raskaana ex-miehen pojalle voi v****
Ex mies petti minua 3kk sitten hyvän ystäväni kanssa (entisen ystävän tätänykyä) ja he kihlautuivat kuukausi eromme jälkeen! En voi selittää kuinka paljon suoraan sanoen vituttaa! Tai no itseasiassa voin...menin itse tekemään jotain paljon pahempaa. Olin tyttöporukalla vähän viihteellä ja tunnistin ex-mieheni pojan baarissa joten päätin mennä vähän flirttailemaan. Päädyttiin siinä sitten illan päätteeksi sänkyyn ja eilen tein positiivisen raskaustestin. Voihan vitun vittu. Lapsen aion ehdottomasti pitää mutta en tiedä miten voin kertoa asiasta ex mieheni pojalle ja mitä ex mieheni oikeen tekee kun saa kuulla?!?! auttakaa! En tiedä mitä nyt teen! Ex mieheni on siis 48v ja hänen poikansa 20v ja itse olen 39 vuotias. Selvennykseksi siis että kukaan ei luule minua lasten hyväksikäyttäjäksi!!
-epätoivoinen
Kommentit (131)
Älä panikoi. Juuri nyt sinun tarvitsee vain tietää pidätkö lapsen vai et. Ja senhän sinä jo tiedätkin! Eli pidät lapsen.
Sitten rauhoitut ja katsot rauhassa eteenpäin. Ei sille lapsen isälle just nyt heti tarvi rynniä kertomaan. Ihan hyvin voit rauhassa punnita asiaa vähintäänkin muutaman viikon. Isä ei menetä mitään, vaikka ei tiedäkään raskaudesta pariin ekaan kuukauteen. Senkin jälkeen ehtii vielä hyvin mukaan odotukseen.
Ja jos päätät sittenkin olla vielä kertomatta isälle, niin kyllä hänet voi ottaa mukaan lapsen elämään myöhemmin ihan missä vaiheessa tahansa.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että isällä on oikeus tietää. Mutta eihän tiedon tarvi levitä yhtään sen laajemmalle. Sopikaa, että muille ei kerrota, koska muille asia ei kuulu. Ja sanot pojalle, että toivot hänen elävän nuoruuttaan normaalisti. Että sinä otat vastuun lapsesta ja hän on tervetullut lapsen elämään omaan tahtiinsa. Näin et pilaa hänen elämäänsä, mutta et myöskään eristä lapsesta.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:14"]Pidät lapsen. Kerrot vain tulevalle isälle. Et paljasta kenellekään muulle isyyttä. Et vaadi tulevalta isältä yhtään mitään, mutta annat aikaa ja mahdollisuuden hänelle olla isä, silloin, kun hän haluaa ja on valmis. Vaikka siihen menisi kymmenen vuotta. tekevälle sattuu ;) [/quote] Kiitos tuestasi ja ehdotuksestasi mutta asia paljastuisi liian monelle ihmiselle jos kerron asiasta pojalle... Toisaalta poika on kyllä aika ihana ja voisin nähdä meidät jopa hulluimmissa unelmissani yhdessä kasvattamassa tätä pientä ihmettä. -ap
[/quote]
Mun mielestä jokaisella isällä on oikeus ensinnäkin tietää olevansa isä ja toiseksi mahdollisuus tutustua halutessaan lapseensa. Jokaisella lapsella on oikeus tietää, ketkä ovat hänen biologiset vanhempansa. Muille asia ei sitten kuulukaan. Muille sanoisin, että lapsi sai alkunsa yhden illan jutusta. Tulevan isän antaisin päättää, haluaako kertoa asiasta omalle isälleen, sinun exälle ja koska. Välit siinä tuhoutuu, se on selvä. Toisaaltaan pöly ehtii vuosien saatossa laskea. Sinuna jättäisin tulevan isän kertomisen jälkeen rauhaan. Pallo on hänellä. Keskity sinä voimaan hyvin, hoitamaan ensin itseäsi ja raskauttasi, myöhemmin vauvaasi. Lapselle kertomisesta sinun ei tarvitse murehtia vielä vuosiin. Asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella.
Onnea raskaudesta!
[/quote]
Kiitos! !
-ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:21"]Mitä arvelet, miten tieto lapsesta vaikuttaisi isän ja pojan väleihin? Entä miten lapsen isä suhtautuisi asiaan? Tai pystyisikö exäsi olemaan isoisä lapselle? Vaikeita asioita. Silti kannustan sinua pitämään lapsen, et ole enää mitenkään nuori ja jos haluat lapsen/lapsia, alkaa olla jo viimeiset ajat. Kerrot myös lapsen isälle, ehdottomasti. Hänellä on paitsi oikeus tietää lapsesta, myös velvollisuuksia tätä kohtaan. Hän on vapaaehtoisesti ja omasta halustaan harrastanut seksiä kanssasi, joten kantakoon vastuun tekemisistään. [/quote] Kumihan oli käytössä ja vastuullisesti toiminut tämä nuori ehkäisyssä. Siksi vielä pahempaa jos lapsi syntyy ja isälle lankeaa nämä velvoitteet. Äidillä on oikeuksia ja isällä velvollisuuksia.
[/quote]
Mitenkäs minä muistelisin, että av-mielipiteen mukaan seksiä ei pidä harrastaa, jos ei ole valmis ottamaan vastuuta seurauksista.
[/quote]
Ja av-mielipiteet liittyvät tähän minun viestiini miten?
Aika harva ihminen elää selibaatissa vain siksi että ehkäisy voi todella huonolla tuurilla pettää.
Eikä tässä nyt ole ongelmana seksin harrastaminen vaan sen lopputulos.
Mielestäni ihminen joka tekee yksinään päätöksiä jotka vaikuttavat monen ihmisen elämään on todella itsekeskeinen.
ihmeen tunnisttavasti kerrot taustoja, mitä jos joku tunnistaa?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:38"]ihmeen tunnisttavasti kerrot taustoja, mitä jos joku tunnistaa?
[/quote]
voi ei en edes ajatellut että joku tuttu voisi eksyä tänne !!! Vastasin vain teidän kysymyksiInne :o
-ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:07"]Monesko raskausviikko?
[/quote
digitaalinen testi näytti +3
-ap]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:32"]Teet abortin, aivan ehdottomasti. Miten kukaan aikuinen ihminen VOI olla noin itsekäs että edes harkitsee lapsen pitämistä tuossa tilanteessa?? Pilaisit myös pojan ja isän suhteen korjaamattomasti horo. Kaikesta muusta aiheuttamastasi pahasta puhumattakaan.
Sinulla ei ole oikeutta pitää sitä lasta. Eikä se ole vielä mikään lapsi vaan pelkkä solumöykky. Yhtä elävä kuin syöpäkasvain.
[/quote]
miten voit sanoa elämänalusta tuollaista. Olet sairas.
-ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:55"]Hahaha, katso vähemmän niitä salkkareita arvoisa jutun kirjoittanut teini. Ehkä sinusta tulee vielä kirjailija sitten isona, jos käyt koulusi kunnolla loppuun. Hahaha, ei tollasta voi oikeasti tapahtua. :D
[/quote]
Itse asiassa voi joten älä urpi urpo
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:55"]Hahaha, katso vähemmän niitä salkkareita arvoisa jutun kirjoittanut teini. Ehkä sinusta tulee vielä kirjailija sitten isona, jos käyt koulusi kunnolla loppuun. Hahaha, ei tollasta voi oikeasti tapahtua. :D
[/quote]
Itse asiassa voi joten älä urpi urpo
[/quote]
Tässä on aivan täysin tosiasia kyseessä! sanoin jo aijemmin että täältä voi poistua ihmiset,jotka eivät halua kuin haukkua koska niitä tulen varmasti saamaan aivan tarpeeksi jos ja kun asia paljastuu
-ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:51"]Älä panikoi. Juuri nyt sinun tarvitsee vain tietää pidätkö lapsen vai et. Ja senhän sinä jo tiedätkin! Eli pidät lapsen.
Sitten rauhoitut ja katsot rauhassa eteenpäin. Ei sille lapsen isälle just nyt heti tarvi rynniä kertomaan. Ihan hyvin voit rauhassa punnita asiaa vähintäänkin muutaman viikon. Isä ei menetä mitään, vaikka ei tiedäkään raskaudesta pariin ekaan kuukauteen. Senkin jälkeen ehtii vielä hyvin mukaan odotukseen.
Ja jos päätät sittenkin olla vielä kertomatta isälle, niin kyllä hänet voi ottaa mukaan lapsen elämään myöhemmin ihan missä vaiheessa tahansa.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että isällä on oikeus tietää. Mutta eihän tiedon tarvi levitä yhtään sen laajemmalle. Sopikaa, että muille ei kerrota, koska muille asia ei kuulu. Ja sanot pojalle, että toivot hänen elävän nuoruuttaan normaalisti. Että sinä otat vastuun lapsesta ja hän on tervetullut lapsen elämään omaan tahtiinsa. Näin et pilaa hänen elämäänsä, mutta et myöskään eristä lapsesta.
[/quote]
Voi miten oletkaan mukava! Juuri tuollaisia ihmisiä maailma tarvitsee!:-)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:21"]Mitä arvelet, miten tieto lapsesta vaikuttaisi isän ja pojan väleihin? Entä miten lapsen isä suhtautuisi asiaan? Tai pystyisikö exäsi olemaan isoisä lapselle? Vaikeita asioita. Silti kannustan sinua pitämään lapsen, et ole enää mitenkään nuori ja jos haluat lapsen/lapsia, alkaa olla jo viimeiset ajat. Kerrot myös lapsen isälle, ehdottomasti. Hänellä on paitsi oikeus tietää lapsesta, myös velvollisuuksia tätä kohtaan. Hän on vapaaehtoisesti ja omasta halustaan harrastanut seksiä kanssasi, joten kantakoon vastuun tekemisistään.
[/quote]
Kumihan oli käytössä ja vastuullisesti toiminut tämä nuori ehkäisyssä.
Siksi vielä pahempaa jos lapsi syntyy ja isälle lankeaa nämä velvoitteet.
Äidillä on oikeuksia ja isällä velvollisuuksia.
[/quote]
Kuminkin kanssa on riski raskauteen (melko huomattavakin, OIKEIN käytettynä 2-3/100). Kumin käyttäminen ei ole mikään maaginen vapaudu kaikesta vastuusta-kortti.
[/quote]
Lol.
Mahdollisuus raskauteen (ajasta ja naisen tilasta riippuen) suojaamattomassa seksissä on pieni. Sanotaan vaikka teoriassa n.10% luokkaa. Kumia oikein käytettynä on tuo muutaman% mahdollisuus tuohon tilanteeseen, jossa on edelleen pieni mahdollisuus tulla raskaaksi. Yleensä alkoholi näyttää omituisesti parantavan (tai pahentavan) todennäköisyyksiä.
Pidä lapsi ehdottomasti äläkä kuuntele mitään muita kommentteja. provohuutelijat ovat luultavasti eläneet jossain pilvilinnoissa jos eivät tajua että elämässä tapahtuu välillä hieman erikoisempiakin asioita!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:50"]
Olen samaa mieltä!! Pidä lapsi, ja kasvata Se yksin.. Mutta älä kerro tälle pojalle, tulevalle isälle, tai ex miehellesi. Haluathan tästä sotkusta jo eroon, lapsesta jos kerrot heille, olet aina kiinni heissä ja menet sen jälkeen elämäsi heidän pillin mukaan.. Valitettavasti silloin kun tunnustat isän, on isän oikeudet.. Ja 18 vuotta on pitkä aika seurata sivusta kuinka exäsi ja ystäväsi elävät onnellisina.. etkä sitä varmasti halua.. Muuta toiseen kaupunkiin, aloita uusi elämä kaksin lapsesi kanssa.. Anna kaikki rakkautesi tälle lapselle ja ehkäpä löydät ihanan miehen, joka voi olla lapsellesi isä.. Anna exällesi ja ystävällesi anteeksi, niin voit jatkaa elämääsi..eläkä sotke tätä nuorta poikaa tähän sotkuun.. Anna hänen elää oma elämänsä.. jos haluat kaikesta vanhasta eheytyä, tule 22-24.5. Vantaan energia-areenalle nouse suomi tilaisuuteen. Älä missään tapauksessa jätä väliin.. Mie löysin elämän, joka on sen arvoista.. Ja vaikka itsekin olen yksinhuoltaja, olen saanut suuren rakkauden lastani kohtaan ja vaikkei hänellä omaa isää ole elämässään, hänellä on taivaan isä aina mukana
[/quote]
Sellaisen ihmisen puhetta, joka ei itse halunnut lapselleen isää, mikä on kyllä LAPSEN OIKEUS!
Tottakai kerrot ja samalla kerrot, että aiot ITSE pitää lapsen, mutta isällä ei ole velvollisuuksia edes kertoa kenellekään, esim isälleen, ellei itse niin halua. Ja että tuo nuori mies voi jatkaa elämäänsä ja jos joskus siltä tuntuu, tutustua lapseensa ja pitää häneen yhteyttä. Muutoin huolehdit hänestä täysin itse. Neuvolassa yms joudut miettimään, mitä sanot, kun kysytään, kuka on isä. Sen voit päättää yhdessä sen nuoren miehen kanssa, sen mukaan, miten hän asiaan suhtautuu. Jos ei halua lasta vielä elämäänsä, ok, sinä sanot, että on satunnainen yhden illan pano, mutta jos onkin niin vastuuntuntoinen ja lapsirakas mies, niin hän voi halutakin olla isä!
Etkä tasan menetä pientäsi, koska pikkulapsen oikeudet (lapsen oikeuksen julistus) on ensi sijalla ja hänet hoitaa ÄITI, koska isä ei pysty imettämään! Myöhemminkään VAIN äidin hoidossa kasvanutta pikkulasta ei eroteta äidistä ja määrätä isälle, joka ei ole ollut lapsen elämässä mukana. Isän oikeudet saada lapsi kohdistuvat niihin lapsiin, joiden kanssa isä on elänyt lähemmässä suhteessa ja esim eron takia lasten lähivanhemmuus ratkaistava.
Exääsi et ole tuon sinun ja exän pojan yhteisen lapsen takia mitenkään sidoksissa, eikä hän todellakaan määrää lapsesta, koska ei ole sen isä! Isoisät eivät määrää lastenlapsistaan, jos näillä ON omat vanhemmat tai toinen vanhempi hoitamassa lasta. Määräysvalta on omilla vanhemmilla, ei isovanhemmilla. Enkä usko, että poika edes haluaa kertoa isälleen, heillähän ei kai ollut kovin hyvät välit, jos pojalla jonkinlainen kosto mielessään. Vai olettaisitko, että poika pitäisi lasta kostona isälleen ja haluaisikin huolehtia lapsesta sen takia?
No, joka tapauksessa lapsella on oikeus syntyä ja kasvaa. Mieti, mikä on lapsen kannalta paras ratkaisu. Ja itsesi, koska SINÄ haluat pitää lapsen ja SINÄ huolehdit siitä. Onko helpompaa, ettei isä tiedä? Onko se oikein isää kohtaan? Entä lasta kohtaan? Entä, jos asia tulisi vasta silloin isän tietoon, kun lapsi on jo iso ja isällä oma perhe? Vaikutukset kaikkiin osapuoliin? Lapsen oikeus periä biologinen isänsä? Isyystestit? Entä, jos et kerro isälle, ja tuo isä huomaa sinun olevan raskaana ja kysyy, onko se siitä...?
Onhan sinulla nyt mietittävää!
[/quote]
Samaa mieltä! Lapset ovat tulevaisuus
Pidät tietysti lapsen. Kerrot tulevalle isälle lapsesta. Etenette sitten siitä, mihin suuntaan sitten menetekin.
Itse olen naimisissa ex-aviomieheni veljenpojan kanssa. Olihan asiassa sulattelemista monella, mutta nykyään asiat on ihan ok. Olen nyk miestäni 9 vuotta vanhempi.
Pidä vaan lapsi :) ja katsele rauhassa vaikka pari viikkoa tai ekaan ultraan asti. Kerro sitten lapsen isälle, muiden ei tarvitse välttämättä tietää. Ja muista, sinä et ole yksin isän ja pojan välejä pilannut, poika on iältään aikuinen ja tehnyt niin itse jos on tehnytkin. Tsemppiä.
Aloittajalle onnea vauvasta! Olet jo sen ikäinen ja keskenmenonkin kokenut, että nyt vaali sitä pikkuista joka sisälläsi kasvaa. Tuolla jo jotkin muutkin ehdotti, että kerro asia lapsen isälle, mielestäni oikein, koska nimenomaan sillä lapsella on oikeus tietää biologiset juurensa. Jos se tieto pimitetään lapselta, se voi vaikuttaa kohtalokkaasti hänen minäkuvaansa ja luottamukseen toisiin ihmisiin, kun asia kuitenkin tulee jossain vaiheessa ilmi tai jos ei tulekaan, silti jättää liian paljon avoimia kysymyksiä alkuperästä.
Voin samaistua sinuun, sillä sain ainokaiseni 40-vuotiaana useiden keskenmenojen ja epäonnistuneiden lapsettomuushoitojen jälkeen, ihan luomusti ja täysin yllätettynä, koska kuvittelin, etten lasta kykene koskaan saamaan. Ja jos vielä tulisin raskaaksi nyt muutama vuosi vanhempana, sittenkään en voisi kuvitella aborttia. Hienoa, että olet päättänyt pitää lapsen!
Taustojen kertomisesta... Minut on aikoinaan annettu adoptioon, ja asia selvisi täysin sivulliselta kun olin nuori aikuinen. Koko suku oli salannut sen minulta. Tottakai halusin selvittää biologiset vanhempani, ja niin teinkin. Siinä prosessissa minun piti koota itseni uudestaan; kuka olen, kuka olisin jos en olisi annettu pois, miksi, olenko todella niin huono etten kelvannut edes biologisille vanhemmilleni, adoptiosuku tiesi mutteivät kertoneet minulle, olin se, josta puhuttiin selän takana jne jne. Biologiseen taustaani tutustuminen on opettanut hyvin paljon minusta itsestäni ja olen saanut sieltä puolelta myös kestäviä sukulaisuussuhteita jopa niin, että puhun luontevasti kahdesta isästäni.
Samoin tämän ainoan tyttäreni (3 v) kohdalla hänen isänsä ei voi olla meidän elämässä juurikin tästä isästä johtuvista syistä (Väkivalta, alkoholi, huumeet ym.), mutta nykyinen avopuolisoni on tyttärelleni se ainoa isä minkä lapsi tuntee. Velvollisuuteni lastani kohtaan on kuitenkin kertoa hänelle ymmärryksen mukaisesti myös siitä toisesta isästä, bioisästä, joka elää muualla, muttei meidän kanssa. En halua pimittää lapseltani tietoa juuristaan kuten minulle oli tehty, ettei sitten asia myöhemmin esim. teininä tule kuin halolla päähän. Ajattele joka liikkeessäsi aina lapsen etu ensin, välittämättä mitä muut aikuiset mahtavat ajatella tai reagoida. Ole rehellinen lapsellesi, koska sinä olet hänelle se tärkein ja luotettavin.
Onnellista odotusta, asiat selviää aina tavalla tai toisella, toimi niin, että aina lapsen parhaaksi :) Tulet olemaan oikein hyvä äiti!
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:53"]Ex mies petti minua 3kk sitten hyvän ystäväni kanssa (entisen ystävän tätänykyä) ja he kihlautuivat kuukausi eromme jälkeen! En voi selittää kuinka paljon suoraan sanoen vituttaa! Tai no itseasiassa voin...menin itse tekemään jotain paljon pahempaa. Olin tyttöporukalla vähän viihteellä ja tunnistin ex-mieheni pojan baarissa joten päätin mennä vähän flirttailemaan. Päädyttiin siinä sitten illan päätteeksi sänkyyn ja eilen tein positiivisen raskaustestin. Voihan vitun vittu. Lapsen aion ehdottomasti pitää mutta en tiedä miten voin kertoa asiasta ex mieheni pojalle ja mitä ex mieheni oikeen tekee kun saa kuulla?!?! auttakaa! En tiedä mitä nyt teen! Ex mieheni on siis 48v ja hänen poikansa 20v ja itse olen 39 vuotias. Selvennykseksi siis että kukaan ei luule minua lasten hyväksikäyttäjäksi!!
-epätoivoinen
[/quote]
Hienoa että pidät lapsen.
Ei se isän ikä aina merkkaa.
Yritä nauttia odotuksesta ja tulevasta äitiydestä♡
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:21"]Mitä arvelet, miten tieto lapsesta vaikuttaisi isän ja pojan väleihin? Entä miten lapsen isä suhtautuisi asiaan? Tai pystyisikö exäsi olemaan isoisä lapselle? Vaikeita asioita. Silti kannustan sinua pitämään lapsen, et ole enää mitenkään nuori ja jos haluat lapsen/lapsia, alkaa olla jo viimeiset ajat. Kerrot myös lapsen isälle, ehdottomasti. Hänellä on paitsi oikeus tietää lapsesta, myös velvollisuuksia tätä kohtaan. Hän on vapaaehtoisesti ja omasta halustaan harrastanut seksiä kanssasi, joten kantakoon vastuun tekemisistään.
[/quote]
ex mieheni oli välillä todella arvaamaton tekemisissään joten en osaa yhtään sanoa miten suhtautuisi paitsi että ei varmasti olisi onnellinen asiasta eikä pystyisi rakastamaan lasta niinkuin lastenlasta rakastetaan. Ei varmaan edes haluaisi tavata lasta...
-ap