Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mielestä en treenaa salilla kunnolla

Vierailija
05.05.2015 |

Mun mielestä on törkeää että hän aliarvioi mun salitreeniä ja sen tuloksia. Oon kuullut nyt hänen suustaan mm. etten treenaa kunnolla salilla ja kun kysyin huomaako hän olkapäissäni muutosta, niin kuulemma silllä treenillä mitä teen ei voi sitä muutosta edes tulla. Perseeni hänen mielestään roikkuu että miksen treenaa sitä ja samalla voisin pudottaa 5kg.

En kerjää kehuja, mutta on se saatana kumma kun ei voi kun pelkkää negaa sanoa! Tuntemattomatkin tulee salilla kehumaan ja kysymään treeneistä mutta mies ei voi sanoa mitään! Onko kellään muulla samanlaista?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:30"]

Toivottavasti nämä pätijät käyvät keskenään samalla salilla ja antavat muiden tehdä mitä tahtovat ja miten tahtovat. Vaikka sitä tekisi sillä samalla painolla vuoden läpensä, on sekin parempi kuin maata sohvalla sama aika. Moni käy jumpassakin ja kävelyllä vuodesta toiseen eikä kasvata liikuntatuokionsa intensiteettiä mitenkään. 

[/quote]

Jumppa ja kävely ovatkin hyvä yleiskunnon ylläpitämiseen, mielestäni selkeästi salitreeniä parempia. Enkä kritisoi niitä jotka pyrkivät pitämään selkää kondiksessa salin avulla. Siihenkin salilla suoritettu kevyt liikunta sopii. Mutta jos salilla käydään siksi, että pitäisi saada lihasta lisää ja peppu pyöreäksi, niin siinä vaiheessa samoilla painoilla heilumisesta huomauttaminen ei ole pätemistä. Ei kannata valehdella itselleen.

Vierailija
42/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:32"]

Toivottavasti nämä pätijät käyvät keskenään samalla salilla ja antavat muiden tehdä mitä tahtovat ja miten tahtovat. Vaikka sitä tekisi sillä samalla painolla vuoden läpensä, on sekin parempi kuin maata sohvalla sama aika. Moni käy jumpassakin ja kävelyllä vuodesta toiseen eikä kasvata liikuntatuokionsa intensiteettiä mitenkään. 

[/quote]

Nämä kävelijät tuskin täällä itkevät sitä että haba ei kasva?

[/quote]

No eivät itke, mutta rupesi vaan ärsyttämään. Itsekin käyn salilla ja saan kyllä tuloksiakin aikaan, mutta se ei ole henki ja elämä vaan kahteenkymmeneen viiteen salivuoteen on mahtunut vaikka millaisia kausia ja jopa pitkiä taukoja. Sali on minulle rakas paikka ja henkireikä ja ärsyttää, että jotkut siellä kyyläävät toisia arvostelevasti. Antaisitte nyt vaan kaikkien olla. Sillä hipsuttelijalla voi olla vaikka leikkauksesta palautuminen, nivelreuma tai ihan mitä vaan. Ja - onneksi - kaikki eivät edes tavoittele fitness-vartaloa. 

[/quote]

Se leikkauksesta palautuja tai nivelreumainen tuskin kälättää ulko-ovella miten teki tosikovan pepputreenin ja miten kohta on hauikset niin että mieskin jää kakkoseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:32"]

[/quote]

Nämä kävelijät tuskin täällä itkevät sitä että haba ei kasva?

[/quote]

No eivät itke, mutta rupesi vaan ärsyttämään. Itsekin käyn salilla ja saan kyllä tuloksiakin aikaan, mutta se ei ole henki ja elämä vaan kahteenkymmeneen viiteen salivuoteen on mahtunut vaikka millaisia kausia ja jopa pitkiä taukoja. Sali on minulle rakas paikka ja henkireikä ja ärsyttää, että jotkut siellä kyyläävät toisia arvostelevasti. Antaisitte nyt vaan kaikkien olla. Sillä hipsuttelijalla voi olla vaikka leikkauksesta palautuminen, nivelreuma tai ihan mitä vaan. Ja - onneksi - kaikki eivät edes tavoittele fitness-vartaloa. 

[/quote]

Se leikkauksesta palautuja tai nivelreumainen tuskin kälättää ulko-ovella miten teki tosikovan pepputreenin ja miten kohta on hauikset niin että mieskin jää kakkoseksi?

[/quote]

Täällä arvosteltiin kyllä ihan YLEISESTI liian kevyen näköisesti treenaavia. Tuskimpa ne kaikki kehuu hauiksiaan kovaan ääneen? Omituinen oletus kuitenkin, että kaikki salilla haluavat isot lihakset ja isot tulokset. Jotkut treenaavat nimittäin ihan vain hyvinvoinnin takia.

Ps. En ole edellinen

Vierailija
44/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:31"]

Ei kaikki mene salille kasvattamaan lihasta. Itse harrastan monipuolista liikuntaa (uin, pyöräilen ja juoksen) ja käyn oikeastaan liikuntakeskuksessa enimmäkseen jumpissa, mutta välillä myös salin puolella (lähinnä silloin kun omien aikataulujeni vuoksi en jumppaan ehdi). Tavoitteeni ei ole saada lihaksia kasvamaan, vaan yllä pitää lihaskuntoa. Teen suht pienillä painoilla ja siis "hissuttelen". Minulla on myös eräs perussairaus, joka ei enimmäkseen vaivaa mutta joskus rajoittaa liikkumistani. Fysioterapeuttini kanssa on katsottu minulle sopivat liikkeet läpi kuten myös ne joita en voi tehdä ollenkaan. Olen tyytyväinen tähän tahtiin ja liikunta on minulle tapa rentoutua ja pysyä kunnossa. Näin on menty jo kohta 10 vuotta. Olen kuitenkin huomanut lähiaikoina tämän fitnesstrendin. Salilla on paljon enemmän näitä toisten tekemisiä kyylääviä "kaiken tietäjiä" kuin ennen. Aikaisemmin jokainen sai rauhassa keskittyä omaan tekemiseen omalla tasollaan, mutta nykyisin ollaan heti arvostelemassa ja neuvomassa.     

[/quote]

Sä meuhkaat nyt väärässä ketjussa. :-) Täällä oli kyse naisesta, joka valitti ettei haba kasva samaan tahtiin kuin miehellä.

Vierailija
45/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:09"]

todennäkösesti on oikeassa asiasta. harvassa on ne naiset, jotka edes tajuaa homman ideaa. se ei siis ole se, että sä vaan käyt siellä hipsuttelet vähän pikku painojen kanssa.

[/quote]

Tää on kyllä muuttunut sitten 80-90-luvun, ei ole enää noin.

[/quote]

Ihan samaa hipsuttelua näkee kyllä edelleen. Toki suurempi osa naisista, jotka haluavat lihasta lisää, tekevät sarjat kunnon painoilla ja loppuun, mutta edelleen on paljon niitä jotka sanovat haluavansa lihasta ja sitten heilutellaan niitä samoja painoja joka kerta ja lopetetaan sarja 12 toistoon, kun se lukee lapulla.

[/quote]

Eipä miehetkään tunnu tajuavan mitä salilla pitäis tehdä, sen verran lihaksettomia äijiä näkee vaikka toitottavat "käyvänsä salilla". Juuh, kyttäämässä akkoja treenihousuissa.

[/quote]

Ei se kehitys miehilläkään päivässä tapahdu, jostain on aina aloitettava. Vielä jos on massaa lihasten päällä, niin kestää kauemmin näkyviin tuloksiin kuin pulkannaruilla.

[/quote]

Vahingossa yläpeukutin, vaikka kommenttisi on aivan päin helvettiä. Pulkannaruilla kestää itseasiassa kauemmin saada lihakset kuin niillä, joilla on jo massaa josta rakentaa/osaavat syödä jo valmiiksi helvetisti.

Vierailija
46/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:31"]

Ei kaikki mene salille kasvattamaan lihasta. Itse harrastan monipuolista liikuntaa (uin, pyöräilen ja juoksen) ja käyn oikeastaan liikuntakeskuksessa enimmäkseen jumpissa, mutta välillä myös salin puolella (lähinnä silloin kun omien aikataulujeni vuoksi en jumppaan ehdi). Tavoitteeni ei ole saada lihaksia kasvamaan, vaan yllä pitää lihaskuntoa. Teen suht pienillä painoilla ja siis "hissuttelen". Minulla on myös eräs perussairaus, joka ei enimmäkseen vaivaa mutta joskus rajoittaa liikkumistani. Fysioterapeuttini kanssa on katsottu minulle sopivat liikkeet läpi kuten myös ne joita en voi tehdä ollenkaan. Olen tyytyväinen tähän tahtiin ja liikunta on minulle tapa rentoutua ja pysyä kunnossa. Näin on menty jo kohta 10 vuotta. Olen kuitenkin huomanut lähiaikoina tämän fitnesstrendin. Salilla on paljon enemmän näitä toisten tekemisiä kyylääviä "kaiken tietäjiä" kuin ennen. Aikaisemmin jokainen sai rauhassa keskittyä omaan tekemiseen omalla tasollaan, mutta nykyisin ollaan heti arvostelemassa ja neuvomassa.     

[/quote]

Sä meuhkaat nyt väärässä ketjussa. :-) Täällä oli kyse naisesta, joka valitti ettei haba kasva samaan tahtiin kuin miehellä.
[/quote]

Eihän ollut. Vaan naisesta, jonka mies yrittää päteä hänen treeniinsä.

Vierailija
47/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkin määriteltäisiin täällä varmaan "pulkannaruksi", vaikka olen 193cm/90kg ja nostan penkistä 120kg, mutta lisäksi juoksen Cooperin testissä yli 3000 metriä, mikä ei perus salimakeilta ihan onnistu. Jos tavote on hengästyä vain kävellessä yhden kerrosvälin rappuset niin siitä vaan. Salimakeillahan on yleensä aerobinen kunto paska ja lisäksi liikaa lihasmassaa johon laajentunut sydänlihas yrittää epätoivoisesti pumpata verta ja lopputuloksena on jonkun sisäelimen prakaaminen. Paskaa ei voi kiillottaa.

Vierailija
48/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi salilla ei voi nykyään käydä vaan terveytensä takia vaan pitäisi käydä siellä vaan pinnallisista syistä kuten ulkonäönmuokkauksen takia. Ihan väärä lähtökohta mielestäni. Ja 193cm/90kg ei kyllä ole todellakaan mikään pulkannaru :D

Vierailija
49/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:09"]

Aloitettiin miehen kanssa samaan aikaan salitreenit, samoilla painoilla, vuorotellen samoissa laitteissa. Vuoden kuluttua miehellä hienot hauikset sun muut ja itsellä, no jonkinlaista edistymistä, muttei hirvittävän ihmeellistä lihaserottuvuutta. Sellasta se on, miehillä on testosteronia, ei sille mitään voi.

[/quote]

Kyllä voi. Argumenttisi on invalidi.

http://www.iltalehti.fi/urheilu/2015042919600992_ur.shtml

[/quote]

Siis miten tämä nyt liittyi asiaan? Luin artikkelin eikä siinä puhuttu mitään testosteronikorvauksesta naisilla. Miten tämä liittyy siihen, että miehellä sama määrä treeniä tuo isommat lihakset? Etkö tiedä mitä testosteroni on?

[/quote]

Nimenomaan! Nainen voi saada lihakset, jopa ilman testoa tai horkkaa.

Äläkä peukuta itse omia tekstejäsi, se on noloa.

[/quote]Joidenkin mielestä naisen pitää olla kaikessa miehen veroinen tai parempi :D

Vierailija
50/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä, monila naisillakin nykyään, on sellainen ajatus, että salilla käydään vain kasvattamassa lihasmassaa. Sitten sanotaan että jotkut "hipsuttelevat" tai tekevät väärin. Pitäisi muistaa, että toiset käy lenkillä treenatakseen maratonille ja toiset kuntoillakseen. Sama homma salilla. Ei ole mitään väärää käydä salilla läpi kaikki lihasryhmät tai vaikka vain polkea kuntopyörää, jos haluaa vain kuntoilla. Kaikki liikunta on parempi kuin ei mitään.
Ap:lle sanoisin, että oikea kultakimpalemies sulla jos sanoo että sen perse roikkuu :(

Vierailija
51/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:18"]

Mutkin määriteltäisiin täällä varmaan "pulkannaruksi", vaikka olen 193cm/90kg ja nostan penkistä 120kg, mutta lisäksi juoksen Cooperin testissä yli 3000 metriä, mikä ei perus salimakeilta ihan onnistu. Jos tavote on hengästyä vain kävellessä yhden kerrosvälin rappuset niin siitä vaan. Salimakeillahan on yleensä aerobinen kunto paska ja lisäksi liikaa lihasmassaa johon laajentunut sydänlihas yrittää epätoivoisesti pumpata verta ja lopputuloksena on jonkun sisäelimen prakaaminen. Paskaa ei voi kiillottaa.

[/quote]

Pakko sanoa, että katkeruus paistaa kilometrin päähän. Kumma miten laihemmat miehet usein yleistävät parempikroppaiset miehet "salimakeiksi", joilla on kaikilla tietenkin helvetin huono kunto. News flash: Monella lihaksikkaalla miehellä on MYÖS hyvä kunto. Tokihan tosi lihaksikas kroppa on huono johonkin maratoniin, mutta kun maailmassa on niin paljon muunlaistakin aerobista liikuntaa.

Vierailija
52/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:00"]

[/quote]

Täällä arvosteltiin kyllä ihan YLEISESTI liian kevyen näköisesti treenaavia. Tuskimpa ne kaikki kehuu hauiksiaan kovaan ääneen? Omituinen oletus kuitenkin, että kaikki salilla haluavat isot lihakset ja isot tulokset. Jotkut treenaavat nimittäin ihan vain hyvinvoinnin takia.

Ps. En ole edellinen

[/quote]

Koko kovaa treenaamisen puiminenhan alko siitä kun ap oli kysellyt näkyykö tulokset olkapäissä ja mies oli töksäyttänyt siihen ettei noilla painoilla tjsp. Ja näinhän se on, jos lihasta tehdään, niin lihasta pitää rikkoa -> isoilla painoilla vähän toistoja. Itseasiassa monet naiset tuntuvat pelkäävän liiallista lihaskasvua, vaikka ei se vahingossa kasva, vaatii pirusti työtä ja syömistä.

Vierailija
53/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:00"]

[/quote]

Ps. En ole edellinen

[/quote]

Koko kovaa treenaamisen puiminenhan alko siitä kun ap oli kysellyt näkyykö tulokset olkapäissä ja mies oli töksäyttänyt siihen ettei noilla painoilla tjsp. Ja näinhän se on, jos lihasta tehdään, niin lihasta pitää rikkoa -> isoilla painoilla vähän toistoja. Itseasiassa monet naiset tuntuvat pelkäävän liiallista lihaskasvua, vaikka ei se vahingossa kasva, vaatii pirusti työtä ja syömistä.

[/quote]

Tiedetään, voi jeesus sentään. Jostain syystä itse keskustelu ei kuitenkaan pysynyt aiheessa, vaan kuten sanoin, kaikki liian kevyesti treenaavat arvosteltiin YLEISESTI. Miten voit tietää, että salilla kevyesti treenaava haluaa lihaksia? Kun edelleenkään kaikki eivät käy sen takia kuntosalilla.

Eikä sinun tarvitse minulle kertoa miten lihasta treenataan. Itse olen onnistunut siinä oikein hyvin.

Vierailija
54/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä käydä edes salilla treenaamassa ja tuhlaamassa aikaa, jos tarkoituksena ei ole vaikuttaa mihinkään? Miksei samalla vaivalla treenaa kunnolla, ja saa sekä terveydellisiä hyötyjä että urheilullisempaa ulkonäköä? Ei kuntosaliharjoittelulla kukaan tule vahingossa liian lihaksikkaaksi.

Joku jumppa (jossa ei siis kunnolla edes hengästy)  tai kävely ei sovi tehokkaaksi liikunnaksi kuin vanhuksille. Normaali ihminen tarvitsee keholleen kunnollista rasitusta pysyäkseen kunnossa.

Vierailija
55/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:04"]

Miksi ihmeessä käydä edes salilla treenaamassa ja tuhlaamassa aikaa, jos tarkoituksena ei ole vaikuttaa mihinkään? Miksei samalla vaivalla treenaa kunnolla, ja saa sekä terveydellisiä hyötyjä että urheilullisempaa ulkonäköä? Ei kuntosaliharjoittelulla kukaan tule vahingossa liian lihaksikkaaksi.

Joku jumppa (jossa ei siis kunnolla edes hengästy)  tai kävely ei sovi tehokkaaksi liikunnaksi kuin vanhuksille. Normaali ihminen tarvitsee keholleen kunnollista rasitusta pysyäkseen kunnossa.

[/quote]

Minä ainakin olen käynyt selkäkipuja hoitaakseni, fysioterapeutti teki minulle ohjelman missä oli paljon vartalon kiertoliikkeitä pienillä painoilla. Ylipäätään fyssari on suositellut mieluummin bodypumpin tyylistä lihaskestävyyttä kehittävää liikuntaa kuin salitreeniä isoilla painoilla (kokemusta on myös siitä). Enkä ymmärtä tuota jumppien väheksymistä ollenkaan, ei kaikki tähtää lihasmassan lisäämiseen. 

Vierailija
56/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oletko oikeasti noin yksinkertainen? Lihaskunnostaan voi pitää huolta ilmankin, että heittää sadoittain malmia tankoon. Melko vähäkin jo riittää siihen, että lihakset pysyvät kunnossa. Joillakin vain se on tavoitteena.

Tässä sulle vähän faktaa: 1) Kaikille se sali ei ole ainoa liikunnallinen harrastus. Jotkut käyvät salilla vain lisänä muille, rankemmille, treeneilleen 2) Osalla ihmisistä on esim. vammoja, joiden takia ei VOI treenata liian isoilla painoilla. Treenistä on silti hyötyä sille vammautuneille rajalle.

Et voi mitenkään tietää jostain kevyesti treenaavasta ihmisestä mikä juuri hänen tilanteensa on. Ei ne ihmiset ole siellä "haaskaamassa" aikaa, vaan täyttämässä niitä omia yksilöllisiä tavoitteitaan, joita sinä et tiedä.

Vierailija
57/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:15"]

[/quote]

Oletko oikeasti noin yksinkertainen? Lihaskunnostaan voi pitää huolta ilmankin, että heittää sadoittain malmia tankoon. Melko vähäkin jo riittää siihen, että lihakset pysyvät kunnossa. Joillakin vain se on tavoitteena.

Tässä sulle vähän faktaa: 1) Kaikille se sali ei ole ainoa liikunnallinen harrastus. Jotkut käyvät salilla vain lisänä muille, rankemmille, treeneilleen 2) Osalla ihmisistä on esim. vammoja, joiden takia ei VOI treenata liian isoilla painoilla. Treenistä on silti hyötyä sille vammautuneille rajalle.

Et voi mitenkään tietää jostain kevyesti treenaavasta ihmisestä mikä juuri hänen tilanteensa on. Ei ne ihmiset ole siellä "haaskaamassa" aikaa, vaan täyttämässä niitä omia yksilöllisiä tavoitteitaan, joita sinä et tiedä.

[/quote]

Lihaskunnostaan ei voi pitää huolta ilman että rasittaa lihaksistoa kunnolla. Joku kilon-kahden painojen heiluttelu, mitä suurin osa naisista salilla harrastaa, ei vaikuta lihaskuntoon millään tavalla. Näkeehän sen jo naamasta, rasittaako sarja kroppaa vai ei? Tämä on ylipäätään painoharjoittelun idea, jos ei sitä tajua niin kannattaa mielummin mennä vaikka uimaan, paljon tehokkaampaa kuin minipainoilla touhuaminen. Joillakin voi olla vammoja ja muuta, mutta tuskinpa kaikilla sentään.

Vierailija
58/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

:D Fitnesshömpötyksen uhri tässä meillä.

Vierailija
59/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:09"]

Aloitettiin miehen kanssa samaan aikaan salitreenit, samoilla painoilla, vuorotellen samoissa laitteissa. Vuoden kuluttua miehellä hienot hauikset sun muut ja itsellä, no jonkinlaista edistymistä, muttei hirvittävän ihmeellistä lihaserottuvuutta. Sellasta se on, miehillä on testosteronia, ei sille mitään voi.

[/quote]

Kyllä voi. Argumenttisi on invalidi.

http://www.iltalehti.fi/urheilu/2015042919600992_ur.shtml
[/quote]

Katsopa tuon painoisten miesten tuloksia kisoissa.

Vierailija
60/67 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se natsisika, ansaitset inhimillisemmän miehen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi