Mies petti...
Ihan normaalisti vietettiin sunnuntai-iltaa ja katseltiin telkkaria. Mies oli ollut eilen kaveriporukalla baarissa ja on ollut tänään jotenkin vaisu, mutta kelasin että varmaan krapula vaivaa.
äsken kuitenkin aikamies alkoi itkemään yllättäen ja tunnusti käyneensä vieraissa.
Olen ihan järkyttävän vihainen ja pettynyt, enkä tiedä mitä tekisin. ollaan pari tuntia istuttu eri huoneissa ja en vieläkään tiedä mitä tehdä.
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:47"]Onko mies MK?
[/quote]
Niin mikä?
ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:21"]Voi sitä helvettiä jos mun mies tunnustaisi tuollaisen tai vielä pahempi jos saisin muualta kuulla. Saisi samantien painua niin kauas kuin pääsee ja nopeasti. Ei tarvitse enää koskaan soittaa ja numeron vaihtaisin samantien toiseen ja salaiseen. Mä en kuuntelis yhtään selitystä,en antaisi mahdollisuutta puolustautua koska tuollaista asiaa ei puolustella mulle että on pantu toista. Exän ja mun 10v suhde loppui kuin seinään,sen jälkeen en miestä ole nähnyt vaikka yritti tunkea juttelemaan. Samantien kun asian kerroin käskin painumaan pois ja helvetin äkkiä. Eroon liittyvät asiat hoitui kaverin kautta esim tavaroiden jako ynmt. Paras kosto on näyttää että se oli samantien siinä,ei riitaa,ei solvaamista. Kylmä ja välinpitämätön ote heti itsestä ja äijä ulos elämästä. Ihan sama kuinka monta mammaa tulee tästä viestistä avautumaan mutta mun mielestä jokaisen naisen pitäisi olla vahva eikä hyväksyä tuollaista. Kerrasta poikki. En ole miehen perään itkenyt. Rakastin miestä ja meillä oli hyvä rakastava suhde jossa oli paljon seksiä,yhden kännipanon takia hän heitti hukkaan kaiken. Se viha joka mulle nousi kun asiasta kuulin oli niin sanoinkuvaamatonta että en olisi pystynyt jatkamaan suhdetta. [/quote] Sulta kysyisin oletko tämän jälkeen pystynyt seurustelemaan ja luottamaan uuteen kumppaniin? Kai teit jonkinlaista surutyötä tapahtuneesta? Kiinnostaa, koska tyyppi jonka kanssa seurustelen on kokenut exänsä kanssa saman. Löysi exän itse teosta ja pakkasi kamppeensa saman tien. Suhteemme on ollut minulle aika haastava....
[/quote]
Seurustelen toista vuotta ja haastavaa on koska molemmat nykyisen miehen kanssa ollaan koettu sama. :(
Ei ole helppoa luottaa,molemmat mustasukkaisia. Olen sanonut ettei ole pakko olla jos ei halua ja niin mieskin minulle. Yhdessä tässä porskutetaan silti eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:43"]
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että älä anna anteeksi. Mun mies petti, annoin anteeksi ja alle 2kk myöhemmin alkoi vikitellä jo uutta salarakasta
[/quote
Samaa mieltä. Se testaa sua ja näkee reaktiosi ja kuinka annat anteeksi...ja tekee sen taas kun huomaa miten suhtaudut. :(
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:43"]
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että älä anna anteeksi. Mun mies petti, annoin anteeksi ja alle 2kk myöhemmin alkoi vikitellä jo uutta salarakasta
[/quote
Samaa mieltä. Se testaa sua ja näkee reaktiosi ja kuinka annat anteeksi...ja tekee sen taas kun huomaa miten suhtaudut. :(
[/quote]
Niinpä. Olen sitä mieltä, että jos antaa kerran pettämisen anteeksi, niin se on kuin antaisi luvan jatkaa pettämistä. "Jos se antoi jo kerran anteeksi, niin miksi ei toistakin kertaa... Ja kolmatta.. Ja neljättä.."
Pettäminen on täysin normaalia, varsinkin varakkaat voivat tehdä sitä koko ajan, kun aina löytyy uusi petettävä.
Varakkailla on varaa erota vaikka joka viikko, vain köyhät ja tyhmät eivät eroa.
Älä kattele sitä äijää enää. Eikö sua kuvota ajatuskin että sen suu on suudellut toista,kädet koskettanut ja hyväillyt toista ja sen vehje on ollut toisen sisässä... Ja oliko vielä ilman mitään suojaa. Hyi. en voisi koskaan jatkaa miehen kanssa joka on pettänyt. Ällöttää. Ei tulisi mitään,katkeroituisin.
Mua on kerran petetty ja jätin sen heti. Kostoksi olin sen veljen kanssa. Oli känninen päähän pisto,aluksi kadutti mutta enää ei kun tiedän kuinka paljon se sattui mieheen.
Rakkaudesta on turha puhua enää ikinä tämän miehen kanssa, tai ei ainakaan sellaisesta naistenkirjojen rakkaudesta. Miehen rakkaus tarkoittaa tässä suhteessa rakkautta anteliaita naisia kohtaan. Nyt mies huomasi nopeasti, että väärin oli mennyt ja hätäpäissään alkoi nyyhkimään ja parkumaan toivoen, että se hyödyttää ja saa naisen ajatukset pois itse vieraan panemisesta (niin kuin ilmeisesti saikin ja eiköhän ap antanutkin jo hellää seksiä viime yönä...).
Kaikki on siis taas mallillaan, mies jatkaa puhtain paperein kohti uusia seikkailuja ja ap kärsii. Mies saattaa jopa kavereittensa kanssa asiaa rehennellä, olihan hän aika kova jätkä kun tuolla lailla pääsi vierasta reikää kairaamaan ja kaverit nauraa hirnuvat myös ap:n typeryydelle. Ap on heidän mielestään aina säälittävän typerä ja ansaitseekin tulla petetyksi kun kerran ei anna kotona. Joten kyllä kannattaa jäädä tuohon liittoon, sitä kun ei tiedä koskaan mitä edestä löytää! :) Tässä olisi ap:lla hyvä paikka käydä "ihan nopeasti vain" kokeilemassa vierasta kankea, ihan luvalla saa sen tehdä.
Provolta vaikuttaa, mutta nythän säkin voit käydä nauttimassa isompaa parrua, ja aloitatte sitten taas puhtaalta pöydältä.
Pakko olla provo. Aloitustekstistä paistaa selityksien hakeminen ja teon selittely. Ihan kuin pettäminen olisi petetyn vika. Jokaisessa parisuhteessa tulee ennemmin tai myöhemmin aikoja, syitä ja selityksiä pettää. On huonompia kausia, stressaavia kausia, riitaisia kausia, hiljaisia kausia, jne, ihan kuin se oikeuttaisi panemaan muita ja rikkomaan toisen itsetunto ja perusluottamus.
Itse olen jatkanut pettämisen jälkeen ja pitää olla kyllä helvetin hyvä suhde muuten, että kannattaa edes yrittää päästä yli noin radikaalista teosta. Itselleni luottamus on suhteen koko pohja ja kun se viedään (eikä se ikinä samassa mittakaavassa palaa), niin kyllähän se valitettavan paljon vaikuttaa koko loppuelämän.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:28"]
Pakko olla provo. Aloitustekstistä paistaa selityksien hakeminen ja teon selittely. Ihan kuin pettäminen olisi petetyn vika. Jokaisessa parisuhteessa tulee ennemmin tai myöhemmin aikoja, syitä ja selityksiä pettää. On huonompia kausia, stressaavia kausia, riitaisia kausia, hiljaisia kausia, jne, ihan kuin se oikeuttaisi panemaan muita ja rikkomaan toisen itsetunto ja perusluottamus. Itse olen jatkanut pettämisen jälkeen ja pitää olla kyllä helvetin hyvä suhde muuten, että kannattaa edes yrittää päästä yli noin radikaalista teosta. Itselleni luottamus on suhteen koko pohja ja kun se viedään (eikä se ikinä samassa mittakaavassa palaa), niin kyllähän se valitettavan paljon vaikuttaa koko loppuelämän.
[/quote]
Kannattiko jatkaminen ja onko suhteenne parantunut sen jälkeen?
t. kohtalotoveri
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:33"]Petturiukoilla on taipumus uusia tekonsa. Haluatko saada itsellesi sukupuolitaudin, herpeksen tai vaikka kondylooman? Anna heti kylmää kyytiä ukolle. Kaiva ukolta hoitonsa puhelinnumero ja soita sille tulikivenkatkuinen puhelu.
[/quote]
No en kyllä kaiva. Ei minun mieheni virheet ole sen naisen vastuulla, en ole yksi niistä ämmistä jotka hyökkäävät toisen naisen kimppuun.
Päätettiin että laitetaan parisuhde hetkeksi jäähylle, saan siten aikaa kunnolla miettiä, oliko meidän suhde tässä. Alan kyllä kallistua siihen että jätän hänet, mutta mietin vielä.
Kiitos näkökulmista ja neuvoista!
ap
[/quote]
Vaikutat järjen naiselta. Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:21"]Voi sitä helvettiä jos mun mies tunnustaisi tuollaisen tai vielä pahempi jos saisin muualta kuulla. Saisi samantien painua niin kauas kuin pääsee ja nopeasti. Ei tarvitse enää koskaan soittaa ja numeron vaihtaisin samantien toiseen ja salaiseen. Mä en kuuntelis yhtään selitystä,en antaisi mahdollisuutta puolustautua koska tuollaista asiaa ei puolustella mulle että on pantu toista. Exän ja mun 10v suhde loppui kuin seinään,sen jälkeen en miestä ole nähnyt vaikka yritti tunkea juttelemaan. Samantien kun asian kerroin käskin painumaan pois ja helvetin äkkiä. Eroon liittyvät asiat hoitui kaverin kautta esim tavaroiden jako ynmt. Paras kosto on näyttää että se oli samantien siinä,ei riitaa,ei solvaamista. Kylmä ja välinpitämätön ote heti itsestä ja äijä ulos elämästä. Ihan sama kuinka monta mammaa tulee tästä viestistä avautumaan mutta mun mielestä jokaisen naisen pitäisi olla vahva eikä hyväksyä tuollaista. Kerrasta poikki. En ole miehen perään itkenyt. Rakastin miestä ja meillä oli hyvä rakastava suhde jossa oli paljon seksiä,yhden kännipanon takia hän heitti hukkaan kaiken. Se viha joka mulle nousi kun asiasta kuulin oli niin sanoinkuvaamatonta että en olisi pystynyt jatkamaan suhdetta. [/quote] Sulta kysyisin oletko tämän jälkeen pystynyt seurustelemaan ja luottamaan uuteen kumppaniin? Kai teit jonkinlaista surutyötä tapahtuneesta? Kiinnostaa, koska tyyppi jonka kanssa seurustelen on kokenut exänsä kanssa saman. Löysi exän itse teosta ja pakkasi kamppeensa saman tien. Suhteemme on ollut minulle aika haastava....
[/quote]
Seurustelen toista vuotta ja haastavaa on koska molemmat nykyisen miehen kanssa ollaan koettu sama. :(
Ei ole helppoa luottaa,molemmat mustasukkaisia. Olen sanonut ettei ole pakko olla jos ei halua ja niin mieskin minulle. Yhdessä tässä porskutetaan silti eteenpäin.
[/quote]
Tutkikaa kumpikin sydämessänne se, MIKSI olette TOISILLENNE mustiksia! Se nimittäin johtuu siitä teidän AIKAISEMMASTA kokemuksestanne, ja KUULUU menneisyyteen, ei tähän liittoon. Molemmat ymmärrätte toisianne. Tehkää ensin selvä päätös mielessänne, että "minä itse en petä, teki tuo toinen mitä tahansa", ja kun sen päätöksen olette kertoneet kumppanillenne, vaika vain toinen ensin ja toinen jää miettimään asiaa, eläkää itse sen jälkeen niin, ettei toiselle JÄÄ mitään epäselvää, pettääkö vai ei. Eli avoimesti kertokaa kaikki tapahtumat, ja varsinkin ne, joissa on ollut joku pettämisen mahdollisuus olemassa, mutta joissa olette menetelleet toisin rakkauden ja sen päätöksen takia. Näin kasvaa luottamus! Ja siitä parisuhteesta tulee myös onnellinen, kun VOI luottaa, ja kun molemmila on jo sama tausta ja kumpikaan ei halua kokea samaa uudelleen.
Olen 40 vuitta ollut aviossa saman kanssa. Molemmilla pettämistausta, siis nuoruuden hulluudessa toisiamme petetty. Kerrottu kaikki kaunistelematta, pyydetty ja annettu anteeksi. Mustasukkaisuutta on, ja se on nimenomaan tuon aiemmin koetun seurausta, mutta minä ensin päätin, että en ikinä enää halua pettää, niin karmeat on seuraukset parisuhteelle, jossa kuitenkin molemmat rakastavat toisiaan. Kerroin päätökseni puolisolle, joka sanoi, että näin hänkin päättää. Jos jokin asia nostaa mustasukaisuuden tunteita, kysyn suoraan. Näin olen saanut kerättyä luottamusta, ja ajan myötä se lujittuu, kun alkaa tuntea puolisonsa paremmin. Tämä myös pitää suhteen läheisenä ja opettaa selviämään riidoistakin, kun molemmat ovat päätäneet, että yhdessä jatketaan ja kaikesta mennään yli, kun on jo noin isot asiat selvitty!
Ja tuo vapaus, ettei ole pakko olla, jos ei halua, mutta että MINÄ puoleltani haluan sitoutua, ja niin sitten toinenkin.
Vapaus sitoutua itse, ei sitoa toista itseensä!
Jos sitten kuitenkin tulisi jostain syystä ero, niin olisi ainakin sisäisesti vahvistunut siitä, että itse teki oikein, eikä jäisi mitään kaduttavaa! Se katuja olisi se puolikas, joka ei sitten kuitenkaan lopulta pitänyt päätöstään. Ja siitäkin voisi vielä nousta yhdessä anteksipyytämisen ja anteeksiantamisen jälkeen.
Hyväsydämisyys on parempi kuin kovasydämisyys. Ja kun itse päättää tehdä oikein, on myös itse vastuussa teoistaan, ja se toinen omista teoistaan. Pysyy elämänhallinta paremmin myös isoissa kriiseissä.
Naiset. Mulla on teille salaisuus. Miehet pettävät koska
1) Naisilla on niin helvetin huono itsetunto (akat kääntää helposti kännissä toisen tyrkkimisen omaksi syykseen. Ne kyllä imee itseensä mitkä haukut vaan ja siten oikeuttaa mun tulevaisuuden painamisen.) Tässä hyviä esimerkkejä kun etsitte "syitä" miksi mies petto: lihoaminen, seksin puute, liian dominoiva nainen, liian lepsu nainen, kyllästyminen, liian vähän huomiota blaablaa. Kaikki uppoaa.
2) Koska te annatte meidän pettää. Vähän tirvastaan itkua ja tuodaan kukkia ja homma sillä kuitattu.
Jos miestä petetään, lähtee äijä ovet paukkuen ja luuskalla ei oo takasin tulemista. Mutta miehet tunteekin arvonsa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:21"]Voi sitä helvettiä jos mun mies tunnustaisi tuollaisen tai vielä pahempi jos saisin muualta kuulla. Saisi samantien painua niin kauas kuin pääsee ja nopeasti. Ei tarvitse enää koskaan soittaa ja numeron vaihtaisin samantien toiseen ja salaiseen. Mä en kuuntelis yhtään selitystä,en antaisi mahdollisuutta puolustautua koska tuollaista asiaa ei puolustella mulle että on pantu toista. Exän ja mun 10v suhde loppui kuin seinään,sen jälkeen en miestä ole nähnyt vaikka yritti tunkea juttelemaan. Samantien kun asian kerroin käskin painumaan pois ja helvetin äkkiä. Eroon liittyvät asiat hoitui kaverin kautta esim tavaroiden jako ynmt. Paras kosto on näyttää että se oli samantien siinä,ei riitaa,ei solvaamista. Kylmä ja välinpitämätön ote heti itsestä ja äijä ulos elämästä.
Ihan sama kuinka monta mammaa tulee tästä viestistä avautumaan mutta mun mielestä jokaisen naisen pitäisi olla vahva eikä hyväksyä tuollaista. Kerrasta poikki. En ole miehen perään itkenyt. Rakastin miestä ja meillä oli hyvä rakastava suhde jossa oli paljon seksiä,yhden kännipanon takia hän heitti hukkaan kaiken. Se viha joka mulle nousi kun asiasta kuulin oli niin sanoinkuvaamatonta että en olisi pystynyt jatkamaan suhdetta.
[/quote]
Sulta kysyisin oletko tämän jälkeen pystynyt seurustelemaan ja luottamaan uuteen kumppaniin? Kai teit jonkinlaista surutyötä tapahtuneesta? Kiinnostaa, koska tyyppi jonka kanssa seurustelen on kokenut exänsä kanssa saman. Löysi exän itse teosta ja pakkasi kamppeensa saman tien. Suhteemme on ollut minulle aika haastava....