Koko Suomi leipoo 2022
Uusi kausi alkoi. Kivaa. Ekan jakson perusteella sanoisin, että taitavia kilpailijoita kisassa. Mutta tuomarit ois voinu vaihtaa tälle kaudelle.
Kommentit (687)
Vierailija kirjoitti:
Juomapeli: ota huikka aina kun tuomari Markus sanoo "hiinä ja hiinä" tai "löytyypi täältä".
Tai jompi kumpi tuomareista sanoo; kiitos munkin puolesta
Ällötti, kun yksi leipuri laittoi veitsellä voita kulhoon, auttoi sormella ja jokaisen veitsellisen jälkeen pyyhki sormensa essuun. Hyi helevata. Siis tämä sormen pyyhintä ei kyllä normaalia.
Tuli mieleen, että varmaan pyyhkii nenänsäkin essuun, jos tuntuu, että tippuu.
Näinhän vanhat mummot aikoinaan tekivät, pyyhkivät essulla lasten nenät touhujensa keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Aina pitää olla h.omo joka ikisessä ohjelmassa. Tosin l.esboja ei ole tainnut olla. Nyyh...
Minusta tyhmää vedota tähän siinä mielessä, että se riittää, että ihminen on kiinnostunut leivonnasta. Ei tämä ole mikään kisa johon osallistuakseen pitää olla tietynlainen. Onhan siellä monia naisia ja ovat eri-ikäisiä. Sitten muutamia miehiä joista yksi nyt sitten oli homo joten ihme jos joku jaksaa tästäkin valittaa.
Muuten olen monien viesteissä toistuvasta jutusta samaa mieltä eli taso on melko huono. Jotain "mokkapaloja" sekä kuin lapsen tekemiä muumikeksejä. Tuomarit sanoivat vielä niiden muumi aiheisten jälkeen, että tämän kauden taso on parasta mitä on tässä ohjelmassa ikinä ollut. Mietin vaan, että jos tämä on paras taso ikinä niin mitä se huonoin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina pitää olla h.omo joka ikisessä ohjelmassa. Tosin l.esboja ei ole tainnut olla. Nyyh...
Minusta tyhmää vedota tähän siinä mielessä, että se riittää, että ihminen on kiinnostunut leivonnasta. Ei tämä ole mikään kisa johon osallistuakseen pitää olla tietynlainen. Onhan siellä monia naisia ja ovat eri-ikäisiä. Sitten muutamia miehiä joista yksi nyt sitten oli homo joten ihme jos joku jaksaa tästäkin valittaa.
Muuten olen monien viesteissä toistuvasta jutusta samaa mieltä eli taso on melko huono. Jotain "mokkapaloja" sekä kuin lapsen tekemiä muumikeksejä. Tuomarit sanoivat vielä niiden muumi aiheisten jälkeen, että tämän kauden taso on parasta mitä on tässä ohjelmassa ikinä ollut. Mietin vaan, että jos tämä on paras taso ikinä niin mitä se huonoin on ollut.
Minä olen sitä mieltä, että näin kamalaa rääppimistä ei ole ikinä ennen ollut, ainakaan näin, että koko ryhmä on kuin ensi kertaa leipomassa. Eilen ainakin tämä mokkapala - muumikeksi jakso oli tätä tasoa.
Ei missään nimessä parhaat ikinä, päinvastoin surkeita räpistelijöitä, missä tosi hyät?
Miksi se nuori mies joutui pois vaikka yhdellä naisella oli alakoulutasoiset muumikeksit?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se nuori mies joutui pois vaikka yhdellä naisella oli alakoulutasoiset muumikeksit?
Varmaan siksi, että tämä nainen (silmälasipäinen en muista nimeä) voitti sen mokkapala tehtävän ennen niiden muumijuttujen tekoa. Sen vuoksi varmaan katsoivat ne keksit läpi sormien. Kyllä ihmeellistä heittelyä tasoissa. Minustakaan Stefan ei ehkä olisi saanut vielä tippua. Oli huonompiakin.
Näin ammattilaisen silmin, mielestäni taso on erinomainen. Kyseessä on kotileipurit, aikarajoitteet, kilpailupaine, uusi keittiö/olosuhde, tuntemattomat laitteet ja sään tuomat haasteet (ja ymmärtääkseni nämä tulee formaatista, siitä on turha kitistä). Näiden lisäksi kamerat seuraa koko ajan, tuomarit ja juontaja kyselee.
Jos jossakin komponetissa (leivonnaisen osassa) tulee haasteita, se vaikuttaa koko tekemiseen. On vain yritettävä selvitä ja tehtävä ratkaisu parhaalla mahdollisella tavalla.
Harva ammattilainenkaan olisi tehnyt noin kauniita Muumi-pikkuleipiä tuossa ajassa ja paineessa.
Katsoin kesällä ohjelman. Elisa voitti.
Apua mikä tuuli tuolla teltassa käy sämpyjaksossa! Ei ihme, ettei kohoa leipomukset
Pitää muistaa, että valtaosa kansasta ei halua osallistua reality-ohjelmiin tai saada osakseen julkisuutta. Siksi tässä ohjelmassa näkyvä "parhaimmisto" on valikoitu osa siitä pienestä osallistujajoukosta, joka on halunnut telkkariin. Ne kaikkein osaavimmat kotileipurit eivät ole hakeneet ohjelmaan. Sama juttu kun ihmetellään missä on ne kauniit ja tasokkaat nuoret naiset Miss Suomi -kisoista, kun tuntuu, että kauniimpia tulee päivittäin kadulla vastaan. Ei ne kauneimmat lähde kisoihin.
Hienoja muumikeksejä tekivät suurin osa. Oikein taitavaa sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vähäpuheisempi tuomari ylisti Lahen tornia. Miksi. Ekaluokkalaisen teelmältä näytti.
Missä sijaitsee mainitsemasi Lahe jonka torneja ylistettiin? Onko niin d-kirjain vaikeaa löytää, vai missä vika? Itse näin Lahdessa syntyneenä kuulostaa pahalta korvaan kun joku kertoo asuvansa lahessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähäpuheisempi tuomari ylisti Lahen tornia. Miksi. Ekaluokkalaisen teelmältä näytti.
Missä sijaitsee mainitsemasi Lahe jonka torneja ylistettiin? Onko niin d-kirjain vaikeaa löytää, vai missä vika? Itse näin Lahdessa syntyneenä kuulostaa pahalta korvaan kun joku kertoo asuvansa lahessa.
Eiks lahtelaiset itse nimenomaan sano asuvansa Lahessa?
Ja sit joku valitti kiintiöhomoista, mulla käsitys että se tatskakundikin on?
Tekikö ne mokkapaloja? Leivontakilpailussa.
Vierailija kirjoitti:
Tekikö ne mokkapaloja? Leivontakilpailussa.
Mokkapalat 2.0, jotain uutta innovaatiota piti olla.
Tosi hyvännäköisiä oli ne mokkapalat. Mausta en tiedä, mutta reseptit kai on netissä.
Nykyään kun sanotaan, että tykkään leipoa, tarkoitetaan Ilmeisesti, että tekee niitä iänikuisia korkeita kakkuja joita on instagram pullollaan! Muuta ei sitten osata leipoa ainakin tämän ohjelman perusteella siltä näyttää.
Joskus kun on kilpailijana ollut vanhempia ihmisiä, he ovat osanneet ihan perusleivonnaiset , joita nuoremmat eivät näköjään ole koskaan tehneet. Luulisi, jos tulee tuollaiseen ohjelmaan, että harjoittelee ainakin ne ihan perusleivonnaiset jos ei jo osaa.
Kokenut leipoja ei tee täytekakkupohjan sijasta mutakakkua johon laittaa kovan kuorrutteen. Tottakai se mutakakku siellä sisällä läsähtää litteäksi. Tai veneitä jotka eivät ole veneen mallisia vaan cupcakes. Eikä läsähtäneitä tuulihattuja, jotka täytetään sivuhalkiosta eikä pursoteta pohjasta ja joiden sitten pitäisi olla sammaloituneita kiviä. Mielestäni taso ei kyllä ole korkea
Mä kattelin eilen tuon muumikeksijakson. Mä olen kädentaidoiltani ihan surkea, mutta osa niistä oli kyllä sellaisia, että minultakin onnistuisi. Montako tuntia siihen keksien tekoon oli? Toki taikinen jähmettyminen vie aikansa, mutta jos valitsee taikinan mitä ei tarvitse kylmettää, niin pellillisen ihan hyvänmakuisia keksejä saa tehtyä nopeastikin tuolla koristelutasolla. Brittien ohjelmassa kyllä tuota tasoa ei katsottaisi hyvänä.
Joo, minusta kanssa tuntuu, että aika moni leipoo vain kakkuja, mikä on just helppo tehdä muuten, mutta hieno koristelu on vaativaa. Mutta kun pitäisi saada makua ja näköä muuhunkin, tulee haasteita.
Juomapeli: ota huikka aina kun tuomari Markus sanoo "hiinä ja hiinä" tai "löytyypi täältä".