Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saata uskoa, että meillä on päättäjiä, jotka väittävät suomalaisten olevan valmiita maksamaan autoilusta nykyistäkin enemmän!

Vierailija
11.01.2022 |

Ei nappaa ainakaan minua. Työmatkat joudun kulkemaan autolla (n. 30 km/sivu). Julkinen liikenne on täällä päin huonoissa kantimissa. Kaikilla ei ole mahdollisuutta etätyöhön. Minä olen yksi heistä. Kohta sitä taas lähdetään. Onneksi edes autotalli on lämmin, ettei tarvitse raaputella laseja.

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on olla valmis maksamaan enemmänkin, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Eri asia tekeekö sen mielellään.

Vierailija
2/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on pyhä lehmä ja suomalaiset varmasti ovat valmiita maksamaan autoilusta ja autosta nykyistä enemmän. Kummallista että bensan hinnasta itketään jatkuvasti, mutta kuitenkin iloisina ostetaan auto joka maksaa 20000 e, että on hienompi kuin naapurilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten he ovat olevinaan kansanedustajia.

Vierailija
4/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on pyhä lehmä ja suomalaiset varmasti ovat valmiita maksamaan autoilusta ja autosta nykyistä enemmän. Kummallista että bensan hinnasta itketään jatkuvasti, mutta kuitenkin iloisina ostetaan auto joka maksaa 20000 e, että on hienompi kuin naapurilla.

Fakta: Suomi on pitkien etäisyyksien maa.

Vierailija
5/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on olla valmis maksamaan enemmänkin, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Eri asia tekeekö sen mielellään.

Olen itse miettinyt tämän asian niin että jään työttömäksi jos autoilu vielä kallistuu. Eli kyllä vaihtoehtoja on.

Vierailija
6/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten he ovat olevinaan kansanedustajia.

"Kansanedustajia".

Vierailija
7/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo Harakkako se väitti jotain tuontapaista? 

Vierailija
8/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päättäjät haluavat ihmisten käyvän töissä, heidän olisi syytä kiinnittää erityisen suurta huomiota autoilun hintaan. Vai potkukelkallako tässä pitäisi alkaa kulkea?

Vierailija
9/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin autoni käytettynä, maksoi alle 9000e. Olisin voinut ostaa halvemmankin, mutta kovin loppuunajettua ei uskaltanut ottaa, kun auton täytyy olla luotettava.

Polttoaineen hinta huolestuttaa jatkuvasti. Ilomielin autosta luopuisin, mutta työmatka on 40 km suuntaansa, eikä julkista liikennettä ole. Etsin työpaikkaa lähempää koko ajan, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt. Mitään huviajoja en aja.

Vierailija
10/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio kerää autoilusta vuosittain yli 8 miljardia euroa, silti moni tie on aika romuna. Jokin tässä yhtälössä ei toimi.

Vierailija
11/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmiset ei tee työmatkoja fillarilla tai sitten sporalla, jos ei jaksa polkee?

Vierailija
12/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmiset ei tee työmatkoja fillarilla tai sitten sporalla, jos ei jaksa polkee?

Kymmeniä kilometrejä maaseudulla? Älä ota enempää paukkuja, ole niin ystävällinen!

Vierailija
13/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä joku cityvihreä taas kyselee ja osoittaa huikean älykkyytensä kaikille.

Vierailija
14/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autosta makseta iloisena 20t, vaan siksi, että jos ajaa paljon, niin vanhaa autoa saa korjata koko ajan. Lapsi osti sellaisen ja koko ajan jotain vikaa. 

Vierailija
15/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan hemmetin vinkuva viherkusiperse. Auto ei ole pyhä lehmä. Auto on liikenneväline, jota ilman monella se liikkuminen muuttuu jumalattoman vaivalloiseksi ja hitaaksi ja hankalaksi. Hyvin harva ostaa tiettyä autoa siksi, että se olisi parempi kuin naapurilla vaan se auto ostetaan, jotta pääsisi liikkumaan sinne minne haluaa silloin kun haluaa liikkua. Joten voisitko lopettaa tuon kusisen viherulinan pyhistä lehmistä ja pitää pääsi kiinni, kiitos. Sinä voit ihan vapaasti runkata sitä viherfillariasi juuri niin paljon kuin haluat.

Vierailija
16/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu on mennyt niin kalliiksi itsellä exit plan tehty. Velat maksetaan nyt pois pikavauhdilla ja 5v sisällä pitää olla ansiosidonnaisella tai työkyvyyttömyyseeläkkeellä. Teen Linkolat ja muutan mökille, kaikki tämä helsingissä oleva paska kiuruineen, qparkkeineen, ja matuineen jää pois.

Vierailija
17/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa polttonesteiden hintoja kun käytte ulkomailla!

Eivät ne maailmanmarkkinahinnat näy siellä.

Meitä kurjistaa energiaverot, kolminkertaistuneet päästöoikeusmaksut sekö biopolttoaineiden jakeluvelvoite.

Älkää enää äänestäkö punavihreitä tai joudumme luoliin syömään jäätyneitä puolukoita.

On se nähty Kreikassa ja Espanjassa. Mut mehän tuettiin 2011 Kreikkaa 2 mrdlla ja Espanjaa ja Italiaa nyt 4 mrdlla. Kyllä täällä asuu idioottikansa joka köyhä on ja köyhänä pysyy.

Vierailija
18/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yhtälö eli haja-asutusalueilla asuminen ei vain pitemmän päälle toimi. Väki vähenee, kaikki keskittyy.

En olekaan koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset muuttavat alueille, jotka ovat kaukana työpaikoista. Itse olen asunut usealla paikkakunnalla Suomessa ja aina on asunto valittu niin, että koulut, palvelut ja suurin osa työpaikoista on lähellä. Näin on tehty Outokummussa, Joensuussa, Mikkelissä, Salossa ja Espoossa.

Vierailija
19/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei autosta makseta iloisena 20t, vaan siksi, että jos ajaa paljon, niin vanhaa autoa saa korjata koko ajan. Lapsi osti sellaisen ja koko ajan jotain vikaa. 

Suomalaisen auton keski-ikä on 16 v (Albaniassa vielä eun vanhimmat autot, Suomi ei ole ykkönen tässä!).

Auton keskihinta on 3600 e muistaakseni.

Luuleeko viherkommunistit että tää porukka ostaa 50 000 e Teslan?

Sähköauto sopii kaupunkiin mutta ei sillä muualla tee mitään. Sopii se toki etelä Eurooppaankin jossa ei ole talvella -15 pakkasta kun pitää lähteä töihin.

Vierailija
20/144 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä yhtälö eli haja-asutusalueilla asuminen ei vain pitemmän päälle toimi. Väki vähenee, kaikki keskittyy.

En olekaan koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset muuttavat alueille, jotka ovat kaukana työpaikoista. Itse olen asunut usealla paikkakunnalla Suomessa ja aina on asunto valittu niin, että koulut, palvelut ja suurin osa työpaikoista on lähellä. Näin on tehty Outokummussa, Joensuussa, Mikkelissä, Salossa ja Espoossa.

Nythän on juuri päin vastoin, ihmiset muuttavat maalle. Helsingin asukasluku tippui 3000 ja Espoo 2000 viimevuonna. Kuka haluaa maksaa asunnosta 6000 em2 ja asua ahtaasti toisten määräämillä ehdoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi