Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole vegetaristi?

Vierailija
03.05.2015 |

Jos olet tietoinen siitä, miten tehotuotanto
a) saastuttaa aivan tajuttomasti
ja
b) kaltoinkohtelee eläimiä hirveällä tavalla eikä tarjoa niille muuta kuin kärsimyksentäyteisen elämän,
Miksi yhä syöt lihaa?
Miksi kissan tappaminen on hirveää, mutta tuhansien sikojen, lehmien ja kanojen kiduttaminen on ihan sama?
En edes odota hyviä perusteluita.

Kommentit (273)

Vierailija
61/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:22"]Koska mieluummin annan kanin ruuat kaneille j ite syön jotain muuta. Kuten vaikkapa possua ja ammua. Jos se sua itkettää, niin sehän on ihan sun henkilökohtainen migreenis. Ei mun. Mä en paasaa sulle sun ruuistas, millä oikeudella sä siis paasaat mulle mun ruuista? [/quote] Koska jokaisella on oikeus tehdä mitä haluaa kunhan ei vahingoita muita. Sun ruokavalio vahingoittaa eläimiä ja kolmannen maailman ihmisiä.

[/quote]

Sun kommentti vahingoittaa mun sunnuntai-illan rentoa fiilistä.

Vierailija
62/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kananmunia, maitotuotteita ja harvakseltaan äyriäisiä ja kalaa (en muuta lihaa). Kai se maku on pääsyy siihen, etten vegetaristiksi ole alkanut (vielä). Koen, että esimerkiksi suklaasta olisi vaikea luopua, sillä maidoton suklaa ei ole yhtä hyvää kuin esim. Fazerin sininen. Toivottavasti tässä pikkuhiljaa kuitenkin jätän kokonaan eläinkunnan tuotteet pois. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="ExoPol" time="03.05.2015 klo 21:25"]

Liha vaan on niin hyvää. En saa parhaimmistakaan kasvisvaihtoehdoista sitä nautintoa mitä lihasta. Toki olen kiitollinen jokaisesta palasta ja ajatuksissani kiitän sitä nautaa, sikaa tai kanaa että oli olemassa.

[/quote]

Mulla taas on aina (ennen) menny ruokahalut, kun oon miettinyt, miten tässäkin kotoisessa makaronilaatikossa on itse asiassa jauhettua lehmää! 

Vierailija
64/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:22"]Koska mieluummin annan kanin ruuat kaneille j ite syön jotain muuta. Kuten vaikkapa possua ja ammua. Jos se sua itkettää, niin sehän on ihan sun henkilökohtainen migreenis. Ei mun. Mä en paasaa sulle sun ruuistas, millä oikeudella sä siis paasaat mulle mun ruuista? [/quote] Koska mun ruoat ovat paljon eettisempiä. Mä pyrin syömään niin etten tukisi muiden satuttamista. Sä syöt välittämättä niiden oikeuksista, joita tehotuotannossa tallotaan. Mua vähän ärsyttää, kun lihaa syövät eivät tunnu näkevän tehotuotannon ongelmia.

[/quote]

siinäpähän sitten ärsyttää.

Vierailija
65/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:20"]Koska pidän lihasta aivan älyttömän paljon. En näe lihantuotantoa ongelmana. Minusta se ei ole epäeettistä. Ymmärrän, jos sinun mielestäsi on. Me olemme eri mieltä. Se on ihan fine.
[/quote]

Eli mielestäsi eläinten eläminen ahtaissa, pimeissä ja kurjissa oloissa vailla kunnon terveydenhuoltoa ei ole ongelma?
Jos ei ole, niin mikäs siinä. kaikilla on omat eettiset arvonsa

Vierailija
66/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:16"]Toivoisin olevani, mutten pysty. Minulla on liian suuri lihanhimo (etenkin kalaan ja broileriin). Autosta olen pystynyt luopumaan, samoin seksistä (5 v. selibaatissa). Mutta en lihasta, vaikka olen vähentänyt. En osaa tehdä sellaista kasvisruokaa, joka olisi yhtä hyvää kuin liha- ja kalaruuat. :( [/quote] Ikävä kuulla, mutta lohdutuksen sanana; hyvän kasvisruoan kokkaamisen oppii aikanaan, niinkuin nuorempanakin alkoi oppia kokkaamaan. vähennä liharuokia pikkuhiljaa, kokeile eri kasvisruokareseptejä! Tekemällä oppii ja maistamalla tottuu. Ei tarvitse heti heittää kaikkea lihaa pois, etene hitaasti ja oppien. Vähentäminenkin on jo jotain!

[/quote]

Joskus kasvissyönti voi olla aika tekopyhää. Minä en ole esim koskaan tehnyt yhtään etelänmatkaa. Se on mielestäni myös ekoteko. En kuitenkaan jaksa paasata muille siitä että he matkustelevat silloin tällöin. Elämä on paljon helpompaa kun ei aseta muille samoja eettisiä normeja joiden mukaan itse elää. On rikkautta että ajattelemme eri tavalla.
[/quote]
Lihansyönti saastuttaa enemmän kuin lentomatkailu. Toki lentomatkailuakin kannattaa välttää.

Vierailija
67/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin äskettäin Marrakech falafel -valmisaterian kokeeksi, mutta petyin. Falafelit maistui yhtä kumisilta kuin Aasiassa syömäni kalapallot. Maistui puulta ja tosiaan, kumisilta. Kastike, pavut ja parsakaalit oli kuitenkin hyviä.

Vierailija
68/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:22"]Koska mieluummin annan kanin ruuat kaneille j ite syön jotain muuta. Kuten vaikkapa possua ja ammua. Jos se sua itkettää, niin sehän on ihan sun henkilökohtainen migreenis. Ei mun. Mä en paasaa sulle sun ruuistas, millä oikeudella sä siis paasaat mulle mun ruuista? [/quote] Koska jokaisella on oikeus tehdä mitä haluaa kunhan ei vahingoita muita. Sun ruokavalio vahingoittaa eläimiä ja kolmannen maailman ihmisiä.

[/quote]

[/quote]

Jopas vajoat heikolle tasolle argumenteissasi.

Vierailija
69/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:28"]

Syön kananmunia, maitotuotteita ja harvakseltaan äyriäisiä ja kalaa (en muuta lihaa). Kai se maku on pääsyy siihen, etten vegetaristiksi ole alkanut (vielä). Koen, että esimerkiksi suklaasta olisi vaikea luopua, sillä maidoton suklaa ei ole yhtä hyvää kuin esim. Fazerin sininen. Toivottavasti tässä pikkuhiljaa kuitenkin jätän kokonaan eläinkunnan tuotteet pois. :)

[/quote

Vegetaristi ei tarkoita samaa kuin vegaani! Eli ilman kalan ja äyriäisten syöntiä olisit vegetaristi.

Vierailija
70/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap sinä käytät muovia?

Vierailija
71/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:26"]

[/quote]

[/quote]
Eli sun fiilikset ovat tärkeämpiä kuin muiden elämät? Miksi?

Vierailija
72/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:27"]

ap puraise sinäkin pala possua ja rentoudu. Minä ainakin tulisin tosi pahalle tuulelle ja olisin kireä, jos joutuisin pelkällä kasvisruualla elämään. Ihminen tarvitsee myös mielihyvän kokemuksia. Juuri sitä hedonismia. Se on hyvinvoinnin lähtökohta.

[/quote]

Totta! Ap:n kannataisi varmasti purra potkaa, koska kärsii selvästikin B-vitamiinin puutoksesta, joka aiheuttaa mm. sekavuutta, vainoharhaisuutta ja aggressiivisuutta.

Vierailija
73/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa et odotin tältä keskustelulta sellasta hihhulimaista pakottamista,mutta on täällä ainakin pari ihan mukavaa vegetaristia!kiitos kannustuksesta

Vierailija
74/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:17"]Koska tykkään kalasta ja juustoista. Lihaa en syö. [/quote] Kala ei ole lihaa.....? Vihannes( ko )?

[/quote]

Yleensä liha ja kala mainitaan erikseen. Mutta saivartele toki, kaikin mokomin.

Vierailija
75/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:27"]ap puraise sinäkin pala possua ja rentoudu. Minä ainakin tulisin tosi pahalle tuulelle ja olisin kireä, jos joutuisin pelkällä kasvisruualla elämään. Ihminen tarvitsee myös mielihyvän kokemuksia. Juuri sitä hedonismia. Se on hyvinvoinnin lähtökohta.
[/quote]

Hedonismi maapallon ja eläinten hyvinvoinnin kustannuksella ei ole oikein.
Mielihyvää ja nautintoa saa muualtakin kuin lihasta

Vierailija
76/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:26"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:22"]Koska mieluummin annan kanin ruuat kaneille j ite syön jotain muuta. Kuten vaikkapa possua ja ammua. Jos se sua itkettää, niin sehän on ihan sun henkilökohtainen migreenis. Ei mun. Mä en paasaa sulle sun ruuistas, millä oikeudella sä siis paasaat mulle mun ruuista? [/quote] Koska jokaisella on oikeus tehdä mitä haluaa kunhan ei vahingoita muita. Sun ruokavalio vahingoittaa eläimiä ja kolmannen maailman ihmisiä. [/quote] Sun kommentti vahingoittaa mun sunnuntai-illan rentoa fiilistä. [/quote] Jopas vajoat heikolle tasolle argumenteissasi.

[/quote]

Mutta hei mähän oonkin hedonisti lihansyöjä. Minulta ei voi odottaakaan mitään älykästä ;DD

Vierailija
77/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teurastamosiivooja, olen nähnyt sian elinkaaren viimemetrit kuljetusautosta kurkunviiltoon. Sinänsä minulle on se ja sama miten muut elävät, mutta kyllä mulle merkkaa faktatiedot liittyen lihansyönnin epäekologisuuteen. En tosin näe mitään syytä julistaa näitä ruokapöydässä, kun muilla on HKn rypsiporsasta lautasella ja minä syön soijapihviä.

Vierailija
78/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:27"]ap puraise sinäkin pala possua ja rentoudu. Minä ainakin tulisin tosi pahalle tuulelle ja olisin kireä, jos joutuisin pelkällä kasvisruualla elämään. Ihminen tarvitsee myös mielihyvän kokemuksia. Juuri sitä hedonismia. Se on hyvinvoinnin lähtökohta. [/quote] Hedonismi maapallon ja eläinten hyvinvoinnin kustannuksella ei ole oikein. Mielihyvää ja nautintoa saa muualtakin kuin lihasta

[/quote]

Jep. Vaikkapa trollaamisesta Aihe vapaalla.

Vierailija
79/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:26"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:22"]Koska mieluummin annan kanin ruuat kaneille j ite syön jotain muuta. Kuten vaikkapa possua ja ammua. Jos se sua itkettää, niin sehän on ihan sun henkilökohtainen migreenis. Ei mun. Mä en paasaa sulle sun ruuistas, millä oikeudella sä siis paasaat mulle mun ruuista? [/quote] Koska jokaisella on oikeus tehdä mitä haluaa kunhan ei vahingoita muita. Sun ruokavalio vahingoittaa eläimiä ja kolmannen maailman ihmisiä. [/quote] Sun kommentti vahingoittaa mun sunnuntai-illan rentoa fiilistä. [/quote] Eli sun fiilikset ovat tärkeämpiä kuin muiden elämät? Miksi?

[/quote]

Miksi vegetytöt ei itse uhraa omaa elämäänsä, että tulisivat laittamaan mulle kasvisruokaa?

Vierailija
80/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen pesunkestävä persu, enkä mikään punavihreän kuplan kasvatti. Naminami.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän