Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyys ja asuntolaina

Vierailija
09.05.2015 |

Miten selviän lainan lyhentämisestä, jos jään työttömäksi? Asun siis yksin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka me voitaisi se tietää?

Mä maksan yksin meidän lainaa ansiopäivärahoista. Pärjätään, mutta tiukkaa on. Sikatiukkaa. Miehen palkka menee 100% sen yritysvelkoihin + työmatkakuluihin.

Vierailija
2/9 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan yksin,enkä ole muuttanut lainaehtoja. Tiukkaa on, mutta niin oli myös töissä ollessa. En usko,että loppuelämää työtön olen ja jos olen niin sitten talo myyntiin.

Haet asumistukea...ja tarvittaessa otat pankkiin yhteyttä ja maksat hetken vain korkoja tai muutat lyhnnyksen summaa,jos pankki siihen suostuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:19"]

Miten selviän lainan lyhentämisestä, jos jään työttömäksi? Asun siis yksin.

[/quote]

Sovit pankin kanssa lyhennysvapaasta vuodesta ja maksat pelkästään korot.

Vierailija
4/9 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy neuvottelemassa uusi laina lainaturvan kanssa.

Vierailija
5/9 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:43"]

Käy neuvottelemassa uusi laina lainaturvan kanssa.

[/quote]

Ei onnistu enää siinä vaiheessa, kun työttömyyden pelolle on perusteita eli YT - neuvottelut on käynnistetty.

Vierailija
6/9 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:43"]Käy neuvottelemassa uusi laina lainaturvan kanssa.
[/quote]

Lol... lainaturva.. siitä onkin paljon hyötyä, lukaseppas ehdot.

Vierailija
7/9 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinelävä nainen ja jouduin yt-neuvotteluiden seurauksena irtisanotuksi pitkä-aikaisesta työpaikastani muutama vuosi sitten. Palkka ei ollut muutenkaan ihmeellinen ( media-ala, alempi toimihenkilö). Asuntolainaa oli ja on vieläkin. Sain ansiosidonnaisen päivärahan, joka oli todella pieni, aloitin opiskelut hoitoalalle, 2 vuotta sai elää kädestä suuhun ja laskea jokaista euroa. Mitään tukia en hakenut. Mitään ylimääräistä en pystynyt ostamaan, ainoastaan kaikkein välttämättömän. Tukiverkkoja ei ollut eikä ole . Jollain ihmeen tavalla siitä selvisin, vaikka välillä nuudeleita ja kaurapuuroa tuli syötyä viikkokausia.Ilmainen kouluruoka oli pelastus. Kun valmistuttuani sain työpaikan, oli uskomaton tunne, kun sai mennä kauppaan ,eikä tarvinnut laskea jokaista senttiä, vaan sai ostaa asioita, joista olin vain haaveillut parin viime vuoden ajan. Palkkani ei ole mikään ihmeellinen vieläkään, mutta se on sentään säännöllinen ja sillä pystyy elämään. Voin sentään nukkua yöni rauhassa.

Vierailija
8/9 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon pakkomyynti on edessä, sen ymmärrät itsekin.

Vierailija
9/9 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä maksat, ehkä et. Miten nyt kyselet? Kyllähän pankitkin vapaata antaa.