Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten elämäsi eroaa valtaväestön elämästä?

Vierailija
10.01.2022 |

Onko sinulla minipossu, käytkö kävelyllä kolmelta yöllä vai mikä tekee sinusta erilaisen?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan mikään. On toki mainstream juttuja, joita en tee - kuten en seruaa urheilua tai reality TV:tä, mutta eipä se oikeastaan tee minusta kovin erilaista. 

Mutta ei tekisi minipossukaan tai kävelyt aamuyöllä. 

Vierailija
2/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erilaisempi kuin muut, mutta kuulun vähemmistöön leskeyteni ja sen myötä seuranneiden monien ikävien oikeusriitojen sekä taloudellisten menetyksien vuoksi. Kokemus traumatisoi minut niin pahasti, että vei useamman vuoden päästä takaisin elämään kiinni. 

Toivoisin joskus, että ihmisillä olisi enemmän ymmärrystä hahmottaa elämän moninaisuutta ja huomioida miten aina on joku jota kohtaan pitäisi jaksaa suhtautua enemmän auttamalla kuin tuomitsemalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on diagnosoitu aspergerin oireyhtymä joka on 1-2 prosentilla väestöstä joten siltä osin.

Vierailija
4/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroa mitenkään.  Olen aivan tavallinen suomalainen, matalapalkka-alalla.

Vierailija
5/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän todella stressitöntä elämää onnellisessa lapsettomassa avioliitossa, ei taloudellisia tai terveydellisiä ongelmia. Ja mulla on harvinainen veriryhmä.

Vierailija
6/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten mun arkielämä on samanlaista muiden yliopistoa käyvien pulliaisten kanssa. Haluaisin oppia lisää sosiaalisia taitoja tulevaisuudessa, vaikka osaankin niitä jo aika hyvin mielestäni. Neurotyypillisten kirjoittamattomien sosiaalisten sääntöjen havainnointi tuottaa mulle vielä vaikeuksia.

T: se aspergerihminen

Vierailija
7/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun saaressa jonne ei kiinteää tieyhteyttä

Vierailija
8/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella tavalla, eikä todellakaan aina hyvässä, vaikka siltä ei päältäpäin näyttäisi. Jos elät tavallista elämää, olet onnekkaampi kuin ehkä tiedätkään. Vaihtaisin paikkaa heti.

Vierailija
9/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on leppoisaa. Ei huolia, ei edes rahasta.

Vierailija
10/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan skitsofreniaa.

Vierailija
11/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vastaus kuin aamun toisessa ketjussa: "Hyväosaisen, työn rasitteista ennenaikaisesti (tienannut tarpeeksi) itsensä vapauttaneen kärvistely siitä, mitä loppuelämällä oikein tekisi."

Vierailija
12/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni suurin eroavaisuus on se että olen introvertti. Minä siis viihdyn paljon yksin.

Töistä kun olen lomalla niin saattaa mennä useita päiviä etten puhu tai näe muita ihmisiä.

Vierailija
13/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä mitä tässä haetaan, mutta

Asun syrjäseudulla, tyytyväisenä, perheeni ja parinkymmenen lemmikin kanssa.

Odotan vain että lapset jäävät etäkouluun kun se on vain ajan kysymys.

Itse en halua tavata ihmisiä, muutenkin haluan kaiken etänä.

Viihdymme luonnossa perheen parissa. Ja netissä voi tavata näin ihmisiä niin on sosiaalista kanssakäymistä.

Haluaisin vieläkin enemmän omavaraisuutta elämääni.

N40

Vierailija
14/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei periaatteessa mitenkään, mutta käytännössä kyllä. Eli olen onnellinen. Olen hyvin onnellisessa avioliitossa, ollut jo yli 20 vuotta ja koko perheemme on onnellinen ja tasapainoinen upea perhe. Meillä ei ole huolia rahasta ja asuntovelat on maksettu pois jo yli kymmenen vuotta sitten. Tykkään myös työstäni paljon.

Vierailija
15/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun saaressa jonne ei kiinteää tieyhteyttä

Tuo haave asumismuoto, jos saaressa siis ei asuisi oman perheen lisäksi muita.

Vierailija
16/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni suurin eroavaisuus on se että olen introvertti. Minä siis viihdyn paljon yksin.

Töistä kun olen lomalla niin saattaa mennä useita päiviä etten puhu tai näe muita ihmisiä.

Meinasitko, että muita introvertteja ei ole? On niitä, paljon.

Vierailija
17/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertteja on Suomen väestöstä noin 10%.

Noin 10% suomalaisista elää koko elämänsä ajan yksin.

En siis väittäisi että introvertteja on paljon.

Vierailija
18/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertteja on Suomen väestöstä noin 10%.

Noin 10% suomalaisista elää koko elämänsä ajan yksin.

En siis väittäisi että introvertteja on paljon.

Miten yksineläminen liittyy introverttiuteen?

Vierailija
19/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei harvinainen lemmikki tee Sinusta "valtaväestöstä" eroavaa, jos olet etnisesti suomalainen valkonaama: valtaväestöstä eroavalla tarkoitetaan rodullisia tai kansallisia vähemmistöjä tai ehkä joissain tapauksissa myös esim. vammaisia.

Minä olen muuten tavis Suomessa, etnisesti, kielellisesti ja kulttuurisesti, mutta suurimmasta sosiaaliryhmästä, keskiluokasta, minut erottaa se, että olen epätavallisen köyhä: kuulun kaikkein köyhimpään kymmenykseen ja olen kaikkien OECD-köyhyysrajojen alapuolella.

Mutta tuo Sinun minipossusi on muuten harvinaisen mukava, hellyyttävä ja - jos saan lainata naisten puhetapaa: söpö! - kaveri! Pitkää ikää, hyvää terveyttä ja runsaita yhteisiä vuosia teille kummallekin!

Vierailija
20/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä kirjoitti:

Ap, ei harvinainen lemmikki tee Sinusta "valtaväestöstä" eroavaa, jos olet etnisesti suomalainen valkonaama: valtaväestöstä eroavalla tarkoitetaan rodullisia tai kansallisia vähemmistöjä tai ehkä joissain tapauksissa myös esim. vammaisia.

Minä olen muuten tavis Suomessa, etnisesti, kielellisesti ja kulttuurisesti, mutta suurimmasta sosiaaliryhmästä, keskiluokasta, minut erottaa se, että olen epätavallisen köyhä: kuulun kaikkein köyhimpään kymmenykseen ja olen kaikkien OECD-köyhyysrajojen alapuolella.

Mutta tuo Sinun minipossusi on muuten harvinaisen mukava, hellyyttävä ja - jos saan lainata naisten puhetapaa: söpö! - kaveri! Pitkää ikää, hyvää terveyttä ja runsaita yhteisiä vuosia teille kummallekin!

Hei, nyt tuli väärinkäsitys: tuo minipossu oli vain esimerkki. Ei minulla ole minkään kokoista possua. Ei edes akvaariota. Mutta hauskaa päivää sinulle! ap