Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saata uskoa, että meillä on päättäjiä, jotka väittävät suomalaisten olevan valmiita maksamaan autoilusta nykyistäkin enemmän!

Vierailija
11.01.2022 |

Ei nappaa ainakaan minua. Työmatkat joudun kulkemaan autolla (n. 30 km/sivu). Julkinen liikenne on täällä päin huonoissa kantimissa. Kaikilla ei ole mahdollisuutta etätyöhön. Minä olen yksi heistä. Kohta sitä taas lähdetään. Onneksi edes autotalli on lämmin, ettei tarvitse raaputella laseja.

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tulee joka tapauksessa käymään, eikä se oli kuin osin meidän päättäjien käsissä. Elämä on valintoja, itse en suostu asumaan yli 5 km päässä työpaikastani, näin olen toiminut koko elämäni ja useita työpaikkoja ollut.

Kannattaa suunnitella elämäänsä se mielessä että polttoaineet kallistuu tulevaisuudessa rajusti.

Vierailija
42/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein jo oman ratkaisun ja irtisanoiduin.

Jos päivästä menee työmatkoihin 1,5-2 tuntia ja maksat siitä ilosta niin ei ole sen arvoista.

Olisiko aika muuttaa lähemmäs työpaikkoja? Onhan tuo ihan sairasta ajankäyttöä. Minä lähden töihin kävellen n.8.45. Olen apteekissa hyvissä ajoin ennen yhdeksää. Arvaa olenko Kaavilla, Juankoskella vai Nilsiässä?

Monella ei rahat riitä Helsinkiin ja halvemmissa asunnoissa aumisen taso ja ympäristö voi olla ala-arvoista.

Kuka täällä on puhunut Helsingistä, eikö näissä kirjoituksissa ole puhuttu ihan pikkukaupungista ja kunnista, joiden keskustoissa on runsaasti työpaikkoja. Ja siellä on ihan älyttömän edullisia asuntoja, katso vaikka Outokummun tarjonta Etuovesta. Omilla valinnoilla voi vaikuttaa moneen asiaan. Jos muuttaa kauas kuntakeskuksista, valitsee pitkät matkat. Ihan itse valittu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensan hinta on melkein tuplaantunut viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana, mutta silti samaan aikaan ajokilometrien määrä Suomessa on kasvanut noin 10 %. Kyllähän toi on vahvaa näyttöä siitä, että bensan hinta ei vaikuta autoiluun.

Vierailija
44/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päivästä menee työmatkoihin 1,5-2 tuntia ja maksat siitä ilosta niin ei ole sen arvoista.

Olisiko aika muuttaa lähemmäs työpaikkoja? Onhan tuo ihan sairasta ajankäyttöä. Minä lähden töihin kävellen n.8.45. Olen apteekissa hyvissä ajoin ennen yhdeksää. Arvaa olenko Kaavilla, Juankoskella vai Nilsiässä?

Monella ei rahat riitä Helsinkiin ja halvemmissa asunnoissa aumisen taso ja ympäristö voi olla ala-arvoista.

Kuka täällä on puhunut Helsingistä, eikö näissä kirjoituksissa ole puhuttu ihan pikkukaupungista ja kunnista, joiden keskustoissa on runsaasti työpaikkoja. Ja siellä on ihan älyttömän edullisia asuntoja, katso vaikka Outokummun tarjonta Etuovesta. Omilla valinnoilla voi vaikuttaa moneen asiaan. Jos muuttaa kauas kuntakeskuksista, valitsee pitkät matkat. Ihan itse valittu!

Noissa pikkukaupungeissa onkin RUNSAASTI työpaikkoja 😁

Vierailija
45/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensan hinta on melkein tuplaantunut viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana, mutta silti samaan aikaan ajokilometrien määrä Suomessa on kasvanut noin 10 %. Kyllähän toi on vahvaa näyttöä siitä, että bensan hinta ei vaikuta autoiluun.

Onkohan tutkittu miten vaikuttaa työllisyyteen?

Vierailija
46/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluaa autoilla, on syytä olla valmis maksamaan. Niin se vaan menee. Jos et halua maksaa, et autoile. Se on henkilökohtainen valinta, ei valtio sitä sun puolesta tee. Jos muutat asumaan jonnekin hevon kuuseen jossa on muka pakko autoilla, sekin on vaan oma valinta. Älä muuta jos et halua maksaa. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
47/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa pikkukaupungeissa onkin RUNSAASTI työpaikkoja 😁

Outokummussa on paljon työpaikkoja ja myös avoimia työpaikkoja, Pohjois-Karjalan teollistunein kunta.

Vierailija
48/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos haluaa autoilla, on syytä olla valmis maksamaan. Niin se vaan menee. Jos et halua maksaa, et autoile. Se on henkilökohtainen valinta, ei valtio sitä sun puolesta tee. Jos muutat asumaan jonnekin hevon kuuseen jossa on muka pakko autoilla, sekin on vaan oma valinta. Älä muuta jos et halua maksaa. Hyvin yksinkertaista.

Miksi tämä ei päde kaikissa maissa? Ei esim. saksalaisen, virolaisen, ruotsalaisen jne. tarvitse maksaa tiliään tyhjäksi autoilusta? 

Onko joku sosialistisen jumalan valinta, että Suomessa pitää autoilu olla maailman kalleinta?

Ei ole mikään henkilökohtainen valinta.

Vierailija
49/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja, sanoi Maria Antoinette.

Syökää leivoksia!

Vierailija
50/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suksi kommunisti helvettiin trollaamasta.

Vierailija
51/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvukeskuksissa on työpaikat, mutta myös ylivoimaisen kalliit asunnot, olipa sitten omistus- tai vuokra-asuntoja. Jos muuttaa kasvukeskuksen ulkopuolelle, asunnot ja vuokrat ovat edullisempia, mutta siellä ei ole työpaikkoja, joten työmatkat ovat pitkiä ja useimmiten mahdollista vain autolla.

Mutta jos autoilustakin tehdään liian kallista, mitäs sitten? Ajetaanko ihmiset tahallaan ahdinkoon, ettei ole enää mitään mahdollisuutta elää tässä maassa jollei ole syntymärikas tai lottovoittaja?

Minua suoraan sanoen pelottaa ja ahdistaa tällainen ihmisten nurkkaan ajaminen, tästä ei hyvää seuraa...

Vierailija
52/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio kerää autoilusta vuosittain yli 8 miljardia euroa, silti moni tie on aika romuna. Jokin tässä yhtälössä ei toimi.

No niistä 8mrdstä palautuum tiestöön reilu 1mrd ja loput häviää marinin aamupaloihin ja muuhun hömppään.

Vierailija
53/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilun hintaa pyritään koko ajan nostamanaan, mutta palkat eivät nouse! Meno kuin Kazakstanissa. Pitäisi varmaan alkaa mekkaloimaan täälläkin, jotta päättäjät tajuavat, että tällainen peli ei vetele!

Vierailija
54/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto on pyhä lehmä ja suomalaiset varmasti ovat valmiita maksamaan autoilusta ja autosta nykyistä enemmän. Kummallista että bensan hinnasta itketään jatkuvasti, mutta kuitenkin iloisina ostetaan auto joka maksaa 20000 e, että on hienompi kuin naapurilla.

Fakta: Suomi on pitkien etäisyyksien maa.

Moniko silti ajaa pitkiä etäisyyksiä päivittäin tai säännöllisesti? Helsingistä Ouluun on noin 600 kilometriä, mutta moniko ajaa esimerkiksi tuon välin koskaan? Hiukan lyhyempi väli on Berliinistä Muncheniin, mutta ajaako moni saksalainen tuon välin koskaan? Mikä sitten on pitkä etäisyys? Yli 100km tai yli tunti ajoaikaa? Aika moni suomalainen asuu tuota lähempänä jotain suurista kaupungeistamme tai työpaikkaansa.

Vierailija
55/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmiset ei tee työmatkoja fillarilla tai sitten sporalla, jos ei jaksa polkee?

Koska "sporaa" ei ole kaikkialla eikä sillä etenkään pääse kaikkialle. Kuten ei bussillakaan. Joukkoliikenne on muutenkin niin syvältä kuin olla vain saattaa.

Vierailija
56/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä ei päde kaikissa maissa? Ei esim. saksalaisen, virolaisen, ruotsalaisen jne. tarvitse maksaa tiliään tyhjäksi autoilusta? 

Onko joku sosialistisen jumalan valinta, että Suomessa pitää autoilu olla maailman kalleinta?

Saksa päättää Saksan asioista ja Suomi Suomen. Valtioiden talouspolitiikka vaihtelee. Jos haluat elää Saksan talouspolitiikassa, sekin on oma valinta ja voit muuttaa Saksaan.

Vierailija
57/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä tungoksessa ja jossain kasvukeskuksen betonilähiössä ei ole mitään oikeata elämää. Köyhät kyykkyyn - nyt sekä vasurit että kokkareet ovat samaa mieltä asiasta.

Vierailija
58/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainenhan autoilee joka tapauksessa koska on vitttu pakko. Se raha on vain pois sitten muualta, mutta autoilu pysyy. Paljonko ihmisten kituuttaminen sitten auttaa ilmastovouhotusasiaa? Jaa a. Äänestäkää nyt nuo demarit tuolta helvetttiin niin ei tarvitse katsella punikkihallitusta kauempaa.

Vierailija
59/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksa päättää Saksan asioista ja Suomi Suomen. Valtioiden talouspolitiikka vaihtelee. Jos haluat elää Saksan talouspolitiikassa, sekin on oma valinta ja voit muuttaa Saksaan.

Olen asunutkin vuosia ulkomailla mm. Saksassa.

Miksi Suomi sitten haluaa köyhdyttää omat kansalaisensa? Helvetin kateellisia toisten elämisestä ja olemisesta? Kenen etu, että maksamme kaikesta eniten?

Pitäisikö, kun EU:ssa ollaan, nostaa suomalaisten verot, maksut ja kaikki tappiin? Saksalainen ja ranskalainen voi sanoa, että oma valinta kun haluatte asua siellä periferiassa. Itse asiassa näin voi käydäkin.

Itse asiassa, muutammekin n. 10 vuoden sisällä pois Suomesta. Asunto odottaa ulkomailla eläkepäiviä.

Vierailija
60/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan Yle kertoi eilen, että esimerkiksi julkinen bussiliikenne on supistunut nyt viidesosaan verrattuna vuoteen 2016. Monien kaupunkien välillä ei ole enää ollenkaan bussiliikennettä.

Tämä yhtälö on vaan pähkähullu.

On korona-aika, lisäksi bussikuskeja sekä lipuntarkastajia pahoinpidellään henkihieveriin. Ei mikään ihme jos ei julkinen paljoa nappaa immeisiä just nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi