Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole vegetaristi?

Vierailija
03.05.2015 |

Jos olet tietoinen siitä, miten tehotuotanto
a) saastuttaa aivan tajuttomasti
ja
b) kaltoinkohtelee eläimiä hirveällä tavalla eikä tarjoa niille muuta kuin kärsimyksentäyteisen elämän,
Miksi yhä syöt lihaa?
Miksi kissan tappaminen on hirveää, mutta tuhansien sikojen, lehmien ja kanojen kiduttaminen on ihan sama?
En edes odota hyviä perusteluita.

Kommentit (273)

Vierailija
41/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on luonnostaan sekasyöjä. Lihan tehotuotannon epäeettisyys on eri asia ja tehotuotanto pitäisikin lopettaa.

Vierailija
42/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:16"]Sen takia ettei ole naista laittamassa kasvisruokaa. [/quote] Ja sitäkö ei voi miehet tehdä?

[/quote]

En jaksa itse vaivautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:08"]En ole vegetaristi tai vegaani, koska pidän lihasta, se on maukasta ja täyttävää. Samoin juon maitoa, koska se on hyvää ja kananmunat samoin. Kananmunista saa myös tarpeellisia vitamiineja. Aaahh, alkoi tekemään mieli grillikylkeä.... [/quote] Eli oman hedonismisi takia olet valmis tukemaan eläinten rääkkäystä? Etkä varmasti tuomitse ketään lemmikkiään kaltoin kohtelevaa, koska sinäkin syydät rahaa samaan tarkoitukseen? Ja sulle on ok se miten paljon tehotuotanto on osallisena ilmastonmuutokseen? Jos vastasit noihin kyllä, niin siinähän syöt.

[/quote]

Ajattelusi on melko mustavalkoista ja suppeakatseista. Sinulla on siihen oikeus. Maailmassa on monenlaisia mielipiteitä.

Vierailija
44/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa.

Vierailija
45/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:17"]Liha on hyvää, samoin jäätelö on hyvää. Karjanlannalla voidaan lannoittaa maata ja mahdollistaa kasvien kasvaminen. Jos ei olisi lannoitteita, pitäisi siirtyä vuoroviljelyyn, jossa ruuantuotanto supistuisi valtavasti.

Lisäksi soija vaikuttaa hormonitasapainoon. En suostu syömään sitä.

Teurastettava sika huutaa äänellä, jonka kuulemme. Porkkanan huutoa ei kuule, mutta samanlainen elollinen olento se on kuin sikakin.
[/quote]

Sika on ajatteleva, persoonan omaava olento, joka tuntee kipua yhtälailla kuin ihminenkin. Oletpa hölmö, jos voit sitä verrata porkkanaan.
En sano, etteikö lihaa saisi syödä - ongelma on siinä, miten ne siat elävät ennen kuolemaansa.
Porkkana sentään saa elää lajilleen ominaisesti, jos lähdetään tähän kaiken elollisen humanisointiin.

Vierailija
46/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mieluummin annan kanin ruuat kaneille j ite syön jotain muuta. Kuten vaikkapa possua ja ammua.
Jos se sua itkettää, niin sehän on ihan sun henkilökohtainen migreenis. Ei mun.
Mä en paasaa sulle sun ruuistas, millä oikeudella sä siis paasaat mulle mun ruuista?

Vierailija
47/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:56"]

Jos olet tietoinen siitä, miten tehotuotanto a) saastuttaa aivan tajuttomasti ja b) kaltoinkohtelee eläimiä hirveällä tavalla eikä tarjoa niille muuta kuin kärsimyksentäyteisen elämän, Miksi yhä syöt lihaa? Miksi kissan tappaminen on hirveää, mutta tuhansien sikojen, lehmien ja kanojen kiduttaminen on ihan sama? En edes odota hyviä perusteluita.

1. Liha on hyvää

2. En pidä kissoista

3. Tuotantoeläimiä ei kiduteta

4. Viherpiipertäjät ovat naurettavia ja valehtelevaa roskasakkia.

5. Tuotanto saastuttaa mutta so what -meidän pitää katsos syödä.

[/quote]

Vierailija
48/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:22"]Ei ole varaa.
[/quote]

Linssit on lihaa halvempia.

Vierailija
49/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:16"]Toivoisin olevani, mutten pysty. Minulla on liian suuri lihanhimo (etenkin kalaan ja broileriin). Autosta olen pystynyt luopumaan, samoin seksistä (5 v. selibaatissa). Mutta en lihasta, vaikka olen vähentänyt. En osaa tehdä sellaista kasvisruokaa, joka olisi yhtä hyvää kuin liha- ja kalaruuat. :( [/quote] Ikävä kuulla, mutta lohdutuksen sanana; hyvän kasvisruoan kokkaamisen oppii aikanaan, niinkuin nuorempanakin alkoi oppia kokkaamaan. vähennä liharuokia pikkuhiljaa, kokeile eri kasvisruokareseptejä! Tekemällä oppii ja maistamalla tottuu. Ei tarvitse heti heittää kaikkea lihaa pois, etene hitaasti ja oppien. Vähentäminenkin on jo jotain!

[/quote]

Joskus kasvissyönti voi olla aika tekopyhää. Minä en ole esim koskaan tehnyt yhtään etelänmatkaa. Se on mielestäni myös ekoteko. En kuitenkaan jaksa paasata muille siitä että he matkustelevat silloin tällöin. Elämä on paljon helpompaa kun ei aseta muille samoja eettisiä normeja joiden mukaan itse elää. On rikkautta että ajattelemme eri tavalla.

Vierailija
50/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska liha maistuu hyvältä ja tofu on yhtä 'terveellistä' kuin geenimainpuloitu maissi.

olen kyllä käynyt maitotilalla ja sillä tilalla lehmillä on hyvät oltavat.

Vierailija
51/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha vaan on niin hyvää. En saa parhaimmistakaan kasvisvaihtoehdoista sitä nautintoa mitä lihasta. Toki olen kiitollinen jokaisesta palasta ja ajatuksissani kiitän sitä nautaa, sikaa tai kanaa että oli olemassa.

Vierailija
52/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:17"]Liha on hyvää, samoin jäätelö on hyvää. Karjanlannalla voidaan lannoittaa maata ja mahdollistaa kasvien kasvaminen. Jos ei olisi lannoitteita, pitäisi siirtyä vuoroviljelyyn, jossa ruuantuotanto supistuisi valtavasti.

Lisäksi soija vaikuttaa hormonitasapainoon. En suostu syömään sitä.

Teurastettava sika huutaa äänellä, jonka kuulemme. Porkkanan huutoa ei kuule, mutta samanlainen elollinen olento se on kuin sikakin.
[/quote]

Sika on ajatteleva, persoonan omaava olento, joka tuntee kipua yhtälailla kuin ihminenkin. Oletpa hölmö, jos voit sitä verrata porkkanaan.
En sano, etteikö lihaa saisi syödä - ongelma on siinä, miten ne siat elävät ennen kuolemaansa.
Porkkana sentään saa elää lajilleen ominaisesti, jos lähdetään tähän kaiken elollisen humanisointiin.
[/quote]

Lajilleen ominaista kun tuupataan täyteen myrkkyjä?

Vierailija
53/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinustako oli oikein tappaa se koditon kissa kivuliaasti, herättääksesi ihmisiä ajattelemaan muits vääryyksiä? Oletan siis, että olet se palstan Teemu Mäki -fani. Aloituksesi ideologia kuulosti ainakin samalta.

Vierailija
54/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:22"]Koska mieluummin annan kanin ruuat kaneille j ite syön jotain muuta. Kuten vaikkapa possua ja ammua.
Mä en paasaa sulle sun ruuistas, millä oikeudella sä siis paasaat mulle mun ruuista?
[/quote]

Koska mun ruoat ovat paljon eettisempiä. Mä pyrin syömään niin etten tukisi muiden satuttamista. Sä syöt välittämättä niiden oikeuksista, joita tehotuotannossa tallotaan.
Mua vähän ärsyttää, kun lihaa syövät eivät tunnu näkevän tehotuotannon ongelmia.

Vierailija
55/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:22"]Koska mieluummin annan kanin ruuat kaneille j ite syön jotain muuta. Kuten vaikkapa possua ja ammua.
[/quote]
Koska jokaisella on oikeus tehdä mitä haluaa kunhan ei vahingoita muita. Sun ruokavalio vahingoittaa eläimiä ja kolmannen maailman ihmisiä.

Vierailija
56/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:56"]

Jos olet tietoinen siitä, miten tehotuotanto a) saastuttaa aivan tajuttomasti ja b) kaltoinkohtelee eläimiä hirveällä tavalla eikä tarjoa niille muuta kuin kärsimyksentäyteisen elämän, Miksi yhä syöt lihaa? Miksi kissan tappaminen on hirveää, mutta tuhansien sikojen, lehmien ja kanojen kiduttaminen on ihan sama? En edes odota hyviä perusteluita.

[/quote]

Montako eläintilallista tunnet ja monellako eläintilalla olet käynyt näkemässä eläinten "kärsimyksentäyteistä" elämää? 

Vierailija
57/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...koska pidän liikaa kalasta ja ajattelen, että kalojen syöminen ei ole niin epäeettistä kuin muiden (nisäkkäät, linnut...) eläinten.

Hyönteiset yms. eivät edes houkuta :O

Vierailija
58/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap puraise sinäkin pala possua ja rentoudu. Minä ainakin tulisin tosi pahalle tuulelle ja olisin kireä, jos joutuisin pelkällä kasvisruualla elämään. Ihminen tarvitsee myös mielihyvän kokemuksia. Juuri sitä hedonismia. Se on hyvinvoinnin lähtökohta.

Vierailija
59/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:25"]Ap, sinustako oli oikein tappaa se koditon kissa kivuliaasti, herättääksesi ihmisiä ajattelemaan muits vääryyksiä? Oletan siis, että olet se palstan Teemu Mäki -fani. Aloituksesi ideologia kuulosti ainakin samalta.
[/quote]

Ei todellakaan ole. :D Ymmärrän mitä Teemu ajoi takaa kissan tappamisella, mutta en hyväksy millään lailla enkä usko sen olevan oikea tapa herätellä ihmisiä.

Vierailija
60/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:24"]Koska liha maistuu hyvältä ja tofu on yhtä 'terveellistä' kuin geenimainpuloitu maissi.

[/quote][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:24"]Koska liha maistuu hyvältä ja tofu on yhtä 'terveellistä' kuin geenimainpuloitu maissi.

[/quote]
Mitä epäterveellistä on geenimanipuloidussa maississa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi