Keski-ikäiset naiset pahimpia etuilijoita kauppajonossa
Yleensä aina sanon samantien jos minua etuillaan kauppajonossa tms vastaavassa tilanteessa. Äsken olin lapsen kanssa rattailla Tikkurilassa ostoksilla ja keski-ikäinen nainen etuili röyhkeästi. En tiedä miksi en sanonut siihen mitään, vaikka yleensä on tapanani huomauttaa. Nyt vain sitten vaihdoin jonoa viereiseen ja sanoin kuuluvasti lapselle että "vaihdetaanpa viereiseen jonoon kun rouva noin törkeästi etuili". Oikein harmittaa etten koputtanut olalle ja sanonut tälle henkilölle suoraan. Olisi pitänyt. Mitä te muut teette vastaavissa tilanteissa ja mikä ihmisryhmä mielestänne on pahin etuilijaporukka?
Kommentit (45)
Mä en edes muista, koska olisin edes viimeksi nähnyt mitään kiilaamistilannetta, oletin, ettei kukaan enää kiilaa. Lintisillä joskus Jasmine-Nicot kyllä yrittää etuilla, mutta niille vaan pitää sanoa selkeästi, että jonon hännille...
t. keski-ikäinen nainen, en kiilaa, enkä ole mikään itseilkimys muutenkaan :)
Minulla on sitten varmaan käynyt tuuri elämässä. Olen viisikymppinen, enkä ole ikinä tavannut yhtään etuilijaa. Kukaan ei ole koskaan yrittänyt ohittaa minua jonossa. Joskus olen itse päästänyt jonkun ohitseni, jos hänellä on vain pari tavaraa ja minulla täysi kärry.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä. [/quote]Ai keski-ikäiset naiset? Esim. sotaveteraaneista ymmärtäisin tuon vastauksen, en noista sikamaisista harpuista. N28
[/quote]
No vittu harppu olet itsekin ja hetken päästä keski-ikäinenkin. Muista sitten olla etuilematta, urpo.
[/quote]Ja näin piti mennä henkilökohtaisuuksiin. Osuiko pahastikin?
[/quote]Harput ei tykkää, lopeta vaan vastaanpaneminen kun ei ne kuitenkaan tajua.
Etuilua on onneksi vähän. Mutta vaatekaupassa on joskus joku yrittänyt keksiä oman jonon... toisella kertaa oli kyse kahdesta teinistä, joille myyjä huomautti. Toisella kertaa parikymppisestä pariskunnasta, jolle minä huomautin, että tämä jono jonottaa molemmille kassoille (mokomat olivat kyllä olleet siinä jonossa alunperin, mutta kun jonotus kesti pitkään, ajattelivat etuilla). Keski-ikäisiä tätejä en ole nähnyt etuilemassa.
Ruokakaupassa joskus joku vähän kärkkäästi oikaisee kassajonon hänniltä ohi, kun myyjä tulee avaamaan uuden kassan.
Itse päästän mielelläni ruokakaupassa jonkun kiireisen ohi, jos itselläni on perheen viikko-ostot kärryssä (eli iso lasti) ja takana on joku kiireinen yhden tai kahden tuotteen kanssa .En siis ole joustamaton, mutta röyhkeys tietysti ärsyttää.
t. Itse keski-ikäinen harppu
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:33"]Keski-ikäiset naiset nyt muutenkin on pahimpia. Etuilevat, eivät kunnioita suojateitä...
[/quote]Kuuluukohan tuo vaihdevuosioireisiin? Tuntuu, että kaikista keski-ikäisistä naisista tulee tuollaisia. Kai se on itselläkin aikanaan edessä...
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:41"] [quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä. [/quote]Ai keski-ikäiset naiset? Esim. sotaveteraaneista ymmärtäisin tuon vastauksen, en noista sikamaisista harpuista. N28 [/quote] No vittu harppu olet itsekin ja hetken päästä keski-ikäinenkin. Muista sitten olla etuilematta, urpo. [/quote]Ja näin piti mennä henkilökohtaisuuksiin. Osuiko pahastikin?
[/quote]
Mitä henkilökohtaista siinä on että toteaa että olet itsekin kohta keski-ikäinen. Inhoan tuota keski-ikäisten naisten dissaamista ja harpuksi haukkumista ja varsinkin kaltaisiltasi tyhmiltä naisilta, jotka luulevat pysyvänsä nuorina koko loppuelämänsä. Kun se keski-ikäisyys on itselläsi edessä ihan jokusen vuoden päästä, elämä menee supernopeaa ja nuoruus on sullakin jo takana.
Joo kolahti. Olen jo varhais keski-ikäinen, 35, mutta en vaan kohtelen kanssaihmisiä ihan kauniisti kaupassa ja jonoissa.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:41"] [quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä. [/quote]Ai keski-ikäiset naiset? Esim. sotaveteraaneista ymmärtäisin tuon vastauksen, en noista sikamaisista harpuista. N28 [/quote] No vittu harppu olet itsekin ja hetken päästä keski-ikäinenkin. Muista sitten olla etuilematta, urpo. [/quote]Ja näin piti mennä henkilökohtaisuuksiin. Osuiko pahastikin? [/quote]Harput ei tykkää, lopeta vaan vastaanpaneminen kun ei ne kuitenkaan tajua.
[/quote]
Itse olet harppu myös.
No täällä yksi keski-ikäinen harppu, jota ei haittaa etuilijat, mulla on aikaa.
Ja usein väistelenkin jonoja ja odotan pientä taukoa kassajonossa, niin on mukavampi lastata viikon ostokset, kun ei kukaan hengitä niskaan ja lappaa omiaan hihnalle ennen kuin olen omani saanut, (vaikka tavallaan se on jonkin sortin etuilua sekin kai), ja edellinen saa omansa pakattua.
Ja usein päästän myös edelle, niin miehiä, naisia kuin lapsiakin.
Mutta kyllä minä niin mieleni pahoitin tästä harputtelusta, etten taida enää noin 28-vuotiaita tulevia harppuja päästää edelle.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:41"] [quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä. [/quote]Ai keski-ikäiset naiset? Esim. sotaveteraaneista ymmärtäisin tuon vastauksen, en noista sikamaisista harpuista. N28 [/quote] No vittu harppu olet itsekin ja hetken päästä keski-ikäinenkin. Muista sitten olla etuilematta, urpo. [/quote]Ja näin piti mennä henkilökohtaisuuksiin. Osuiko pahastikin?
[/quote]
Mitä henkilökohtaista siinä on että toteaa että olet itsekin kohta keski-ikäinen. Inhoan tuota keski-ikäisten naisten dissaamista ja harpuksi haukkumista ja varsinkin kaltaisiltasi tyhmiltä naisilta, jotka luulevat pysyvänsä nuorina koko loppuelämänsä.
...
Joo kolahti. Olen jo varhais keski-ikäinen, 35,
[/quote]Tuo urpoksi haukkuminen esimerkiksi, se ei mennyt mielestäsi henkilökohtaisuuksiin? Toiseksi, kai nyt jokainen tajuaa vanhenevansa, voi herranjestas :D Ja sinä oletkin niin paljon vanhempi...Kolmanneksi, mikä ihmeen varhaiskeski-ikäinen?
Vastaavassa tilateessa itse sanon kovalla ja kuuluvalla äänellä:- "Rouva on hyvä vaan ja etuilee, eihän mulla tässä mikään kiire ollutkaan!" On muuten aina toiminut (mulla on kantava ja selkeä ääni, vaikken huuda).
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:46"] [quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:41"] [quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä. [/quote]Ai keski-ikäiset naiset? Esim. sotaveteraaneista ymmärtäisin tuon vastauksen, en noista sikamaisista harpuista. N28 [/quote] No vittu harppu olet itsekin ja hetken päästä keski-ikäinenkin. Muista sitten olla etuilematta, urpo. [/quote]Ja näin piti mennä henkilökohtaisuuksiin. Osuiko pahastikin? [/quote] Mitä henkilökohtaista siinä on että toteaa että olet itsekin kohta keski-ikäinen. Inhoan tuota keski-ikäisten naisten dissaamista ja harpuksi haukkumista ja varsinkin kaltaisiltasi tyhmiltä naisilta, jotka luulevat pysyvänsä nuorina koko loppuelämänsä. ... Joo kolahti. Olen jo varhais keski-ikäinen, 35, [/quote]Tuo urpoksi haukkuminen esimerkiksi, se ei mennyt mielestäsi henkilökohtaisuuksiin? Toiseksi, kai nyt jokainen tajuaa vanhenevansa, voi herranjestas :D Ja sinä oletkin niin paljon vanhempi...Kolmanneksi, mikä ihmeen varhaiskeski-ikäinen?
[/quote]
No urpoksi haukkuminen joo oli ehkä asiatonta, mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Itsepä aloitit harpuiksi haukkumisen. Ja se kolahti, koska en halua tulla leimatuksi joksikin harpuksi vain sen takia että olen keski-ikäinen ihan ilman omaa syytäni. Ja sama kohtalo se on sinullakin. Ja varhaiskeski-ikäinen olen, mikä siinä nyt on niin ihmeellistä? En kolmevitosena ole enää mitään nuorisoakaan.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä.
[/quote] Taidat olla sellainen keski ikäinen etuilija? Osuinko oikeaan?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä.
[/quote]Ai keski-ikäiset naiset? Esim. sotaveteraaneista ymmärtäisin tuon vastauksen, en noista sikamaisista harpuista.
N28
[/quote]
Hehee, pari vuotta kuule niin olet itsekin keski-ikäinen harppu. Eiks oo kivaa? :P
Pakko minunkin ihmetellä tuota varhais keski-ikäistä. Onko typerämpää kuultu... Eihän se nyt niin mene, että nuoresta hypätään suoraan keski-ikään. Eikö siinä voi olla ihan tavallinen aikuinen välissä? Itse olen 39 enkä tosiaankaan mikään varhainen keski-ikäinen!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:01"]
Ja usein väistelenkin jonoja ja odotan pientä taukoa kassajonossa, niin on mukavampi lastata viikon ostokset, kun ei kukaan hengitä niskaan ja lappaa omiaan hihnalle ennen kuin olen omani saanut, (vaikka tavallaan se on jonkin sortin etuilua sekin kai), ja edellinen saa omansa pakattua.
Mutta kyllä minä niin mieleni pahoitin tästä harputtelusta, etten taida enää noin 28-vuotiaita tulevia harppuja päästää edelle.
[/quote]
Vaan pari hassua vuotta ja tuo on itsekin harppu. Toivottavasti muistaa sen sitten :)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:01"]
[/quote]
Vaan pari hassua vuotta ja tuo on itsekin harppu. Toivottavasti muistaa sen sitten :)
[/quote]Ai muistaa alkaa etuilemaan?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:13"]
Pakko minunkin ihmetellä tuota varhais keski-ikäistä. Onko typerämpää kuultu... Eihän se nyt niin mene, että nuoresta hypätään suoraan keski-ikään. Eikö siinä voi olla ihan tavallinen aikuinen välissä? Itse olen 39 enkä tosiaankaan mikään varhainen keski-ikäinen!
[/quote]
Joo et tosiaan ole mikään varhaiskeski-ikäinen enää, olet jo ihan keski-ikäinen. Nekin ovat ihan tavallisia aikuisia :)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:13"]
[/quote]
Hassua tämä nykyaika. Nelikymppinen ihminen väittää ettei ole keski-ikäinen. Kyllä sinä olet keski-ikäinen 39-vuotiaana, ja et mikään varhaiskeski-ikäinen, se on totta vaan ihan keski-ikäinen 39-vuotiaana. Meillä töissä tilastoidaan kaikki 35-vuotta täyttäneet keski-ikäisiksi. Ja keski-ikäinen ei tarkoita ettei olisi ihan vaan tavallinen aikuinen. Eikä silloin olla harppujakaan :)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä. [/quote]Ai keski-ikäiset naiset? Esim. sotaveteraaneista ymmärtäisin tuon vastauksen, en noista sikamaisista harpuista. N28
[/quote]
10 vuoden kuluttua olet myös itse sikamainen harppu...
[/quote] ..tai 30...
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:41"]
[/quote]
No vittu harppu olet itsekin ja hetken päästä keski-ikäinenkin. Muista sitten olla etuilematta, urpo.
[/quote]Ja näin piti mennä henkilökohtaisuuksiin. Osuiko pahastikin?