Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä maksaa 36 vuotiaan naisen vuokran, onko normaalia?

Vierailija
09.01.2022 |

Onko normaalia, että isäni maksaa siskoni vuokran vaikka siskoni lähestyy keski-ikää? Ei minun vuokraa ole kukaan koskaan maksanut, ei koskaan missään elämäntilanteessa, saati kannusteta missään. Kaikki valinnat joita teen kuten työpaikan ja asunnon suhteen niin nekin on kuulemma väärin, syntymänikin on varmaan väärin. Olen muuttamassa kerrostalosta nyt omakotitaloon vuokralle, en ymmärrä miksei edes siinä voisi kannustaa. Siskoni on ollut työtön ja isä maksanu viulut. Olen minäkin ollut työtön mutta yksin saa pärjätä, ja hyvä niin koska ainakin olen tullut vahvaksi ja säästelijääksi, säästöjä on enemmän mitä sisko saisi ikinä kasaan. Turvaudun tiukan paikan tullen itseeni, toisin kuin siskoni. Tuntuu, että hän saa muutenkin kaikki tarjottimella kannettuna. Onko muilla tällaista eriarvoisuutta suvun kesken, ja tämä oli vain yksi esimerkki.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32 vuotias nainen ja asun yksin omakotitalossa, ei miestä eikä lapsia, nautin. Kaikki pihatyöt teen itse niin kesäisin kuin talvella. Lumityöt parhaita, saa tehdä käsin jotain ja saa liikuntaa. Asun maalla, en Helsingin kerrostalossa joita täällä on varmaan aika paljon, ei asenteesta tietoakaan. Käyn töissä ja elätän itseni, säästöjä on reippaasti kertynyt, jos joskus tulisi tiukka paikka niin tiedän pärjääväni koska on säästöjä, matkustelen enkä ole riippuvainen muista. Minulle on aina ollut itsestäänselvyys, että elämässä tulee pärjätä omillaan eikä olettaa, että muut tekee kaiken minun puolesta, jotenkin tuntuisi hullulta, että joku tekisi puolestani asioita, ehkä jopa loukkaantuisin siitä, että joku olettaisi minun tarvitsevan apua. Ihmettelen myös, että minkä ikäistä porukkaa täällä kirjoittelee, kun osa pelkää pihatöitä, osa taas on sitä mieltä, että vuokranmaksu on epätasa-arvo on jotenkin hienoa.

Vierailija
62/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä katkeria naisia riittää näin paljon?  Ja juuri tälle palstalle.

Ja tottahan vanhemmat auttavat sitä lasta, joka eniten sitä apua tarvitsee, täysin luonnollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kadehtia. Teet sillä hallaa vain itsellesi. Miten se on sinulta pois, jos isäsi auttaa siskoasi? Voisitkohan yrittää korjata/parantaa välejänne noin muutenkin niin ehkä tuo kateuskin loppuisi.

Sitäpaitsi jos ihminen on 36-vuotias ja tarvitsee isältään rahallista apua isoissa määrin, ei voi kauhean hyvin mennä. Itselläni kävisi ehkä enemmänkin sääliksi siskoani vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
64/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se klassinen narsistikortti heilahtaa taas. Narsismille on tyypillistä vanhempana suosia yhtä lasta, yhtä sorsia mustana lampaana ja loput on sitten ihan yhtä tyhjän kanssa, jos lapsia on enemmän. Jos suosikkilapsi tekee asian X ja musta lammas-lapsi saman asian, suosikkilapselta se on mahtava suoritus ja mustalta lampaalta karmein ja typerin päätös ikinä. Suosikkilapselle kannetaan selkä vääränä ja kukkaro sijoiltaan kaikki apu, mustan lampaan pitää pärjätä itse ja jos on kuolemassa, kaivaa se hautakuoppansakin itse.

Ei ole tavallista, normaalia eikä tervettä, että vanhempi suosii vain yhtä lasta. Mielenterveysongelmaisten kanssa et voi voittaa. Et varsinkaan narsistin kanssa.

T: Itsekin narsistin lapsi ja se musta lammas.

Vierailija
65/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  nykyään on ihan nirmaalia  että  aikuisen lapsen perhettä  tuetaan  taloudelliseti.   Ainakin varakkaat pariskunnat tekevät niin. Niitä  varakkaita ei ennen  ollut kovin paljon. Myös asuntoja  ostetaan  lapsille.   Mekin  olemme antaneet kaukomatkohin  tukea,  autoja ja asuntoja, isoja veneitä. Omilla rahoillaan voi  tehdä mitä haluaa. Lapsi  voi myös käyttää isän rinnakkaisluttokorttia. Minä sain  nuorena anopilta  ihan käteistä jtkuvasti.  Mieheni  sanoi syyksi,  että  minä olen   mummin lempiminiä. Eikä  me  edes tarvitta rahaa  kun olemme  hyvätuloisia.

Vierailija
66/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus ei ole kaunista.

Vierailija
67/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseinen henkilö Vantaalta?

Vierailija
68/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpäs siinä, jos isäsi haluaa lastaan auttaa. Kasullako sitten hänen pitäisi asua? Hommaa välisi isäsi kanssa parempaan jamaan, jostain syystähän teillä noita ”ongelmia” keskenänne on. Tuskin johtuvat siskostasi ne ongelmat.

Asenteesi on aika mätä.

Vierailija
69/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, jos haluaa maksaa noin. Minä maksan siskoni tyttäreiden vuokrat, koska haluan niin. 

Vierailija
70/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäpäs siinä, jos isäsi haluaa lastaan auttaa. Kasullako sitten hänen pitäisi asua? Hommaa välisi isäsi kanssa parempaan jamaan, jostain syystähän teillä noita ”ongelmia” keskenänne on. Tuskin johtuvat siskostasi ne ongelmat.

Asenteesi on aika mätä.

Minäkin olen asunut joskus Kasulla. Mikä vika Kasussa on?

Vierailija
71/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi mielestäsi siskosi tarvitsee enemmän tukea kuin sinä ja näin mennään. Ikävää, mutta totta kuitenkin. 

Vierailija
72/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 36 vuotta keski ikä?

Ei ole, täällähän on todettu, että 55-vuotias on nuori, babe-paidassaan.

Vierailija
73/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella vaarallista touhua maksaa aikuisen ihmisen elämä, entä jos isä ei joskus maksa? Kuka sitten maksaa, vai asuuko sisko kadulla, kyllä, koska maksajia ei ole aina.

Vierailija
74/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteesi on aika mätä.

Juuri tämä! Kasu :D :D :D Ensin tullaan haukkumaan ap ja sitten ite osata edes kirjoittaa :D Noloa :D

Vierailija
75/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteesi on aika mätä.

Juuri tämä! Kasu :D :D :D Ensin tullaan haukkumaan ap ja sitten ite osata edes kirjoittaa :D Noloa :D

Kiitos virheenkorjauksesta! Mutta ei kirjoitusvirheeni poista sitä faktaa että apn aloitus on katkera ja en yhtään ihmettele että on vähän kränää perheen parissa. Ap voisi aikuistua ja ymmärtää että vanhemmatkaan ei jaa lapsilleen aina nallekarkkeja tasan :)

Vierailija
76/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteesi on aika mätä.

Heheh. Oot sä fiksu.

Vierailija
77/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on hyväksyä erilaiset elämäntilanteet ja tarpeet. Jos kerta pärjäät hyvin ilman apua miksi valitat jos siskosi saa apua?

Vierailija
78/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteesi on aika mätä.

Kiitos virheenkorjauksesta! Mutta ei kirjoitusvirheeni poista sitä faktaa että apn aloitus on katkera ja en yhtään ihmettele että on vähän kränää perheen parissa. Ap voisi aikuistua ja ymmärtää että vanhemmatkaan ei jaa lapsilleen aina nallekarkkeja tasan :)

Edelleen kielioppivirheitä, noloa edelleen, sori mutta teet itsestä pellen :D :D :D 

Vierailija
79/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tiedän 37v miehen joka asuu itsekseen äitinsä omistamassa talossa, ei siis maksa vuokraa. Isä käyttää autolla kaupassa ja maksaa tai mies hakee äidin tekemät ruuat porukoiltaan.

Nukkuu päivät ja istuu yöt sohvan ja tietokoneen välissä. Isä koittanut saada suhteiden kautta töihin, parin työpäivän jälkeen hemmolla on jo burn out. Kaikenlaiseen vanhemmat lapsiaan opettaa...

Asperger, add, sosiaalisten tilanteitten kammo?

Vanhemmat auttavat ja tukevat koska ymmärtävät että lapsensa ei ole mt terve.

Wannabe-muusikko, ei ole vaan oikein ura urjennut...

Vierailija
80/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteesi on aika mätä.

Sinä voisit myös aikuistua, koska et tiedä mitä muuta tuossa on taustalla, et voi tietää yhden kirjoituksen perusteella. Vaikutat lapselliselta, ja kapeakatseiselta, sääliksi käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän