Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset naiset pahimpia etuilijoita kauppajonossa

Vierailija
04.05.2015 |

Yleensä aina sanon samantien jos minua etuillaan kauppajonossa tms vastaavassa tilanteessa. Äsken olin lapsen kanssa rattailla Tikkurilassa ostoksilla ja keski-ikäinen nainen etuili röyhkeästi. En tiedä miksi en sanonut siihen mitään, vaikka yleensä on tapanani huomauttaa. Nyt vain sitten vaihdoin jonoa viereiseen ja sanoin kuuluvasti lapselle että "vaihdetaanpa viereiseen jonoon kun rouva noin törkeästi etuili". Oikein harmittaa etten koputtanut olalle ja sanonut tälle henkilölle suoraan. Olisi pitänyt. Mitä te muut teette vastaavissa tilanteissa ja mikä ihmisryhmä mielestänne on pahin etuilijaporukka?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 17:13"]

Pakko minunkin ihmetellä tuota varhais keski-ikäistä. Onko typerämpää kuultu... Eihän se nyt niin mene, että nuoresta hypätään suoraan keski-ikään. Eikö siinä voi olla ihan tavallinen aikuinen välissä? Itse olen 39 enkä tosiaankaan mikään varhainen keski-ikäinen!

[/quote]

Joo et tosiaan ole mikään varhaiskeski-ikäinen enää, olet jo ihan keski-ikäinen. Nekin ovat ihan tavallisia aikuisia :)
[/quote]Eikös keski-ikä ala nelivitosena?

Vierailija
2/45 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä hammaslääkärillä mummeli ohitti minut jonossa. kassaneiti katsoi minuun päin ja mummeli ilmoittaa "haluaisin nyt maksaa". todennäköisesti aina tottunut saamaan kaiken mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:35"]En ole tavannut etuilijoita pitkään aikaan missään. Lienevät kuolleet sukupuuttoon. Nykyään kaikki vaan jonottaa nöyrästi ja apaattisesti. Vanhat mummut on mielestäni kovimpia etuilijoita yleensä mutta sen heille voin sallia, sillä eihän heillä enä paljon ole aikaakaan jäljellä.
[/quote]

Kerran pienessä kaupassa mummo etuili,ja olin aivan selkeästi jonossa. Tunki lähemmäs niin jouduin perääntymään. Sitten mummo kääntyi suuntaani, katsoi ostoksiani ja sanoi, että kun minulla on niin vähän ostoksia niin päästää minut ohitseen. Hämmentyneenä siirryin takaisin mummon eteen, enkä osannut sanoi,kuin öööööh, kiitos. :D

Vierailija
4/45 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tavannut pahimmat etuilijat seurakunnan vappumyyjäisissä. Ne olivat kaikki eläkeäismummoja, joiden piti saada sitä "oikeaa simaa" ennenkuin loppuu. En toista kertaa siihen tapahtumaan erehdy. Itse olen keski-ikäinen nainen myös ja kerran olen todistanut todella törkeää etuilua tällaisen taholta. Se oli rautatieasemalla juuri ennen junanlähtöä, oli ruuhkaa ja tämä meni röyhkeästi ilman numeroa muiden edestä, koska hänellä oli kiire junaan. Itse en ollut siihen junaan menossa, joten päätin, että otan numeron vasta sitten kun junaan menijät ovat saaneet lippunsa ostettua. Virkalijan olisi pitänyt olla tuossa kylmänä ja sanoa, että vuoronumerolla kiitos, mutta antoi etuilla. Kyllä aloittajan sanoma pitää paikkansa, mutta lisäisin, että ne ovata sellaisia "ladytyypin" naisia, jotka ovat mielestään etuoikeutettuja. Ne, joilla on jakkupuku, korkkarit ja lierihattu päässä. Emme me eccot-farkut-neule tyypit. 

Vierailija
5/45 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset naiset ovat myös pahimpia kuskeja. Etuilevat myös liikenteessä, eivät osaa väistää jne...

Vierailija
6/45 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:33"]Keski-ikäiset naiset nyt muutenkin on pahimpia. Etuilevat, eivät kunnioita suojateitä...
[/quote]

Ja mä vielä noitten lisäks pörrään nurkilla viritetyllä mopolla pikku sidukassa... Ihanaa olla keski-ikäinen nainen :)

Vierailija
7/45 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää Espanjassa, Italiassa tai Ranskassa ja kertokaapa sitten, etuillaanko siellä. Voin etukäteen valistaa, että kyllä. Jos joku vanhus haluaa etuilla niin harvoin minun elämäni on muutamasta minuutista kiinni. Niin ja olen töissä käyvä keski-ikäinen. 36 v.

Vierailija
8/45 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]

Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä.

[/quote]

No me nuoremmat pidämme tätä maata pystyssä tällä hetkellä. Mitä saamme siitä hyvästä?

[/quote]

mä luulin tota vitsiksi....ei kande ottaa hernettä nenään ihan kaikesta. Ei se jälleenrakentaminen ihan kaikkeen etuoikeuta. Se on kyl tärkeää...oikeesti. Mut jonoihin mielialansa menettäminen...ei kannata. Joskus voi katella, että oho mikäs tätsä se siinä....Miten erilailla ihmiset oikeesti voikaan toimia. Olla kärpäsenä katossa.

Tai huudella tai kommentoida lapselle, että nyt toi täti kiilaa ...mennäänpä muualle.

onhan noi aika hupaisia tapahtumia...vaikka sillä hetkellä jurppiii oikein kunnolla.

oon itsekin kommentoinut lapselle joskus noin. Ja onhan sekin aika hupaisaa.näin kauempaa katsottuna...niinkuin se korvat ja silmät kiinni jurottava kiilari on myös. Tuleekohan kiilaamalla hyvä mieli, kun se saa etuilla? Tai kun se yrittää etuilla?

Vierailija
9/45 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:23"]

Yleensä aina sanon samantien jos minua etuillaan kauppajonossa tms vastaavassa tilanteessa. Äsken olin lapsen kanssa rattailla Tikkurilassa ostoksilla ja keski-ikäinen nainen etuili röyhkeästi. En tiedä miksi en sanonut siihen mitään, vaikka yleensä on tapanani huomauttaa. Nyt vain sitten vaihdoin jonoa viereiseen ja sanoin kuuluvasti lapselle että "vaihdetaanpa viereiseen jonoon kun rouva noin törkeästi etuili". Oikein harmittaa etten koputtanut olalle ja sanonut tälle henkilölle suoraan. Olisi pitänyt. Mitä te muut teette vastaavissa tilanteissa ja mikä ihmisryhmä mielestänne on pahin etuilijaporukka?

[/quote]

Yleisellä tasolla:

Suomalaiset ovat huonoja jonottajia, johtuu varmaan siitä että meitä on vähän isolla alueella ja pidämme muita ihmisiä vihollisina tai vähintäänkin uhkana. Kiilaavista keski-ikäisitä, nuorista, vanhoista naisista ja miehistä selviää parhaiten väistämällä, hymyilemällä ja sanomalla "Olkaa, hyvä, menkää vain". Kun etuilija saa kohteliaisuutta osakseen häntä alkaa hävettää ja harmittaa. Minulla taas stressi vähenee kun annan  toiselle tilaa. 

Kun joskus takanani kassajonossa seisoo ihminen, jolla on 1-2 tavaraa ja minulla on kärryllinen, kehotan häntä menemään ensin. Minusta se kuuluu kohteliaisiin tapoihin. En tietenkään aina tee niin, mutta voin niin tehdä jos huvittaa. 

Helsingissä metrossa ja ratikoissa kaiken ikäiset tunkevat sisään ja ulos miten sattuu, vaikka normaali, elämää helpottava sääntö on: ensin ulos, sitten sisään. Omalta oikealta kuljetaan. Suojatien yli mennään myös omalta oikealta, rullaportaissa seistään oikealla (Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne). 

Eniten ottaa päähän se, että nuoret eivåt ota muita huomioon liikennevälineissä: seistään iso reppu selässä ja tönitään sillä muita, ei anneta lastenvaunuille + vanhemmalle tilaa, ei anneta paikkaa vanhukselle, huonosti liikkuvalle, raskaita kasseja kantavalle. Vaikka se penkillä rönöttävä olisi teinikin ja puberteetti on raskasta aikaa, niin vähän voisi seurata mitä ympäristössä tapahtuu ja toimia sen mukaan. 

Olen tavannut hyvää, muiden huomioonottamisen kulttuuria tiiviisti asutuissa maissa. Meillä tämä tuskin muuttuu: meitä on liian vähän jotta oppisimme ottamaan muita huomioon. 

Vierailija
10/45 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sattui kerran niin, että menin kassajonoon ja olin juuri alkamassa asettaa tavaroita hihnalle, kun vihainen nainen juoksee luokseni huutaen "ME OLTIIN TÄSSÄ JONOSSA ENSIN!!MITÄ SÄ ETUILET!!" Hänellä oli mukanaan lapsi ja äiti näytti likaiselta ja vittuuntuneelta.
Olivat kauempana näpläämässä vielä jotain tarjouskoreja.. jäi paha mieli, kun en oikeasti nähnyt heitä vaikka katsoin missä jono on. Pyysin anteeksi ja selitin tilanteen, mutta vastaukseksi tuli VITTUPERKELE. :(

Vierailija
11/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina. Useimmiten hymyilen, "anteeksi me oltiin tässä jonossa", "tuolla on jonon pää". Jos ei siirry, toistan ilman anteeksipyytelyä.
Aina ovat siirtyneet.

Vierailija
12/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat etuilijat on venäläiset. Ei toki kaikki. He eivät siirry, vaikka kaikilla osaamillaan kielillä kohteliaasti sanoisi. Eli ei kannata.
-2-

Vierailija
13/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset naiset nyt muutenkin on pahimpia. Etuilevat, eivät kunnioita suojateitä...

Vierailija
14/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut etuilijoita pitkään aikaan missään. Lienevät kuolleet sukupuuttoon. Nykyään kaikki vaan jonottaa nöyrästi ja apaattisesti. Vanhat mummut on mielestäni kovimpia etuilijoita yleensä mutta sen heille voin sallia, sillä eihän heillä enä paljon ole aikaakaan jäljellä.

Vierailija
15/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut yhtään etuilijaa vastaan vuosiin, ehkä 10 vuoteen. Ja asun isossa kaupungissa.

Vierailija
16/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä.

Vierailija
17/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä.
[/quote]Ai keski-ikäiset naiset? Esim. sotaveteraaneista ymmärtäisin tuon vastauksen, en noista sikamaisista harpuista.
N28

Vierailija
18/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]

[/quote]

No me nuoremmat pidämme tätä maata pystyssä tällä hetkellä. Mitä saamme siitä hyvästä?

Vierailija
19/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä. [/quote]Ai keski-ikäiset naiset? Esim. sotaveteraaneista ymmärtäisin tuon vastauksen, en noista sikamaisista harpuista. N28

[/quote]

10 vuoden kuluttua olet myös itse sikamainen harppu...

Vierailija
20/45 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:39"]Mielestäni heillä on oikeus hieman etuilla, koska ovat kuitenkin rakentaneet tämän maan jotta nuoremmatkin voisivat lissääntyä. [/quote]Ai keski-ikäiset naiset? Esim. sotaveteraaneista ymmärtäisin tuon vastauksen, en noista sikamaisista harpuista. N28

[/quote]

No vittu harppu olet itsekin ja hetken päästä keski-ikäinenkin. Muista sitten olla etuilematta, urpo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi