Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten elämäsi eroaa valtaväestön elämästä?

Vierailija
10.01.2022 |

Onko sinulla minipossu, käytkö kävelyllä kolmelta yöllä vai mikä tekee sinusta erilaisen?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä Spotifyta, en Netflixiä, en käytä muuta sosiaalista mediaa kuin Whatsapp, esim Facebook, Insta jne eivät ole koskaan olleet mun juttu. En matkustele ympäri maailmaa, en käy baareissa tai ravintoloissa, en käytä tietokonetta juuri koskaan, en tykkää pelata, en seuraa penkkiurheilua... Olen isänä aina lasten kanssa ja kotona läsnä, ihmettelen miten monilla miehillä on aikaa esim päivittäin nähdä vaikka kavereita, kun ei mulla ole koskaan aikaa, on ruoan laittoa, pyykinpesua, siivousta ja ne lapset. M36v

Tuota noin, miten joku Spotifyn käyttö olisi pois perheltä tai perheen yhteisestä ajasta? Sieltä saa lastenmusiikkiakin ja ainakin meillä kuunnellaan musiikkia yhdessä välillä, lauleskellaan mukana, välillä jopa tanssitaan lasten kanssa ja lapsilla on todella mukavaa! Muut jutut ovat ihan ok ja oikeasti normaaleja.

Vierailija
62/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä Spotifyta, en Netflixiä, en käytä muuta sosiaalista mediaa kuin Whatsapp, esim Facebook, Insta jne eivät ole koskaan olleet mun juttu. En matkustele ympäri maailmaa, en käy baareissa tai ravintoloissa, en käytä tietokonetta juuri koskaan, en tykkää pelata, en seuraa penkkiurheilua... Olen isänä aina lasten kanssa ja kotona läsnä, ihmettelen miten monilla miehillä on aikaa esim päivittäin nähdä vaikka kavereita, kun ei mulla ole koskaan aikaa, on ruoan laittoa, pyykinpesua, siivousta ja ne lapset. M36v

Oletko työtön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin etten mitenkään. Mutta maailmanmenoa seuratessa tulee olo, että ovatko kaikki muut aivan järjiltään? Ihanko oikeasti ihmiset töllöttää tosi-tv:tä ilman pahoinvointia, hypettää jotain instagram-lifestylemuikkeleita tosissaan ihaillen, haaveilevat jostain "laatu"-merkkikrääsästä mikä pitää vain olla? Ja koko elämä pyörii jonkin oman statuksen kiillottamisen ympärillä.

Toivon vilpittömästi että isoin ero valtaväestöön on se, etten tykkää karkin syömisestä, eikä edellä mainitut.

Vierailija
64/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin, miten joku Spotifyn käyttö olisi pois perheltä tai perheen yhteisestä ajasta? Sieltä saa lastenmusiikkiakin ja ainakin meillä kuunnellaan musiikkia yhdessä välillä, lauleskellaan mukana, välillä jopa tanssitaan lasten kanssa ja lapsilla on todella mukavaa! Muut jutut ovat ihan ok ja oikeasti normaaleja.

Ei ole se yhteisestä ajasta pois, mutta eroaa valtaväestöstä. Meillä lauletaan myös, ilman Spotifytakin voi laulaa... M36v

Vierailija
65/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko työtön?

Aamulla 3:50 soi kello ja tulin 5 aikoihin töihin, kohta pääsee jo pois hakemaan lapset hoidosta ja kotiin ruoan laittoon. M36v

Vierailija
66/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni suurin eroavaisuus on se että olen introvertti. Minä siis viihdyn paljon yksin.

Töistä kun olen lomalla niin saattaa mennä useita päiviä etten puhu tai näe muita ihmisiä.

Meinasitko, että muita introvertteja ei ole? On niitä, paljon.

Introvertteja on Suomen väestöstä noin 10%.

Noin 10% suomalaisista elää koko elämänsä ajan yksin.

En siis väittäisi että introvertteja on paljon.

Introvertti ei tarkoita samaa kuin yksin elävä.

Esimerkiksi itse olen naimisissa oleva introvertti.

Vierailija
67/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia.

Vierailija
68/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vastaukseni tulee nyt varmaan keräämään alapeukkuja, mutta kirjoitetaan nyt silti, olen tottunut negatiiviseen suhtatumiseen asian tiimoilta.

Koko elämäni on pyörinyt lapsesta saakka sen ympärillä, että yritän syödä riittävästi ja olen "ikuisella lihotuskuurilla". BMI:ni ei ole ikinä ollut yli 17, paitsi ihan pikkulapsena. Joka päivä mietin vain että pitää jaksaa syödä tänäänkin, vaikkei ole nälkä. Toisina päivinä saan syötyä hyvin ja tunnen onnistumista, toisina päivinä taas en jaksa syödä juuri mitään ja tunnen epäonnistumista. En pysty mitenkään samaistumaan muiden ihmisten kokemuksiin "liikaa syömisestä" tai että pitäisi rajoittaa syömistä jotenkin, kun itse olen aina voinut syödä niin paljon kuin ikinä vain tekee mieli, mutta en silti osaa kuvitella että saisin painoni joskus normaaliksi. Ja kyllä, olen myös aina hävennyt laihuuttani ja mitä vanhemmaksi tulen niin sitä enemmän.

Vierailija
69/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vastaukseni tulee nyt varmaan keräämään alapeukkuja, mutta kirjoitetaan nyt silti, olen tottunut negatiiviseen suhtatumiseen asian tiimoilta.

Koko elämäni on pyörinyt lapsesta saakka sen ympärillä, että yritän syödä riittävästi ja olen "ikuisella lihotuskuurilla". BMI:ni ei ole ikinä ollut yli 17, paitsi ihan pikkulapsena. Joka päivä mietin vain että pitää jaksaa syödä tänäänkin, vaikkei ole nälkä. Toisina päivinä saan syötyä hyvin ja tunnen onnistumista, toisina päivinä taas en jaksa syödä juuri mitään ja tunnen epäonnistumista. En pysty mitenkään samaistumaan muiden ihmisten kokemuksiin "liikaa syömisestä" tai että pitäisi rajoittaa syömistä jotenkin, kun itse olen aina voinut syödä niin paljon kuin ikinä vain tekee mieli, mutta en silti osaa kuvitella että saisin painoni joskus normaaliksi. Ja kyllä, olen myös aina hävennyt laihuuttani ja mitä vanhemmaksi tulen niin sitä enemmän.

Sanoisin, että sinun tilanteesi eroaa tässä ketjussa voimakkaimmin valtaväestön elämästä, koska lähes kaikilla kilot kertyvät jossain vaiheessa elämää, jos ei säännöstele syömistä.

Olet varmasti ihan kaikki asiat kokeillut, mutta jos et ole vielä kokeillut ateriankorvikkeita/ravintoliuosta niille päiville, joina et jaksa syödä, kannattaa ainakin harkita. Eniten sen takia, että syömättömyys vaikuttaa olotilaan yleensä negatiivisesti.

Vierailija
70/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko työtön?

Aamulla 3:50 soi kello ja tulin 5 aikoihin töihin, kohta pääsee jo pois hakemaan lapset hoidosta ja kotiin ruoan laittoon. M36v

Olet vauvapalstalla työaikana? Siistiä.

Vierailija
71/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun kotieläimiin käytännöllisesti. Meillä on esim. kesäkaneja, joita hoidetaan hyvin ja hellitellään, mutta syödään syksyn tullen.

Nykyään on vaarana saada vegaaniaktivistit kimppuunsa, jos erehtyy tästä puhumaan julkisesti. Ennen oli ihan tavallinen käytäntö. Outoa on, että moni broilerinsyöjäkin paheksuu. Mulle on kuitenkin tärkeää, että paistini on elänyt hyvän elämän.

Vierailija
72/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko työtön?

Olet vauvapalstalla työaikana? Siistiä.

Tauko se ahkerallakin on. Ja robotit tekee niin mitäpä mä kädet vapaana istun ja katson, jos en ohjelmoi. M36v

Vierailija
73/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä tunne ketään perheenisää (tai sen puoleen -äitiä), jolla olisi aika nähdä kavereita joka päivä.

Mä tunnen tosi paljon niitä isiä jotka käyvät töissä, töiden jälkeen syövät vaimon tekemät ruoat ja häipyvät illaksi autotalliin tai jonnekin pois kotoa kavereiden kanssa, vaimolle jää lapset ja kodinhoito. Meillä ne tehdään yhdessä ja en todellakaan voisi kuvitella että olisi joskus aikaa jollekkin auto projektille tai että kävisin monesti viikossa harrastuksissa. M36v

Hyi kamala mitä isejä! Itse en tuollaisia kodinvälttelijöitä tunne, vaan enemmistössä kaltaisesi normaalit nykyisät. Pointsit sulle siis, toimit niinkuin pitääkin!

Vierailija
74/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin etten mitenkään. Mutta maailmanmenoa seuratessa tulee olo, että ovatko kaikki muut aivan järjiltään? Ihanko oikeasti ihmiset töllöttää tosi-tv:tä ilman pahoinvointia, hypettää jotain instagram-lifestylemuikkeleita tosissaan ihaillen, haaveilevat jostain "laatu"-merkkikrääsästä mikä pitää vain olla? Ja koko elämä pyörii jonkin oman statuksen kiillottamisen ympärillä.

Toivon vilpittömästi että isoin ero valtaväestöön on se, etten tykkää karkin syömisestä, eikä edellä mainitut.

Tämmöisistä viesteistä tulee mieleen, että valtavirrasta poikkeavia olemme me jotka emme katso tosi-tv:tä, hypetä ig-julkkiksia jne., mutta emme tee tästä puolestamme mitään numeroa. Olemme sisäistäneet sen, että näitä ei ole pakko seurata eikä muiden seuraaminen ole meiltä mitenkään pois.

Vierailija
75/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä edustan ihan "oikeata" vähemmistöä, jota ei ole yhteiskunnassa huomioitu mitenkään. Olen vasenkätinen ja koko maailma on rakennettu väärinpäin. 

Näin vertailun vuoksi, ruotsinkielisiä on väestössämme vähän reilu 5 % ja heidän oikeuttaan asioida omalla kielellään turvataan lailla, meitä vasureita on kuitenkin n. 10 %, mutta kuinka moni vasuri sai koulussa edes käyttökelpoiset sakset?

Vierailija
76/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni suurin eroavaisuus on se että olen introvertti. Minä siis viihdyn paljon yksin.

Töistä kun olen lomalla niin saattaa mennä useita päiviä etten puhu tai näe muita ihmisiä.

Miten yksineläminen liittyy introverttiuteen?

Varmaankin siten ainakin että introvertti tykkää olla omissa oloissa paljon ja introvertti ei jaksa olla ihmisten seurassa kovinkaan paljon?

Tuohon iänikuiseen introverttiys-sitä-vaiko-tätä-vääntöön, että Solsidanin Alex on malliesimerkki introvertista luonteesta. 

Vierailija
77/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti lapseton keski-ikäinen nainen, joka ei sisusta eikä juuri kokkaile.

Vierailija
78/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yksineläminen liittyy introverttiuteen?

Varmaankin siten ainakin että introvertti tykkää olla omissa oloissa paljon ja introvertti ei jaksa olla ihmisten seurassa kovinkaan paljon?

Tuohon iänikuiseen introverttiys-sitä-vaiko-tätä-vääntöön, että Solsidanin Alex on malliesimerkki introvertista luonteesta. 

Onko Ove ekstrovertti?

Vierailija
79/79 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juopottele, en lennä, en omista älypuhelinta, en värjää hiuksia enkä meikkaa, minulla ei ole tatuointeja, minulla ei ole velkaa.