessa, kun virka-autot tai taksit vie ja palkkaus on yli omien kykyjen.

Vierailija
24/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jo oman ratkaisun ja irtisanoiduin.

Jos päivästä menee työmatkoihin 1,5-2 tuntia ja maksat siitä ilosta niin ei ole sen arvoista.

Vierailija
25/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Jos haluaa asua maalla halvemmalla, niin silloin maksaa tietenkin enemmän työmatkoistaan. Sehän on selvä. Pitäisikö saada kaikki? Me, jotka valitsemme kalliimman asumisen, valitsemme myös koko perheelle sujuvan arjen ja asunnonkin arvo jatkaa vain nousuaan.

Onko esim. Saksassa, Ruotsissa ja monessa muussa maassa pitänyt maksaa autoilusta yhtä paljon kuten Suomessa?

En ymmärrä mitä nyt sekoitat asuntojen hintoja ym. autoilun kustannuksiin. Suomessa esim. uusien autojen hinnat eivät ole markkinahintaisia; jos ne olisivat niin saisin uuden ostaa mistä maasta haluan ilman veroja.

Silloin asunnon hankkiminen mistä tahansa olisi ns. tasapuolista jos hinta mahdollistaisi kaikille asumisen missä tahansa. Mutta kun niin ei ole.

Vierailija
26/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olenkin autoton ja ajokortiton. Säästää selvää rahaa. Asun keskustassa enkä tarvitse edes julkisia. Kavereilta en koskaan pyydä kyytejä.

Vierailija
27/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön jolla on tonnin moottoripyörä että pääsee kuivaan aikaan kulkemaan.

Hallituksen mielestä olen ökyilijä jolla on varaa maksaa enemmän.

En hae edes toimeentulotukea.

Vierailija
28/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ubbadubbaa tuollaiset väitteet, että suomalaiset olisivat valmiit maksamaan autoilusta enemmän; mehän JO maksamme siitä käytännössä maailman eniten.

Vierailija
29/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päivästä menee työmatkoihin 1,5-2 tuntia ja maksat siitä ilosta niin ei ole sen arvoista.

Olisiko aika muuttaa lähemmäs työpaikkoja? Onhan tuo ihan sairasta ajankäyttöä. Minä lähden töihin kävellen n.8.45. Olen apteekissa hyvissä ajoin ennen yhdeksää. Arvaa olenko Kaavilla, Juankoskella vai Nilsiässä?

Vierailija
30/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika muuttaa lähemmäs työpaikkoja? Onhan tuo ihan sairasta ajankäyttöä. Minä lähden töihin kävellen n.8.45. Olen apteekissa hyvissä ajoin ennen yhdeksää. Arvaa olenko Kaavilla, Juankoskella vai Nilsiässä?

Kyllä. Suomesta kannattaa muuttaa ennemminkin ulkomaille sopivaan maahan kuin johonkin lähiöön. Minullakin palkka nousi reilusti, autoilu halpani valtavasti ja muutkin asiat mm. talot.

Miksi asua jossain räntälässä, jossa ollaan toppatakki päällä 11kk vuodesta?

Vierailija
31/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa polttonesteiden hintoja kun käytte ulkomailla!

Eivät ne maailmanmarkkinahinnat näy siellä.

Meitä kurjistaa energiaverot, kolminkertaistuneet päästöoikeusmaksut sekö biopolttoaineiden jakeluvelvoite.

Älkää enää äänestäkö punavihreitä tai joudumme luoliin syömään jäätyneitä puolukoita.

Meillä lomilla autoilu suuntautuu ulkomaille, siellä on halvempaa tankata, mutta myös elää. Kunhan eläkkeelle päästään ja on aikaa, niin siirrytään pidemmiksi ajoiksi rajan yli pois Suomesta.

Ajot täällä ovat työmatkoja ja aiemmin oli myös lasten harrastuksiin kuskausta. Kun työt loppuu, niin Siirrymme pois Suomesta kuluttamasta bensaa/dieseliä.

Vierailija
32/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iseppähän! ollaan Äänestetty ja nukkuvien puolue kun on vaan kasvanut Joka vaaleissa sitten

Valittavat, että voi tollasiako ne on eduskunnassa ja kirjoittavat mitä ilkempiä, ja niin loukkaavia kommentteja , niin Asiattomia kommentteja, jotka ei kestä kestä päivän valoa ne pitää poistaa!!

Miettikää nyt ! Käytekkö äänestämässä vai kasvatatteto , nukkuvien puoluettanne Lisää ja Valitatte seuraavat vuodet lisää!?

Vierailija
33/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on pyhä lehmä ja suomalaiset varmasti ovat valmiita maksamaan autoilusta ja autosta nykyistä enemmän. Kummallista että bensan hinnasta itketään jatkuvasti, mutta kuitenkin iloisina ostetaan auto joka maksaa 20000 e, että on hienompi kuin naapurilla.

Meidän naapurustossa kenelläkään ei ole noin halpaa autoa, ei edes teineillä.

Vierailija
34/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä kaikissa paikoissa asunnot ovat halpoja ihan kylän keskustassakin. Ei tarvitse marmattaa kalliista polttoaineesta, kun vain muuttaa sieltä syrjästä ihmisten ilmoille.

Vierailija
35/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella ei rahat riitä Helsinkiin ja halvemmissa asunnoissa aumisen taso ja ympäristö voi olla ala-arvoista.

Vierailija
36/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut varaa edes ajokorttiin. 

Silti hyvin monessa työssä jota opiskelujen ohessa voisi tehdä painotetaan oman auton tärkeyttä.

Siitä osaikatyön palkasta tuskin jää mitään käteen autonpitokustannusten jälkeen.

Vierailija
37/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se Aku ankan piiretely sun muu auta se lisää vain nukkuvien puolueiden jäsenten määrää.!

Eli äänestys lappuun Vain numero tai numeroita , jotka ovat äänestys paikalla ja olleet ennen vaaleja yleisesti esillä , joka ehdokkaalle Oma numero tai numeroita ( tietysti Vain yksi mutta , voi olla yksi numero , kaksi , numeroa tai kolme numeroa !)

Vierailija
38/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan Yle kertoi eilen, että esimerkiksi julkinen bussiliikenne on supistunut nyt viidesosaan verrattuna vuoteen 2016. Monien kaupunkien välillä ei ole enää ollenkaan bussiliikennettä.

Tämä yhtälö on vaan pähkähullu.

Vierailija
39/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei autosta makseta iloisena 20t, vaan siksi, että jos ajaa paljon, niin vanhaa autoa saa korjata koko ajan. Lapsi osti sellaisen ja koko ajan jotain vikaa. 

Suomalaisen auton keski-ikä on 16 v (Albaniassa vielä eun vanhimmat autot, Suomi ei ole ykkönen tässä!).

Auton keskihinta on 3600 e muistaakseni.

Luuleeko viherkommunistit että tää porukka ostaa 50 000 e Teslan?

Sähköauto sopii kaupunkiin mutta ei sillä muualla tee mitään. Sopii se toki etelä Eurooppaankin jossa ei ole talvella -15 pakkasta kun pitää lähteä töihin.

15 asteen pakkasella varmaan polttiksetkin vielä toimivat, mutta arvaa kumpi lähtee varmemmin ja mukavammin aamulla liikkeelle, jos pakkasta on vaikka 30 astetta - sähköauto vai polttis? Eikä tarvi mitään tuntien esilämmityksiä :D

Vierailija
40/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä kaikissa paikoissa asunnot ovat halpoja ihan kylän keskustassakin. Ei tarvitse marmattaa kalliista polttoaineesta, kun vain muuttaa sieltä syrjästä ihmisten ilmoille.

Ei me edes asuta syrjässä. Meillä molemmat puolisot kulkevat autolla töihin, kun työpaikkojemme väli on 100 km. Asumme puolessa välin matkaa pikkupaikkakunnan keskustassa ja ajelemme molemmat kaupunkiin töihin (eri kaupunkiin). Ei ole saatu töitä samasta kaupungista, joten miten muuttaa lähemmäs?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme