raskaana ex-miehen pojalle voi v****
Ex mies petti minua 3kk sitten hyvän ystäväni kanssa (entisen ystävän tätänykyä) ja he kihlautuivat kuukausi eromme jälkeen! En voi selittää kuinka paljon suoraan sanoen vituttaa! Tai no itseasiassa voin...menin itse tekemään jotain paljon pahempaa. Olin tyttöporukalla vähän viihteellä ja tunnistin ex-mieheni pojan baarissa joten päätin mennä vähän flirttailemaan. Päädyttiin siinä sitten illan päätteeksi sänkyyn ja eilen tein positiivisen raskaustestin. Voihan vitun vittu. Lapsen aion ehdottomasti pitää mutta en tiedä miten voin kertoa asiasta ex mieheni pojalle ja mitä ex mieheni oikeen tekee kun saa kuulla?!?! auttakaa! En tiedä mitä nyt teen! Ex mieheni on siis 48v ja hänen poikansa 20v ja itse olen 39 vuotias. Selvennykseksi siis että kukaan ei luule minua lasten hyväksikäyttäjäksi!!
-epätoivoinen
Kommentit (131)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:14"]Pidät lapsen. Kerrot vain tulevalle isälle. Et paljasta kenellekään muulle isyyttä. Et vaadi tulevalta isältä yhtään mitään, mutta annat aikaa ja mahdollisuuden hänelle olla isä, silloin, kun hän haluaa ja on valmis. Vaikka siihen menisi kymmenen vuotta.
tekevälle sattuu ;)
[/quote]
Kiitos tuestasi ja ehdotuksestasi mutta asia paljastuisi liian monelle ihmiselle jos kerron asiasta pojalle... Toisaalta poika on kyllä aika ihana ja voisin nähdä meidät jopa hulluimmissa unelmissani yhdessä kasvattamassa tätä pientä ihmettä.
-ap
En kyllä ymmärrä miksi pitää lapsen jostain yhdenillan jutusta. Kannattaa seuraavalla kerrallaa käyttää kortsua.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:14"]Tietenkin pidät lapsen. Sinuna en kuitenkaan ehkä kertoisi ex:n pojalle asiasta, en ainakaan vielä? Tiesikö hän siis kuka olet?
[/quote]
Ei ensin mutta tajusi kun oltiin jo minun luonani. Tiesi kuvion ja halusi myös hieman kostaa isälleen minun puolesta joten seksiin ei tarvinnut yhtään suostutella!
-ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:18"]En kyllä ymmärrä miksi pitää lapsen jostain yhdenillan jutusta. Kannattaa seuraavalla kerrallaa käyttää kortsua.
[/quote]
kortsua käytettiin mutta oli ollut pojan lompakossa joten ei varmaan kestänyt kovaa kyytiä...
-ap
Mua kiinnostaa vähän että kuinka kauan olitte exäsi kanssa yhdessä? Jos poika on kuitenkin vasta 20v, olet elänyt samassa taloudessa pojan kanssa?
Mitä arvelet, miten tieto lapsesta vaikuttaisi isän ja pojan väleihin? Entä miten lapsen isä suhtautuisi asiaan? Tai pystyisikö exäsi olemaan isoisä lapselle? Vaikeita asioita. Silti kannustan sinua pitämään lapsen, et ole enää mitenkään nuori ja jos haluat lapsen/lapsia, alkaa olla jo viimeiset ajat. Kerrot myös lapsen isälle, ehdottomasti. Hänellä on paitsi oikeus tietää lapsesta, myös velvollisuuksia tätä kohtaan. Hän on vapaaehtoisesti ja omasta halustaan harrastanut seksiä kanssasi, joten kantakoon vastuun tekemisistään.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:20"]Mikä on koulutustasosi?
[/quote]
Insinööriksi olen itseni lukenut mutta vaihdoin kauneusalalle valmistuttuani. Kävin siis lisäksi kosmetologikoulutuksen ja tällähetkellä työskentelen omassa kauneusalan yrityksessäni
-ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:20"]
Mua kiinnostaa vähän että kuinka kauan olitte exäsi kanssa yhdessä? Jos poika on kuitenkin vasta 20v, olet elänyt samassa taloudessa pojan kanssa?
[/quote]
Ja miten poika ei muka ensin tunnistanut sinua, vaan vasta kun olitte sinun kämpillä? Kai nyt kuitenkin olitte aikaisemmin nähneet??
Ja jos pidät lapsen niin kerro ehdottomasti isälle, ei ole reilua ketään kohtaan pimittää tietoa koska ei USKALLA kertoa. Ymmärrän kyllä miksi et aborttia halua tehdä, en välttämättä itsekään pystyisi siihen. Mutta vastuu on kannettava, tuohon ikään pitäisi jo tietää.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:21"]Mitä arvelet, miten tieto lapsesta vaikuttaisi isän ja pojan väleihin? Entä miten lapsen isä suhtautuisi asiaan? Tai pystyisikö exäsi olemaan isoisä lapselle? Vaikeita asioita. Silti kannustan sinua pitämään lapsen, et ole enää mitenkään nuori ja jos haluat lapsen/lapsia, alkaa olla jo viimeiset ajat. Kerrot myös lapsen isälle, ehdottomasti. Hänellä on paitsi oikeus tietää lapsesta, myös velvollisuuksia tätä kohtaan. Hän on vapaaehtoisesti ja omasta halustaan harrastanut seksiä kanssasi, joten kantakoon vastuun tekemisistään.
[/quote]
Kumihan oli käytössä ja vastuullisesti toiminut tämä nuori ehkäisyssä.
Siksi vielä pahempaa jos lapsi syntyy ja isälle lankeaa nämä velvoitteet.
Äidillä on oikeuksia ja isällä velvollisuuksia.
Pidät lapsen ja sanot että isä tuntematon baaripano. Ei varmaan poikakaan aukaise suutaan. Oliko pojalla ja isällänsä mitään periytyviä erityispiirteitä.
Olet jo 39. Ehkä vika mahis saada baby.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:20"]
[/quote]
Ja miten poika ei muka ensin tunnistanut sinua, vaan vasta kun olitte sinun kämpillä? Kai nyt kuitenkin olitte aikaisemmin nähneet??
[/quote]
pojan olinkki todella nopeasti nähnyt yksissä juhlissa. Olimme melkein 2v yhdessä. Emme asuneet missään vaiheessa pojan kanssa samassa taloudessa sillä hän opiskeli Australiassa ja muutti vasta muutama kuukausi sitten suomeen takaisin. Hän asuu tällähetkellä äitinsä luona
-ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:21"]Mitä arvelet, miten tieto lapsesta vaikuttaisi isän ja pojan väleihin? Entä miten lapsen isä suhtautuisi asiaan? Tai pystyisikö exäsi olemaan isoisä lapselle? Vaikeita asioita. Silti kannustan sinua pitämään lapsen, et ole enää mitenkään nuori ja jos haluat lapsen/lapsia, alkaa olla jo viimeiset ajat. Kerrot myös lapsen isälle, ehdottomasti. Hänellä on paitsi oikeus tietää lapsesta, myös velvollisuuksia tätä kohtaan. Hän on vapaaehtoisesti ja omasta halustaan harrastanut seksiä kanssasi, joten kantakoon vastuun tekemisistään. [/quote] Kumihan oli käytössä ja vastuullisesti toiminut tämä nuori ehkäisyssä. Siksi vielä pahempaa jos lapsi syntyy ja isälle lankeaa nämä velvoitteet. Äidillä on oikeuksia ja isällä velvollisuuksia.
[/quote]
Mitenkäs minä muistelisin, että av-mielipiteen mukaan seksiä ei pidä harrastaa, jos ei ole valmis ottamaan vastuuta seurauksista.
Älä välitä exästäsi tai hänen uudesta naisesta, joka on ex-ystäväsi. Jos sinulla ei ole exäsi kanssa lapsia niin ei tämä tilanne nyt niin kovin kummallinen ole. Olisi kuitenkin reilua antaa lapsen isälle mahdollisuus olla lapsen elämässä, jos niin haluaa. En itse (N35) menisi vaatimaan parikymppistä tilille lapsesta, jos itse haluaisin pitää lapsen mutta mies ei. Tottakai voit antaa asian olla ja selitellä & selvitellä asiaa, kun lapsesi kasvaa...
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:21"]Mitä arvelet, miten tieto lapsesta vaikuttaisi isän ja pojan väleihin? Entä miten lapsen isä suhtautuisi asiaan? Tai pystyisikö exäsi olemaan isoisä lapselle? Vaikeita asioita. Silti kannustan sinua pitämään lapsen, et ole enää mitenkään nuori ja jos haluat lapsen/lapsia, alkaa olla jo viimeiset ajat. Kerrot myös lapsen isälle, ehdottomasti. Hänellä on paitsi oikeus tietää lapsesta, myös velvollisuuksia tätä kohtaan. Hän on vapaaehtoisesti ja omasta halustaan harrastanut seksiä kanssasi, joten kantakoon vastuun tekemisistään.
[/quote]
Kumihan oli käytössä ja vastuullisesti toiminut tämä nuori ehkäisyssä.
Siksi vielä pahempaa jos lapsi syntyy ja isälle lankeaa nämä velvoitteet.
Äidillä on oikeuksia ja isällä velvollisuuksia.
[/quote]
Kuminkin kanssa on riski raskauteen (melko huomattavakin, OIKEIN käytettynä 2-3/100). Kumin käyttäminen ei ole mikään maaginen vapaudu kaikesta vastuusta-kortti.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:18"]
En kyllä ymmärrä miksi pitää lapsen jostain yhdenillan jutusta. Kannattaa seuraavalla kerrallaa käyttää kortsua.
[/quote]
Mitä? Isä ja isoisä hyvin tuttuja. Onhan toi ihan eri juttu ku yhdenillan tuttavuus.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:14"]Pidät lapsen. Kerrot vain tulevalle isälle. Et paljasta kenellekään muulle isyyttä. Et vaadi tulevalta isältä yhtään mitään, mutta annat aikaa ja mahdollisuuden hänelle olla isä, silloin, kun hän haluaa ja on valmis. Vaikka siihen menisi kymmenen vuotta. tekevälle sattuu ;) [/quote] Kiitos tuestasi ja ehdotuksestasi mutta asia paljastuisi liian monelle ihmiselle jos kerron asiasta pojalle... Toisaalta poika on kyllä aika ihana ja voisin nähdä meidät jopa hulluimmissa unelmissani yhdessä kasvattamassa tätä pientä ihmettä. -ap
[/quote]
Mun mielestä jokaisella isällä on oikeus ensinnäkin tietää olevansa isä ja toiseksi mahdollisuus tutustua halutessaan lapseensa. Jokaisella lapsella on oikeus tietää, ketkä ovat hänen biologiset vanhempansa. Muille asia ei sitten kuulukaan. Muille sanoisin, että lapsi sai alkunsa yhden illan jutusta. Tulevan isän antaisin päättää, haluaako kertoa asiasta omalle isälleen, sinun exälle ja koska. Välit siinä tuhoutuu, se on selvä. Toisaaltaan pöly ehtii vuosien saatossa laskea. Sinuna jättäisin tulevan isän kertomisen jälkeen rauhaan. Pallo on hänellä. Keskity sinä voimaan hyvin, hoitamaan ensin itseäsi ja raskauttasi, myöhemmin vauvaasi. Lapselle kertomisesta sinun ei tarvitse murehtia vielä vuosiin. Asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella.
Onnea raskaudesta!
Mukavastihan tuossa kävi. Eksästäsi tuli lapsesi ukki.