Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leposyke n.90, tunnin lenkin keskisyke 198. Missä vika?

Vierailija
03.05.2015 |

Olen siis 17-vuotias tyttö, ja olen pidemmän aikaa huomannut sykkeeni olevan korkea. Harrastan kuntosalilla käyntiä, kävely-ja hölkkälenkkejä sekä kesäisin rullaluistelua. Yleensä käyn salilla n. kolmesti viikossa sekä pari kertaa koiran kanssa kävelyllä. Juoksemisessa välillä kuukauden tauko, välillä korvaan sillä sali-tai kävelytreenejä. Nyt olen ottanut rullaluistelun mukaan ohjelmaani, mutta pitänyt salista (huomaamattani) noin kuukauden tauon. Treenikerrat saattavat välillä jäädä yhteen viikossa, mutta yleensä ovat sitä 3-4x/vko.
Kun olen makoillut sängyllä about tunnin verran ja mitannut sykkeeni, en ole koskaan saanut tulokseksi alle 80. Kun nousen seisomaan ja käyn vaikka keittiössä nousee syke n. sataan. Yleensä kun teen normaaleja askareita, pysyy syke 110-125 välissä. Äsken kävin tunnin rullaluistelulenkillä, keskisyke oli 198 ja huippusyke 213. Tämä on häiritsevää, sillä tuntuu kuin olisin koko ajan hengästynyt. Mulla on mitattu aikaisemmin jotain rasitusastmaan viittaavaa, voisiko tällä olla vaikutusta? Osaako kukaan kertoa, mikä voisi olla?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykemittarissa vika.

Vierailija
2/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, välillä pidän kunnon taukoja liikunnasta, eli ylirasituksen en usko olevan kyseessä, kun en kuitenkaan urheile kauheasti. Nukun arkisinkin 8 tuntia, joten palautumisenkin pitäisi olla kunnossa. Syön omasta mielestäni tarpeeksi ja pidän nesteytyksestäkin huolta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:41"]Sykemittarissa vika.
[/quote]

Olen useasti mitannut esim. makuulla ollessani ihan sekuntikellon ja sormien avulla sykkeen, joka on korkea. Lenkin jälkeen isäni on mitannut sykkeeni, joka on ollu sama kuin mittarissa. Huomaan kyllä myös olostani, että sykkeet hakkaavat kauheaa vauhtia eikä olo ole hyvä:)

Vierailija
4/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 leposyke on älyttömän korkea. Suosittelen oikeasti lääkärillä käyntiä.

Vierailija
5/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia?

Vierailija
6/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:44"]Anemia?
[/quote]

Olen rautakuureja syönyt aiemmin, kun anemiaa on todettu. Viimeksi alle kk sitten mitattu ja arvot olivat hyvät, vaikken rautatabletteja olekaan n. puoleen vuoteen syönyt. Tästä ei siis pitäisi olla kyse.

Vierailija
7/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma voisi aiheuttaa tuota, jos se on paha. Minun lapsillani on astmaa ja heillä pahan astmakohtauksen aikana syke korkealla, kun lääke auttaa niin syke laskee yleensä lähelle normaalia, vaikka avaava astmalääke nostaa sykettä.

Kannattaa käydä lääkärissä ja pyytää kunnolliset tutkimukset sekä keuhkojen että sydämen osalta.

Vierailija
8/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta?

Vierailija
9/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:44"]90 leposyke on älyttömän korkea. Suosittelen oikeasti lääkärillä käyntiä.
[/quote]

Mä itseasiassa viime kesän lopussa soitin lääkärille ja kerroin asiasta. Hän vain totesi, että luultavasti jonkun heinä tmv. allergian aiheuttamaa, ei jatkotoimenpiteitä. Täytynee varmaankin soittaa uudestaan, miten tälläistä alettaisiin tutkia? Siis mitä lääkäri ylipäätään voi asialle tehdä ja mistä tälläinen voisi johtua?

Vierailija
10/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan sydänlihastulehdusta. Olet ilmeisesti sairastanut flunssan ja rasittanut siitäkin huolimatta itseäsi hullunlailla urheillen.

HOitamattomana johtaa kuolemaan.

Vierailija
11/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:48"]Kilpirauhasen liikatoiminta?
[/quote]

Mulla n. 2v sitten mitattiin arvot, ja silloin oli joku arvo matalalla, sanottiin, että voi tulevaisuudessa johtaa vajaatoimintaan. Liikatoiminta ei siis ainakaan ole kyseessä, ja eikös vajaatoiminnan nimenomaan kuuluisi laskea sykettä

Vierailija
12/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikee alkaa arvailla et mistä voi johtua.

Selvittää kuitenkin täytyy.

Vierailija
13/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:50"]Veikkaan sydänlihastulehdusta. Olet ilmeisesti sairastanut flunssan ja rasittanut siitäkin huolimatta itseäsi hullunlailla urheillen.

HOitamattomana johtaa kuolemaan.
[/quote]

Tää on nyt jatkunut ainakin sen vuoden, varmasti kauemminkin, voiko sydänlihastulehdus muka olla näin pitkän aikaa ilman muuta oiretta?

Vierailija
14/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:47"]Astma voisi aiheuttaa tuota, jos se on paha. Minun lapsillani on astmaa ja heillä pahan astmakohtauksen aikana syke korkealla, kun lääke auttaa niin syke laskee yleensä lähelle normaalia, vaikka avaava astmalääke nostaa sykettä.

Kannattaa käydä lääkärissä ja pyytää kunnolliset tutkimukset sekä keuhkojen että sydämen osalta.
[/quote]

Mulla ei muita astmaoireita ole, paitsi kovassa rasituksessa vähän hengitys vinkuu. Myös näiden kovien sykkeiden takia voi osakseen tuntua siltä, kuin henki loppuisi todella rankan liikuntasuorituksen aikana

Vierailija
15/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielestä se ei voi olla mitään kun kaikki keinot oot jo kokeillut. Hohhoijaa se on varmaan syöpä. Mee lääkäriin.

Vierailija
16/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut anemiaa kanssa, ei ole enää. Leposyke normaalisti joku 90, verenpaine ok, aika matala. Kävin lääkärissä, sanoi että menee normaalin sykkeen piikkiin...

Vierailija
17/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:54"]Sun mielestä se ei voi olla mitään kun kaikki keinot oot jo kokeillut. Hohhoijaa se on varmaan syöpä. Mee lääkäriin.
[/quote]

Sori, ajattelin vaan että ois varmaan ihan hyvä vastata saamiini kommentteihin, sillä selvästikään kyse ei ole esim. siitä kilpirauhasen liikatoiminnasta jos arvot ovat matalat. Eikä kyseessä myöskään toivon mukaan ole syöpä, joka ei muuten ole mikään kaikista kevein aihe vitsailla. Parempaa illanjatkoa sulle:)

Vierailija
18/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:55"]Mulla ollut anemiaa kanssa, ei ole enää. Leposyke normaalisti joku 90, verenpaine ok, aika matala. Kävin lääkärissä, sanoi että menee normaalin sykkeen piikkiin...
[/quote]

Hmm, mä taidan ensi viikolla jälleen soittaa lääkärille, vaikka harmittaa, etten sitä jo talvella tehnyt, kun taas menee varmaan allergian piikkiin.. Ehkäpä mullakin vaan on normaalia korkeammat sykkeet eikä tälle voi tehdä mitään

Vierailija
19/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikunto?

Vierailija
20/23 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infektio? Flunnsan jälkeenkin voi olla leeposyke vielä hetken normaalia korkeampi.